Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Новоселицька районна рада

Новини

10.01.2019 09:10

До уваги платників податків |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області

Для новостворених ОТГ відкриті бюджетні рахунки

У зв’язку з об’єднанням у 2018 році територіальних громад сіл, селищ, міст та відповідно до листа Державної казначейської служби України у Чернівецькій області від 28.12.2017 № 05-10/1507-4679 «Про відкриття рахунків за надходженнями для об’єднаних територіальних громад», в Головному управлінні Казначейства відкрито рахунки за надходженнями для об’єднаних територіальних громад (далі — ОТГ), місцеві ради яких набудуть повноважень за результатами виборів, що відбулися 23.12.2018.

З огляду на зазначене, повідомляємо реквізити відкритих бюджетних рахунків для Чагорської сільської ОТГ, Неполоковецької селищної ОТГ, Ставчанської сільської ОТГ, та Хотинської міської ОТГ, Герцаївської міської ОТГ, Заставнівської міської ОТГ, які вводяться в дію з 03.01.2019 .

При цьому зазначаємо, що рахунки для зарахування надходжень відкриті лише для центрів об’єднаних територіальних громад, а рахунки по територіях, які увійшли до складу новоутворених громад, 02.01.2019 закриті.

Інформація про рахунки розміщена на веб- порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» за посиланням: (http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).

 

Буковинські платники до Зведеного бюджету сплатили майже 4,4 мільярди гривень податків і зборів

За інформацією в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Миколи Загарюка у 2018 році своє головне завдання, щодо наповнення бюджету виконано в повному обсязі. Загалом до бюджетів усіх рівнів спрямовано майже 4,4 мільярда гривень податків і зборів. Сума надходжень перевищує показники 2017 року на 739,3 млн.грн.

Індикативний показник ДФС України виконано на 103,0 відсотків, або додатково надійшло 127,2 млн. грн. Зокрема, лише у грудні до бюджетів усіх рівнів зібрано понад 443,7 млн.грн. платежів.

Посадовець звертає увагу, що у 2018 році до Державного бюджету надійшло 1712,0  млн. грн., що на 280,3 млн.грн. більше ніж за відповідний період 2017 року. За даними аналізу впродовж року основними джерелами наповнення державної казни були: податок на додану вартість, якого сплачено 669,7 млн. грн., податок на доходи фізичних осіб – 598,0 млн.грн., податок на прибуток – 166,6 млн. грн. та військовий збір – понад 189,2 млн. грн.

Дохідну частину місцевих бюджетів торік поповнено на 2672,8 млн. грн. Приріст надходжень до 2017 року склав понад 459,0 млн. грн.

Найбільша питома вага у надходженнях до місцевих бюджетів припадає на податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено майже 1725,6 млн. грн. У порівнянні з 2017 роком ця сума збільшилася 361,4 млн. грн.

Щодо сплати інших податків до місцевих бюджетів – відмічається позитивна динаміка до фактичних надходжень 2017 року, до прикладу: єдиний податок - майже 395,1 млн. грн., (+67,6 млн. грн.), надходження плати за землю – 295,4 млн. грн., (+7,0 млн. грн.).

Також, бізнесмени та громадяни краю сплатили 2772,2 млн.грн. єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, це на 602,3 млн.грн. перевищено показник сплати 2017 року.

У фіскальному відомстві області підкреслюють, що впродовж року активно  вдосконалювали, якість обслуговування платників та систему адміністрування податків, створювали умови для зручного ведення бізнесу, центром яких передусім мають бути платники податків. Адже, сааме завдяки перетворенню ДФС у сервісну службу та свідомій позиції платників – мешканців області і досягається позитивний ефект в наповненні бюджетів.

 

Декларування – 2019: Запитання від платника

Чи необхідно подавати річну декларацію про майновий стан і доходи ФО, яка у звітному (податковому) році отримала дохід від продажу одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда не частіше одного разу на рік?

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Податкового кодексу України, згідно з п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 - 173 ПКУ.Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна визначено ст. 173 ПКУ, відповідно до п.173.1 якої дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною в п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Як виняток із положень п. 173.1 ст. 173 ПКУ, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню (п. 173.2 ст. 173 ПКУ). Відповідно до абзацу третього п. 173.1 ст. 173 ПКУ дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід відповідно до п. 173.2 ст. 173 ПКУ не оподатковується, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно. В інших випадках декларація подається.

 

Торік на підтримку української армії буковинські платники спрямували

понад 189 мільйонів гривень

За даними Головного управління ДФС у Чернівецькій області впродовж 2018 року на підтримку української армії платники Буковини сплатили до бюджету 189, 2 млн. грн.

Порівняно з 2017 роком зафіксовано майже на 40,6 млн. грн., або 27,3 відсотки ріст показників сплати військового збору Тоді на потреби армії було сплачено 148,6 млн. грн.

Аналізуючи стан надходжень цього податку в.о. начальника фіскального відомства краю Микола Загарюк звертає увагу громадськості та бізнесу, що військовий збір сплачується саме з легально виплачених доходів буковинців, тому питання детінізації доходів надзвичайно першочергове. На його думку виплати «зарплати в конвертах», окрім інших негативних факторів, також уповільнюють процес реформування Збройних Сил України.

Щодо справляння податку у 2019 році, то Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” продовжено справляння військового збору до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України

Загалом справляння військового збору на реформування Збройних Сил України розпочато 3 серпня 2014 року. Як і минулими роками, ставка «податку на армію» складає 1,5 відсотки від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи - резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти - для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

Довідка:

Всього, від початку запровадження військового податку (з 3 серпня 2014 року) буковинці сплатили на реформування Збройних Сил України - 561,9 млн. грн.  У 2014 році - 29,6 млн. грн., у 2015 році ця сума складала 88,3 млн. грн., у 2016 році - 106,2 млн. грн., у 2017 році – 148,6 млн. грн., у 2018 році – 189,2 млн. грн.

 

Декларування -2019: Запитання від платника

Чи необхідно подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи ФО, яка у звітному календарному році отримала дохід від продажу  нерухомого майна, яке перебувало у власності платника податку понад три роки?

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Податкового кодексу України, згідно з п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст. 172 ПКУ.

Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) нерухомого майна визначено ст. 172 ПКУ, відповідно до п. 172.1 якої дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину. Згідно з п. 172.4 ст. 172 ПКУ під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна (зареєстрованої відповідно до п. 172.3 ст. 172 ПКУ) та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку в порядку, встановленому розд. IV ПКУ для податкового розрахунку.

Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи, зокрема особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, - до нотаріального посвідчення договору купівлі - продажу (п.п. «а» п. 172.5 ст. 172 ПКУ).

Отже, своєчасною сплатою податку на доходи фізичних осіб є сплата його до нотаріального посвідчення договорів купівлі продажу нерухомого майна.

У разі якщо за операцією купівлі-продажу одного з об’єктів нерухомого майна, зазначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ виконуються умови встановлені цим пунктом, дохід отриманий фізичною особою від такого продажу не оподатковується, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.

 

Податкові зміни -2019: нарахування пені у разі здійснення платником податків самостійного коригування

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області звертають увагу, що Законом України від 23.11. 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесені зміни до статті 129 «пеня» ПКУ.

 Зокрема, підпункт 129.1.3 пункту 129.1 після слів "податковим агентом" доповнено словами і цифрами "у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу", а після слів і цифр "спливу 90 календарних днів" - цифрами і словами "(270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу)".

В абзаці другому пункту 129.4 слова "за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення" замінено словами і цифрами "за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання". Також пункт 129.9 виключено.

 

Новоселицька районна рада