Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Братанівська сільська рада

Документи

Проект рішення №2 від 2011-03-18. Про затвердження «Правил благоустрою населеного пункту». Відповідно до статті 26 пункту 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України “Про благоустрій населених пунктів”
завантажити документ

                                                                                                                                     Проект

 

У К Р А Ї Н А

БРАТАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

СОКИРЯНСЬКОГО РАЙОНУ  ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

с.Братанівка

 

 

Про затвердження «Правил благоустрою

населеного пункту».

 

 

                       Відповідно до статті 26 пункту 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, сільська рада

 

В И Р І Ш И Л А :

 

1.Затвердити «Правила благоустрою населеного пункту», що додаються.

 

2.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, контролю за виконанням рішень та з правових питань.

 

 

 

Сільський голова                                                                                В.М. Лєснік

 

 

 

                                                                                                                    Проект

                                                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО:

                                                                                               Рішенням сесії  

 

 

ПРАВИЛА БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ

 

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

           1.1. Ці правила розроблені на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», регулюють права та обов»язки учасників правовідносин у галузі благоустрою території населеного пункту, спрямовуються на створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

           1.2.Правила містять загальнообов»язкові на території населеного пункту норми, за порушення яких наступає відповідальність, згідно ст..42 та ст..19 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» і обов»язкові до виконання усіми юридичними та фізичними особами на території населеного пункту.

            1.3.Учасниками правовідносин з питань благоустрою, згідно з цими Правилами, є керівники та інші посадові особи підприємств, організацій, установ, незалежно від форм власності й відомчого підпорядкування, фізичні особи, а також посадові особи, уповноважені здійснювати контроль за станом благоустрою.

           1.4.Голова сільської ради організовує обговорення проекту Правил на загальних сходах громадян та подає пропозиції для розгляду на наступній сесії сільської ради.

           1.5.Зміни до Правил благоустрою території можуть бути внесені у зв»язку зі зміною законодавства України та за рішенням сільської ради, що не суперечить чинному законодавству.

           1.6.Контроль за дотриманням цих Правил та координація дій, пов»язаних з виконанням, здійснюється сільською радою.

 

2. ТЕРИТОРІЇ ДЛЯ БЛАГОУСТРОЮ І ПРИБИРАННЯ.

 

           2.1.Прилеглою територією для благоустрою та забезпечення чистоти і належного санітарного стану встановлюється територія в граничних межах об»єктів господарювання, тротуари, проїзна частини вулиці до осьової лінії, які розташовані вздовж об»єкта господарювання. На вулиціх де здійснюється рух громадського пасажирського транспорту прилеглою вважати територію до ближнього бордюру проїзної частини дороги.

           2.2.Закріплення додаткових територій здійснюється виконкомом сільської ради.

           2.3.Утримання в належному санітарному стані та благоустрій забезпечують:

- керівники підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності відомчої належності згідно закріплених виконкомом територій;

- прибудинкових територій будинків і споруд, що належать громадянам на правах приватної власності або знаходяться у користуванні – відповідно  власники і користувачі;

- територій, земля яких знаходиться в резерві сільської ради – керівники підприємств, за якими закріплена територія відповідно до рішення виконавчого комітету сільської ради;

- територій, що закріплені за спортивними спорудами, об»єктами соцкультпобуту, територій парків, скверів, земельних зон – відповідно користувачі об»єктів, або особи, які закріплені за об»єктами рішенням виконкому сільської ради;

- територій, що прилягають до магазинів, торгових точок, підприємств громадського харчування та побутового обслуговування – керівники підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування усіх форм власності;

- територій кладовищ, братських поховань – члени територіальної громади, керівники підприємств за якими вони закріплені рішенням виконкому сільської ради;

- ділянок підготовлених під забудову і тих, що звільнилися після зносу будівель – користувачі земельних ділянок;

- територій відведених під забудову – керівники підприємств та організацій, фізичні особи, яким відведені ці земельні ділянки рішенням сільської ради;

- територій, що прилягають до трансформаторних і розподільних  підстанцій електромереж, а також біля  споруд і у межах зони охорони ЛЕП, газорозподільних станцій і пунктів – керівники підприємств на балансі яких, вони знаходяться;

- територій, що прилягають до котелень і теплових пунктів, насосних, водопровідних станцій – керівники підприємств, що їх експлуатують;

- туалетів – керівники підприємств, фізичні особи на обслуговуванні або власності яких вони знаходяться;

- зелених насаджень на територіях;

- парків, скверів, кладовищ, вздовж вулиць – закріплені підприємства визначені виконкомом сільської ради;

- прибудинкових територій – власники та / або балансоутримувачі будинків;

- підприємств, установ, організацій – відповідні керівники;

- вздовж ліній електропередач високої напруги, охоронних  зонах – керівники відповідних підприємств.

 

     2.4.Посадові особи та громадяни забезпечують належний санітарний стан вказаних територій незалежно від того, працюють чи не працюють підприємства, установи, організації та підприємницькі об»єкти, а громадяни – власники будинків незалежно від проживання.

 

 

3.ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ.

 

    3.1.Організацію благоустрою населеного пункту забезпечують рішення сільської ради, її виконкому відповідно до повноважень, установлених законом.

   3.2.Рішення сільської ради та її виконкому щодо благоустрою території є обов»язковим для виконання, розміщеними на території населеного пункту підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

    3.3.Елементи благоустрою:

1) покриття площ, вулиць, тротуарів, проїздів, алей, пішохідних зон;

2) зелені насадження уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах та інших об»єктах благоустрою загального користування;

3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів;

4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та реклами;

5) обладнання (елементи) дитячих спортивних майданчиків;

6) малі архітектурні форми.

     3.4.Благоустрій території житлової та громадської забудови. Благоустрій території житлової та громадської забудови здійснюється з врахуванням вимог використання цієї території, відповідно до затвердженої будівельної документації та Правил благоустрою населеного пункту.

     .3.5.Забезпечення благоустрою території підприємств  установ та організацій:

1)       підприємства, установи, організації міста забезпечують благоустрій ділянок, наданих їм на правах власності чи користування;

2)       підприємства, установи, організації, які розміщенні на території об»єкта благоустрою, утримують закріплену за ними територію та беруть пайову участь в утриманні цього об»єкту.

  3.6.Благоустрій присадибної ділянки:

1) благоустрій присадибної ділянки проводиться її власником або користувачем цієї ділянки;

2) благоустрій присадибної ділянки, на якій розміщено житлові будинки, господарські споруди, що взяті на облік як без господарські, проводиться за кошти сільського бюджету.

 

4.ВИМОГИ ДО САНІТАРНОГО ОЧИЩЕННЯ ТЕРИТОРІЇ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ, ОБЛАШТУВАННЯ КЛАДОВИЩ ТА ВОДООХОРОННИХ ЗОН ВОДНИХ ОБ»ЄКТІВ.

 

          4.1.Площадка для встановлення сміттєзбірних контейнерів повинна бути віддалена від житлових будинків, дитячих установ, спортивних площадок та місць відпочинку населення на відстань не менше 20 м, але не більше 100м.

         4.2.На території приватних домоволодінь відстань від дворових  вбиралень визначається самими домовласниками і може бути скорочена до 8-10 м, в конфліктних ситуаціях місце розташування дворових вбиралень визначається адмінкомісією сільської ради.

          4.3.В умовах децентралізованого водопостачання дворові вбиральні повинні бути віддалені від колодязів і каптажів джерел на відстань не менше 20 м.

          4.4.Вигріб дворової вбиральні очищати по мірі заповнення. Не допускати наповнення вигрібу нечистотами вище ніж 0,35 м. від поверхні землі.

          4.5.На ринках без каналізації громадські туалети з водонепронижаючим вигрібом слід розташовувати на відстані не менше 50 м. від місць торгівлі.

          4.6.В період листопаду опале листя необхідно своєчасно прибирати, зібране листя вивозиться на полігони на спеціально відведену ділянку. Спалювати листя на території житлової забудови, скверах та парках забороняється.

ГІГІЄНІЧНІ ВИМОГИ ДО ОБЛАШТУВАННЯ КЛАДОВИЩ

           4.7.Розміри земельних ділянок, які відводяться під кладовища традиційного поховання, повинні мати площу з розрахунку 0,24 га 1 тис.чоловік в міській місцевості і 0,1 га на 1 тис. чоловік у сільській місцевості.

            4.8.Місцезнаходження кладовищної ділянки та її розміри передбачаються генеральним планом розвитку населеного пункту, відведення земельної ділянки під кладовище, проекти улаштування нових кладовищ, розміщення і реконструкції діючих підлягають погодженню з місцевими установами державної санітарно – епідеміологічної служби.

            4.9.Територія ділянки, відведеної під кладовище, не повинна піддаватись дії зсувів і обвалів, затоплюватися чи підтоплюватися талими, дощовими і паводковими водами та має характеризуватись легко керованими грунтами. Ділянка повинна мати схил у протилежний бік від населеного пункту і  відкритих водойм, які використовуються для господарсько – побутових потреб.

           4.10.Максимальний рівень стояння грунтових вод від поверхні землі на ділянці має бути не менше 2-х метрів, якщо грунтові води знаходяться на рівні вище 2-х метрів від поверхні грунту, земельна ділянка повинна бути признана непридатною під кладовище.

          4.11.Кладовище повинні бути розміщенні  поблизу місць розташування сіл. Санітарно-захисна зона від території  кладовища традиційного поховання до житлових і громадських будівель, зон відпочинку, а також колективних садів та городів повинна бути не меншою 300м.

           4.12.У населених пунктах при розташуванні кладовища вище населеного пункту стосовно грунтових вод, які джерела децентралізованого господарсько-питного водопостачання (колодязі, каптажі тощо) та у випадку гідрологічного зв»язку поверхні кладовища з водоносних горизонтом санітарно-захисна зона збільшується до 500м.

ВИМОГИ ДО ВОДООХОРОННИХ ЗОН ВОДНИХ ОБ»ЄКТІВ

      4.1.3. На території водоохоронних зон забороняється:

- використання стихійних та сильнодіючих пестицидів;

- влаштування кладовищ, скотомогильників, звалищ;

- скидання неочищених стічних вод;

- в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги;

- прибережна захисна смуга встановлюється по обидва береги річок та навколо водойм вздовж урізу води шириною;

- для великих річок , водосховищ на них – 100м;

- для середніх річок, водосховищ на них, а також ставків площею понад 3 га – 50м;

- для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею не менше 3 га – 25м.

 

5.ОБОВ»ЯЗКИ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ПОСАДОВИХ ОСІБ, ГРОМАДЯН.

 

                Відповідальні посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадяни зобов»язані:

          5.1.Здійснювати благоустрій закріплених територій за затвердженими у встановленому порядку проектами та технологіями, які  передбачають забезпечення естетики і дизайну території, сучасних вимог щодо утримання дорожнього покриття, площ та прибудинкових територій, газонів, зелених насаджень,тощо.

         5.2.Утримувати у належному санітарно-технічному стані будівлі, споруди, закріплені території. Своєчасно і якісно усувати недоліки в утриманні територій, будівель, споруд, обладнання, малих архітектурних форм, реклами і рекламо носіїв, елементів зовнішнього благоустрою.

         5.3.Забезпечувати щорічно, і після стихійного лиха, обстеження відповідних територій, будівель і споруд.

         5.4.Постійно утримувати в належному стані фасади будівель і споруд, огорожу. При проведені ремонтних робіт на фасадах будівель і споруд забезпечити дотримання правил техніки безпеки.

           5.5.Проводити земельні та будівельні роботи, встановлення огорож, механізмів та обладнання тимчасових споруд, побутових вагончиків, складання конструкцій та матеріалів дотримуючись вимог проекту  організації будівництва, Положення про проведення земляних робіт.

           5.6.Своєчасно і якісно проводити благоустрій територій після закінчення вищевказаних робіт з наступним закриттям дозволу на проведення земляних робіт.

           5.7.Утримувати в належному санітарному стані та огороджувати земельні ділянки , що відведені в установленому порядку під будівництво.

           5.8.Не допускати складування будівельних, господарських матеріалів на проїзній частині вулиць, провулків, тротуарів, поза межами будівельного майданчика, приватної садиби.

            5.9.Не допускати накопичування будівельного сміття на будівельних майданчиках та прилеглих до них територіях, забезпечувати виконання заходів по запобіганню пилоутворення на територіях об»єктів.

            5.10. Не допускати винесення автотранспортними засобами на дорожні об»єкти сипучих матеріалів і розчинів, а також засмічення вулиць внаслідок переповнення кузова матеріалами, пошкодження тари, розвіювання безтарних вантажів, забруднення або запилення повітря.

            5.11.Не дозволяти прокладання водопроводів, мереж теплопостачання та інших інженерних мереж на поверхні шляхів, тротуарів, пішохідних доріжок, а також відведення стічних вод на тротуари, шляхи та інші місця не передбачені технологією відводу стічних вод.

             5.12.Проводити своєчасне відновлення зовнішнього вигляду малих архітектурних форм за  погодженням з відділом архітектури.

             5.13.Елементи зовнішньої реклами, рекламо носії, малі архітектурні норми та елементи зовнішнього благоустрою встановлювати на підставі проектно- дозвільної документації.

             5.14.Обладнати заклади торгівлі, громадського харчвання і побутового обслуговування , офіси тощо зовнішнім освітленням та світовою рекламою згідно зразків погоджених з відділом архітектури, а також забезпечити їх належне утримання.

             5.15.Власникам підприємств, установ, організацій, закладів торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування встановити не менше 2-х грн. біля входу в приміщення.

             5.16.При організації торгівлі, у тому числі під час проведення  масових заходів, забезпечувати своєчасне прибирання, збір та вивезення сміття з відведеної території власними силами або на договірних умовах із спеціалізованими організаціями, не допускаючи його накопичення.

              5.17.Забезпечити своєчасне очищення вигрібних ям, дворових туалетів.

              5.18.Забезпечити своєчасне очищення доріг, тротуарів, дахів, водостічних труб, карнизів від снігу і льоду із дотриманням заходів безпеки.

              5.19.Забезпечити своєчасне очищення водостічних канав, труб, що призначені для відводу поверхневих і грунтових вод.

              5.20.Забезпечити збереження зелених насаджень, квітників, газонів та належний догляд за ними.

              5.21.Проводити декоративне озеленення території відповідно до пропозицій відповідних служб.

              5.22.Замінювати засохлі та пошкоджені зелені насадження, а також висаджувати нові дерева і кущі. Видалення сухостійних дерев та чагарників, вирізування сухих і поламаних гілок проводити власними силами.

          Проводити знесення дерев тільки після складання акту обстеження відповідними службами та з  видачею відповідного дозволу.

         5.23.Забезпечити систематичне і своєчасне знищення бур»янів, об»єктів рослинного карантину на прилеглих та закріплених територіях.

         5.24.Забезпечити проведення планових заходів щодо знищення гризунів та комах в приміщеннях і прилеглих територіях, укладання договорів із спеціалізованими організаціями на проведення дератизаційних та дезінфекційних робіт.

        5.25.Забезпечити встановлення номерних знаків на будівлях згідно зразка затвердженого виконкомом сільської ради.

        5.26.Службові особи, які відповідають за прибирання шляхів, площадок, тротуарів зобов»язані забезпечити заготівлю піску  за відповідними нормами, щорічно до 1 жовтня.

         5.27.Надавати виконкому сільської ради, органам уповноваженим здійснювати контроль за дотриманням Правил інформацію про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище нанесення пошкоджень об»єктам благоустрою міста, порушення вимог даних Правил.

          5.28.Вести систематичну роз»яснювальну і виховну роботу серед населення з питань дотримання санітарного режиму і вимагати безумовного його виконання.

         5.29.Складати акти, протоколи на порушників санітарного режиму і передавати матеріали до адміністративної комісії.

 

6. ДІЇ ВІДПОВІДАЛЬНИЇ ОСІБ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ, А ТАКОЖ ГРОМАДЯН, ЩО ЗАБОРОНЯЮТЬСЯ ЦИМИ ПРАВИЛАМИ.

 

           6.1.Відповідальним посадовим особам підприємств, установ і організацій, а також громадянам забороняється :

1) захаращувати території матеріалами, сміттям, побутовими відходами, відходами виробництва, накопиченням снігу, криги тощо;

2) самовільно, без дозволу власника ( землекористувача), насаджувати та знищувати дерева, кущі, облаштовувати газони та городи, якщо таке не  передбачалося проектом благоустрою і суперечить будівельним нормам і Правилам;

3) вивозити і звалювати сміття, будівельні, побутові, харчові відходи, відходи виробництва, трави, гілля, снігу в не відведених для цього місцях та влаштовувати звалища;

4) складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання за межами будівельних майданчиків;

5) мити автотранспортні засоби, машини, механізми у визначених для цього місцях;

6) очищати дахи від снігу та льоду без встановлення тимчасових огорож на прилеглих до будівель і споруд територіях;

7) використовувати не за призначенням контейнери для збору сміття та твердих побутових відходів;

8) розклеювати оголошення та інформаційно- агітаційні плакати, листівкм тощо у невизначених спеціально для цього місцях;

9)робити написи, малюнки на стінах будинків, споруд, парканах, тротуарах, шляхах тощо;

10)заправляти, ремонтувати автотранспортні засоби і механізми на прибудинкових територіях, газонах, берегах річок, озер, пішохідних доріжках, тротуарах, у парках та скверах тощо, а також їздити автотранспортом по тротуарах, пішохідних дорожках, газонах, зелених зонах міста та паркування на них;

11) залишати автотранспортні засоби, механізми на проїздах, що заважають проїзду спеціальних машин швидкої допомоги, пожежних та аварійної техніки;

12) розпалювати багаття, спалювання сміття, листя, гілки та відходи виробництва тощо;

13) захаращувати пожежні проїзди на територіях, прилеглих до житлових будинків;

14) кидати сміття, недопалки, папір, тару, ганчір’я тощо на вулицях, площах, парках, інших громадських місцях, а також спалювати сміття у контейнерах і урнах;

15) вивішувати дорожні знаки без погодження з Державною Автомобільною інспекцією;

16) допускати розміщення у санітарно-захисних зонах житлових будинків, гуртожитків, дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, оздоровчих установ, спортивних споруд, садів, парків, водозабірних споруд та  споруд  водопровідної розподільчої мережі.

 

7. ФІНАНСУВАННЯ ЗАХОДІВ З БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ.

 

        7.1.Фінансування заходів з благоустрою населеного пункту, утримання та ремонт об»єктів благоустрою здійснюється за рахунок коштів їх власників або користувачів, якщо це передбачено умовами відповідних договорів.

        7.2.За рахунок коштів місцевого бюджету фінансується:

1) заходи з виконанням програм благоустрою населеного пункту;

2) охорона, утримання та розвиток земельних насаджень на об»єктах благоустрою комунальної форми власності;

3) організація санітарного очищення територій, які належать до комунальної власності.

         7.3.За рахунок коштів підприємств, установ, організацій фінансуються заходи:

1) благоустрій, виконання робіт з ремонту і реконструкції доріг внутрішньогосподарського користування, озеленення, утримання в належному стані територій, яка їм належить на правах власності або користування;

2) усунення на закруплених за ним об»єктах благоустрою (їх частинах) пошкодження інженерних мереж, елементів благоустрою, а також наслідків аварій, що сталися з їх вини;

3) благоустрій приватних присадибних ділянок фінансується за рахунок коштів їх власника або користувача.

 

8. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ.

 

          8.1.За порушення цих правил посадові особи та громадяни несуть відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні порушення.

          8.2.Застосування адміністративного стягнення за порушення Правил не звільняє винну особу від відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення Правил, вартості робіт з приведення об»єктів в першопочатковий стан, а також майнової та немайнової шкоди, заподіяної окремими особам цим порушенням

         8.3.Оскарження та опротестування постанов про правопорушення, відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення Правил проводяться в порядку, зазначеному діючим законодавством.

          8.4.Відповідальність за порушення Правил, заподіяних неповнолітніми, несуть у встановленому законодавством   україни порядку, їх батьки, опікуни або керівники дитячих закладів.

 

9. ЗАКЛЮЧНІ  ПОЛОЖЕННЯ.

 

          9.1.Правила благоустрою населеного пункту є обов»язковими до виконання на його території.

          9.2.Для  періодичного контролю за санітарним та благоустроєм будівель, прилеглих та закріплених територій, на підприємствах, в організаціях на громадських засадах можуть створюватися санітарні комісії.

         9.3.У разі оренди територій, будівель і приміщень порядок утримання їх в належному санітарному і технічному стані встановлює орендодавець в договорі оренди.

         9.4.Надання в оренду територій, будівель і приміщень не знімає відповідальності за санітарний стан з власника.

          9.5.Зміни  і доповнення до цих Правил можуть бути внесені на розгляд сесії сільської ради.

 

Секретар сільської ради:                                              Ю.В.Сливка

 

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу до
                                    проекту регуляторного акту - рішення Братанівської сільської   ради „Про затвердження Правил благоустрою населеного пункту”.

 

  Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
Братанівської сільської ради „Про затвердження Правил благоустрою населеного пункту” підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом
 регулювання господарських відносин. 

Благоустрій – це візитна картка кожного населеного пункту та показник рівня участі с
ільської громади у вирішенні проблем та перспектив розвитку сфери благоустрою та комунального обслуговування ради.

Загальна проблема підтримки благоустрою в Братанівській сільській раді є актуальною. Наданим регуляторним актом пропонується розв'язати такі проблеми як:

1) відсутність чітко встановлених правил та норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою ради;

2) відсутність чітко встановленого комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку на території с
ільської ради, зокрема, порядку санітарного очищення, особливостей утримання території ради у зимовий період;

3) наявність стихійних сміттєзвалищ, розміщення будівельних матеріалів (піску, щебеню, мішків із матеріалами та ін.), будівельного сміття та відходів на прибудинковій території, територіях житлової та громадської забудови, зелених зонах;

4) відсутності у юридичних осіб договорів на вивезення твердих побутових відходів, складування відходів у непризначених для цього місцях;

5) паркування транспорту на територіях зелених зон (газонах, квітниках, клумбах) та майданчиках для відпочинку та дозвілля;

6) неможливість притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою через відсутність таких правил, затверджених уповноваженим органом.

  2. Цілями регулювання є:

- встановлення чітких вимог до організації роботи підприємств, організацій, установ, приватних підприємців, мешканців с
ільської ради при виконанні робіт та заходів з благоустрою ради;

- надання суб'єктам підприємницької діяльності рівних гарантованих можливостей у здійсненні діяльності з благоустрою с
ільської ради;

- створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності середовища, захист довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату ради, зниження рівня шуму, збереження об'єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень, їх раціональне використання, належне утримання та охорона;

- створення умов для реалізації свої прав суб'єктами у сфері благоустрою
села.

 

  3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Альтернативними способами досягнення мети регуляторного акту є:

1) Здійснення контролю за санітарним станом с
ільської ради, зеленими насадженнями, іншими об’єктами та елементами благоустрою на підставі санітарних норм та інших правил по утриманню міст і населених пунктів та Кодексу про адміністративні правопорушення України.

Цей спосіб не в повній мірі враховує вимоги щодо утримання у належному санітарно-технічному стані тротуарів, доріг, вулиць, споруд, будівель, територій загального користування, зелених насаджень. Чинні норми певним чином застаріли та не дають змоги суб’єктам господарювання,
Братанівській сільській територіальній громаді та окремим мешканцям ради використовувати свої права в галузі благоустрою.

Стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП) передбачає відповідальність за порушення правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержання правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах. Однак, вказаною статтею КУпАП не конкретизовано види порушень благоустрою. 

 Відсутність затверджених у встановленому законом порядку Правил благоустрою території с
ільської ради унеможливлює притягнення осіб, винних у порушені благоустрою до передбаченої законом відповідальності. 

2) Залучення юридичних та фізичних осіб до добровільного вчинення дій, направлених на утримання с
ільської ради у належному санітарному стані, збереження елементів благоустрою.

Залучення до вказаних дій на добровільної основі не є методом, що забезпечує постійне докладання зусиль до збереження об’єктів та елементів благоустрою ради, оскільки такі дії можуть вчинятися виключно на добровільній основі. Застосування такого способу є неефективним. 

3) Постійне приведення території с
ільської ради у належний санітарний стан, вчинення дій по відновленню об’єктів та елементів благоустрою, освітлення території ради за рахунок сільського  бюджету.

Вказаний спосіб не може бути прийнятим оскільки він не забезпечує відповідальне ставлення мешканців та суб’єктів господарювання до збереження об’єктів та елементів благоустрою При цьому с
ільський бюджет не може забезпечити фінансування робіт з їх відновлення.  

Таким чином, спосіб досягнення цілей – закріплення норм та правил поведінки у сфері благоустрою у Правилах благоустрою території
Братанівської сільської  ради є переважним перед іншими альтернативними способами досягнення мети регуляторного акту.  

Перевагою обраного способу досягнення встановлених цілей - затвердження Правил благоустрою території
Братанівської сільської ради - є формування прозорих вимог щодо проведення на території ради єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання ресурсів сільської територіальної громади, захисту довкілля.

 

4. Механізм розв'язання проблеми.

Проектом Правил детально визначені основні вимоги щодо встановлення порядку комплексного виконання робіт з благоустрою та озеленення, санітарного очищення території, зниження рівня шуму, створення сприятливого для життєдіяльності мешканців довкілля;  

- визначено: 

1) сферу дії Правил та учасників правовідносин в цій сфері;

2) права та обов’язки громадян у сфері благоустрою території
Братанівської сільської ради;

3) права та обов’язки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців у сфері благоустрою ради;

4) порядок здійснення благоустрою та утримання території;

5) вимоги до утримання елементів благоустрою;

6) контроль у сфері благоустрою території;

7) відповідальність громадян та юридичних осіб за порушення Правил благоустрою території
Братанівської сільської ради;

8) порядок громадського обговорення проекту Правил та заходи з його реалізації.

 

  5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акту.

Прийняття рішення “Про затвердження Правил благоустрою
населеного пункту” надає можливість:

- докладно визначити основні вимоги при виконанні заходів з благоустрою та озелененню ради;

- встановити чіткі умови та порядок виконання робіт з комплектного благоустрою міста суб'єктами підприємницької діяльності та мешканцями ради.

- залучити суб'єктів підприємницької діяльності для здійснення заходів з благоустрою ради;

- створити сприятливі умови щодо дотримання вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі позитивні зовнішні фактори, як:

- відповідальне ставлення юридичних та фізичних осіб до збереження об’єктів та елементів благоустрою;

- здійснення будь-якої господарської діяльності з додержанням санітарних та будівельних норм і правил;

Негативними факторами будуть:

 - відсутність коштів для фінансування робіт по утриманню та
відновленню об'єктів та елементів благоустрою.

 

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акту.

До очікуваних позитивних факторів прийняття регуляторного акта відносяться:
упорядження відносин між суб’єктами у сфері благоустрою; 
створення умов для реалізації прав громадян та суб’єктів господарювання у сфері благоустрою
сільської ради; 
ефективне використання та збереження об’єктів та елементів благоустрою ради, зелених насаджень; 
покращення санітарного стану с
ільської ради; 
покращення та підтримка належного санітарно-технічного стану земельних ділянок, збереження і утримання доріг, вулиць, споруд, будівель, парків, рекламоносіїв, малих архітектурних форм для підприємницької діяльності, інших об’єктів та елементів благоустрою; 
користування суспільними благами за рахунок покращення санітарного та технічного стану доріг, вулиць, парків, інших об'єктів та елементів благоустрою загального користування; 
дотримання вимог чинного законодавства з охорони навколишнього природного середовища, запобігання забрудненню земель побутовими відходами, покращення мікроклімату; 
покрашення рівня благоустрою територій та санітарного стану ради; 
створення умов сталого розвитк
у сільської  ради; 
надходження у місцевий бюджет сум фінансових санкцій за порушення правил благоустрою території ради; 
вигодами від прийняття акта буде користуватись вся с
ільська  територіальна громада. 

До очікуваних негативних факторів прийняття регуляторного акта можна віднести необхідність витрачання громадянами та суб’єктами господарювання коштів:
на оплату вивезення твердих побутових відходів, сміття; 
витрати на утримання в належному санітарному стані власних або орендованих земельних ділянок та прилеглих до них територій, зелених насаджень, будівель тощо; 
витрати на встановлення урн та підтримання у належному санітарному стані територій, прилеглих до об’єктів виносної-вуличної торгівлі, іншим малим архітектурним формам для підприємницької діяльності, які належать суб'єктам господарювання.

У проекті регуляторного акта визначені вимоги, виконання яких є життєво необхідним. Вимоги будуть обов’язковими для громадян та суб'єктів господарювання. Суб’єкти господарювання, мешканці ради в межах чинного законодавства будуть самостійно обирати шляхи утриманням в належному санітарному стані власних або орендованих земельних ділянок, прилеглих до них територій, зелених насаджень, об’єктів благоустрою з найменшими фінансовими витратами.

 

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий або до прийняття нових нормативних актів. У разі потреби, до нього вноситимуться зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні корегування. Ризик зовнішніх чинників даного регуляторного акта відсутній, так як його впровадження відповідає чинному законодавству.

 

 

  8. Показники результативності регуляторного акту.

Показники результативності зазначеного акту передбачається визначити за наступними критеріями:

- кількості порушень правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст.152 КУпАП;

- розміри витрачених коштів на відновлення благоустрою особами, які погіршують його стан у процесі господарської діяльності (будівництво, прокладання підземних та наземних інженерних споруд) або у разі аварій, інших дій;

- обсяг послуг з проведення благоустрою території с
ільської ради за рахунок сільського бюджету;

- кількість укладених договорів про вивезення сміття, відходів;

- кількість скарг від мешканців ради щодо виконання заходів з благоустрою с
ільської ради.

 

  9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.

Результативність даного регуляторного акта буде відстежуватись виконавчим комітетом
сільської  ради.

Оцінка ефективності регуляторного акту буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту. 

 Проведення базового відстеження здійснюється протягом шести місяців з дня прийняття Правил. Повторне відстеження результативності акта здійснюється через рік, після набрання чинності Правилами, періодичне – 1 раз на 3 роки.

 

 Сільський голова                                                                              В.М. Лєснік

 

 

Повідомлення

про оприлюднення проекту регуляторного акта – проекту рішення Братанівської сільської   ради „Про затвердження Правил благоустрою населеного пункту” з метою одержання зауважень і пропозицій.

 

Братанівською сільською радою розроблено проект проекту рішення и „Про затвердження Правил благоустрою населеного пункту”

Проект даного рішення розроблено  відповідно Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про благоустрій населених пунктів».

Впровадження регуляторного акту дозволить вирішити конкретні завдання щодо відсутності чітко встановлених правил та норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою ради.

 

Поштова адреса розробника проекту регуляторного акта: 60210, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Братанівка, провулок Б.Хмельницького 1, тел.4-44-92.

З метою одержання зауважень та пропозицій електронну версію проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу розміщено в мережі Internet на офіційному сервері Сокирянської районної ради на сторінці: http://gromady.cv.ua/sk/rada/196/

Зауваження та пропозиції приймаються протягом 1 місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

Зауваження та пропозиції у друкованому або електронному вигляді слід надсилати на адресу: 60210, Чернівецька область, Сокирянський район, с. Братанівка, провулок Б.Хмельницького 1.

  

 

 18.03.2011 року

Братанівська сільська рада