Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Кіцманський район

Новини

04.09.2017 12:33

На Кіцманщині цього року 797 першокласників вперше пішли до школи |  Освіта

1 вересня у 39 загальноосвітніх навчальних закладах Кіцманщини пролунав перший дзвінок, який запросив сісти за парти 7373 школярів. Вперше за багато років шкільну урочисту скоротили і вона тривала близько 30 хвилин. Ця зміна дуже сподобалась, як учням та батькам, так і педагогам. Адже діткам не довелося стояти у тісних рядах під сонцем 2 години, а у батьків та вчителів з’явилось більше часу на перший урок та спілкування. Особливо хвилюючим і незабутнім став цьогорічний День знань для 797 першокласників, які вперше у житті переступили поріг школи. Це на 45 учнів більше порівняно з минулим роком.
Нагадаємо, що з 2016/2017 навчального року учні початкових класів навчаються за оновленими і «розвантаженими» програмами і вивчають такі предмети: українська мова, літературне читання, математика, інформатика, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання, фізична культура, іноземні мови, природознавство, основи здоров’я, «Я у світі» та «Мистецтво».
Оновлені та розвантажені програми означають не тільки менше навантаження на учнів, а й деякі нові підходи у навчанні учнів 1-4 класів. Серед найбільш примітних змін, які особливо різняться від старої системи, такі:
— Оцінки вчитель повідомляє тільки дитині та її батькам. Результати оцінювання учнів стануть конфіденційною інформацією, доступ до якої є тільки у батьків і дітей. На загал озвучувати успіхи чи невдачі молодших учнів не будуть, так само, як і оголошувати результати контрольної перед всім класом чи складати рейтинги успішності. Як і раніше, вчителі молодших класів не ставитимуть оцінки першокласникам, у другому класі не оцінюватимуть їх ще у першому семестрі, а вже в 2 семестр оцінювання вводитиметься за рішенням педагогічної ради.Також у 1-4 класі не будуть оцінюватися такі предмети як музика, образотворче мистецтво, трудове навчання.
— Діти спершу будуть вчитися писати олівцями. "Батькам відомі такі моменти, коли дитина написала півсторінки, помилилася, вириває сторінки і переписує. Вони тільки вчаться писати, і повинні мати право на помилку, і не боятися цієї помилки. Щось не так написали – стерли гумкою і виправили. Це практика, прийнята в провідних освітніх системах. Навчання має бути для дитини цікавим заняттям, а не процесом, який її постійно травмує. Так, дитину треба вчити працювати, і це, звичайно, вихід із зони комфорту, але навчання не повинне супроводжуватися постійним стресом", – пояснила міністр освіти Лілія Гриневич. Вчителі самі вирішуватимуть коли дитина зможе почати писати ручкою.При цьому, при необхідності правопис олівцем може тривати і до 3 класу.Самим вчителям в зошитах першокласників буде заборонено робити позначки червоним чорнилом при перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.
— Немає оцінок за каліграфію. Тепер викладачі не будуть знижувати оцінки за неправильний відступ кількості клітинок і рядків в зошиті.Тобто, вчителі не будуть більше оцінювати каліграфію, але вимога до акуратності і розбірливості письма дитини залишиться.
— Зошити можна підписувати на свій смак. Тепер зошити можна підписувати у довільній формі, головне, аби він виглядав охайно.Тепер вчитель сам вирішує, як оформити робочий зошит. А наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не буде впливати на зниження балу за роботу.
— Більше не потрібно читати на швидкість. Тепер вчитель звертатиме більше уваги на правильну мову і аналіз прочитаного.
— Канікули та свята — без домашніх завдань. Певно, цього рішення діти чекали найбільше. в перших класах домашніх завдань не повинно бути зовсім, в 2 класі — не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі — за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі — за 1 годину 30 хвилин. В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо. Велика частина роботи повинна виконуватися в школі. А домашні завдання – це лише закріплення матеріалу, яке дитина може виконати самостійно, без сторонньої допомоги батьків чи рідних. Адже у батьків немає педагогічної освіти, батьки не вчаться в початковій школі, і їм не повинні задавати писати реферати.

  • Джерело: freelife.cv.ua

Tеми