Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Кіцманський район

Новини району ( Законодавство )

13.02.2018 08:58

ОБОВ’ЯЗОК ДІТЕЙ УТРИМУВАТИ БАТЬКІВ
ОБОВ’ЯЗОК ДІТЕЙ УТРИМУВАТИ БАТЬКІВ Відповідно до статті 51 Конституції України повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків. Утримання батьків дітьми є відповідною компенсацією за утримання і турботу, надану батькам дитині. В нормальних умовах діти добровільно допомагають своїм непрацездатним батькам і турбуються про них. Проте, безсумнівно, неможливо змусити дорослих повнолітніх дітей любити і поважати своїх батьків. Любов, доброта, порядність, чесність є етичними поняттями, а не юридичними, разом з тим слід пам’ятати, що однією з основних цілей регулювання сімейних відносин, відповідно до частини 2 статті 1 Сімейного кодексу України, є утвердження почуття обов’язку перед батьками. Обов’язок повнолітніх дітей піклуватися про своїх непрацездатних батьків закріплений у Сімейному кодексі України. Так, відповідно до статті 202 Сімейного кодексу України, повнолітні дочка, син зобов’язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги. Обов’язок виплачувати аліменти батькам може бути покладено лише на повнолітніх дітей: потреба матеріальної допомоги полягає в тому, що батьки не мають можливості забезпечити своє гідне існування у зв’язку з відсутністю пенсій чи їх низького розміру, а також у зв’язку із відсутністю у них інших джерел існування. Відповідно до чинного законодавства непрацездатними визнаються особи, які досягли пенсійного віку та інваліди І, ІІ, ІІІ груп (стаття 1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Позов про стягнення аліментів може бути пред’явлений до: - одного з дітей; - кількох дітей; - до всіх дітей разом. У випадку пред’явлення позову до одного з дітей, суд за власною ініціативою має право притягнути до участі у справі інших дітей, незалежно від того пред’явлено до них позов чи ні. Слід зазначити, що якщо мати, батько були позбавленні батьківських прав і ці права не були поновлені, обов’язок утримувати матір, батька у дочки, сина, щодо яких вони були позбавлені батьківських прав, не виникає. Крім того, дочка, син крім сплати аліментів зобов’язані брати участь у додаткових витратах на батьків, викликаних тяжкою хворобою, інвалідністю або немічністю. Розмір аліментів на батьків суд визначає у твердій грошовій сумі і (або) у частці від заробітку (доходу) з урахуванням матеріального та сімейного стану сторін. При призначенні розміру аліментів та додаткових витрат суд бере до уваги можливість одержання утримання від інших дітей, до яких не пред’явлено позову про стягнення аліментів, дружини, чоловіка та своїх батьків. При призначенні розміру аліментів судом враховуються всі інтереси сторін, які заслуговують на увагу: працездатність батьків та їх потреба у матеріальній допомозі, матеріальне становище дітей, догляд дітей за батьками. Також до уваги приймається отримання батьками пенсії, державних пільг, субсидій, наявність в батьків майна, що може приносити дохід. Тому в кожному конкретному випадку суд враховує всі види заробітку чи доходу як дітей так і батьків, залежно від цих обставин і визначається розмір аліментів. На вибір способу визначення розміру аліментів можуть впливати різні обставини: мінливість і нестабільність доходу, проживання за кордоном, одержання частини доходу в натуральній формі. Обов’язок опікуватися батьками може покладатися не лише на повнолітніх сина, дочку, а й на малолітніх або неповнолітніх дітей. Щоправда такі можливості досить обмежені законом. Так, статтею 206 Сімейного кодексу України передбачено, що у виняткових випадках, якщо мати, батько є тяжко хворими, інвалідами, а дитина має достатній дохід (заробіток), суд може постановити рішення про стягнення з неї одноразової грошової допомоги або протягом певного строку певної суми коштів на покриття витрат, пов’язаних з лікуванням та доглядом за ними. Відповідно до чинного законодавства дочка, син можуть бути звільнені судом від обов’язку утримувати матір, батька та обов’язку брати участь у додаткових витратах, якщо буде встановлено, що мати, батько ухилялися від виконання своїх батьківських обов’язків. У виняткових випадках суд може зобов»язати дочку, сина сплачувати аліменти на строк не більше як три роки. Такий строк обумовлений відсутністю законодавчо закріпленого обов’язку у дітей щодо довічного утримання батьків, які не виконували своїх батьківських обов’язків. Разом з тим, при наявності виняткових умов, таких як, високий матеріальний рівень дітей, чистосердечне розкаяння батьків (батька, матері), законодавець передбачив можливість присудження таких аліментів. Під ухиленням батьків від виконання своїх обов’язків маються на увазі наступні обставини: коли вони не піклувалися про фізичний і духовний розвиток дитини, її навчання, підготовку до самостійного життя, зокрема: не забезпечували необхідного харчування, медичного догляду, лікування дитини, що негативно вплинуло на її фізичний розвиток як складову виховання; не спілкувалися з дитиною в обсязі, необхідному для її нормального самоусвідомлення; не надавали дитині доступу до культурних та інших духовних цінностей; не сприяли засвоєнню дитиною загальновизнаних норм моралі; не виявляли інтересу до внутрішнього світу дитини; не створювали умов для отримання дитиною належної освіти. Водночас зазначені чинники, як кожен окремо, так і в сукупності, можна розцінювати як ухилення від виховання дитини лише за умови винної поведінки батьків, свідомого нехтування ними своїми обов’язками. Таким чином, суд навряд чи звільнить повнолітню дитину від обов’язку утримувати батька або матір, якщо визнає, що така особа у минулому не виконувала своїх батьківських обов’язків унаслідок душевної хвороби, недоумства чи іншого тяжкого захворювання (звісно, крім хронічного алкоголізму чи наркоманії) або інших не залежних від неї причин. Для отримання правової консультації можна звертатися за адресою: м. Кіцмань вул. Незалежності, 83 або телефонуйте за телефоном 2-10-38. Крім того можна зателефонувати черес систему інтернет-спілкування «Скайп», набравши: kitsmanske@legalaid.cv.ua, або Кіцманське бюро правової допомоги Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).


29.01.2018 11:02

Жертви насильства та діти отримали більше можливостей доступу до безоплатної правової допомоги
Жертви насильства та діти отримали більше можливостей доступу до безоплатної правової допомоги 07 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (опубліковано в газеті «Голос України» №4 (6759), яким внесено зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу». Зокрема, розширено доступ до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, а також – для дітей. Нагадаємо, безоплатна вторинна правова допомога (далі – БВПД) полягає в отриманні захисту, представництва інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Її надають юристи центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – центри), або бюро правової допомоги, а також адвокати, які співпрацюють із центрами. Послуги юристів та адвокатів оплачує держава. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають найбільш чутливі та соціально незахищені категорії осіб, такі як: діти-сироти, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (у том числі й учасники АТО), малозабезпечені, люди з інвалідністю, переселенці та особи, які претендують на отримання статусу внутрішньо переміщеної особи, біженці, та інші відповідно до ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу». Із внесеними законодавчими змінами право на всі види БВПД отримали й особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі. Центри отримали нові повноваження щодо роботи із цією категорією, які полягають у:  Забезпеченні надання безоплатної правової допомоги постраждалим особам, у тому числі на базі загальних та спеціальних служб підтримки постраждалих осіб;  Взаємодії із іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;  Звітування про результати здійснення повноважень у сфері запобігання та протидії домашньому насильству. Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», особою, яка постраждала від домашнього насильства є будь-яка особа, яка зазнала домашнього насильства у будь-якій формі. Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім'ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім'єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь. Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» зазначає, що особою, яка постраждала від насильства за ознакою статі є особа, яка зазнала насильства за ознакою статі. Насильство за ознакою статі – діяння, спрямовані проти осіб через їхню стать, або поширені в суспільстві звичаї чи традиції (стереотипні уявлення про соціальні функції (становище, обов'язки тощо) жінок і чоловіків), або діяння, що стосуються переважно осіб певної статі чи зачіпають їх непропорційно, які завдають фізичної, сексуальної, психологічної або економічної шкоди чи страждань, включаючи погрози таких дій, у публічному або приватному житті. Крім того, згаданими законодавчими змінами розширено категорію дітей як суб’єктів права на БВПД. Отримати її відтепер можуть не лише діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (як було дотепер), а усі діти. Для отримання правової консультації звертайтеся за адресою м. Кіцмань вул. Незалежності, 83 або телефонуйте за телефоном 2-10-38. Крім того можна зателефонувати черес систему інтернет-спілкування «Скайп» набравши kitsmanske@legalaid.cv.ua, або Кіцманське бюро правової допомоги Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).


05.01.2018 09:00

Е-декларування 2018. Що нового?
Е-декларування 2018. Що нового? З 1 січня 2018 року розпочався етап подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік. Про це повідомляє НАЗК з посиланням на чинне законодавство. Відповідно до статті 45 Закону України “Про запобігання корупції” (далі – Закон) державні службовці, інші суб’єкти декларування, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентство. Акцентуємо увагу на тому, що необхідно зробити декларанту. По-перше, перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр). По-друге, перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром. Для отримання інформації про термін дії ЕЦП необхідно завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому був отриманий ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Якщо термін дії сертифікату сплинув, скористатись ЕЦП неможливо, тому необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: “Я загубив/змінив свій приватний ключ”. У полі “Поточна електронна адреса” потрібно вказати електронну поштову скриньку, з якою зареєстрований декларант в Реєстрі, та натиснути кнопку “Вислати код для відновлення”. На вказану поштову скриньку надійде лист “Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ”. Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому був отриманий новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку “Змінити ЕЦП”. Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд поданої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Радимо скористатись рекомендаціями щодо роботи з Реєстром та роз’ясненнями щодо заповнення форми е-декларації або ж відповідями на найчастіші запитання. Національним агентством підготовлено відео-курс з роз’ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами. Також пропонуємо декілька відповідей на найбільш запитувані останнім часом питання від декларантів, надані Національним агентством. Щодо розділу 3 “Об’єкти нерухомості” декларації: Згідно з пунктом 2 частини першої статті 46 Закону України “Про запобігання корупції” (далі – Закон) у декларації зазначаються відомості про об’єкти нерухомості, що належать суб’єкту декларування та членам його сім’ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування; б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Чи необхідно зазначати у розділі 3 “Об’єкти нерухомості” декларації інформацію про об’єкти нерухомості за зареєстрованим місцем проживання та місцем фактичного проживання суб’єкта декларування? Закон передбачає обов’язок зазначати в декларації усі об’єкти, які належать суб’єкту декларування або члену його сім’ї на праві користування. Такими правами користування можуть бути: оренда, сервітути, право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), право забудови земельної ділянки (суперфіцій), утримання, застава, користування на підставі довіреності, у тому числі генеральної довіреності, інші права, передбачені законом. Відповідно до вимог Закону суб’єкт декларування повинен задекларувати усі об’єкти нерухомості незалежно від їх вартості, що належать йому на праві власності, знаходяться у нього на праві оренди чи іншого права користування станом на останній день звітного періоду (31 грудня звітного року для щорічної декларації). Відповідно до статті 3 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” місце проживання – житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини. Реєстрація – внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. Відповідно до Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, для оформлення реєстрації необхідно документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька – за згодою всіх власників). Якщо зареєстроване місце проживання особи знаходиться в помешканні, право власності яке їй не належить, при реєстрації власник повинен був дати згоду на реєстрацію та проживання цієї особи в зазначеному помешканні, а тому в декларації це помешкання необхідно зазначити у розділі 3 “Об`єкти нерухомості”, тип права – право користування у зв’язку з реєстрацією місця проживання. Крім того, у розділі 3 “Об`єкти нерухомості” декларації необхідно зазначати інформацію про об’єкти нерухомості, де фактично проживає суб’єкт декларування, навіть якщо такі об’єкти нерухомого майна не належать на праві власності суб’єкту декларування. При цьому, якщо інформацію про зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання було зазначено у розділі 2.1 “Інформація про суб’єкта декларування” декларації, відповідну інформацію необхідно дублювати у розділі 3 “Об’єкти нерухомості” декларації. Звертаємо увагу на необхідність заповнення інформації про всіх співвласників об’єктів нерухомого майна, якщо таке нерухоме майно перебуває у спільній власності. У декларації зазначаються відомості про об’єкти нерухомості, що знаходяться у членів сім’ї суб’єкта декларування в оренді чи на іншому праві користування. Чи слід декларувати об’єкти нерухомого майна, якщо суб’єкт декларування користувався ними упродовж року, але станом на 31 грудня вже не користується? Нерухомість, об’єкти незавершеного будівництва декларуються відповідно до їх наявності станом на останній день звітного періоду. Наприклад, при поданні щорічної декларації, якщо зазначені об’єкти станом на 31 грудня попереднього року не перебувають у володінні, користуванні або власності суб’єкта декларування або членів його сім’ї, то вони не повинні відображатися в декларації, навіть якщо вони перебували на такому праві упродовж певного часу у звітному періоді. Чи необхідно суб’єкту декларування, який зареєстрований як фізична особа-підприємець, у декларації зазначати інформацію про дохід, отриманий від підприємницької діяльності, інформацію про поворотну фінансову допомогу та подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані? Відповідно до положень частини другої статті 52 Закону суб’єкт декларування зобов’язаний подати повідомлення у разі отримання ним доходу (незалежно від того, чи є він оподатковуваним) на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Крім того, якщо кредит, позика, поворотна безвідсоткова фінансова допомога (позичка) тощо були отримані суб’єктом декларування або членом його сім’ї упродовж звітного року, то вони повинні бути відображені в розділі “Доходи, у тому числі подарунки” як “Інші доходи” (із зазначенням, про який саме дохід йдеться). Якщо такий кредит, позика тощо були дійсними, тобто не сплачені повною мірою станом на останній день звітного періоду, то вони повинні бути додатково відображені у розділі “Фінансові зобов’язання”, незалежно від того, чи були вони отримані у звітному періоді.


05.12.2017 11:56

Соціальні гарантії учасників антитерористичної операції та членів їх сімей
Соціальні гарантії учасників антитерористичної операції та членів їх сімей 10 грудня людство відзначає Міжнародний день прав людини. Це свято засноване 4 грудня 1950 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН. Крім того, в Україні щороку на честь проголошення у 1948 році Генеральною Асамблеєю ООН Загальної декларації прав людини проводиться Всеукраїнський тиждень права, який має на меті запровадження високих правових стандартів, підвищення рівня правової освіти та правової культури громадян. У даній статті викладено правові основи реалізації прав учасників антитерористичної операції, членів їх сімей. Відповідно до ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон), до осіб, які належать до учасників бойових дій, належать, зокрема, особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції. Таким чином, вказані особи мають право на пільги, передбачені для учасників бойових дій. Відповідно до статті 12 Закону, учасникам бойових дій та особам, прирівняним до них надаються наступні пільги: 1) безоплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів; 2) першочергове безоплатне зубопротезування (за винятком протезування з дорогоцінних металів); 3) безоплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням або одержання компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування. Порядок надання путівок, розмір та порядок виплати компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування визначаються Кабінетом Міністрів України; 4) 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю); 5) 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю. Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім’ю); 6) 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення; 7) безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту, автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрірайонних, внутрі- та міжобласних незалежно від відстані та місця проживання; 8) користування при виході на пенсію (незалежно від часу виходу на пенсію) чи зміні місця роботиполіклініками та госпіталями, до яких вони були прикріплені за попереднім місцем роботи; 9) щорічне медичне обстеження і диспансеризація із залученням необхідних спеціалістів; 10) першочергове обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація; 11) виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100 процентів середньої заробітної плати незалежно від стажу роботи; 12) використання чергової щорічної відпустки у зручний для них час, а також одержання додаткової відпустки із збереженням заробітної плати строком до двох тижнів на рік; 13) переважне право на залишення на роботі при скороченні чисельності чи штату працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці та на працевлаштування у разі ліквідації підприємства, установи, організації; 14) першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих будинків і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом. Учасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов’язків військової служби, забезпечуються жилою площею, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій, – протягом двох років з дня взяття на квартирний облік. 15) одержання позики на будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт жилих будинків і подвірних будівель, приєднання їх до інженерних мереж, комунікацій, а також позики на будівництво або придбання дачних будинків і благоустрій садових ділянок з погашенням її протягом 10 років починаючи з п’ятого року після закінчення будівництва. Зазначені позики надаються у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України; 16), кооперативів по будівництву та експлуатації колективних гаражів, стоянок для транспортних засобів та їх технічне обслуговування, до садівницьких товариств, на придбання матеріалів для індивідуального будівництва і садових будинків; 17) безплатний проїзд один раз на два роки (туди і назад) залізничним, водним, повітряним або міжміським автомобільним транспортом, незалежно від наявності залізничного сполучення, або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами транспорту з 50-процентною знижкою; 18) зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства 19) позачергове користування всіма послугами зв’язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів – додаткових робіт). Абонементна плата за користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів; 20) першочергове обслуговування підприємствами, установами та організаціями служби побуту, громадського харчування, житлово-комунального господарства, міжміського транспорту; 21) позачергове влаштування до закладів соціального захисту населення, а також на обслуговування службами соціального захисту населення вдома. У разі неможливості здійснення такого обслуговування закладами соціального захисту населення відшкодовуються витрати, пов’язані з доглядом за цим ветераном війни, в порядку і розмірах, встановлених чинним законодавством; 22) учасникам бойових дій на території інших держав надається право на позаконкурсний вступ до вищих навчальних закладів та переважне право на вступ до професійно-технічних навчальних закладів і на курси для одержання відповідних професій. Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4 – 6 цієї статті, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього. Площа житла, на яку нараховується 75-процентна знижка плати, передбачена пунктами 4 і 5 частини першої цієї статті, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі сім’ї осіб, які не мають права на знижку плати. Якщо в складі сім’ї є особи, які мають право на знижку плати в розмірі, меншому ніж 75 процентів, спочатку обчислюється в максимально можливому розмірі 75-процентна відповідна знижка плати. Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються в розмірі 25 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України. Відповідно до ст. 8 Закону, час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Час проходження строкової військової служби зараховується до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, якщо на момент призову на строкову військову службу особа навчалася за фахом. Час проходження військовослужбовцями військової служби в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України «Про оборону України», зараховується до їх вислуги років, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби на пільгових умовах у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України. Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо,надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього. Площа житла, на яку нараховується 75-процентна знижка плати, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі сім'ї осіб, які не мають права на знижку плати. Якщо в складі сім'ї є особи, які мають право на знижку плати в розмірі, меншому ніж 75 процентів, спочатку обчислюється в максимально можливому розмірі 75-процентна відповідна знижка плати. Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються в розмірі 25 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Держава забезпечує учасникам бойових дій, та їхнім дітям, у тому числі дітям, які навчаються за денною формою навчання у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, - до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, державну цільову підтримку для здобуття професійно-технічної та вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах. Також у процесі проведення пенсійної реформи у 2017 році, особам, які брали участь у антитерористичній операції надані ще додаткові пільги, а саме право дострокового виходу на пенсію. Законом України № 2148-VIII від 03.10.2017 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесено зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а саме введено Розділ XIV-1 «Пенсійне забезпечення окремих категорій громадян», де у п. 4 ч.2 ст. 115 вказано, що право на призначення дострокової пенсії за віком мають: військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейські, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення, а також ті, яким встановлено інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих під час захисту Батьківщини або під час виконання інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейських, які померли (загинули) у період проходження військової служби (виконання службових обов’язків) чи після звільнення із служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих під час виконання обов’язків військової служби (службових обов’язків), захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення, - після досягнення чоловіками 55 років, жінками - 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок. Для отримання правової допомоги звертайтеся до Кіцманського бюро правової допомоги за адресою: м. Кіцмань, вул. Незалежності, 83 або телефонуйте за номером 2-10-38. Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).


04.10.2017 09:43

Пенсійна реформа: 4 невідворотні зміни, які торкнуться кожного українця
Пенсійна реформа: 4 невідворотні зміни, які торкнуться кожного українця Вчора, 3 жовтня, Верховна Рада розглянула пенсійну реформу. Вона змінить підходи до наповнення пенсійного фонду і закладе основи зростання пенсій. З часом багатолітня бюджетна діра, викликана пенсійним навантаженням, повинна зникнути. За словами міністра соцполітики Павла Розенка, депутати встигли запропонувати понад 2,5 тисячі поправок до законопроекту пенсійної реформи запропонованого урядом, однак найважливіші зміни до законодавства залишаться. Зростання пенсій Пенсії зростуть. Це відбудеться кількома шляхами. Перший. Пенсії перерахують 10 мільйонам пенсіонерів. Останній перерахунок відбувався у 2007 році. Тоді показники середньої зарплати становили втричі менше від сьогоднішніх. За словами голови парламентського комітету соцполітики Людмили Денісової, перерахунок збільшить пенсії в середньому на 700 гривень. Відтепер індексація пенсій проводитиметься автоматично з орієнтуванням на збільшення середньої зарплати без рішень парламенту чи уряду. Другий. Підвищення пенсій відбудеться завдяки прив'язуванню мінімальної пенсії до прожиткового мінімуму. Тому пенсіонери, що отримували мінімальну пенсію 949 гривень, отримуватимуть мінімум 1373 гривні. Третій. Знімається додаткове 15-% оподаткування пенсій працюючим пенсіонерам. В Україні 500 тисяч пенсіонерів отримують зменшену пенсію. Особливе нарахування пенсій матимуть військовослужбовці. Це врегулюють окремим законом. Вихід на пенсію У реформі не йдеться про підвищення пенсійного віку, однак збільшується показник трудового стажу для виходу на пенсію. З 2018 року 60-річні українці зможуть вийти на пенсію, якщо трудовий стаж досягнув 25 років. Щорічно цей показник зростатиме на 1 рік, і до 2028 року має досягнути 35 років Водночас, якщо трудовий стаж складає від 15 до 25 років на пенсію можна вийти у 63. Менший за 15 – вихід на пенсію у 65. Держава може призначити також тимчасова допомогу у разі, якщо у них не буде 15 років страхового стажу після досягнення 65-річного віку. Зміна нарахування пенсій Розмір пенсій українців розраховуватиметься за формулою: Розмір пенсії = Сз * Ікз * Кс; де Сз – розмір середньої зарплати в Україні за 3 роки перед зверненням за призначенням пенсії Ікз – індивідуальний коефіцієнт зарплати (співвідношення зарплати людини по відношенню до середньої зарплати, з якої сплачувалися внески); Кс – коефіцієнт страхового стажу, який визначається як множник тривалості років стажу роботи на величину оцінки 1 року страхового стажу. Дискусійним залишається питання існування спеціальних пенсій для особливих категорій населення, наприклад для чорнобильців чи держслужбовців. Накопичувальна система Такої пенсійної системи, що діє у розвинених країнах, Кабмін у цій реформі не запропонував. Однак зобов’язався це зробити до 2019 року. Накопичувальна пенсійна програма спочатку запрацює для українців, які не досягли 35 років. А далі має запрацювати для всіх вікових категорій. Важливо відзначити, що пенсійні законопроекти, які розглядала Верховна Рада, не є реформою по суті, бо лише вдосконалюють стару солідарну пенсійну систему. Під реформою експерти розуміють перехід до системи, де солідарна її частина складає лише третю частину пенсійних коштів. Друга – накопичувальна, а третя – добровільна накопичувальна. З цими змінами урядовці та парламентарі не поспішають.


26.07.2017 14:22

КІЦМАНСЬКЕ БЮРО ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ ІНФОРМУЄ: ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПІДВИЩИЛА МІНІМАЛЬНУ СУМУ АЛІМЕНТІВ НА ДИТИНУ !!!
КІЦМАНСЬКЕ БЮРО ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ ІНФОРМУЄ: ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПІДВИЩИЛА МІНІМАЛЬНУ СУМУ АЛІМЕНТІВ НА ДИТИНУ !!! 8 липня набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку стягнення аліментів» від 17 травня 2017 року № 2037-VIII (далі - Закон). Даним Законом спрощено механізм стягнення аліментів на утримання дітей. Зокрема, встановлено право того з батьків, з яким проживає дитина, визначати спосіб стягнення аліментів (частка від доходу або тверда грошова сума) та отримувати вирішення спору в порядку наказного провадження. Отже, якщо раніше мінімальний розмір аліментів на дитину складав 30% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, то даний закон підвищує рівень виплат до 50%. Відповідно, для дітей віком до 6 років прожитковий мінімум з 1 травня цього року складає 1426 гривень. Таким чином, мінімальний розмір аліментів для малюків становитиме 713 гривень. Для дітей віком від 6 до 18 років прожитковий мінімум з 1 травня складає 1777 гривень. Тож, з урахуванням ухваленого документу, рівень виплат на користь дитини складатиме щонайменше 888,50 гривень. В грудні 2017 року, в зв’язку із збільшенням розміру прожиткового мінімуму, збільшиться і мінімальний розмір аліментів, а саме 746 грн. для дітей віком до 6 років та 930 грн. для дітей віком 6-18 років. У випадку стягнення аліментів в частці від доходу, розмір аліментів складає на одну дитину – 1/4 частина, на двох дітей – 1/3 частина, на трьох і більше дітей – 1/2 частина заробітку (доходу) платника аліментів, але мінімальний розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Законодавчо встановлено «верхню межу» - максимальний розмір аліментів, що можуть бути стягнуті на одну дитину, який має складати не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку на кожну дитину (на теперішній час - 17770 грн.). Також, Законом скасовано соціальну пільгу, згідно з якою, держава доплачувала аліменти, якщо вони отримувались в розмірі меншому ніж 30% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Положеннями Закону від оплати судового збору звільнені позивачі - у справах про стягнення аліментів, оплату додаткових витрат на дитину, стягнення неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, індексацію аліментів чи зміну способу їх стягнення. Даним Законом також передбачено, що аліменти є власністю дитини. Раніше вони вважались власністю того з батьків, на ім’я кого вони виплачувались. Крім того, варто зазначити, що Законом не передбачено «автоматичного» перерахування аліментів для тих, хто вже отримує їх в розмірі нижчому ніж встановлено законодавчо. Тому, для збільшення розміру аліментів до 50% прожиткового мінімуму необхідно звертатись до суду з заявами про видачу судових наказів. Якщо у Вас залишились питання, радимо звертатись безпосередньо до установ, які здійснюють та контролюють виконання рішень судів або скористатись своїм правом та отримати консультацію чи роз’яснення у фахівців Бюро правової допомоги. Для отримання правової допомоги можна звернутись до відділу «Кіцманське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресом: м. Кіцмань, вул. Незалежності, 83 або за тел.: 2-10-38. Крім того, можна зателефонувати через систему інтернет – спілкування «Скайп» набравши «Кіцманське бюро правової допомоги», або «kitsmanske@legalaid.cv.ua» щоденно з 9.00 до 18.00 год. (крім вихідних та святкових днів). Детальну інформацію з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги, можна отримати за єдиним номером цілодобової телефонної лінії безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.


26.07.2017 12:48

Щоб електронні закупівлі проводилися законно і прозоро, в Кіцмані відбувся семінар-навчання
Щоб електронні закупівлі проводилися законно і прозоро, в Кіцмані відбувся семінар-навчання 26 липня за участі в.о. голови Кіцманської райдержадміністрації Юрія Косара проведено семінар-навчання для розпорядників бюджетних коштів різних рівнів, працівників освіти, дошкільних закладів, органів місцевого самоврядування з метою набуття практичних навичок, теоретичних знань щодо публічних закупівель.


07.06.2017 15:15

Як отримати податкову знижку за навчання
Як отримати податкову знижку за навчання Дуже часто виникає питання: «Яким чином можна отримати податкову знижку за платне навчання у закладах освіти різного рівня акредитації?» З 1 січня 2017 року набрав чинності Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесені зміни до Податкового кодексу України щодо правил включення до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб оплаченої вартості навчання фізичної особи. В оновленій редакції п.п.166.3.3 ПКУ визначено, що дозволяються включати до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів (раніше у нормі було зазначено «на користь закладів освіти»). Крім того, з 2017 року для отримання податкової знижки у разі оплати вартості навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення не обов’язково, щоб такий член сім’ї не одержував заробітної плати, тобто такий член сім’ї може бути працевлаштованим, отримувати зарплату, а особа, яка оплачує на його користь вартість навчання, може включити витрати до податкової знижки. Також до 01.01.2017 р. сума витрат, дозволена до включення до податкової знижки, не могла перевищувати суми місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. Починаючи з 2017 року всі обмеження щодо розміру витрат скасовано. Слід звернути увагу на те, що обмеження скасували саме з 01.01.2017 р., тож ті платники податку, хто реалізовуватиме право на податкову знижку за навчання за підсумками 2016 року, мусять зважати на минулорічний помісячний ліміт (у 2016 році – 1930 грн). Також слід звернути увагу на те, що у минулому 2016 році член сім'ї першого ступеня споріднення, за якого сплачували за навчання, отримував заробітну плату, то, найімовірніше, скористатися правом на податкову знижку тому, хто сплачував, фіскали не дадуть. Протягом 2017 року до складу податкової знижки за 2016 рік включаються кошти, сплачені платником податків закладу освіти як компенсація вартості одержання середньої професійної або вищої освіти самим платником та/або членом його родини першого ступеня споріднення, який не одержує зарплату або дохід від провадження підприємницької діяльності. Нагадаємо: з метою оподаткування до членів родини першого ступеня споріднення платника податків належать тільки його батьки, чоловік або дружина, діти (у т. ч. усиновлені)(пп.14.1.263 Податкового кодексу України). Для відшкодування грошей у вигляді податкової знижки потрібно підготувати і надати у податкову інспекцію наступні документи: 1) Копія паспорта та ідентифікаційного коду. 2) Копія квитанцій про сплату внесків / здійснення платежів. 3) Оригінал довідки про доходи, одержані в звітному році з місця роботи (за встановленою формою). 4) Поточний рахунок в банку. 5) Заява встановленого зразка про суми виплачених доходів та утриманих податків (береться у податковій). 6) Декларація про доходи та додаток до неї. 7) Копія Договору з навчальним закладом. Додатково документи для отримання податкової знижки за оплату навчання: 1) Копія свідоцтва про народження дитини або свідоцтво про одруження — у випадку, якщо декларацію подають батьки або один із подружжя. 2) Довідку з навчального закладу про те, з якого і по який період у звітному (календарному)році навчалася особа. Якщо платник податку до кінця податкового року (в даному випадку до грудня 2017 року), тобто до наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Для отримання правової допомоги можна звернутись до відділу «Кіцманське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою : м. Кіцмань, вул. Незалежності, 83 або за тел.: 2-10-38. Крім того, можна зателефонувати через систему інтернет – спілкування «Скайп» набравши «Кіцманське бюро правової допомоги», або « kitsmanske@legalaid.cv.ua » щоденно з 9.00 до 18.00 год. (крім вихідних та святкових днів) Детальну інформацію з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги, можна отримати за єдиним номером цілодобової телефонної лінії безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.


03.05.2017 14:27

Із 1 травня зростають пенсії та прожитковий мінімум, але знижуються соціальні норми на газ та електрику
Із 1 травня зростають пенсії та прожитковий мінімум, але знижуються соціальні норми на газ та електрику В Україні від 1 травня 2017 року набирає чинності постанова Кабінету міністрів України про зниження соціальних нормативів на використання теплової енергії, електрики і газу. Із 1 травня зростають пенсії та прожитковий мінімум, але знижуються соціальні норми на газ та електрику. Про це йдеться в постанові № 51 від 6 лютого 2017 року, повідомляє Урядовий портал. «Уряд переглянув окремі соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами з урахуванням фактичного споживання енергоносіїв домогосподарствами. Зокрема, переглянуто соціальні нормативи використання: теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) абонентами, житлові будинки яких обладнані будинковими або квартирними приладами обліку: з 0,0548 Гкал до 0,0431 Гкал на 1кв. метр опалюваної площі на місяць в опалювальний період; електричної енергії для індивідуального опалення: з 65 кВтг до 51 кВтг на 1 кв. метр опалювальної площі на місяць в опалювальний період; природного газу для індивідуального опалення: з 5,5 куб. метра до 5,0 куб. метра на 1 кв. метр опалювальної площі на місяць в опалювальний період», - йдеться в документі.


14.02.2017 11:57

ПРО ПРАВА УЧАСНИКІВ АТО НА ГРОШОВУ ДОПОМОГУ РОЗМІРОМ 5650 ГРН
ПРО ПРАВА УЧАСНИКІВ АТО НА ГРОШОВУ ДОПОМОГУ РОЗМІРОМ 5650 ГРН За отриманням безоплатних юридичних консультацій, роз’яснень та інформації до відділу «Кіцманське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звертається чимало людей. Питання, з якими звертаються громадяни, різноманітні: соціальне забезпечення, спадкування, сімейні, земельні, трудові, виконання судових рішень та ін. Останнім часом досить актуальним є питання, що стосується права учасників АТО на грошову допомогу розміром 5 650 грн.


10.02.2017 11:15

Прийнято Закон "Про службу в органах місцевого самоврядування".
Прийнято Закон "Про службу в органах місцевого самоврядування". Вчора 9 лютого Верховною Радою України в другому читанні прийнято Закон "Про службу в органах місцевого самоврядування".


09.02.2017 09:19

Відповідальність за порушення норм Закону України «Про звернення громадян»
Відповідальність за порушення норм Закону України
«Про звернення громадян» Найбільше звернень клієнтів стосуються порушень органами державної влади Закону України «Про звернення громадян», зокрема: не приймають звернення, не кладуть відмітку про отримання, порушують строки надання відповіді, не інформують про перенаправлення за належністю тощо.


12.01.2017 16:15

Більше незахищених суспільних груп отримують доступ до безоплатної правової допомоги
Більше незахищених суспільних груп отримують доступ до безоплатної правової допомоги 3 січня 2017 року Петро Порошенко підписав Закон України «Про Вищу раду правосуддя», як повідомляє офіційне інтернет-представництво Президента України. Цим документом, зокрема, внесені зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в частині розширення кола осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу.


04.01.2017 12:21

З 1 січня 2017 року в Україні набуває чинності низка нових правил і законопроектів.
З 1 січня 2017 року в Україні набуває чинності низка нових правил і законопроектів. Так, телебачення стане платним. 1 січня 2017 року набуває чинності закон “Про внесення змін до Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (щодо уточнення умов розповсюдження програм телерадіоорганізацій у складі універсальної програмної послуги)”. Законопроект було ухвалено Верховною Радою в жовтні, а на початку листопада його підписав президент. Завдяки цьому медіагрупи з нового року отримують право вимагати з операторів платного телебачення плату за мовлення каналів в їхніх мережах. Так, зростуть видатки провайдерів, а разом із ними і споживачів. Зміниться система нарахування пенсій З 1 січня, відповідно до закону “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, запускається накопичувальна система виплати пенсій. Це означає, що кожен українець молодше 35 років починає відраховувати частину своєї зарплати на майбутню старість. Такі відрахування акумулюються на індивідуальному рахунку, скористатися якими можна буде виключно після виходу на пенсію. Протягом 5 років – з 2017 до 2022 – відсоток відрахувань поступово зростає: з 2% і до 7%. При цьому, однак, зберігаються і відрахування на солідарну пенсійну систему. Таким чином, при одночасному збереженні і солідарною (старої), і накопичувальної (нової) пенсійної системи деяким категоріям громадян доведеться платити більше від 22% + 2% до 22% + 7% податків протягом найближчих років. Нагадаємо, що зараз мінімальна пенсія становить 1247 гривень, а протягом наступного року вона збільшиться до 1400 грн. І це при мінімальному прожитковому мінімумі в 1600 грн і зростанні зарплати до 3200 грн. Держава почне регулювати ціни на деякі ліки Кабмін прийняв рішення про запровадження з 1 січня державного регулювання цін на ліки проти серцево-судинних захворювань, цукрового діабету II типу і бронхіальної астми, яке повинно забезпечити зниження цін. На вказаний перелік ліків будуть встановлені граничні ціни (вища межа цін) на рівні не вище, ніж у країнах-сусідах. Визначено 5 країн: Польща, Латвія, Словаччина, Угорщина, Чехія. Вартість ліків відшкодовуватиметься коштом держави, на це у проекті Державного бюджету на 2017 рік передбачено 500 млн грн, ще 632 млн грн закладено на відшкодування вартості інсуліну. Мінімальна заробітна плата підвищиться до 3200 грн, а для вчителів – до 5266 грн Умови для підвищення зарплати створила Верховна Рада України, підтримавши за основу і в цілому законопроект №5130 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». Ним встановлюється новий порядок формування тарифної сітки оплати праці. За відповідний законопроект проголосували 227 народних депутатів при необхідному мінімумі 226. Раніше міністр соціальної політики Андрій Рева заявив, що з 1 січня 2017 року мінімальна зарплата вчителя в Україні становитиме 5266 грн. Також з 1 січня 2017 року розмір мінімальної заробітної плати вже не змінюватиметься протягом року в залежності від перегляду прожиткового мінімуму. Але, як і раніше, він встановлюватиметься ВРУ не рідше одного разу на рік. Директори шкіл та ректори вишів почнуть подавати е-декларації Національне агентство з попередження корупції повідомило, що починаючи з 1 січня розшириться коло суб’єктів е-декларування. Під другу хвилю е-декларування потраплять особи, які вже заповнювали електронні декларації за 2015 рік, а також прирівняні до них для цілей закону України “Про запобігання корупції” посадові особи, юридичні особи публічного права. У аграріїв заберуть пільги У чинному Податковому кодексі написано, що з 1 січня 2017 року всі аграрії переходять на загальну систему оподаткування. І якщо Верховна Рада України не затвердить якихось нових норм, то це відбудеться автоматично. Так, для аграріїв буде скасовано спеціальний режим оподаткування галузі. Водночас дотації на сільське господарство в 2017 році збільшаться удвічі і становитимуть 5,5 млрд грн. У 5 разів зросте бюджет Міністерства аграрної політики і становитиме 7,4 млрд грн.


07.10.2016 09:31

Парламент України продовжив мораторій на продаж землі до 2018 року
Парламент України продовжив мораторій на продаж землі до 2018 року Верховна Рада України продовжила мораторій на продаж землі до 2018 року, прийнявши за основу і в цілому проект закону №2153-1 "Про внесення змін до розділу Х "Перехідні положення "Земельного кодексу України щодо продовження заборони відчуження земель сільськогосподарського призначення".


Tеми