Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Новоселицька районна рада

Новини

06.03.2018 16:13

До уваги платників податків Новоселиччини |  Повідомлення податкової інспекції

Робота Центрів обслуговування платників Новоселицької ОДПІ у святкові та вихідні дні у березні 2018 року

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області повідомляє, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності Центри обслуговування платників (ЦОП) у святкові та вихідні дні у березні 2018 року працюватимуть за таким графіком:

- 03 березня 2018 року робочий день до 16 год. 45 хв.;

- 07 березня 2018 року робочий день до 17 год. 00 хв.;

- 08, 09 березня 2018 року вихідні дні;

- 10 березня 2018 року - робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.

За два місяці 2018 року в Центрах обслуговування платників Новоселицької ОДПІ надано понад 2,5 тисяч адміністративних послуг

Для зручності платників податків в Новоселицькій ОДПІ функціонують три Центри обслуговування платників, а саме:

-  Центр обслуговування платників (центральний офіс): м. Новоселиця, вул.. Центральна,108;

- Центр обслуговування платників Герцаївського відділення: м. Герца, вул.. Центральна,41;

- Центр обслуговування платників Хотинського відділення: м. Хотин, вул.. Свято-Покровська,11а.

Фахівці вищезначених Центрів надають адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, здійснюють прийом звітності та вхідної кореспонденції. В Центрах можна отримати 17 видів безоплатних адміністративних послуг.

У січні-лютому 2018 року фахівцями Центрів обслуговування платників надано 2585 адміністративних послуг.

За цей період видано 1714 карток платника податків та внесено до паспорта громадянина України дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Також, видано 195 відомостей з Держреєстру фізосіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, зареєстровано 52 розрахункові книжки та 135 книг обліку розрахункових операцій, зареєстровано 24 реєстратори розрахункових операцій, надано 131 витяг з реєстру платників єдиного податку та 110 громадян зареєстровано підприємцями-«спрощенцями». Крім цього, податківцями зареєстровано 150 книги обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку.

Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.

В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання такої  декларації  - 2 травня 2018 року.

До зведеного бюджету Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини надійшло понад 63 мільйони гривень податків і зборів


Упродовж січня - лютого 2018 року платники податків трьох районів, що обслуговуються Новоселицькою ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області сплатили до зведеного бюджету 63106,5 млн. грн. У порівнянні з 2017 роком надходження зросли на 8820,5 тис. грн..

До державної скарбниці представники бізнесу перерахували 24705,1 тис. грн., що на 5930,9 тис. грн. більше ніж у січні - лютому 2017 року. Головними складовими податкових надходжень до державного бюджету є надходження податку на додану вартість – 13429,7 тис. грн., податку на доходи фізичних осіб – 7359,7 тис. грн., військового збору  – 2376,6 тис. грн..

До місцевої казни надходження склали 38401,4 тис. грн., що на 2889,7 тис. грн. більше, ніж у січні - лютому 2017 року. Найбільшу частку доходів у місцевому бюджеті ( 57,5 відс.) займає податок на доходи фізичних осіб, якого протягом січня-лютого 2018 року надійшло 22077,1 тис. грн. Надходження єдиного податку склали 8940,8 тис. грн., плати за землю – 4748,9 тис. грн.,  акцизного податку – 1223,4 тис. гривень.

Саме від сумління платників податків залежить добробут місцевих громад. Збільшення надходжень до Місцевих бюджетів значно розширює фінансові можливості місцевого самоврядування, в майбутньому дозволяє зробити громади економічно самодостатніми та спроможними.

 

З 1 січня 2018 року вторинних водокористувачів звільнено від сплати за спеціальне використання води

Роз’яснюють фахівці Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області та акцентують, що з 1 січня 2018 року обов’язок платника з рентної плати покладено на суб’єктів господарювання, що належать до первинних водо­користувачів, які використовують (вилучають) та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів із застосуванням водозабірних споруд або відповідного обладнання для забору води.

При цьому об’єктом оподаткування рентною платою визначено фактичний обсяг води, що обліковується як результат водозабору та водопідготовки (очищення або оброблення до встановлених для відповідного водного об’єкта нормативних вимог споживання).

Відтак, платниками рентної плати за спеціальне використання води є:

- первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;

- суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Первинні водокористувачі – це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Слід зазначити, що згідно із п.п. 5 п. 297.1 ст. 297 ПКУ платники єдиного податку четвертої групи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води.

До уваги платників податку на додану вартість - сільськогосподарських товаровиробників

У Державній фіскальній служби України встановлено новий (додатковий) термін для подання сільськогосподарськими товаровиробниками – колишніми суб’єктами спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість інформаціїї для перерахунку реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ та визначено перелік дій, які необхідно здійснити для їх виправлення.

Механізм надання платниками податків інформації щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих податкових накладних, роз’яснено у листі ДФС від 26.02.2018 № 5715/7/99-99-15-03-02-17

З 2017 року спадщина, отримана від родичів другого ступеня спорідненості, - не оподатковується

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області зазначає, що у 2018 році вперше громадяни, які отримали спадщину від родичів другого ступня спорідненості, не зобов’язані ані сплачувати податок, ані подавати декларацію про факт отримання спадщини у 2017 році.

Нагадаємо, що до другого ступеня спорідненості належать рідні брати та сестри, бабусі та дідусі (батьки батька та матері), онуки. Оскільки податок не стягується, то спадкоємець не повинен проводити оцінку успадкованого майна.

Також за нульовою ставкою оподатковується майно, успадковане особами першого ступеня спорідненості, тобто подружжя (чоловік та дружина), батьки та діти, у тому числі усиновлені.

Громадяни, які отримали спадщину від інших (більш далеких) родичів, а також від просто знайомих мають сплатити податок.

Більше того, якщо такими спадкоємцями не було сплачено податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, то вони ще й зобов’язані подати декларацію. Також, сплатити податок і подати декларацію повинні всі громадяни, які отримали спадщину від нерезидента. Навіть, якщо такі нерезиденти є подружжям, батьками, дітьми, бабусею та дідусем – підкреслили фахівці фіскальної служби.

Крім цього, передбачено три види ставок для податку на доходи фізичних осіб: нульова, 5 відсотків та 18 відсотків. При цьому, якщо громадянин успадковує майно від резидента (окрім, першого та другого ступеня спорідненості), то сплачує 5-відсотковий податок.

При отриманні на території нашої держави спадщини від нерезидента необхідно сплатити податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків.

Також, спадкоємці зобов’язані сплатити і військовий збір, який складає 1,5 відсотка від вартості успадкованого або подарованого майна. Виключення складають лише особи, що отримали доходи, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Звертаємо увагу, що якщо спадкоємцем є резидент України, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір мають бути сплачені до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, при цьому декларація не подається. В інакшому випадку нотаріус не видасть свідоцтво про право наслідування.

У випадку переходу до спадкоємця права на отримання страхових виплат податковим агентом є страхова компанія, а тому подавати декларацію також не потрібно. 

Подарунки оподатковуються у такий же спосіб, як і спадщина – за тими ж ставками і на тих самих умовах.

Варто відзначити, що у такому випадку факт дарування не лише квартири, але й іншого майна повинен бути оформлений відповідним чином. Крім того, для цілей оподаткування повинна бути проведена оціночна вартість подарунка.

Як отримати довідку про свої доходи не відвідуючи податкову


У Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області надали роз’яснення в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відомості про доходи) та отримати відомості про доходи в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП), а також підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів декларацію про майновий стан і доходи.

Як зазначила в.о. начальника Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Анжела Паскар, в рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців громадяни можуть скористатися сервісом «Електронний кабінет». За допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету та «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій» (далі – Запит) виключно для отримання інформації про себе.

Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК).

При цьому ознайомитись з порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Після входу до Електронного кабінету необхідно ввійти до його приватної частини.

Для цього необхідно:                       

- увійти до Електронного кабінету за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua або через офіційний веб-портал ДФС;

- обрати відповідний АЦСК;

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key- 6.dat);

- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти».

Для створення Запиту необхідно в меню «Заяви, запити для отримання інформації» обрати Запит.

У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором.

Слід зазначити, що фізичні особи – платники податків, які отримали паспорт нового зразка, де вказано лише номер паспорта (серія відсутня), при заповненні поля «Реквізити паспортного документу» Запиту зазначають лише номер паспорта.

Після заповнення необхідно натиснути «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати». Якщо при заповненні Запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система напише «Помилка», та виділить рожевим кольором відповідні поля. Необхідно виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати». Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет. Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації. Наприклад: «Електронний кабінет».

Відправлений Запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки Запиту до особистого Електронного кабінету надходить повідомлення (відповідь на Запит). Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.

Слід зазначити, що відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (за кожний квартал), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

 

  • Автор:Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області

Новоселицька районна рада