Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Хотинський район

Новини

22.03.2018 10:17

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області |  Повідомлення податкової інспекції

Спрощенці Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини перерахували до місцевих бюджетів майже 9 мільйонів гривень єдиного податку

За перші два місяці звітного року місцеві громади Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини отримали у своє розпорядження 8940,8 тисяч гривень єдиного податку. За словами в.о. начальника Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Анжели Паскар, це на 686,2 тисяч гривень перевищує очікувані надходження.

За статистикою, із загальної суми громадянами – підприємцями сплачено 74 відсотки, або 6 мільйонів 593,6 тисячі гривень. Решту, 2347,2 тисяч гривень або 26 відсотків - перерахували  юридичні особи.

Як наголошує посадовиця, проти січня-лютого 2017 року приріст надходжень єдиного податку зафіксовано за спрощенцями-фізичними особами та сільгоспвиробниками. Наразі найбільшим, проти минулорічного, є ріст у платників єдиного податку 4-ї групи, тобто сільгоспвиробників – плюс 69,8 відсотків або 611,1 мільйона гривень.

Нагадаємо, що у 2018 році максимальна фіксована ставка єдиного податку для спрощенців І групи становить не більше 176,20  грн. (до 10%  від 1 762 грн.), ІІ групи –  не може перевищувати 744,6 грн. (до 20% від 3 723 грн.). Платники єдиного податку ІІІ групи сплачують його у розмірі 3% доходу, у разі сплати ПДВ, або 5% доходу, у разі включення ПДВ до складу єдиного податку. Для платників ІУ групи розмір єдиного податку залежить від категорії земель та їх розташування.

 

Прощення боргу

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області нагадує, що у разі якщо кредитором (банком) було здійснено прощення (анулювання) основної суми боргу (кредиту), а не суми у розмірі різниці, розрахованої кредитором відповідно до п. 8 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу, то з метою оподаткування сума такого анульованого боргу вважається додатковим благом і включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу з урахуванням норм п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором.

Разом з тим звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу. (пп. 1.7 п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).

Так, пп. 165.1.55 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу встановлено, що не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році – 800 грн.) та сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

Згідно з пп. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Щодо зняття з обліку підприємця

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області зазначає, що зняття з обліку фізичної особи - підприємця в контролюючому органі здійснюється у порядку, встановленому п. 65.10 ст. 65, ст. 67 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок №1588).

Підставою для зняття фізичної особи - підприємця як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням.

Дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Дані про зняття з обліку фізичної особи - підприємця передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, місцем проживання яких є тимчасово окупована територія або територія проведення антитерористичної операції, процедури та дії, визначені п. п. 6 п. 11.18 розділу XI Порядку №1588 можуть проводитись за місцем перебування таких осіб при їх зверненні до відповідних контролюючих органів з документальним підтвердженням особи та місця перебування.

Відповідно до п. п. 6 п. 11.18 розділу XI Порядку №1588 після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької діяльності фізичної особи не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Врегулювання питань погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу при реєстрації у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності) здійснюється у порядку, визначеному ПКУ.

Коли після внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує провадити діяльність, вважається, що вона розпочала діяльність без взяття її на облік як самозайнятої особи.

 

Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області доводить до платників податків лист Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 19.02.2018 № 197/02 про тимчасовий коефіцієнт рентабельності для гірничодобувних підприємств, який застосовується для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за розрахунковою вартістю одиниці видобутої корисної копалини (п. 252.16 ст. 252 Податкового кодексу України) у 2018 році та повідомляє наступне.

Запаси корисних копалин, що фактично розробляються на ділянках надр, де геолого-економічна оцінка ще не здійснена, мають розглядатись як балансові рентабельно видобувні запаси, відповідно до п. 27 Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.05.1997 р. № 432, яким встановлено, що умовно балансові та позабалансові запаси корисних копалин, що залучаються до розробки, переводяться до балансових.

Державна комісія України по запасах корисних копалин здійснила оцінку усереднених, зважуванням на обсяги запасів по родовищах, величин коефіцієнта рентабельності гірничодобувних підприємств (промислів) роздільно: для родовищ нафти та газу і для родовищ твердих корисних копалин та підземних вод.

Для родовищ нафти і газу усереднений коефіцієнт рентабельності промислу склав 1,43. Для родовищ твердих корисних копалин та підземних вод - 0,33.

Приймаючи до уваги, що ставка НБУ у 2018 р. зросла незначно відносно 2017р., усереднені значення коефіцієнтів рентабельності гірничодобувних підприємств (Крмпе), що розраховані за фактичними даними 2017 р., можуть бути прийняті для визначення тимчасового (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів родовища або ділянки надр) коефіцієнта рентабельності гірничодобувного підприємства у 2018р.

З огляду на зазначене, відповідно до Положення про порядок розробки та обґрунтування кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів твердих корисних копалин, затвердженого наказом ДКЗ від 07.12.2005 р. № 300, зареєстрованим Мін'юстом України за № 65/11939, а також Положення про порядок техніко-економічного обґрунтування кондицій для підрахунку запасів нафти і газу, затвердженого наказом ДКЗ від 27.11.2006 р. № 316, зареєстрованим Мін'юстом України за № 1383/13257, Державна комісія України рекомендує встановити такі тимчасові коефіцієнти рентабельності гірничодобувних підприємств (промислів) на ділянках надр, де проводиться господарська діяльність з видобування корисних копалин, але геолого- економічна оцінка їхніх запасів з належним визначенням цього коефіцієнта ще не виконана, для застосування користувачами надр при обчисленні податкових зобов’язань у 2018 р.:

для нафтогазодобувних підприємств - 1,43;

для інших гірничодобувних підприємств - 0,33.


Як отримати «ідентифікаційний код» для дитини

у віці до 14 років

 

У Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області зазначають, згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків. від 29.09.2017 р. № 822 фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи — платника податків за формою № 1ДР (Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народ­ження, місце проживання, громадянство).

Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, пік­лувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видано не українською мовою, необхідно подати засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.

У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишилися без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.

Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення   № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, — до будь-якого контролюючого органу.

Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.

У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.

За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контро­люючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продов­жено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.

Статтею 21 Закону № 5492 визначено, що кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України. Відповідно до частини сьомої цієї статті до паспорта громадянина України вноситься інформація, зокрема, про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків.

Кампанія «Декларування - 2018»

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області нагадує, що з 1 січня 2018 року стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2017 року, яка триватиме до 1 травня 2018 року.

Річну декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік зобов’язані подати громадяни, які протягом минулого року отримували доходи, що підлягають оподаткуванню від осіб, які не є податковими агентами, тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як  суб’єкти підприємницької діяльності чи як самозайняті особи, або від нерезидентів, зокрема, у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна; доходів від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна; доходів від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), тощо.

Також декларацію мають право подати громадяни з метою реалізації свого права на податкову знижку.

 Неподання, несвоєчасне подання декларації про доходи чи включення до декларації викривлених даних, неведення обліку чи неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку   тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, -   тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

 

Платниками Новоселицької ОДПІ сплачено понад  13 млн. гривень ПДВ

 

За два місяці 2018 року суб’єктами господарювання, що знаходяться на обліку в Новоселицькій ОДПІ, до Державного бюджету України сплачено 13429,7 тис.грн. податку на додану вартість. Про це повідомили фахівці фіскальної служби Новоселиччини.

За словами податківців, цьогорічні показники надходжень податку на додану вартість перевищили минулорічні на 3703,3 тис. грн. та займають найбільшу частку серед надходжень податків і зборів до Державного бюджету, що складає більше 54 відсотків.

Як зазначили в  податковій інспекції, станом на 01 березня 2018 року на обліку в Новоселицькій ОДПІ зареєстровано 168 юридичних (в т.ч. сільськогосподарські товаровиробники - 54) та 28 фізичних осіб – платників податку на додану вартість.

Ви питали під час „гарячої лінії”

Нещодавно Новоселицькою ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо обчислення та сплати податку на додану вартість.

На запитання платників податків відповідав заступник начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Новоселицького управління Головного управління ДФС у Чернівецькій області Дмитро Одажіу.

Найцікавіші запитання та відповіді на них надаємо увазі читачів.  

Питання 1. Доброго дня. Ми несвоєчасно зареєстрували податкову накладну. Як тепер маємо відобразити суму ПДВ у податковому кредиті?

Відповідь: Суми ПДВ, зазначені у податковій накладній чи розрахунку коригування, які були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, можуть бути включені до складу податкового кредиту того податкового (звітного) періоду, у якому вони зареєстровані в Єдиному реєстрі. Зауважте, не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.  

Питання 2. Скажіть будь-ласка, отримуючи товар, продавець відмовив нам скласти податкову накладну. Чи можна поскаржитися на нього?

Відповідь: Так, продавець має право додати до податкової декларації з ПДВ заяву із скаргою на такого продавця – додаток 8.

Зауважте, що у відповідних графах додатку 8 вам необхідно вказати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви, а також опис порушень, зокрема, при відмові скласти податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної. Зазначається номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг. Наголошу, що подання додатку 8 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту за придбаними товарами.

Питання 3. Мене цікавить питання, чи можна зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо останній день реєстрації припадає на вихідний день?

Відповідь: Так, можна. Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня (включно), передбаченого п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України залежно від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної.

 

Візьміть на замітку: коли продаж нерухомості не оподатковується

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області зазначає, що Податковим кодексом України передбачені випадки, коли фізичні особи звільняються від обов’язку сплати податків з доходів від продажу нерухомості, якщо виконуються певні умови.

Зокрема, відповідно до ст.172 Податкового кодексу України дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або її частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки , не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував  доходи, зокрема, від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був  сплачений податок відповідно до р. IV Податкового кодексу України.

У разі, якщо у звітному календарному році фізична особа отримала дохід від продажу не частіше одного разу нерухомого майна, визначеного п. 172.1 ст.172 Податкового кодексу України, яке перебувало у власності платника податку понад три роки, така особа зобов'язана подати річну податкову декларацію.

 

Увага! Про пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

 

Фахівці фіскальної служби Новоселиччини повідомляють, що Законом України від 07.12.2017 №2245-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесено зміни в оподаткування  пільгових категорій фізичних осіб – платників земельного податку.

Змінами внесеними до пункту 281.2. статті 281 ПКУ скасовані обмеження застосування пільги до однієї ділянки із сплати земельного податку фізичним особам. Тобто, з 01.01.2018 звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для категорій фізичних осіб, які визначені пунктом 281.1. статті 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм.

Відповідно до пункту 281.1. статті 281 ПКУ від сплати земельного податку з фізичних осіб звільняються:

1)          інваліди першої та другої групи;

2)          фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

3)          пенсіонери (за віком);

4)          ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

5)          фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

-         для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більше як 2 гектари;

-         для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах не більш як 0,10 гектара;

-         для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

-         для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

-         для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Наголошуємо, якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1. статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Тобто, якщо до 01 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності (крім земельної ділянки, на яку подана вказана заява у 2017 році).

Якщо заява про самостійне обрання/заміну земельних ділянок для застосування пільги подана до контролюючого органу після 01 травня поточного року, то пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (базового) періоду.

Tеми