Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Хотинський район

Новини

05.07.2017 15:14

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області  |  Повідомлення податкової інспекції

Легалізація заробітної плати не втрачає актуальності

Як повідомили у Новоселицькій ОДПІ, на сьогоднішній день на загальнодержавному рівні проблемним залишається питання легалізації зайнятості громадян та заробітної плати і відповідно реалізація гарантій оплати праці найманих працівників.

Підприємства, установи, організації та фізичні особи – підприємці при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, що регулює оплату праці на території України. В іншому разі вони нестимуть відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Ця тема вже не вперше обговорюється фіскальною службою, оскільки є непоодинокі факти, коли роботодавці офіційно не реєструють працівників, або рівень їх заробітної плати не відповідає законодавчо встановленому. З цього питання податківці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області беруть участь  у  засіданнях робочої групи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, які проходять у приміщеннях районих державних адміністрацій.

На засідання комісії  запрошено та заслухано керівників 24 підприємств та фізичних осіб-підприємців Новоселиччини, в яких відзначено низький рівень розміру заробітних плат, проаналізовано причини та надано рекомендації роботодавцям, проведено роз’яснювальну роботу щодо вимог трудового законодавства. Такі заходи забезпечують позитивну динаміку щодо підвищення рівня заробітної плати та зменшення кількості підприємств – мінімізаторів.

Відрадно, що завдяки фахівцям Новоселицької ОДПІ, які постійно проводять  роз’яснювальну  роботу з платниками та заходи спрямовані на легалізацію ринку праці, кількість офіційно працевлаштованих у січні – червні поточного року становить 321 особа. В тому числі по Герцаївському районі 89 осіб , по Хотинському - 49 осіб та по Новоселицькому 183 особи. До прикладу, тільки у червні цього року легалізовано  працю 50 громадян.

Податківці наголошують, що недопустимою є норма отримання працівниками офіційної зарплати на рівні, або меншому за мінімальну, а решту зарплати – «у конверті». У підсумку працівник, погоджуючись на такі умови праці, втрачає значну частку страхового стажу та позбавляє себе належних соціальних гарантій вже тепер, скажімо, у випадку хвороби, чи у майбутньому, при призначенні розміру пенсії. Водночас працедавці, використовуючи працю громадян без належного оформлення трудових відносин, чи практикуючи виплату частину заробітної плати нелегально, таким чином ухиляються від сплати податків.

 Кожен повинен усвідомити, що надходження в бюджет – це кошти для фінансування соціальної сфери, освіти, медицини, послугами якиx користується без виключення кожен.

 

 

До уваги громадян платників земельного податку!

 

Новоселицька ОДПІ повідомляє, що нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби, які надсилають або вручають платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового кодексу України.

Разом з цим на підставі статті 281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.1991 року №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначених осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати органам фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового звітного періоду, у якому подано таку заяву.

         Платники плати за землю – фізичні особи Новоселиччини з початку цього року, виявились більш активними і сумлінними, збільшуючи  у січні – червні 2017 року надходження на 651,4 тис.. грн. ніж за перше півріччя  минулого року, сплативши 4023,9 тис.грн. податку.

 Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області наголошує, всім землевласникам та землекористувачам необхідно сплатити земельний податок та орендну плату за землі  за 2017 рік у  термін до 29 серпня 2017 року.

Податківці запрошують власників землі та землекористувачів в законодавчо встановлені терміни сплатити земельний податок, адже порушення термінів сплати спричиняє застосування штрафних санкцій та нарахування пені.

 

 

Інформаційна довідка щодо запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР)

Новоселицька ОДПІ повідомляє, що пунктом 74.2 статті 74 Кодексу з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).

СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ).

СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності (Таблиця даних платника податку), якщо комісією ДФС прийнято рішення про врахування такої інформації.

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Згідно з пунктом 57 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ період з     01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 цього ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр).

У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а у перехідний період (з 01.04.2017 по 01.07.2017), у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник має право надати Таблицю даних платника податків.

 

Можливості електронного кабінету платника

Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області інформує, що згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом:

·        перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу;

·        проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу;

·        управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПКУ;

·        автоматизованого визначення обов’язкових для заповнення та подання форм податкової звітності та рахунків для сплати податків і зборів конкретного платника податків;

·        заповнення, перевірки та подання податкових декларацій, звітності до контролюючого органу;

·        реєстрації, коригування податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

·        перегляду в режимі реального часу інформації про податкові накладні / розрахунки коригування, реєстрація яких в ЄРПН зупинена;

·        доступу платників податків до системи електронного адміністрування податку на додану вартість у розрізі поточних значень всіх доданків та від’ємників, передбачених п. 200 прим. 1. 3 ст. 200 прим. 1 ПКУ, в режимі перегляду у реальному часі та доступу до даних ЄРПН, включаючи можливість формування, перевірки та підтвердження податкових накладних, складених платником податку чи його контрагентами за вчиненими між ними правочинами, для цілей формування податкового кредиту платником податків, перевірки та визначення дати і часу реєстрації таких накладних та/або розрахунків коригування, а також перегляд інформації про незареєстровані податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, подані на реєстрацію платником податків, із зазначенням причини відмови у їх реєстрації;

·        інформування платників податків про проведення документальної планової перевірки платника податків із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, ходу та результатів його перевірок, передбачених ПКУ, у тому числі отримання наказу про проведення документальної (планової або позапланової, виїзної або невиїзної) та фактичної перевірки, отримання акта або довідки, яким оформлені результати перевірки

·        забезпечення можливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів, у тому числі подання заперечень на акт або довідку, якими оформлені результати перевірки, подання скарги на податкове повідомлення-рішення або інше рішення, дію або бездіяльність контролюючого органу чи посадової особи контролюючого органу, у тому числі рішення про коригування митної вартості, рішення щодо класифікації товарів для митних цілей, про визначення країни походження, рішення щодо підстав для надання податкових пільг тощо;

·        інформування про статус контрагентів за публічно доступними даними інформаційних ресурсів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, інших реєстрів та баз даних, які ведуться згідно з ПКУ, включаючи надання інформації про контрагентів платника податків, щодо яких прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість або яких притягнуто до відповідальності за порушення законів з питань оподаткування (виключно після остаточного узгодження санкцій та зобов’язань);

·        взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей (включаючи, але не обмежуючись, внесення або зміну інформації про осіб, які мають право підписувати податкову звітність, та сертифікатів відкритого ключа їхніх електронних цифрових підписів та/або печатки (за наявності), зняття з обліку (у тому числі взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей та зняття з обліку осіб, які здійснюють операції з товарами у порядку, визначеному Митним кодексом України (далі – МКУ)), переходу на спеціальні режими оподаткування та інших реєстраційних дій;

·        подання звернень та інших документів для отримання ліцензій, дозволів на поміщення товарів у митні режими, дозволів на провадження митної брокерської діяльності, відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі, митного складу, вільної митної зони комерційного та сервісного типу, складу тимчасового зберігання, вантажного митного комплексу, а також звернень та інших документів з приводу винесення попередніх рішень у порядку та на умовах, передбачених МКУ;

·        подання звернень та інших документів з метою реєстрації об’єкта інтелектуальної власності у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, отримання повідомлень від митниць про призупинення митного оформлення на підставі даних митного реєстру об’єктів інтелектуальної власності та подальшого листування з правовласником з приводу призупинення такого митного оформлення;

·        подання заяв та інших документів з метою отримання документів, що підтверджують країну походження, які видаються митницями (зокрема сертифікатів EUR.1);

·        реєстрації контролюючим органом реєстраторів розрахункових операцій у разі, якщо така реєстрація передбачена законодавством, подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, подання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, подання інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або у безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти тощо;

·        подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету;

·        отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, або інформації з баз даних про такого платника податків шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису;

·        забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених ПКУ, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135).

Tеми