Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Вижницький район

Новини

09.03.2017 16:10

На замітку страхувальнику: наслідки НЕподаного звіту |  Повідомлення Пенсійного фонду
При формуванні щомісячної звітності страхувальники повинні керуватися вимогами «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (далі – Порядок 435).
Згідно Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VІ одним із завдань Пенсійного фонду є формування та ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру. Дані до реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення вносяться на підставі звітності страхувальників. Сьогодні щомісячна звітність подається платниками до органів доходів і зборів та передається до Пенсійного фонду України в порядку міжвідомчого обміну інформацією.
Враховуючи норми Порядку 435, звертаємо увагу страхувальників на те, що у випадку формування звіту без дотримання вимог Порядку 435, звіт вважається таким, що НЕ ПОДАВАВСЯ (п.8 розділу ІІ Порядку 435). Наслідком неподаного звіту є невнесення відомостей в розрізі застрахованих осіб з такого звіту до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, що призводить до втрати страхового стажу застрахованими особами та порушення їх конституційного права на його зарахування. В такому випадку страхувальник повинен сформувати звіт відповідно до вимог Порядку 435 та подати його повторно до органу доходів і зборів за місцем обліку.
Щодо виправлення помилок у звіті нагадуємо наступне:
– У разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком (п.1 розділу V Порядку 435).
– Якщо страхувальником не подавався Звіт за попередній звітний період (періоди), то у поточному звітному місяці не допускається відображення сум нарахованого єдиного внеску застрахованим особам за попередній звітний період (періоди). У такому випадку страхувальник зобов’язаний подати Звіт за поточний звітний період та у разі потреби окремо за попередній період (періоди) (п.3 розділу V Порядку 435).
Враховуючи викладене вище, звертаємо особливу увагу всіх страхувальників (роботодавців, платників ЄСВ), що подання звітності з помилками та не виправлення цих помилок, приводить до того, що інформація про заробіток (дохід), стаж, періоди трудових відносин, сплату внесків, в розрізі Ваших працівників, не потрапляє до їх персональних карток.



07.03.2017 08:49

Стан наповнення бюджету Пенсійного фонду в області |  Повідомлення Пенсійного фонду
За січень-лютий 2017 року до бюджету Пенсійного фонду в Чернівецькій області надійшло власних доходів у сумі 250,9 млн.грн., що на 38,9%, або на 70,3 млн.грн. більше надходжень січня-лютого 2016 року. Власних доходів, адміністрування яких здійснюють органи Пенсійного фонду, мобілізовано в сумі 2,7 млн.грн., що на 2,8%, або на 0,1 млн.грн. більше плану та на 11,3% (0,3 млн.грн.) більше, ніж надійшло за січень-лютий 2016 року.
З метою здійснення своєчасних виплат пенсіонерам області та захисту прав застрахованих осіб, органами Пенсійного фонду України в області вживаються заходи для забезпечення надходжень власних доходів до бюджету Фонду, які спрямовані на роботу з платниками щодо сплати поточних зобов’язань, погашення заборгованості з платежів та інформування органів влади і контролюючих органів щодо мінімізації роботодавцями заробітної плати найманим працівникам.



07.03.2017 08:49

Особливості призначення пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення у 2017 році |  Повідомлення Пенсійного фонду
Законодавством України для працівників освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення передбачене право на призначення пенсії за вислугу років, а відтак можливість виходу на пенсію до досягнення пенсійного віку.
В Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області повідомили, що в 2015-2016 роках відбулися певні зміни щодо умов призначення такої пенсії. Зокрема, на даний час пенсія за вислугу років призначається працівникам освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності необхідного спеціального стажу.
Отже, сьогодні пенсійне забезпечення цієї категорії осіб залежить не лише від наявності необхідного стажу роботи на відповідних посадах, а і від досягнення певного віку. При цьому, Законом України «Про пенсійне забезпечення» передбачене поступове підвищення пенсійного віку до 55 років.
Так, у 2017 році право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення, зокрема, після досягнення ними такого віку:
– 50 років – для осіб, які народились в період з 1 січня 1966 року по 30 червня 1966 року;
– 50 років 6 місяців – для осіб, які народились в період з 1 липня 1966 року по 31 грудня 1966 року.
Як зазначалося вище, крім досягнення певного віку, ще однією умовою для реалізації права на призначення пенсії за вислугу років є наявність спеціального стажу роботи згідно з Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 №909.
Звертаємо увагу, що на даний час, зокрема, за умови звернення за такою пенсією по 31.03.2017 необхідний стаж за вислугою років складає не менше 26 років. У випадку звернення починаючи з 01.04.2017 по 31.03.2018 необхідний спеціальний стаж має становити не менше 26 років 6 місяців.
Зазначимо, що незалежно від віку пенсія за вислугу років призначається працівникам освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення, які станом на 1 квітня 2015 року мають не менше 25 років спеціального стажу або в період до 1 січня 2016 року пропрацювали на відповідних посадах не менше 25 років 6 місяців.
Пенсія за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення призначається за умови звільнення з роботи, яка дає право на таку пенсію. У разі влаштування на роботу за посадою, яка дає право на пенсію за вислугу років, виплата пенсії припиняється на весь період роботи на цій посаді, у тому числі і випадках, коли робота на цих посадах має місце після досягнення пенсійного віку.



01.03.2017 11:15

Служба зайнятості допомагає школярам обрати майбутню професію |  Інформації
Майбутня професія – серйозний крок, готуватися до якого варто готуватися заздалегідь. Тому спеціалісти служби зайнятості систематично проводять профорієнтаційні заходи для школярів загальноосвітніх шкіл області, на яких розширюють уявлення дітей про затребувані ринком професії, допомагають визначити базові нахили, уміння та здібності.
«Сучасний світ вимагає вміння швидко орієнтуватися на ринку праці, а добробут залежить від спроможності якісно виконувати ту чи іншу роботу. Це потрібно виховувати змалечку, зі шкільної парти», – повідомив директор обласного центру зайнятості Роман Криган.
З початку року фахівці служби зайнятості для учнівської молоді провели майже 80 заходів, під час яких охоплено 2500 учнів шкіл. Профорієнтаційні уроки, акції «Випускник», професіографічні екскурсії, ярмарки професій та дні відкритих дверей – далеко не повний перелік пропонованих центрами зайнятості заходів для учнівської молоді.
«Під час таких заходів учням роз’яснюють важливість визначення професійного майбутнього, а також надають оперативну інформацію щодо стану ринку праці як на Буковині, так і в Україні, проводять екскурсії на підприємства. А для початкових класів профорієнтація проводиться в інтерактивній формі», – каже Роман Криган.



23.02.2017 11:45

У 2017 році продавці складної побутової техніки зобовязані використовувати РРО |  Повідомлення податкової інспекції
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що 20 грудня 2016 року ухвалено Закон України №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», яким передбачається обов’язкове використання РРО реалізаторами складної побутової техніки, що підлягає гарантійному ремонту.
Це непродовольчі товари широкого вжитку, прибори, машини та устаткування, що складаються з вузлів, блоків, комплектуючих, а також мають технічні характеристики та супроводжуються технічною документацією зі встановленим гарантійним строком. Перелік продукції, що підпадає під дію цього закону буде сформовано і затверджено Кабінетом Міністрів України до 1 березня 2017 року.
На сьогодні, до таких товарів належать: побутова радіоелектронна апаратура, електрощитові машини і прибори, комп’ютери, засоби зв’язку, прибори складної механіки (зокрема годинники і секундоміри), музикальні інструменти, товари для спорту, зброя та інше. Завдяки обов’язковому використанню РРО при реалізації таких товарів збільшиться захист споживачів такої техніки за рахунок гарантування якості, зменшиться ринок контрафактної та контрабандної продукції і, відповідно, зростуть надходження до бюджету.




23.02.2017 11:44

Буковинські фіскали спілкувалися он-лайн з майбутніми декларантами |  Повідомлення податкової інспекції
Днями, з буковинцями під час інтернет-конференції спілкувалася заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області – Наталія Чернівчан.
Враховуючи, що з 1 січня 2017 року розпочалася щорічна кампанія декларування доходів громадян, фахівці фіскальної служби Буковини розпочали активно надавати роз’яснення щодо порядку та термінів подання декларацій про майновий стан та доходи.
П. Наталія зауважує, територіальні підрозділи фіскальної служби області чекають, насамперед, тих громадян, котрі зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Перш за все, це ті громадяни, які торік отримували доходи, що не оподатковувалися при виплаті: від продажу рухомого та нерухомого майна, у вигляді спадщини, доходи від здавання в найм майна, інвестиційні та іноземні.
Пропонуємо вашій увазі запитання, що надійшли від платників податків під час конференції та на телефонну «гарячу» лінію за посиланням : http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/286276.html



23.02.2017 11:41

На Буковині стартував проект для молоді «Планування кар’єри – запорука успішного майбутнього» |  Інформації
Щороку певна частина випускників професійно-технічних і вищих навчальних закладів звертається до центрів зайнятості краю за сприянням у пошуку роботи. Для упередження молодіжного безробіття, підвищення конкурентоспроможності юнаків і дівчат із дипломами на ринку праці та якнайшвидшого працевлаштування молодих фахівців Чернівецька обласна служба зайнятості впроваджує проект «Планування кар’єри – запорука успішного майбутнього». Його завдання – навчити молодь сучасних технологій пошуку роботи. Про це повідомляє директор обласного центр зайнятості Роман Криган.
– Молодь прагне працювати. Однак через брак досвіду, причому не тільки професійного, а й життєвого, їй важко нарівні з іншими конкурувати на ринку праці. Тому служба зайнятості постійно приділяє особливу увагу безробітним молодим людям й тим, хто ще навчається, та підтримує їхнє прагнення до роботи, – наголошує Роман Криган.
Молоді люди знайомляться з сучасними методами пошуку роботи, розглядають портфоліо, детально зупиняються на особливостях складання резюме, отримують поради й практичну допомогу в записі відео-резюме та основні правила співбесіди з роботодавцем. Фахівці служби зайнятості пропонують майбутнім випускникам буклети, в яких міститься вичерпна інформація щодо пошуку роботи.
У рамках проекту до заходів, спрямованих на популяризацію сучасних технологій пошуку роботи, планується залучити всі професійно-технічні навчальні заклади області.



21.02.2017 18:00

Кількість безробітних зменшилася на 16%  |  Інформації
Станом на 1 лютого 2017 року порівняно з відповідною датою минулого року кількість безробітних становила 429 тис. та зменшилася на 16%. Кількість осіб, які отримують допомогу по безробіттю, скоротилася на 15% (до 351 тис. осіб).
Дані щодо безробіття не коректно порівнювати з показниками попередніх місяців, оскільки ринку праці притаманні сезонні коливання. Кількість зареєстрованих безробітних щорічно має пікові періоди зростання - з листопада попереднього року до березня наступного року. Станом на 1 січня 2017 року кількість безробітних становила 391 тис. осіб, на 1 грудня 2016 року – 338 тис. осіб. Станом на 1 січня 2016 року кількість безробітних становила 491 тис. осіб, станом на 1 грудня 2015 року – 434 тис. осіб.
В цілому ситуація на ринку праці у поточному році характеризується позитивною динамікою. Кількість роботодавців, які співпрацювали з центрами зайнятості, зросла на третину та становила 39 тис. Кількість вакансій у базі даних служби зайнятості збільшилася на половину - до 115 тис. Кількість осіб, забезпечених роботою, становила до 47 тис., що на третину більше, у порівнянні з січнем 2015 року. При цьому більше половини з них працевлаштувалися оперативно до надання статусу безробітного.
Кількість осіб, поінформованих про масове вивільнення, зменшилася на чверть (до 29 тис. осіб).
Кількість фізичних осіб-підприємців, які припинили діяльність та зареєструвалися державній службі зайнятості як безробітні з початку 2017 року, становила 3,2 тис. Майже всі вони отримують допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі (544 грн.), адже не сплачували єдиний соціальний внесок.



21.02.2017 08:41

Проведено міні-ярмарок вакансій  |  Інформації
Проведено міні-ярмарок вакансій Фахівці Вижницького районного центру зайнятості тісно співпрацюють з роботодавцями щодо вирішення питання задоволення кадрової потреби. Одним з дієвих засобів вирішення мобільного та якісного укомплектування наданих роботодавцями вакансій є проведення міні-ярмарок вакансій. Такий захід відбувся в районному центрі зайнятості 16 лютого 2017 року, в якому взяли участь ПП «Ковалі», ТОВ «Укрпол інвест», ФОП Данилюк Р.В. та ФОП Лучик М.С. На міні-ярмарку були представлені 11 вакансій.
Захід відбувся за участю директора обласного центру зайнятості Кригана Р.В. та його заступника Кожолянко Л.М. Директор Вижницького районного центру зайнятості Никифоряк Ю.П. у вступному слові зазначив, що основна мета даного заходу надати інформацію шукачам роботи про наявність вільних робочих місць на території району, сприяти прямому контакту тих, хто пропонує роботу, і тих, хто її шукає. Криган Р.В. підкреслив, що така форма роботи служби зайнятості, як проведення міні-ярмарків вакансій є досить доцільною, оскільки допомагає громадянам віднайти потрібного роботодавця, а роботодавцям – здійснити підбір необхідних спеціалістів. Кожолянко Л.М. зауважила, що на даному заході шукачі роботи ознайомлюються з діяльністю підприємств, критеріями відбору, вимогами до кандидатів, та що дуже важливо, спілкуються з роботодавцями та можуть особисто надати їм своє резюме, що дасть змогу оперативно укомплектувати вакансії, а безробітним отримати підходящу роботу.
Заступник директора Вижницького РЦЗ Григоряк Т.Д. представила безробітним роботодавців та запропонувала всім присутнім особисто поспілкуватися з ними. Шукачі роботи отримали інформацію про умови працевлаштування, соціальні гарантії, перспективні вакансії, можливості кар’єрного росту, а також буклети та інформаційні матеріали про соціальні послуги державної служби зайнятості.
На міні-ярмарку для роботодавців були створені належні умови для зручного проведення співбесіди з претендентами на робочі місця.
За результатами проведеного заходу троє безробітних виявили бажання відвідати виробництво ТОВ «Укрпол інвест» та обговорили можливість подальшого стажування на робочому місці та працевлаштування. Дві особи зацікавилися пропозицією роботи у ФОП Данилюк Р.В. Усі бажаючі залишили свої резюме для подальшої співпраці.



16.02.2017 12:35

Термін для сплати ПДФО з виплачених доходів |  Повідомлення податкової інспекції
У фіскальній службв Буковини нагадують, відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 розд. IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.
Згідно з п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування податку до бюджету.
Відповідно до п.п. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 ПКУ якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
Враховуючи вищевикладене, податок на доходи фізичних осіб сплачується податковими агентами під час виплати оподатковуваного доходу платнику податку або при виплаті доходу готівкою з каси чи у не грошовій формі, протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).



16.02.2017 12:35

Фізособа, яка здійснила переобладнання авто та використовує біопаливо має право на податкову знижку |  Повідомлення податкової інспекції
Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Так, у разі якщо фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) та хоче скористатися правом на податкову знижку, необхідно подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).
Відповідно до пп. 166.3.7 ПКУ така фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку.
При цьому, процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2010 р. №607.
Відповідно до Порядку після переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (заяві про проведення оцінювання). За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних автобусів та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, що переобладнані.
У фіскальному відомстві нагадують, граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2016 рік – 29 грудня 2017 року.



16.02.2017 12:34

Скарга, що розглядається упродовж 10 календарних днів |  Повідомлення податкової інспекції
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області зазначають, що з 1 січня 2017 року набули чинності зміни, внесені до статті 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Цими змінами, зокрема, доповнено статтю 56 ПКУ пунктом 56.23, яким визначено особливості оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зокрема, передбачено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається тільки до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, тобто до Державної фіскальної служби України.
Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги, при цьому термін розгляду скарги не може бути продовженим.
В свою чергу, якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.



16.02.2017 11:31

Особливості призначення разової грошової допомоги працівникам освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, спортсменам та артистам |  Повідомлення Пенсійного фонду
Починаючи з жовтня 2011 року Законом України "Про загальнообов΄язкове державне пенсійне страхування" передбачено виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, в розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення працівникам, які працюють в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років відповідно до пунктів "е", "є" та "ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення". До числа таких осіб відносяться, наприклад:
- працівники освіти, зокрема, вчителі шкіл, вихователі дошкільних навчальних закладів, викладачі та майстри виробничого навчання училищ, коледжів і технікумів, а також директори, їх заступники та завідуючі таких закладів освіти;
- лікарі, медичні сестри та фельдшери медичних закладів;
- майстри спорту, які перебували у складі збірних команд України;
- артисти театрально-концертних закладів.
Грошова допомога надається при виконанні наступних умов:
- якщо пенсія за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов΄язкове державне пенсійне страхування" призначається після 1 жовтня 2011 року;
- якщо на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 зазначеного Закону, особа працювала в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право не пенсію за вислугу років;
- якщо страховий стаж на зазначених вище посадах становить 35 років для чоловіків, 30 років для жінок;
- якщо до цього особа не отримувала будь-яку пенсію.
Порядок обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги, та її виплати затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1191, а також відповідними переліками посад і закладів.
Для визначення розміру грошової допомоги враховується місячний розмір пенсії за віком, обчислений відповідно до статей 27 і 28 Закону України "Про загальнообов΄язкове державне пенсійне страхування", станом на день її призначення.
Отже, грошова допомога працівникам освіти, охорони здоров'я і соціального захисту, а також спортсменам і артистам призначатиметься при дотриманні всіх умов, які визначають право на виплату такої допомоги. У випадку, якщо на день досягнення пенсійного віку особа не працюватиме на відповідній посаді, або в разі відсутності необхідного спеціального стажу на день призначення пенсії за віком чи якщо раніше призначалась пенсія, наприклад, за вислугу років, то право на отримання грошової допомоги така особа не матиме.
Для визначення права на грошову допомогу громадяни можуть звертатись до управління Пенсійного фонду України за місцем проживання завчасно, до досягнення пенсійного віку. Спеціалісти пенсійної служби на підставі трудової книжки попередньо розрахують наявний спеціальний стаж, повідомлять про перелік документів, необхідних для призначення пенсії за віком та визначення права на виплату грошової допомоги. В разі необхідності, пенсійна служба надасть допомогу у витребуванні документів, яких не вистачає для призначення пенсії та грошової допомоги, зокрема, за періоди роботи в інших місцевостях.



14.02.2017 14:35

У державній службі зайнятості запроваджено електронну чергу реєстрації безробітних |  Інформації
З січня 2017 року особи, які шукають роботу, та безробітні мають можливість скористатись унікальним сервісом електронних послуг. За допомогою Інтернету можна записатись на індивідуальний прийом до фахівця центру зайнятості без попереднього відвідування центру зайнятості. На порталі Державної служби зайнятості www.dcz.gov.ua у розділі «Електронні послуги» http://www.dcz.gov.ua/EReception/#/appointment громадянам України став доступним сервіс «Електронна черга реєстрації безробітних». Про це повідомив директор Чернівецького обласного центру зайнятості Роман Криган.
«Скориставшись цією послугою, громадяни можуть записатись на прийом до фахівця для отримання консультації, перший прийом для осіб, які не перебувають на обліку в центрі зайнятості та мають бажання звернутись до центру зайнятості для пошуку роботи» - зазначив посадовець.
За словами директора обласного центру зайнятості, така новація дозволить економити час шукачів роботи. У разі, якщо особа зарезервувала для себе час, їй не потрібно отримувати талон на відвідування, а необхідно безпосередньо звернутись до фахівця центру зайнятості у зарезервований час. На табло у секторі самостійного пошуку роботи відобразиться запрошення з номером талону на робоче місце, про які особа буде повідомлена під час запису на прийом засобами електронної черги.



13.02.2017 23:04

Пенсійне забезпечення громадян України, які працювали в Молдові та Білорусі |  Повідомлення Пенсійного фонду
Багато громадян України свого часу працювали на територіях союзних республік, зокрема в Молдові та Білорусі, причому як до моменту розпаду СРСР, так і після здобуття Україною незалежності. У зв’язку з цим, постає питання: яким чином будуть враховуватись стаж та заробітна плата, набуті на території цих держав, при призначені пенсії в Україні.
Перш за все, потрібно зазначити, що пенсійне забезпечення громадян України і громадян Республіки Молдови та Республіки Білорусь, а також членів їх сімей регулюється міжнародними угодами, укладеними між Урядом України та Урядами цих держав. Зокрема Угодою між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про гарантії прав громадян в галузі пенсійного забезпечення, що діє з 19.11.1996 та Угодою між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про гарантії прав громадян в галузі пенсійного забезпечення, що діє з 11.02.1997.
Відповідно до вказаних вище Угод пенсійне забезпечення громадян України, Молдови та Білорусі здійснюється по законодавству тієї держави, на території якої вони постійно проживають.
Документом, що підтверджує постійне проживання в Україні є паспорт громадянина України (або тимчасова посвідка на постійне проживання).
В разі переселення пенсіонера з Молдови чи Білорусі до України на постійне місце проживання виплата пенсії за попереднім місцем проживання припиняється у відповідності із законодавством кожної з держав. За новим місцем проживання пенсіонера пенсія призначається із місяця, наступного за місяцем припинення виплати пенсії за попереднім місцем проживання, але не більше ніж за шість місяців до місяця прописки або отримання виду на проживання, у випадку переселення з Молдови, та не більше ніж шість місяців до місяця звернення за пенсією, у випадку переселення з Білорусі.
В разі якщо призначений за попереднім місцем проживання вид пенсії не передбачений законодавством України, виплата пенсії здійснюється державою, яка призначила пенсію, до виникнення права на пенсію в Україні.
При призначенні пенсії в Україні зараховується весь трудовий (страховий) стаж, набутий як на території Молдови так і на території Білорусі, в тому числі і той, що дає право для призначення пенсій на пільгових умовах та за вислугу років.
Зарахування стажу провадиться за даними трудової книжки та на підставі інших документів про стаж, виданих в установленому порядку.
Заробітна плата для обчислення пенсії враховується за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд, незалежно від перерв, набутого як на території Молдови так і на території Білорусі до 01.01.1992, та за весь страховий стаж, набутий в Україні починаючи з 01.07.2000.
Для осіб, які після переселення з Молдови та Білорусі до України не працювали, розмір пенсії обчислюється із середньої заробітної плати працівника відповідної професії і кваліфікації, який зайнятий аналогічною діяльністю на час призначення пенсії в Україні.
Крім того, у разі неможливості визначення середнього заробітку у вищенаведеному порядку, для осіб, які переселились з Молдови, розмір пенсії може бути обчислений із середньої заробітної плати, яка склалася на час призначення пенсії на території України.
Додатково слід зазначити, що необхідні для пенсійного забезпечення документи, видані у встановленому порядку на території Республіки Молдови та Республіки Білорусь, приймаються органами Пенсійного фонду України без легалізації. Документи, які потребують перекладу, приймаються в перекладі, засвідченому нотаріально.



Tеми