Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Комарівський старостинський округ

Новини

07.06.2010 09:51

У КОМАРІВЦЯХ ПРАГНУТЬ ВИХОВУВАТИ ОСОБИСТОСТІ  |  Освіта

Презентацію закладу, екскурсію по школі провела директор Комарівської ЗОШ І-ІІ ступенів Ніна Василівна Прокопович. Відтак учасники семінару відвідали уроки, позакласні заходи - “Прощання з Буквариком. Посвята в читачі” (Ж. І. Рахлицька), з англійської мови (Д. Г. Ткачук), з основ здоров’я ( Р. М. Гуцуляк), з математики (О. І. Леонтій), з фізичної культури ( Н . В. Бойко), англійської мови ( Ю . Д. Гурей), уроки-змагання з фізики “Світові явища” ( Т. В. Танасійчук), урок-подорожі з біології (М. І. Бідулько), з правознавства (Н. В. Демедюк). Учителі використовували різні форми і методи роботи на уроці, елементи інтерактивного навчання. Практичний психолог закладу Н. К. Дорожкіна провела тренінг “Моє життя - мій вибір”.
Соціальний педагог Т. В. Сенотрусова організувала засідання за “круглим” столом “Соціально-психологічні проблеми виховання дітей трудових мігрантів”, в якому брали участь представник районної соціальної служби М. І. Зінчук, сільський голова С. І. Бажура, директор Комарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Н. В. Прокопович, практичний психолог школи Н. К. Дорожкіна, голова батьківського комітету, колишня трудова мігрантка Л. М. Унгурян, учениця 9 класу, донька заробітчанина Альона Бакрев.
Напрацьовані матеріали, рекомендації семінару направлені у кожен загальноосвітній навчальний заклад району.
Про цей захід, під час якого порушено неординарну проблему взаємного розвитку вчителів та їхніх вихованців
розповіла завідувач районного методичного кабінету відділу освіти В. В. Погрібна. А ще Валентина Василівна запропонувала учасникам семінару поділитися враженнями, можливо - зробити якісь висновки.
О. РЕУС, методист-психолог:
- Мене зацікавив аспект психологічного впливу на процес навчання, виховання, особистісного розвитку дітей, батьки яких тимчасово перебувають за кордоном. Актуальність цієї проблеми, на жаль, не минає впродовж багатьох років. Дуже цікаво про це говорили учасники “круглого” столу. Особливо вразила розповідь голови батьківського комітету, колишньої трудової емігрантки Л. Унгурян. Жінка дуже відкрито розповіла про ті труднощі, які їй довелося пережити внаслідок тривалої відсутності. Неабияке враження справили одкровення учениці, батько якої - на заробітках. Дівчинка розповіла, що твориться в кожній дитячій душі, якщо тривалий час нема можливості спілкуватися з батьками. Висновок простий: без дорослих дітям нелегко зорієнтуватися у суспільстві, а тому виникають проблеми. Нерідко - цілі життєві драми, які залишають глибокий слід у душі. А ще я вкотре переконалася, що роль школи - дуже важлива у  формуванні майбутнього громадянина.
С. КА ЧАНОВСЬКИЙ, директор Сторожинецької школи-інтернату:
-  Ми всі були приємно вражені тим, наскільки високо в Комарівській школі цінують ставлення дитини до природи, до людей, уміння спілкуватися. Територія милує око, все тут дбайливо доглянуте, з високим естетичним смаком, буяють квіти, всюди зелень.
Так само затишно і по-домашньому тепло у приміщенні, яке вже далеко не нове. Коротко кажучи - гармонія і краса постійно присутні тут. А тому з усіх заходів, на яких ми побували, винесли щось корисне, гідне наслідування.
Л. КВЯТКОВСЬКА, директор Сторожинецької гімназії:
-  Дуже актуальна тема семінару. І дуже добре, що проводили його саме на базі згаданої школи. Адже тут проводять цілеспрямовану роботу з усіма категоріями учасників навчального процесу - не тільки педагогами й учнями, а й з батьками, громадськістю, спеціалістами служб і т. д. - з єдиною метою: виховати справді особистості.
С. ШЕМБЕРКО, директор Старожадівської ЗОШ І-ІІІ ступенів:
- Вперше на подібному заході. Семінар вразив лаконічністю, приємною атмосферою і доброзичливістю господарів. Дуже насичені заходи. Я відвідала урок англійської мови у 6 класі і переконалась ще раз, що вчительська майстерність залежить від вдало підібраних форм і методів роботи з учнями. А ще зрозуміла, що в Комарівцях не тільки дбають про навчання і виховання, а й допомагають дитині, коли вона потрапляє в складні життєві ситуації. Це - завдяки співпраці школи, громади і родини.
З. ГАМАЛЬ, директор Великокучурівської школи:
- Знаю , що мої колеги завжди у пошуку резервів оптимізації діяльності вчителя. Одним з напрямків таких пошуків є увага до творчої особистості педагога. Результатом саме такого пошуку для Н. В. Прокопович стало створення у колективі сприятливого клімату й емоційного комфорту вчителя та учня. На мою думку, школа у Комарівцях є справжнім світським храмом, де сіють зерна духовності.
Л. МИШКО, директор Давидівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
дуже позитивно оцінила високий рівень психологічного супроводу дітей, батьки яких за кордоном. Вона вважає, що комарівським дітям поталанило, бо мають чудового педагога-психолога - Н. С. Дорожкіну.
Про це говорила і керівник Новобросківецької ЗОШ І-ІІІ ступенів М. П. КОСМЕНКО, якій сподобались тренінг “ Моє життя - мій вибір”, урок основ здоров’я у 3 класі. Адже саме діти без нагляду батьків обирають сумнівні розваги та звички.
- Я чимало взяла для себе. А ще зрозуміла, що подібного рівня заходи можливо провести тільки там, де панують мир, взаєморозуміння, нормальна психологічна атмосфера. Це, звичайно, в значній мірі залежить від керівника, -поділилася вона.
Директор з Бобівців Є. М. ЛУЧИШИН наголосив на важливості порівняно нової професії в освіті - психолога:
- Ця людина сьогодні дуже важлива для школи, бо вона може дати пораду і педагогу, і учню.
- Мене вразили слова колишньої трудової мігрантки: “Нічим не компенсувати втрачені у розлуці роки - ні грошима, ні автомобілями, ні комп’ютерами. Дуже важливо загоїти те, що колись було розірвано, розбити бар’єр недовіри між рідними людьми”, - зауважила директор Глибочківської школи Л. В. РЕУС, якій особливо сподобалось спілкування на тему психологічної проблеми дітей заробітчан.
А ось що сказала дитина, яка пізнала розлуку: “Я буду вчитися, щоб стати матусиною опорою у майбутньому і забезпечити їй старість”.
Семінар у Комарівцях вилився у справжнє дійство, сповнене особливого духу, пропаганди високих християнських чеснот. Очевидно, саме тому він мав такий резонанс, викликав чимало емоцій, породив різні роздуми про життя та його сенс. А ще привів до висновку, що педагог - це особлива професія. Вчитель закладає дитині основи подальшої поведінки, позиції, життєвого вибору. А батьки -надійна в цім опора. І так важливо, коли діють в тандемі.

  • Автор:Лариса ЛЄВІНА.
  • Джерело: "Рідний край" від 04.06.2010