Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Хотинський район

Новини

07.05.2018 14:52

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області |  Повідомлення податкової інспекції

Транспортний податок: особливості сплати

Відповідно до підпункту 267.6.1 пункту 267.6 статті 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Згідно з підпунктом 267.6.2 пункту 267.6 статті 267 ПКУ податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Таким чином, оскільки сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, то платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому ПКУ (пункт 54.5 статті 54 ПКУ).

Фізичні особи-платники податків можуть отримати реєстраційний номер для дитини

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області інформує, що громадянин, для якого раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи- платника податків (далі – Облікова картка), і якого не включено до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, зобов'язаний подати до державної податкової інспекції за місцем реєстрації або проживання Облікову картку №1ДР, яка водночас є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, а також пред'явити документ, що посвідчує особу.

Крім того, розділом VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників», визначено, що облікові картки громадян України, у віці до 16 років, або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорт громадянина України, подаються одним з батьків за наявності свідоцтва про народження дитини і документа, що засвідчує особу одного з батьків. Слід зазначити, що отримання реєстраційного номеру для дитини проводиться після подання вищезазначених документів.

Реєстрація громадянина України у Державному реєстрі здійснюється протягом 3 робочих днів від дня подання Облікової картки №1ДР до ДПІ за місцем реєстрації.

Громадяни України можуть звернутися за документом (ідентифікаційним кодом), що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, до будь-якої державної податкової інспекції, незалежно від реєстрації їх місця проживання.

Про прийняття рішень про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік

 

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області інформує органи місцевого самоврядування про наступне.

Відповідно до п.12.3 статті 12 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - Податковий кодекс) сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Статтею 10 Податкового кодексу визначено перелік місцевих податків і зборів. Зокрема, до місцевих податків належать податок на майно (складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю) та єдиний податок.

До місцевих зборів належать збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір.

Як визначено п. 10.2. ст.10 Податкового кодексу, місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Місцеві ради в межах повноважень, визначених Податковим кодексом, вирішують питання щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору (п. 10.3. ст.10 Податкового кодексу).

Установлення місцевих податків та зборів, не передбачених Податковим кодексом, забороняється.

Законом України від 07.12.2017 № 2245-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі - Закон № 2245) до статті 12 Податкового кодексу внесено зміни, зокрема, в частині надання копій прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та зборів до контролюючих органів.

Так, змінами внесеними до підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу інформацію про нормативну грошову оцінку земель.

Контролюючі органи складають зведену інформацію про нормативну грошову оцінку земель.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель.

Платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов'язань можуть використовувати зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Такі платники звільняються від відповідальності у разі, якщо у зведеній інформації, розміщеній на офіційному веб-сайті, виявлено помилку, що містить розбіжності між даними контролюючих органів та даними офіційно оприлюдненого рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Одночасно зазначаємо, що відповідно до п.п.12.3.7. п.12.3.7 статті 12 Податкового кодексу не дозволяється сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Форма типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 483 (далі -  №483).

Загальні засади встановлення податків і зборів визначено ст. 7 Податкового кодексу.

Новоселицька ОДПІ: до Зведеного бюджету спрямовано понад 107 мільйонів гривень

У січні-квітні 2017 року платники податків, які перебувають на обліку в Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, до Зведеного бюджету сплатили 126 917,2 тис. грн. Це на 22473,9 тис. грн., або на 18,1%, більше відповідного періоду минулого року. Крім того, платникам податків на рахунки відшкодовано 1850,5 тисяч гривень ПДВ.

Варто зазначити, що у розрізі податків найбільшу питому вагу надходжень до Зведеного бюджету області займають податок з доходів фізичних осіб, а це сплачених платниками податків 63 688,5 тисяч гривень, податок на додану вартість – 23 515,7 тисяч гривень, єдиний податок – 15 083,7 тисяч гривень, земельний податок та орендна плата з юридичних та фізичних осіб – 9731,1 тисяч гривень та акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 2410,4 тисяч гривень.

Зауважимо, що до державної казни перераховано 48 992,9 тисяч гривень податків, до 77892,6 тисяч гривень.

Фахівці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області високо цінують співпрацю з суб’єктами господарювання, які розуміють важливість своєчасної сплати податків, адже таким чином вони забезпечують ефективне виконання державою соціальних зобов’язань перед суспільством.

Tеми