Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Хотинський район

Новини

22.08.2018 10:13

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області |  Повідомлення податкової інспекції

Інтерв’ю  Начальника Новоселицького управління ГУ ДФС У Чернівецькій області Габовди Яни Михайлівни щодо  Застосування новітніх моделей програмних або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій

 

Які зміни передбачає реалізація пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей, призначених для реєстрації розрахункових операцій?

 

Використання касових апаратів є важливою умовою для детінізації економіки, легалізації фактично отриманих доходів, сплати податків до бюджету, збільшення податкових надходжень. Наразі процес реєстрації реєстраторів розрахункових операцій займає час і коштує гроші для підприємців. Мінфін України напрацював рішення, які спрощують використання касових апаратів, та ініціював пілотний проект реєстрації й експлуатації новітніх моделей. 

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 №472 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Проект передбачає вивчення та дослідження новітніх моделей програмно-технічних засобів для здійснення розрахункових операцій, зокрема розробка та впровадження інноваційної системи  e-Receipt (електронний чек) та дозволить: найперше – це застосовувати платниками податків для реєстрації розрахункових операцій пристроїв широкого вжитку, таких як персональні комп`ютери, планшети, смартфони; значно спростити процедуру реєстрації - он-лайн реєстрація; скоротити витрати на придбання та обслуговування пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій. Учасники пілотного проекту можуть подавати до Мінфіну та ДФС пропозиції щодо функціонування новітніх моделей.

Після завершення пілотного проекту буде прийнято рішення щодо доцільності впровадження таких моделей у промислову експлуатацію та подальшого застосування підприємцями поряд з традиційними моделями РРО.

Що таке електронний касовий чек?

Е-Receipt (або електронний касовий чек) — інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, яку можна встановити на будь-який сучасний настільний або мобільний пристрій — комп'ютер, планшет або смартфон. Система складається з програмного забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також інтегрована з Електронним кабінетом платника. Для внесення своїх мобільних пристроїв до бази e-Receipt, підприємцям не потрібно буде подавати до контролюючих органів паперові документи або платити за це абонентську плату. Реєстрація пристроїв відбуватиметься он-лайн і безкоштовно.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій — смартфон або планшет.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Існуюча на сьогодні система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків чи не стане нова система додатковим тягарем для платника?

Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС.

Всі кейси цієї системи, будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

За словами Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, нова система не тільки спростить процес використання касових апаратів, оскільки знімає додаткові часові та фінансові витрати бізнесу, а й допоможе у боротьбі з сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею.

Підсумовуючи хочу сказати, що нова система підвищить ефективність контролю за розрахунковими операціями та дозволить оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, зменшить обсяги тіньового обігу товарів, зокрема , підакцизних.

Застосування новітніх моделей комплексу стимулюватиме суб’єктів господарювання до застосування РРО як зручного і ефективного засобу контролю за проведеними розрахунковими операціями .

Учасники експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей, які виявили бажання брати участь у експериментальному проекті.

Оцінити переваги нової системи бізнес зможе , користуючись її сервісами на практиці. Учасники пілотного проекту можуть подавати до Мінфіну та ДФС пропозиції щодо функціонування новітніх моделей.

 

 

Новоселицька ОДПІ запрошує громадян-підприємців на звірку платежів

                Окремі  платники податків Новоселицького, Хотинського та Герцаївського районів, мотивуючи відсутністю здійснення підприємницької діяльності, відмовляються сплачувати єдиний соціальний внесок (ЄСВ). Наразі борг із ЄСВ, що обліковується за фізичними особами-підприємцями Новоселицької ОДПІ перевищує 2,8 мільйони гривень. А боржниками рахуються 1022 фізичних осіб-підприємців.

 

Зважаючи на це, працівники фіскальної служби в черговий раз звертають увагу платників на законодавчі норми щодо адміністрування ЄСВ, які діють з січня 2017 року. Відповідно до них усі фізичні особи – платники податків, незалежно від фінансового результату своєї підприємницької діяльності, зобов’язані сплачувати єдиний соціальний внесок у сумі, що має бути не меншою від мінімального розміру збору, який дорівнює 22% мінімальної заробітної плати.

І такий обов’язок зі сплати ЄСВ зберігається за платником податків до його зняття з державної реєстрації у ЄДРПО, яку здійснює державний реєстратор. Разом з тим існуюча заборгованість з ЄСВ не підлягає списанню навіть після зняття з обліку у державного реєстратора.

Відтак, щоб уникнути непорозумінь і неприємних ситуацій з примусового стягнення такого боргу, що можуть виникнути у платників через 3, 5 або навіть через 20 років, Новоселицька ОДПІ наполегливо радить всім фізичним особам, які до сьогоднішнього дня перебувають в статусі платника податків, звернутися до органів фіскальної служби за місцем реєстрації для звірки належних до сплати сум податків, зборів та інших обов’язкових платежів.

 

 Так , платники Новоселицького району  можуть звернуться за адресою: 60300, м. Новоселиця, вул.Центральна, 108, відповідальна особа завідувач сектору погашення заборгованості Жук Г.І. тел. (03733)50097,

Платники Хотинського району за адресою:  м. Хотин, вул. Свято-Покровська, 11А, в.о.заступника начальника Новоселицької ОДПІ начальника Хотинського відділення Гортопан В.В. тел.. (03731)21743,

Платники Герцаївського району за адресою: 60500, м. Герца, вул. Центральна, 41,   заступника начальника Новоселицької ОДПІ начальника Герцаївського відділення Гортопан А.А. (03740)21759.

 

29 серпня 2018 закінчується термін сплати майнових податків громадянами

Новоселицька ОДПІ нагадує, що до майнових податків належать:

-         податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

-         транспортний податок;

-         плата за землю.

      Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування.

Фізичним особам, які  є власниками нерухомого майна, загальна площа якого перевищує пільгову, фіскальні органи обчислюють суму податку та надсилають податкове повідомлення-рішення.

Термін сплати цього податку фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи можуть сплачувати цей податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.

Транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об'єктів оподаткування.

Сплачують його фізичні особи, які є власниками легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (2013 рік) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати на 1 січня податкового року (у 2018 році -  1396125 грн.) .

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік  у розмірі 25 тис. грн. за кожен такий легковий автомобіль.

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля,повинен сплатити цей податок  протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Плата за землю сплачується за місцезнаходженням земельної ділянки.

Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.

Облік фізичних осіб - платників земельного податку і нарахування сум податку здійснюється фіскальними органами.

Податкові повідомлення-рішення про сплату  плати за землю та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) роком, тобто до 1 липня 2018 року.

Фізичними особами плата за землюсплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, фізичні особи повинні сплатити майнові  податки не пізніше 29 серпня 2018 року.

Оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення узгодженого грошового зобов’язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання зазначену в  отриманих податкових повідомленнях-рішеннях,  такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Поряд з цим, на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

 

 

Інноваційна система «Електронний чек» дозволить заощадити кошти платникам податків

 

Новоселицька ОДПІ Головного управліняі ДФС в Чернівецької області нагадуює, що триває пілотний проект щодо застосування інноваційної електронної системи «Електронний чек» або e-Receipt.

Система «Електронний чек» передбачає впровадження новітніх моделей програмних та/або прог­рамно-технічних комплексів для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі та послуг без застосування традиційних реєстраторів (РРО). Застосування такої моделі позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки. При застосуванні нових моделей РРО платники заощаджуватимуть кошти, які витрачаються на придбання касових апаратів, вартість яких є досить високою - від 4 тис до 20 тис грн. Також система дозволяє виключити послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн. щомісяця для кожного РРО.

Програма «Електронний чек» має низку суттєвих переваг, зокрема:

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень;

- систему можна встановити на будь-який пристрій - персональний комп'ютер, планшет чи смартфон.

Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

З даного питання платники податків можуть звернутися за номером телефону  0-800-501-007 до Інформаційно-довідкового департаменту

Tеми