Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Сокирянський район

Новини

01.11.2017 09:47

Інформує Сокирянське управління обслуговування громадян |  Повідомлення Пенсійного фонду

                      Особливості перерахунку пенсій з 1 жовтня 2017 року

8 жовтня Президент підписав Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" №2148-19 від 03.10.2017, який набрав чинності 11.10.2017. Відразу після підписання Закону  органами Фонду області забезпечено проведення відповідних перерахунків пенсійних виплат буковинців.

Зазначеним Законом установлено, що з 1 жовтня 2017 року при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень, інших пенсійних виплат, встановлених законодавством, використовується розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений на 1 грудня 2017 року Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (1373 грн.), збільшений на 79 гривень.

Відтак, мінімальні розміри пенсій осіб з інвалідністю, пенсій у зв’язку з втратою годувальника, пенсій за віком при страховому стажі не менше 35 років для чоловіків, 30 років - для жінок (або при стажі не менше 25 та 20 років відповідно для чоловіків та жінок, яким пенсію призначено до 01.10.2011 та не перераховано з урахуванням стажу та заробітку, набутих після призначення (попереднього перерахунку) пенсії), а також інші мінімальні пенсійні виплати, залежні від показника прожиткового мінімуму, з 1 жовтня обчислюються виходячи із розміру 1452 грн. Внаслідок чого зросли  підвищення до пенсій, встановлені інвалідам війни, учасникам бойових дій, учасникам війни, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, жертвам нацистських переслідувань, мінімальні виплати для інвалідів внаслідок аварії на ЧАЕС тощо.

В цілому ж установлено, що пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім пенсії за особливі заслуги перед Україною), перераховані з 1 жовтня 2017 року, а також ті, що призначатимуться після цієї дати, встановлюються у розмірі не меншому за розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, передбаченому на 1 грудня 2017 року. Це дозволило, зокрема,  перерахувати з 1 жовтня пенсії, розмір яких до цього часу складав 949 грн., збільшивши їх до рівня 1373 грн.

Скасовано особливий порядок виплати пенсій працюючим пенсіонерам, який раніше обмежував виплату їх пенсії розміром 85 %.

Особам, пенсії/щомісячне довічне грошове утримання яким призначені відповідно до законів України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про наукову і науково-технічну діяльність" та інших спеціальних законів, розмір яких з урахуванням перерахунку у зв’язку з осучасненням пенсії за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та застосуванням нового прожиткового мінімуму, буде більший, проводиться автоматичне переведення пенсії на умовах, передбачених цим Законом, без необхідності їх звернення, за матеріалами пенсійних справ.

Згідно з прийнятою пенсійною реформою відбулися також зміни в обчисленні пенсії для жінок, які в період з 01.10.2011 до 01.01.2015 скористалися правом дострокового виходу на пенсію після досягнення ними 55 років. Зокрема, передбачено, що для таких осіб запроваджене в 2011 році зменшення розміру пенсії за віком застосовується до досягнення жінкою пенсійного віку та протягом періоду, який дорівнює кількості повних та неповних місяців дострокового виходу на пенсію після досягнення встановленого для неї пенсійного віку. Після завершення цього періоду розмір пенсії переглядається без застосування зниження пенсії з дня, наступного за днем завершення цього періоду. Таким чином, скасовано норму закону, яка передбачала застосування зменшення розміру пенсії за дострокове її призначення протягом всього періоду отримання пенсійної виплати.

Пенсійна служба області забезпечила проведення нарахувань та виплату пенсій в перерахованих розмірах в установлені строки. Всі перерахунки проведені в автоматизованому режимі за матеріалами пенсійних справ без необхідності звернень громадян. Перераховані суми пенсій буковинці зможуть отримати до 25 жовтня, в тому числі ті пенсіонери, яким пенсія виплачена в першій декаді місяця, тобто до проведення перерахунку. Ті ж, хто не одержав належну йому доплату пенсії в поточному місяці, отримають її в листопаді цього року.

Наталія НАЗАРЕНКО, заступник начальника управління пенсійного забезпечення, начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян

 

Про пенсію необхідно подбати заздалегідь

Наближаючись до пенсійного віку, кожна людина ставить перед собою запитання: чи своєчасно та в повному обсязі я зможу реалізувати своє право на пенсійне забезпечення, які для цього потрібні документи, коли та куди звертатися за вирішенням цих питань. Допомогти розібратися в цьому допоможуть працівники пенсійної служби. Тому майбутнім пенсіонерам варто подбати про підготовку документів для призначення пенсії та за декілька місяців до досягнення пенсійного віку звернутися до відповідного підрозділу обслуговування громадян Пенсійного фонду України за місцем проживання для отримання відповідної консультативної допомоги. Такі ж послуги буковинці можуть отримати, звернувши на віддалені робочі місця працівників Фонду, створені в окремих об'єднаних територіальних громадах.

Фахівці пенсійної служби проінформують про порядок та час звернення за пенсією, нададуть перелік документів, необхідних для призначення пенсії, проведуть попередню правову експертизу їх змісту та належного оформлення, а також, в разі потреби, направлять запити щодо витребування потрібних довідок. Попередня правова оцінка пенсійної документації дозволить вчасно виявити та усунути недоліки в документах, зібрати всі необхідні дані до виникнення права на пенсію.

Слід також відзначити, що особливо важливим є завчасне звернення за встановленням права на пенсію для осіб, які працювали за кордоном і не набули достатнього стажу в Україні. Адже, для визначення права на пенсію може бути врахований страховий стаж, набутий на території Іспанії, Португалії, Чехії, Словаччини, Болгарії, Польщі, тобто держав, з якими Україною укладено договір про співробітництво в галузі пенсійного забезпечення. Водночас зарахування іноземного стажу провадиться за умови його підтвердження компетентними органами цих країн. Відтак, з огляду на те, що вирішення зазначеного питання здійснюється шляхом переписки між уповноваженими органами договірних сторін і потребує певного часу, громадянам важливо заздалегідь подбати про свою майбутню пенсію і завчасно звернутися до пенсійної служби аби зібрати всі необхідні документи до досягнення пенсійного віку. Це значною мірою сприятиме своєчасній реалізації їх права на пенсійне забезпечення.

Нагадуємо також майбутнім пенсіонерам, що законодавством передбачена можливість подання заяви про призначення пенсії за місяць до досягнення пенсійного віку.

Наталія НАЗАРЕНКО, заступник начальника управління пенсійного забезпечення, начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян

 

Підтвердження пільгового стажу за час роботи на ліквідованому підприємстві

Деякі категорії громадян за певних умов мають право на пільгове пенсійне забезпечення, тобто можуть реалізувати право на пенсію раніше загальновстановленого законодавством пенсійного віку, що передбачено Прикінцевими положеннями Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".    

Йдеться, насамперед, про:

- громадян, які працювали або працюють повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць;

- водіїв міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв;

- трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства;

- жінок, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами;  

- робітниць текстильного виробництва, зайнятих на верстатах і машинах.

Зазвичай, в трудових книжках відсутні відомості, що визначають право на пільгове пенсійне забезпечення (зайнятість протягом повного робочого дня, характер виконуваних робіт та інше). Тому особа, яка претендує на пільгову пенсію за віком, має надати уточнюючу довідку згідно з п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637. Такі довідки видаються підприємствами, установами, організаціями, в яких працювали зазначені особи, чи їх правонаступниками.

Однак, досить часто виникають ситуації, що підприємство, де працювала особа, ліквідоване без визначення правонаступника. Отже, вона не зможе підтвердити право на пільгове пенсійне забезпечення уточнюючою довідкою. В свою чергу, архівні установи не мають права видавати уточнюючі довідки, робити висновки щодо виконання (невиконання) певних умов.

Тому, з метою соціального захисту застрахованих осіб, які працювали на підприємствах, в установах та організаціях, які на даний час ліквідовані без правонаступника, прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 № 920 "Про внесення змін до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній". Згідно із даною постановою в разі відсутності правонаступника, підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному постановою правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 24.11.2006 за № 1231/13105.

Відповідно до Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років, при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області створено Комісію з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років (далі – Комісія).

Для підтвердження стажу роботи на Комісії заявник повинен надати такі документи:

-заяву про підтвердження стажу роботи;

-довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ліквідацію підприємства, установи, організації без визначення правонаступника;

-трудову книжку;

-інші документи, які підтверджують виконання умов, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, зокрема: копії первинних документів (наказів на прийняття, звільнення з роботи, особової картки форми Т-2, особового рахунку);

-довідку про заробітну плату за весь період роботи із зазначенням посади;

- будь-які документи про результати проведеної атестації робочих місць;

-документи про наявність (відсутність) даних про переведення на іншу роботу, на роботу з неповним робочим днем, надання відпусток без збереження заробітної плати.

У разі необхідності, органи Пенсійного фонду Чернівецької області надають заявникам допомогу у витребуванні документів для підтвердження стажу роботи.

Для подання заяви та документів на розгляд Комісії особі необхідно звернутись до органу Пенсійного фонду за місцем проживання.

Комісія розглядає заяву та додані до неї документи про підтвердження стажу роботи та не пізніше двох місяців з дня звернення за підтвердженням стажу роботи приймає рішення щодо підтвердження стажу роботи або про відмову в його підтвердженні. Про результати розгляду заяви пенсійна служба повідомляє заявника.

Прийняті на Комісії рішення про підтвердження стажу роботи дають можливість особам, які працювали на роботах зі шкідливими умовами праці, реалізувати своє право на пільгове пенсійне забезпечення.

Ольга БОЙКО, начальник відділу контролю правильності призначення пенсій на спеціальних умовах управління пенсійного забезпечення

 

Про особливості підтвердження стажу, набутого за кордоном

На сьогоднішній день важливим залишається питання соціального захисту українських заробітчан. Укладені Україною міждержавні договори дозволяють реалізувати права українців на пенсію як в Україні, так і за її межами.

На даний час Україною укладено міжнародні договори в галузі пенсійного забезпечення з більш ніж 20 країнами світу. Ще 13 березня 1992 року Україна підписала Угоду про гарантії прав громадян держав – учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення, яку також підписали уряди Вірменії, Білорусі, Казахстану, Киргизстану, Таджикистану, Туркменістану, Узбекистану та Російської Федерації. Діють також двосторонні угоди, укладені з Азербайджаном, Молдовою, Білоруссю і Грузією. Крім того, Україна продовжує виконувати зобов’язання колишнього СРСР за міжнародними договорами, підписаними з Монгольською Народною Республікою, Румунією та Угорщиною. За період незалежності Україна уклала ще ряд двосторонніх договорів про співробітництво в галузі соціального забезпечення із такими країнами, як Латвія, Естонія, Литва, Словаччина, Чехія, Болгарія, Польща, Іспанія та Португалія.

Всі ці договори регулюють питання зарахування стажу, набутого в тій чи іншій державі, порядок визначення заробітку за ці періоди, закладають принципи фінансування пенсій, строки прийняття на облік пенсіонерів, які переселяються з території однієї країни в іншу, виплати допомоги на поховання тощо.

Кожний договір або угода мають свої особливості, але є моменти, які їх об’єднують. Міжнародні угоди можна поділити за принципом фінансування пенсій. Їх виділяють два: територіальний та пропорційний. Наприклад, за територіальним принципом побудована Угода про гарантії прав громадян держав – учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення. Угода передбачає, що  пенсійне забезпечення громадянам держав-учасниць Угоди надається тією країною, на території якої вони проживають. При призначенні пенсії враховується трудовий стаж, набутий на території будь-якої з держав-учасниць Угоди. Розмір пенсії обчислюється за нормами і у розмірах, передбачених законодавством країни проживання. У разі переїзду пенсіонера з території однієї  держави на територію іншої виплата пенсії за попереднім місцем проживання припиняється, однак, за умови, що за новим  місцем проживання дана особа набуває право на пенсію. В іншому випадку країна попереднього місця проживання зобов’язується переказувати призначену пенсію до виникнення права на пенсію у країні проживання. За таким же територіальним принципом діють двосторонні угоди, підписані з Азербайджаном, Молдовою, Білоруссю і Грузією та продовжують діяти положення міжнародних договорів, укладених з Монгольською Народною Республікою, Румунією та Угорщиною. При призначенні пенсії в Україні страховий стаж, набутий на території цих країн, також може бути врахований як для визначення права на пенсію, так і для розрахунку її розміру. Однак, можливо це лише при умові підтвердження іноземного стажу відповідними компетентними органами цих країн.

Питання пенсійного забезпечення громадян, які працювали в Латвії, Естонії, Литві, Словаччині, Чехії, Болгарії, Польщі, Королівстві Іспанія, Португальській Республіці вирішується на пропорційній основі фінансування пенсій, що передбачає взаємне визнання страхового стажу та призначення і виплату пенсії кожною стороною лише за страховий стаж, набутий на її території. Тобто кожна країна сплачує пенсію тільки за свій стаж. Разом з тим страховий стаж, набутий за законодавством кожної з цих держав, при необхідності враховується іншою стороною для визначення права на пенсію. Що, в свою чергу, дозволяє українцям, які працювали у перелічених вище країнах і не мають необхідного українського стажу, реалізувати своє право на пенсійне забезпечення на батьківщині.

У разі переїзду пенсіонера на постійне проживання до Латвії, Естонії, Литви, Словаччини, Чехії, Болгарії, Польщі, Королівства Іспанія або Португальської Республіки Пенсійний фонд України продовжує виплачувати призначену в Україні пенсію за новим місцем проживання пенсіонера. Для продовження отримання цієї пенсії після переселення пенсіонеру необхідно звернутися до компетентного органу з питань пенсійного забезпечення за місцем свого проживання в цій державі з клопотанням про переказ пенсії з України.

Ірина РОМАНОВА, головний спеціаліст відділу іноземних пенсій управління пенсійного забезпечення

 

Періоди, що зараховуються до страхового стажу і визначають право на пенсію та її розмір

Розміри пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі – Закон) обчислюються з урахуванням наявного страхового стажу особи.

Страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, що передбачено статтею 24 Закону, який набрав чинності з 01.01.2004.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

До стажу до 01.01.2004 зараховуються, зокрема:

        робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв;

        військова служба;

        навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі;

        час догляду за інвалідом I групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, а також за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду;

        час догляду непрацюючої матері за малолітніми дітьми, але не довше ніж до досягнення кожною дитиною 3-річного віку;

        період проживання дружин осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічманів і військовослужбовців надстрокової служби з чоловіками в місцевостях, де була відсутня можливість їх працевлаштування за спеціальністю.

Стаж до 01.01.2004 обчислюється згідно із записами трудової книжки та на підставі інших підтверджуючих документів (атестату, диплому, військового квитка, довідок підприємств, установ, організацій).

Починаючи з 01.01.2004 стаж обчислюється за даними системи персоніфікованого обліку, якими володіють органи Пенсійного фонду України. При цьому до кола застрахованих осіб крім тих, які працюють на підприємствах, установах, організаціях, належать також: особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, при усиновленні дитини; один з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікун, піклувальник, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, а також непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою, яка досягла пенсійного віку, встановленого статтею 26 цього Закону, та за висновком закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства. Варто зазначити, що до страхового стажу зараховується також період отримання допомоги по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації. Повний перелік осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, визначено ст. 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Ганна МОСКОВЧУК, заступник начальника управління пенсійного забезпечення, начальник відділу з питань призначення пенсій

 

Особливості набуття права на пенсію за віком в умовах пенсійної реформи

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», який набрав чинності з 11.10.2017, особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.

Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу:

з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року - не менше 25 років;

з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - не менше 26 років;

з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - не менше 27 років;

з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - не менше 28 років;

з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років;

з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менше 30 років;

з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - не менше 31 року;

з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - не менше 32 років;

з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - не менше 33 років;

з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - не менше 34 років;

починаючи з 1 січня 2028 року - не менше 35 років.

При цьому зберігається вік виходу на пенсію, започаткований реформою 2011 року, при досягненні якого жінки 1961 року народження і старші можуть реалізувати право на пенсію за наявності необхідного страхового стажу до досягнення 60 років, зокрема, у віці:

58 років - які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року;

58 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року;

59 років - які народилися з 1 квітня 1960 року по 30 вересня 1960 року;

59 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року;

60 років - які народилися з 1 квітня 1961 року по 31 грудня 1961 року.

У разі відсутності, починаючи з 1 січня 2018 року, страхового стажу, передбаченого частиною першою статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (від 25 до 35 років в залежності від часу виходу на пенсію), особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 63 роки за наявності страхового стажу:

по 31 грудня 2018 року - від 15 до 25 років;

з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - від 16 до 26 років;

з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - від 17 до 27 років;

з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - від 18 до 28 років;

з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - від 19 до 29 років;

з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 20 до 30 років;

з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 21 до 31 року;

з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - від 22 до 32 років;

з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - від 23 до 33 років;

з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - від 24 до 34 років;

починаючи з 1 січня 2028 року - від 25 до 35 років.

У разі відсутності, починаючи з 1 січня 2019 року, зазначеного вище страхового стажу, особи матимуть право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 65 років за наявності страхового стажу не менше 15 років.

Наявність страхового стажу, який дає право на призначення пенсії за віком, визначається на дату досягнення особою відповідного віку і не залежить від наявності страхового стажу на дату звернення за призначенням пенсії.

Крім того, починаючи з 1 січня 2028 року, у разі наявності у особи 40 і більше календарних років страхового стажу, пенсія за віком призначатиметься незалежно від віку.

Зауважимо, що в період з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2020 року особам, які досягли віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", та не набули страхового стажу, передбаченого нормами зазначеної статті, за умови наявності у них не менше 15 років страхового стажу, матимуть змогу призначити тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату. Зазначена тимчасова державна соціальна допомога призначатиметься органами соціального захисту населення і виплачуватиметься до досягнення такими особами віку, з якого вони набувають право на призначення пенсії. Вказана допомога призначатиметься з урахуванням майнового стану та середньомісячного сукупного доходу особи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ганна МОСКОВЧУК, заступник начальника управління пенсійного забезпечення, начальник відділу з питань призначення пенсій

 

Пенсійне забезпечення окремих категорій осіб в умовах реформування пенсійної системи

З 11.10.2017 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» №2148–VІІІ від 03.10.2017, в основу якого покладено справедливі підходи для пенсійного забезпечення громадян та визначення розміру їх пенсії.

Донедавна пенсії призначались за низкою окремих законів та існували різні підходи та розрахунки пенсійного забезпечення певних категорій працівників. Різні методики обчислення пенсій створювали диспропорцію у розмірах пенсій, призначених за різними законодавчими актами.

Відповідно до прийнятого Закону змінюються умови призначення пенсій окремим категоріям громадян, які працюють або працювали на посадах, які за раніше діючим законодавством давали право на спеціальне пенсійне забезпечення. Віднині таким категоріям працівників пенсійне забезпечення здійснюється на загальних підставах, тобто на умовах Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». До таких осіб належать, зокрема, науковці, посадові особи органів місцевого самоврядування, журналісти. На перехідний період зберігається право на спеціальну пенсію для окремих осіб, які набули необхідний стаж на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців станом на 01.05.2016.

  • Автор:Начальник управління Пенсійного фонду Козак Л.О.

Tеми