Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Сторожинецький район

Новини

18.03.2013 13:12

У СТОРОЖИНЦІ ВВЕЛИ В ДІЮ НОВИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР |  Житлово-комунальне господарство

- Насамперед, яке Ваше враження про Підгір’я?

- Сторожинецький район відрізняється від Кельменецького тим, що тут більше споживачів. Якщо, скажімо, у Кельменецькому налічується 600 юридичних, то на Сторожинеччині - вдвічі більше. У цілому район на мене справив позитивне враження, але є проблеми, які потрібно негайно вирішувати.
- Які саме?
-   Перш за все, мова про понаднормативні комерційні втрати. Причина тут досить прозаїчна: приміром, у приміських населених пунктах налічується чимало приватних підприємців, які займаються переважно виготовленням весільних атрибутів. Лише у Великому Кучурові є 4,5 тисячі споживачів електроенергії і тільки до половини їхніх осель можуть потрапити контролери, щоб зробити необхідні розрахунки. Більшість всіляко перешкоджають цьому, забуваючи пункт договору про те, що споживач зобов’язаний допускати безперешкодно (!) працівників РЕМу до приладів обліку.
На жаль, деякі нечесні споживачі вдаються до хитрощів: встановлюють відмотуючі трансформатори, різні магніти, тощо. Звісно, ми виявляємо такі факти і караємо порушників. А нещодавно РЕМ закупив 200 лічильників з програмним управлінням, з пульта яких можна визначити показники (до осель заходити не потрібно). У Чернівецькій області це - ноу-хау. Почнемо обходити окремі господарства у Годилові, куди не впускають контролерів. Якщо виявимо порушення, то господар матиме, м’яко кажучи, неприємності.
Через значну чисельність хуторів у районі досить велика протяжність дротів, а чим вона більша, тим більші втрати напруги. Близько 1200 кілометрів дротів не відповідають стандартним вимогам, чимало напруги забирають дерева, що ростуть вздовж лінії. Тому наголошуємо сільським громадам про важливість обрубування гілок. До того ж, дерев’яні опори не оброблені відповідним розчином і через 3-5 років на них з’являється корозія і вони гниють.
- Мабуть, до Вас звертаються з проханням заміни опор. Що відповідаєте споживачам у таких випадках?
- Справді, є чимало заяв подібного змісту, та, на жаль, задовольнити їх у повному обсязі немає можливості. Усього по району налічується 40 тисяч дерев’яних опор, а наше підприємство спроможне виконати заміну лише тисячі - півтора штук у рік. У квітні очікуємо на поповнення техніки: нового ямобура, за допомогою якого значно швидше йдуть роботи зі встановлення опор.
У залежності від кількості підстанцій і довжини лінії є план капітального і поточного ремонту. До речі, у минулому році саме у Сторожинецький район вкладено найбільше коштів - майже 16 мільйонів гривень.
-   Які справи з розрахунками за спожиту електроенергію?
-  Й досі діють три види розрахунків: по книжках, розрахункових чеках та передоплата. У майбутньому, швидш за все, перейдемо лише на розрахункові чеки, адже діють пільгові і блочні тарифи і людям інколи важко зорієнтуватися, як правильно заповнити книжку, бо це досить складний механізм.
- Чи є ще якісь не врегульовані питання?
-  Звісно, є. Часто сільські ради виступають замовниками встановлення нових розвантажувальних підстанцій на віддалених кутах. Район електричних мереж, зазвичай, вводить в експлуатацію, бере на баланс, тобто передають у власність, а коли йдемо на перевірку, то з'ясовується, що від неї живляться всього 3-4 споживачі. З такою ситуацією стикнувся у Нижніх і Верхніх Петрівцях. Як на мене, то потрібно зробити іншим чином: підстанції мають бути власністю сільської ради, яка повинна закпючати з нами договори на обслуговування. Кожна трансформаторна підстанція вважається нормальною, якщо вона завантажена на 70-80 відсотків потужності. В іншому випадку з'являється так званий холостий хід, тобто працює вхолосту.
- Чомутрапляються відключення електроенергії?
-  Запевняю: спеціально цього ніхто не робить. Відключаємо, згідно з Правилами виконання робіт з електроустановками і тільки в аварійних випадках
або у разі виконання планових робіт. Нормальний режим роботи РЕМу - це коли все включено. Ми зацікавлені у тому, щоб якомога більше продати електроенергії (вона є товаром) споживачам, а не економити її.
-  Дуже часто у центрі міста у нічний час відключають світло. Чому так?
- Що стосується вуличного освітлення, то до нього ми не маємо відношення. Наше завдання полягає в тому, щоб подати електроенергію, а вже далі нею розпоряджається житлово-комунальне управління, тобто, приймає рішення де, коли і на якій вулиці відключати.
- Що зроблено останнім часом для покращення обслуговування ваших споживачів?
- У понеділок, що минув, у колишньому приміщенні районного відділу внутрішніх справ за адресою: вул. Кобилянської, 2 відкрито новий сервісний центр, який працює з 8 до 17 години. У майбутньому, можливо, цей графік роботи буде змінено з урахуванням побажань клієнтів.

  • Автор:Емілія СЛЮСАР.
  • Джерело: "Рідний край" від 15.03.2013р.

Tеми