Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Хотинський район

Новини

15.11.2017 08:45

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області  |  Повідомлення податкової інспекції

Легалізація заробітної плати найманих працівників – нагальна проблема сьогодення

Кожна людина має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується, – це право гарантується статтею 43 Конституції України.

Заробітна плата – одна з головних економічних категорій, що поєднує інтереси працівників, роботодавців, держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення.

Впродовж тривалого часу однією з актуальних проблем в Україні у сфері оплати праці стала зарплата «в конвертах» і нелегальні трудові відносини.

Форми нелегальних трудових відносин можуть бути різними, зокрема:

-  використання праці найманих працівників без укладення трудових договорів;

- встановлення працівникам неповного робочого дня або тижня з оплатою пропорційно відпрацьованого часу за умови їх фактичної повної зайнятості;

- встановлення для працівників безкоштовного випробувального терміну, так званого «стажування»;

- виплата зарплати “в конверті” при легальному працевлаштуванні.

Все це - грубе порушення трудового законодавства.

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, нагадує, що працюючи нелегально, такі працівники фактично позбавлені соціальних гарантій, компенсацій, пільг, які регламентовані законодавством.

Законодавством заборонено платити працівнику менше за мінімальну заробітну плату. Тому, багато людей отримує офіційно мінімальну платню, і з неї здійснюють відповідні відрахування, а решта суми заробітної плати за домовленістю між працівником і роботодавцем сплачується неофіційно «в конверті». Це  поширений спосіб тінізації заробітків – часткове відображення зарплати. Здавалося б, що такий вид розрахунку на користь  як роботодавцю, так і працівнику. Наймана особа офіційно працевлаштована, їй щомісячно нараховується мінімальна заробітна плата, з якої сплачено внески, а решта заробітку виплачується «в конверті», без сплати податків і внесків. Але, такий спосіб оплати праці гарантує тільки мінімальний розмір пенсії, на яку важко прожити, враховуючи нинішнє соціально-економічне становище в державі.  А тому, про гідну старість потрібно подбати вже сьогодні, вимагаючи від роботодавця декларувати заробітну плату в повному обсязі і відповідно сплачувати єдиний внесок.

Дорогі українці, задумайтесь над своїм майбутнім уже сьогодні, подбайте заздалегідь про гідний розмір вашої майбутньої пенсії. Вимагайте від роботодавця нараховувати та виплачувати  «білу» заробітну плату  -  прозоро та відкрито.

Офіційне оформлення трудових відносин та легалізація робочих  місць для роботодавця - це  позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

У разі наявності боргу зі сплати ЄСВ, до платника застосовуються відповідні санкції


Наразі заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по платниках Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області складає  10,4 млн. грн.

Слід зазначити, що протягом січня-жовтня із 3 адміністративних територій Новоселицької ОДПІ на 2 з них допущено зростання заборгованості з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

За наявною інформацією, основними причинами зростання заборгованості з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є несплата або несвоєчасна сплата в установлені строки сум збору та/або перерахування коштів  на невірний рахунок, тощо.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку регламентуються Законом України від 8 липня 2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі – Закон України №2464-VI).

Так, частиною 12 ст. 9 Закону України №2464-VI визначено, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

Платнику, у якого виникла така заборгованість, надсилається вимога про сплату недоїмки. На погашення вказаних у вимозі сум платнику надається десять календарних днів. У разі непогашення узгодженого боргу з єдиного внеску, контролюючі органи надсилають в порядку, встановленому законом, до органів виконавчої служби вимоги про сплату недоїмки.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ, до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом України №2464-VI.

Крім того, відповідно до вимог частини 11 ст. 9 Закону № 2464,  посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

Таким чином, одним із основних шляхів зменшення заборгованості з ЄСВ є підвищення рівня добровільної сплати ЄСВ, в першу чергу, юридичними особами та фізичними особами – підприємцями.

До місцевих бюджетів від платників Новоселицької ОДПІ надійшло майже 188 мільйонів гривень

Як повідомила в.о. начальника Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Анжела Паскар, за січень-жовтень 2017 року до місцевих бюджетів від платників податків трьох регіонів перераховано 187100,4 тис. гривень. У порівнянні з 2016 роком, цьогоріч місцеві бюджети отримали на 33680,6 тис. гривень більше.

Зокрема, у контексті основних платежів, очільниця фіскальної служби Новоселицького, Герцаївського та Хотинського районів підкреслила, що податок на доходи фізичних осіб залишається стабільним джерелом наповнення  місцевих скарбниць. Так, від сплати податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів надійшло 107 141,6 тис.грн., що на 58,1% перевищує показник попереднього року. У грошовому еквіваленті ця сума складає 39381,4 тис. гривень.

Сума надходжень від плати за землю у порівнянні з минулим роком зросла на 19,3% і наразі становить 30685,7 тис. гривень.

Від сплати єдиного податку до місцевих скарбниць надійшли кошти в сумі 33357,2 тис. гривень, що на 63,3 % більше за аналогічний період 2016 року: додатково надійшло 12932,7 тис. гривень.   

Майже вдвічі збільшилася сума єдиного податку, сплачена до місцевих бюджетів фізичними особами-підприємцями, які перерахували коштів в сумі 24483,8 тис. гривень. Це на 11945,7 тис. гривень більше за надходження попереднього року.   

Юридичні особи (ІІІ група) – платники єдиного податку збагатили місцеві бюджети на суму 3111,2 тис. гривень. Темп росту до відповідного періоду минулого року складає 102,6%, додатково надійшло 78,6 тис. гривень.

 Четвертою групою платників єдиного податку – юридичними особами протягом січня-жовтня 2017 року до місцевих бюджетів сплачено 5762,2 тис.грн., що на 18,7% більше за надходження того самого періоду 2016 року.

 

Як підтвердити реальність здійснення операції по податкових накладних з ПДВ?

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області зазначає, що якщо реєстрація податкової накладної в ЄРПН зупинена, платник ПДВ має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, пояснення та копії документів, зазначені у п. п. «в» п.п. 201.16.1 ст. 201 Податкового кодексу.

Для підтвердження реальності здійснення операції пояснення надаються тільки у електронному вигляді у формі Повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими ПН/РК.

До такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

Для того, щоб Комісія ДФС мала можливість переглядати скановані копії документів без перешкод, рекомендується встановлювати роздільну здатність сканування документів скануючого пристрою на рівні, який забезпечить розмір файлу сканованої копії не менше ніж 100 КБ.

Ліцензія – право підприємця на торгівлю алкоголем та тютюном

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області зазначає, що відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Згідно зі ст. 1 Закону № 481 місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку. Відповідно до п. 25 Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 року № 493 зі змінами та доповненнями, (далі – Тимчасовий порядок) місце торгівлі зазначається на лицьовому боці ліцензії.

Одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами ліцензія має знаходитися на видному місці торгівлі і бути доступною для огляду (п. 27 Тимчасового порядку).

Враховуючи зазначене, оскільки ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) отримується суб’єктом господарювання на кожне окреме місце торгівлі, то використовувати під час тимчасової (виїзної) торгівлі ліцензію з іншого місця торгівлі не дозволяється.

Tеми