Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Заставнівський район

Новини району ( Інформації )

23.11.2020 17:43

СОЦІАЛЬНІ СТИПЕНДІЇ: РОЗМІРИ ТА ПІДСТАВИ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ
Ця консультація допоможе зорієнтуватись, особам яких категорій, за якими підставами та в якому розмірі призначаються соціальні стипендії. Хто має право на отримання стипендії? На соціальні стипендії мають право студенти (курсанти), які не отримують академічних стипендій, які не перебувають на державному утриманні (крім дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також студентів (курсантів) вищого навчального закладу, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків) та не перебувають в академічній відпустці, з числа: 1. дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також студентів (курсантів) вищого навчального закладу, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків, відповідно до статті 62 Закону України "Про вищу освітуту" статтею 8 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування"; 2. осіб, які мають право на отримання соціальної стипендії відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";


23.11.2020 17:34

Особливості оподаткування спадщини, отриманої фізичною особою резидентом та нерезидентом
Відділ «Заставнівське бюро правової допомоги» розповість, як оподаткування спадщини. Відповідно до Податкового кодексу України платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент/нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні. Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи у дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється статтею 174 Кодексу, якою встановлено різні ставки для оподаткування доходів платника податку, одержаних у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та резидентського статусу. За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення.


17.09.2020 10:16

Визначення місця проживання дитини за наявності спору між батьками
Визначення місця проживання дитини за наявності спору між батьками Нерідко після припинення спільного проживання колишні закохані пари залишаються у вкрай конфліктних відносинах. Найбільш прикрою видається ситуація, в якій заручниками дорослих баталій стають діти. Одним із ключових питань, яке необхідно вирішувати батькам при припиненні спільного проживання, є те, з ким залишиться жити дитина. Згідно зі статтею 160 Сімейного кодексу України, місце проживання малолітньої дитини визначається за згодою батьків, якщо дитина не досягла 10 років. Якщо ж дитині від 10 до 14 років, вона спільно з батьками бере участь у прийнятті рішення щодо свого місця проживання. В свою чергу, дитина, якій виповнилося 14 років та батьки якої проживають окремо, самостійно приймає рішення щодо місця свого проживання. Що робити, якщо згоди досягнути не вдалося? В такому випадку спір між батьками вирішують органи опіки та піклування або суд.


17.07.2020 11:28

Підтвердити стаж для обчислення пенсії можуть тільки дані з реєстру застрахованих осіб про сплату страхових внесків
Підтвердити стаж для обчислення пенсії можуть тільки дані з реєстру застрахованих осіб про сплату страхових внесків Чимало громадян хибно вважають, що для підтвердження страхового стажу достатньо записів у трудовій книжці. Насправді ж, відповідно до чинного законодавства, за періоди роботи після 01.01.2004 до страхового стажу зараховуються тільки ті періоди діяльності, за які сплачені страхові внески. Лише записів у трудовій книжці з печатками підприємства про прийняття на роботу, відомості про трудову діяльність, переміщення, звільнення, заохочення не є підставою для врахування вказаних періодів роботи до стажу при обчисленні пенсійної виплати. Відповідно, підтвердженням набутого після 1 січня 2004 року стажу є тільки дані з реєстру застрахованих осіб про сплату страхових внесків, а не записи в трудовій книжці. Для уникнення прикрих несподіванок при оформленні пенсії громадянам важливо розуміти, що трудовий і страховий стаж – поняття не тотожні. Трудовий стаж – періоди роботи до 1 січня 2004 року, і саме його підтвердженням слугують записи в трудовій книжці.


15.07.2020 11:02

Оплата земельного податку. Інформує відділ «Заставнівське бюро правової допомоги»
Оплата земельного податку. Інформує відділ «Заставнівське бюро правової допомоги» Якщо ви є власником або користувачем земельної ділянки, то, напевно, вже чули про обов’язок сплати земельного податку. Але цілком ймовірно, що у вас виникає чимало питань з цього приводу. Земельний податок (плата за землю) — це податок, що справляється з юридичних і фізичнихосіб за використання земельнихділянок. Нарахування фізособам земельного податку проводять контролюючі органи (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. У разі переходу права власності на ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником — починаючи з місяця, в якому він набув право власності» Фізособи мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення -рішення.


13.07.2020 17:24

Координаційний центр з надання правової допомоги
Координаційний центр з надання правової допомоги З 1 липня, в Україні зростає прожитковий мінімум. Тепер він для працездатних громадян становитиме 2197 гривень, для непрацездатних – 1712 гривень. У зв'язку з цим повідомляємо, яка сума середньомісячного доходу дозволяє громадянам мати право на безоплатну вторинну правову допомогу, що полягає в захисті, складанні документів процесуального характеру, здійсненні представництва інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами. - Працездатна особа: Ви маєте право на безоплатну вторинну правову допомогу, якщо ваш середньомісячний дохід не перевищує 4394 грн. - Непрацездатна особа: - Ви маєте право на безоплатну вторинну правову допомогу, якщо ваш середньомісячний дохід не перевищує 3424 грн.


19.06.2020 14:56

Оплата земельного податку
Оплата земельного податку Якщо ви є власником або користувачем земельної ділянки, то, напевно, вже чули про обов’язок сплати земельного податку. Але цілком ймовірно, що у вас виникає чимало питань з цього приводу. Земельний податок (плата за землю) — це податок, що справляється з юридичних і фізичнихосіб за використання земельнихділянок. Нарахування фізособамсам земельного податку проводять контролюючі органи (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем йогореєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. У разі переходу права власності на ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січняцього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником — починаючи з місяця, в якому він набув право власності»


19.06.2020 14:37

ЩО КРАЩЕ: ДОГОВІР ДАРУВАННЯ ЧИ ЗАПОВІТ
ЩО КРАЩЕ: ДОГОВІР ДАРУВАННЯ ЧИ ЗАПОВІТ Одне із найбільш популярних питань пов'язане з бажанням батьків передати своїм дітям (онукам, рідше іншим родичам або іншим людям) нерухомість, що їм належить. Яким чином це краще зробити? Подарувати чи оформити заповіт? Заповіт – це особисте розпорядження фізичної особи на випадок своєї смерті. Заповідач є вільним у виборі спадкоємців, маючи можливість без зазначення причин позбавити права на спадкування будь-яку особу з числа спадкоємців за законом. Договір дарування – це правочин, за яким дарувальник дарує іншій особі – обдаровуваному – майно (дарунок) безоплатно, і обдаровуваний набуває право власності на нього безпосередньо після вчинення угоди та її державної реєстрації. Передача майна за договором дарування має свої особливості. Першою з них є те, що при даруванні, наприклад, квартири дідусем своєму онукові, спадкоємці першої черги, які мають право на обов'язкову частину в спадщині, втрачають своє право на частку в подарованій квартирі, що у випадку з заповітом неможливо. Заповідач не може позбавити права на спадкування осіб, які мають право на обов’язкову частку у спадщині. Малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки спадкують, незалежно від змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом (обов’язкова частка).


10.06.2020 15:49

В скільки обходиться для Заставнівчан утримання чиновницького апарату
Назва місцевого бюджету Доходи (грн) Видатки (грн.) Утримання місцевої ради (грн.) % утри-мання до доходів К-сть насе- лення Утримання на 1 жителя (грн) Заставнівський районний бюджет 170847675,0 182336163,2 3855000,0 Районна рада 2,26 23505 164,0 Заставнівський міський бюджет 59736800,0 6127380,0 7747100,0 13,0 8347 928,1 Юрківський сільський бюджет 63404400,0 66438500,0 7284000,0 11,5 9831 740,9 Кострижівський селищний бюджет 25425400,0 26178300,0 4674900,0 18,4 4359 1072,5 Вікнянський сільський бюджет 19916500,0 23452652,0 4239300,0 21,3 3183 1331,9 Не дешево обходяться для платників податків утримання чиновників в об’єднаних громадах. І це тільки 4 громади, а згідно перспективного плану, після виборів в Заставнівському районі буде 7 громад, і витрати збільшаться майже вдвічі. Як бачимо, чим менша громада, тим більше коштів іде на утримання апарату в розрахунку на 1 жителя. Якщо би був один район – одна громада, скільки коштів можна було б зекономити і не витрачати їх на збільшення кількості чиновників, а направити на вирішення більш нагальних проблем нашого району та кожного населеного пункту зокрема?


18.05.2020 17:41

Чи звільняє карантин від сплати аліментів?
Чи звільняються платники аліментів від обов’язку утримувати дитину на час дії карантину? Ні, платники аліментів не звільняються від обов’язку утримувати дитину на час дії карантину. Відповідно до статті 150 та статті 180 Сімейного кодексу України батьки зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток та утримувати дітей до досягнення ними повноліття . Чи можливо зменшити розмір аліментів під час дії карантину? Відповідно до статті 192 Сімейного кодексу України розмір аліментів, визначений за рішенням суду або домовленістю між батьками, може бути згодом зменшено або збільшено за рішенням суду за позовом платника або одержувача аліментів у разі зміни матеріального або сімейного стану, погіршення або поліпшення здоров’я когось із них та в інших випадках, передбачених Сімейним кодексом України. Мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Чи слугують карантинні обмеження підставою для звільнення від відповідальності за несвоєчасну сплату аліментів або їх сплату не у повному розмірі?


04.05.2020 13:50

Пенсійники області у співпраці з органами влади та державними службами захищають права громадян на гідне пенсійне забезпечення
Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області щомісячно здійснює аналіз та моніторинг даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на предмет виявлення роботодавців, за звітністю яких наявні ознаки мінімізації зайнятості й зарплати працівників та порушення законодавства про нарахування єдиного соціального внеску. Для вжиття відповідних заходів пенсійна служба надсилає переліки таких страхувальників до контролюючих органів та органів влади. Зокрема, з початку 2020 року до Управління Держпраці у Чернівецькій області надіслані інформаційні матеріали щодо 1897 роботодавців, у звітності яких наявні ознаки порушення законодавства про працю, до Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області скеровано дані щодо 1093 несумлінних страхувальників, які мінімізують заробітки найманих працівників, органи місцевого самоврядування повідомлено про 1015 суб’єктів діяльності, соціальних партнерів – про 167 таких роботодавців.


04.05.2020 13:34

Потурбуйтесь про своїх рідних, щоб вони залишались удома
Потурбуйтесь про своїх рідних, щоб вони залишались удома https://youtu.be/IfGjnk4H7S8 https://www.pfu.gov.ua/cv/403566-finansuvannya-vyplaty-pensij-zabezpechuyetsya-za-grafikom-17/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403577-karantyn-dopomig-bukovynskym-pensioneram-osvoyity-elektronni-servisy/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403499-pensijnyj-fond-ukrayiny-u-tvoyemu-smartfoni-v-bud-yakyj-chas/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403496-suchasni-kerivnyky-korystuyutsya-suchasnymy-sposobamy-otrymannya-informatsiyi/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403504-shanovni-robotodavtsi-dbajte-pro-zabezpechennya-sotsialnyh-prav-svoyih-pratsivnykiv-korystuyuchys-kabinetom-strahuvalnyka/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403458-mobileid-ta-bankid-bankivska-kartka-ta-mobilnyj-telefon-staly-klyuchem-dostupu-do-vebportalu-pfu/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403485-otrymujte-potribni-dovidky-prosto-zi-svogo-smartfona/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403429-na-period-diyi-karantynu-podovzheno-stroky-zvernennya-za-pryznachennyam-pensiyi/ https://www.pfu.gov.ua/cv/403280-pensijnyj-fond-ukrayiny-zadlya-ubezpechennya-naselennya-v-umovah-karantynu-zaklykaye-maksymalno-korystuvatys-poslugamy-dystantsijno/


04.05.2020 13:26

Реабілітаційним лікуванням за кошти Фонду забезпечено на 11% більше осіб
За підсумками І кварталу відновним лікуванням на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти Фонду соціального страхування України було забезпечено 5 132 особи. Це на 511 осіб, або 11% більше порівняно з тим же періодом минулого року. Фонд фінансує курс реабілітаційного лікування для кожного працевлаштованого після важких захворювань і травм за наявності медичних показань. Зокрема, у разі підгострого періоду інфаркту міокарда, опіків, захворювань легень тощо. Таке лікування надається застрахованим особам з метою якнайшвидшого відновлення здоров’я після закінчення гострого періоду захворювання.


04.05.2020 13:21

Під головуванням Олени Думи відбулась селекторна нарада
Виконавча дирекція Фонду соціального страхування України профінансувала свої робочі органи для здійснення ними підвищених щомісячних страхових виплат потерпілим у повному обсязі. Про це на селекторній нараді з керівниками управлінь в областях і місті Києві повідомила директор виконавчої дирекції Фонду Олена Дума. Перерахунок здійснюється Фондом на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.04.2020, відповідно до якої виплати потерпілим на виробництві та членам їх сімей було збільшено на 11%. Підвищені страхові виплати потерпілі отримали за період з 01 березня 2020 року. Під час селекторної наради директор виконавчої дирекції Фонду відзначила високий професіоналізм і ефективність реалізованих трудовими колективами заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції. Олена Дума відзначила найбільш ефективні регіональні управління, зокрема, висловила Подяку управлінню ВД Фонду у Львівській області.


04.05.2020 13:18

У Фонді забезпечено безконтактну та дистанційну форми подачі заяв-розрахунків для оплати лікарняних
Фонд соціального страхування України опікується понад 12 мільйонами працюючих українців, які самі одночасно є страхувальниками, або працевлаштовані в одного з більш ніж 3 млн роботодавців, що знаходяться на обліку в ФССУ. Як відбувається прийом заяв-розрахунків від роботодавців для виплати лікарняних і декретних під час карантину? ● Прийом заяв-розрахунків, за якими Фонд фінансує надання матеріального забезпечення застрахованим особам, відбувається у штатному режимі. ● Як і раніше, заяву-розрахунок можна подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду особисто. ● Однак, ми радимо на час карантину віддати перевагу дистанційній формі подачі документів – на електронний документообіг перейшли вже понад 65% страхувальників. ● Щоб подати заяву-розрахунок дистанційно, у роботодавця має бути укладений відповідний договір із Фондом. Примірний договір: bit.ly/2Vh99by ● Документи подаються із застосуванням електронного підпису/печатки, а клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно. Читати докладніше: bit.ly/2VhshGj ● Але навіть якщо роботодавець не має можливості подати заяву-розрахунок дистанційно, Фонд проводить роботу з організації безконтактного прийому документів – для цього у відділеннях розташовані спеціальні скриньки.


Tеми