Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення податкової інспекції )

18.07.2018 11:33

Платники Новоселицької ОДПІ у першому півріччі 2018 року поповнили бюджет більш ніж на 194 мільйони гривень
За січень-червень 2018 року платники податків Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області спрямували до бюджетів всіх рівнів 194536,8 тисяч гривень податків і зборів. Ця сума на 31057,6 тисяч гривень або на 19,0 відсотків перевищує річні податкові надходження січня-червня 2018 року. Вдалося забезпечити позитивну динаміку надходжень з податків і зборів державного бюджету у порівнянні з січнем-червнем 2017 роком на 32,1 відс., тобто додатково забезпечено майже 17480,2 тисяч гривень. З податку на додану вартість до загального фонду державного бюджету мобілізовано 31198,6 тисяч гривень, що на 10323,1 тисяч гривень або на 49,5 відс. більше, ніж за 6 місяців 2017 року. Слід відмітити, що у січні-червні 2018 року платникам відшкодовано 3275,4 тисяч гривень податку на додану вартість. Від платників податку на прибуток надійшло 2831,1 тисяч гривень, що на 839,6 тис. грн., або на 42,2 відс. перевищує надходження аналогічного періоду минулого року. Податку на доходи фізичних осіб до державного бюджету за січень – червень 2018 року надійшло 26070,7 тисяч гривень, що на 4923,1 тис. грн. більше аналогічного періоду минулого року. З початку січні-червні 2018 року платники податків Новоселицької ОДПІ сплатили до бюджету 8571,9 тисяч гривень військового збору. До місцевого бюджету мобілізовано 122554,4 тисяч гривень податків і зборів, що на 13577,4 тисяч гривень або на 12,5 відс. більше, в порівнянні з відповідним періодом минулого року. За січень-червень 2018 року до місцевих бюджетів надійшло: 78210,0 тисяч гривень - податку на доходи фізичних осіб, 16056,3 тисяч гривень - плати за землю, зокрема, юридичними особами сплачено 7878,3 тисяч гривень, а фізичними особами та підприємцями 8178,0 тисяч гривень, єдиного податку – 20472,0 тисяч гривень, з них від фізичних осіб – підприємців надійшло 15493,4 тисяч гривень, від юридичних осіб – 1902,3 тисяч гривень, акцизу з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 3775,4 тисяч гривень. «Стабільні надходження до бюджетів - це результат свідомого підходу платників податків до виконання свого громадянського обов’язку. На даний час органи Державної фіскальної служби та бізнес є стратегічними партнерами, які працюють заради однієї мети – розвитку підприємництва в країні та підтримання стабільної економіки» - зазначення .


18.07.2018 11:32

У разі порушення спрощенцями I-II груп термінів сплати авансових внесків єдиного податку застосовуються штрафні санкції
Відповідно до п. 295.2 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності. Пунктом 295.1 ст. 295 ПКУ встановлено, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до ПКУ за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій (п. 300.1 ст. 300 ПКУ). Згідно з п. 122.1 ст. 122 ПКУ несплата (неперерахування) фізичною особою - платником єдиного податку, визначеною підпунктами 1 і 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ (платники єдиного податку першої і другої груп), авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до ПКУ. У разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення – рішення (п. 116.1 ст. 116 ПКУ). У разі застосування штрафних санкцій за порушення строків сплати грошових зобов’язань складається податкове повідомлення-рішення за формою «Ш», згідно з вимогами, установленими Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204. Відповідно до п. 86.8 ст. 86 ПКУ податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому ст. 58 ПКУ, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному п. 44.7 ст. 44 ПКУ, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків. Пунктом 75.1 ст. 75 ПКУ передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 ПКУ (абзац другий п. 58.3 ст. 58 ПКУ). Отже, у разі порушення платниками єдиного податку першої та другої груп строків сплати авансових внесків єдиного податку, нарахування штрафних санкцій здійснюється за результатами акта перевірки (камеральної або документальної) контролюючими органами, в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку, за кожний випадок несвоєчасної сплати або несплати авансових внесків єдиного податку та складаються податкові повідомлення-рішення за формою «Ш», в яких зазначається сума штрафної (фінансової) санкції. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 107. 11).


17.07.2018 16:50

Земля у «єдинника»: чи потрібно сплачувати земельний податок
Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку використовує у своїй господарській діяльності земельну ділянку під належними йому на праві власності нежитловими будівлями. Чи потрібно в такому випадку сплачувати земельний податок? Відповідно до ст. 81 Земельного кодексу громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах повноважень або за результатами аукціону (ст. 116 Земельного кодексу). Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону № 1952 (ст. 126 цього Кодексу). Відповідно пп. 4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва. При цьому не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 га, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 м2, нежитлові приміщення (споруди, приміщення) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 м2(пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу). Отже, якщо фізична особа – підприємець має земельну ділянку під належними йому на праві власності нежитловими будівлями та використовує її для провадження підприємницької діяльності, то така особа (платник єдиного податку першої – третьої груп) із урахуванням пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу звільняється від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку.


11.07.2018 12:24

Новоселицька ОДПІ: актуальні запитання - відповіді для платників податку за землю
Чи є платником земельного податку ФОП – платник ЄП, що є власником земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво (в тому числі виробничих об’єктів)? Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, що є власником земельної ділянки (право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (фізичну особу - підприємця)), на якій здійснюється будівництво (у тому числі виробничих об’єктів), сплачує земельний податок на загальних підставах. Відповідно до ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розд. XIV ПКУ (п. 269.2 ст. 269 ПКУ). Зокрема, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ). Статтею 3 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями визначено, що господарська діяльність – це діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Тобто, у разі здійснення будівництва (в тому числі виробничих об’єктів), фізична особа – підприємець не використовує у підприємницькій діяльності свої земельні ділянки. Відповідно не виконуються умови, які звільняють платника єдиного податку від сплати земельного податку. Чи є платником плати за землю ФОП, яка має тимчасову споруду (кіоск, палатку тощо)? Якщо фізична особа – підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки) по яких розраховується плата за землю. Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями використання землі в Україні є платним.Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно із ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Дані державного земельного кадастру – сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (п.п. 14.1.42 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ). Абзацом першим частини другої ст. 28 Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-УІ «Про регулювання містобудівної діяльності» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 3038) надано визначення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, згідно з яким – це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (частина четверта ст. 28 Закону № 3038). Відповідно до п. 2.1 розд. ІІ Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі – Порядок), підставою для розміщення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі – ТС) є паспорт прив’язки ТС. Пунктом 2.6 розд. ІІ Порядку передбачено, що для оформлення паспорта прив’язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої наряду з іншими документами надає схему розміщення ТС, що затверджена додатком 1 Порядку. Додаток 1 Порядку містить форму схеми розміщення ТС із вказівкою площею земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Тобто, перш ніж оформлювати паспорт прив’язки, суб’єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після їх отримання він може звертатися за оформленням паспорта прив’язки ТС. Документи, що подаються для отримання паспорта прив’язки ТС, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб’єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою. Відповідно до п. 2.27 розд. ІІ Порядку внесення таких даних без наявних документів на право землекористування тягне за собою анулювання паспорта прив’язки ТС. Хто є платником земельного податку за земельну ділянку, яка перебуває у власності ФО – засновника фермерського господарства та надана для ведення фермерського господарства? Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно із ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ). Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства. Оскільки платником земельної ділянки є власник земельної ділянки, то фізична особа (засновник фермерського господарства), що отримала правовстановлюючий документ на земельну ділянку, в якому визначено цільове призначення земельної ділянки – для ведення фермерського господарства, сплачує земельний податок за вказану земельну ділянку. зарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).


11.07.2018 12:21

ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ – СУТТЄВА ДОПОМОГА ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ПДВ
Державна фіскальна служба України розширює можливості Електронного кабінету платника. Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг. Для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників. Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування. Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді. Крім того, платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів. Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК». Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні розрахунків коригування. Нагадуємо, що у разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до контакт-центру ДФС України за телефоном: 0-800-501-007.


11.07.2018 12:20

Понад 70 мільйонів гривень надходжень забезпечили до державної скарбниці фіскальні органи Новоселиччини, Хотинщини та Герцаївщини у першому півріччі
А саме, за підсумками роботи впродовж січня-червня 2018 року до державного бюджету по Новоселицькій ОДПІ мобілізовано 71982,4 тис. грн. платежів, в тому числі до загального фонду державного бюджету – 71926,1 тис.грн., що на 17831,5 тис.грн. або на 33,0 відс. більше надходжень аналогічного періоду минулого року. В розрізі основних бюджетоформуючих податків надходження складають по: податку на прибуток – 2831,1 тис.грн.,або на 839,6 тис. грн. більше надходжень аналогічного періоду минулого року, ПДВ – близько 31198,6 тис. грн. або на 10323,1 тис. грн. більше за надходження першого півріччя 2017 року, податку на доходи фізичних осіб – 26070,7 тис. грн. що на 4923,3 тис. грн. більше надходжень січня-червня 2017 року, в тому числі по військовому збору – 8571,9 тис. грн., екологічному податку – 361,2 тис. грн., акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 49,3 тис. гривень. Також, за червень 2018 року до державного бюджету по Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області мобілізовано платежів у сумі майже 12259,0 тис. грн., в тому числі до загального фонду державного бюджету збір склав 12247,3 тис. гривень, що на 2667,4 тис. грн. або на 27,8 відс. більше надходжень аналогічного періоду минулого року. Основні бюджетоформуючі податкові надходження червня складають по: ПДВ – 3969,8 тис. грн., податку та збору на доходи фізичних осіб – 5791,1 тис. грн., в тому числі по військовому збору – 2061,4 тис. грн., акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 11,5 тис. гривень.


11.07.2018 12:18

Податкові зобов’язання з податку на нерухомість, земельному та транспортному податках громадянам необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення
В Новоселицькій ОДПІ та Новоселицькому управлінні ГУ ДФС у Чернівецькій області нагадують, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки, транспортні засоби є платниками податку за таке майно. Нарахування відповідних податків здійснюють органи фіскальної служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення. У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення - рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня. Нагадаємо, за несвоєчасну сплату податків фізичній особі нараховується штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати. Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Для чого це потрібно? Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.


03.07.2018 16:45

До зведеного бюджету Новоселиччини, Хотинщини, Герцаївщини за перше півріччя 2018 року надійшло майже 194,5 тис. гривень податків і зборів
За січень-червень поточного року платники Новоселицької ОДПІ перерахували 194,5 тис. грн податків і зборів. При цьому, надходження 2017 року вдалося перевершити на понад 33,3 тис. гривень. Індикативний показник виконано на 102,9 відсотків. До загального фонду державного бюджету надійшло 71,9 тис. грн платежів, що на 34,6%, або на 18,5 тис. грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року. У червні цього року до загального фонду держбюджету надійшло 12,3 тис.грн. Індикативний показник виконано на 104,1 відсотків. До місцевих бюджетів Новоселицької ОДПІ протягом січня-червня 2018 року забезпечено надходження 122,6 тис. гривень. Рівень надходжень січня-червня поточного року збільшився порівняно з минулорічним на 14,8 тис. гривень. Індикативний показник виконано на 102,0 відсотків. Так, податку на доходи фізичних осіб надійшло 78,2 тис. гривень. Це на 15,4 тис.грн. або 24,5 відсотків більше, ніж за січень-червень минулого року. Від плати за землю місцева казна поповнилась на 16056,7 тис. гривень, що на 163,9 тис.грн. або 63,9 відсотків більше відповідного періоду 2017 року. Представники малого і середнього підприємництва спрямували 20472,0 тис. гривень єдиного податку, а це на 1078,1 тис.грн. або 5,6 відсотків випереджає минулорічну сплату.


03.07.2018 16:41

Власникам кафе та ресторанів: як уникнути порушення податкового законодавства?
Організація ресторанного бізнесу, інших закладів громадського харчування – справа особливо відповідальна. Вона чітко регулюється нормами законодавства, у тому числі податкового. Продаж підакцизної продукції, торгівля через касовий апарат, облік товарних запасів, оформлення найманої праці – ці та інші аспекти діяльності потребують особливої уваги власників кафе, барів і ресторанів з огляду вимог дотримання законів. Недбайливе ставлення до виконання законодавчо прийнятих правил не звільняє від відповідальності. Аби уникнути порушень або не допустити повторних, розглянемо основні норми. За перше порушення порядку використання РРО – штраф 1 гривня, за наступні -100 відсотків вартості товарів Деякі підприємці нехтують правилами застосування реєстраторів розрахункових операцій. Останнім часом в ході перевірок було виявлено чимало випадків подібних порушень серед запорізьких закладів громадського харчування. Однак, бізнесмени мають знати наступне: якщо за результатами фактичної перевірки співробітники фіскальної служби виявлять порушення у розрахункових операціях (п. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"), до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції, а саме: – за правопорушення, вчинене вперше, – штраф одна гривня; – за кожне наступне (виявлене в ході повторних перевірок) – 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг). Крім того, порушення порядку проведення розрахунків відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення тягне за собою накладення адміністративного штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 34 до 85 грн. і на посадових осіб – від 85 до170 грн. Якщо протягом року особа, яка здійснює розрахункові операції, повторно допустила такі самі порушення, на неї накладається штраф від 85 до170 грн., а на посадових осіб – від 170 до 340 грн. Алкоголь на розлив – лише у закладах громадського харчування! Згідно з чинним законодавством роздрібною торгівлею алкогольними напоями вважається діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування. Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється лише суб’єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів. Визначення терміну "підприємство громадського харчування" наведено у Правилах роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 року (Правила №219). При цьому, згідно з наказом Міністерства економіки України від 09.10.2006 року №309, у назві та тексті Правил №219 слова "громадське харчування" замінено словами "ресторанне господарство". Суб’єкти господарської діяльності у сфері ресторанного господарства при облаштуванні закладу згідно з обраним типом (класом) повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції. Вимоги, що пред’являються до виробничих, торговельних та побутових приміщень закладів (підприємств) ресторанного господарства, обладнання, інвентарю, переліку послуг, технологічних режимів виробництва продукції, встановлюються законодавством України. Відкриття закладу узгоджується з органами місцевого самоврядування, установами державної санітарно-епідеміологічної служби в установленому законодавством порядку. Отже, здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив має право тільки підприємство ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус суб’єкта господарювання громадського харчування, суб’єкта господарювання з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та зареєстрованими видами економічної діяльності за кодами класифікації КВЕД-2010 – 56.10 – 56.30. За порушення цих вимог (крім торгівлі безалкогольним пивом) застосовується штрафна санкція в розмірі 6800 грн.


03.07.2018 16:39

Легалізація зарплати: вигідно і для працівника, і для держави
Легалізація трудових відносин і заробітної плати, ліквідація прихованої зайнятості - є одним з ключових напрямків роботи усіх державних органів. Не залишається осторонь цієї проблеми і фіскальна служба. Відповідно до норм діючого законодавства, пенсія та соціальні гарантії громадян залежать від отриманих ними доходів, суми сплаченого єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України та стажу з усіх місць роботи. Заробітна плата – одна з головних економічних категорій, що поєднує інтереси працівників, роботодавців, держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення. В умовах сьогодення часто доводиться зустрічатися з таким явищем, як виплата заробітної плати в «конвертах», оскільки чимало роботодавців ігнорують гарантований рівень мінімальної заробітної плати, в іноді зовсім не декларують оплату їх праці та, бажаючи уникнути зайвих витрат, виплачують працівникам заробітну плату в «конвертах». В цьому випадку йдеться про «тіньові» заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду, а наймані працівники при виході на пенсію не зможуть претендувати на отримання достойного розміру виплат. Фахівці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області постійно проводить роз’яснювальну роботу серед осередків діяльності малого та середнього бізнесу. Ухилення від сплати податків в усіх проявах, у т.ч. шляхом використання нелегальної найманої праці тягне фінансову, адміністративну та карну відповідальність. Тому підприємців, що використовують найману працю, тепер штрафуватимуть за фактичне допущення людей до роботи без оформлення трудового договору у тридцятикратному розмірі від мінімальної заробітної плати та стягуватимуть за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Робота в даному напрямку триває.


20.06.2018 10:18

«Гаряча лінія» від Новоселицької ОДПІ: що найбільше цікавило платників податків щодо новацій у податковому законодавстві у 2018 році
Нещодавно у Новоселицькій ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні новини податкового законодавства». З платниками спілкувалась в.о. начальника Новоселицької ОДПІ Паскар Анжела Василівна. Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання, з якими абоненти зверталися на «гарячу лінію»: Питання: Які зміни відбулись у нарахуванні та сплаті єдиного соціально внеску починаючи з 2018 року? Відповідь: Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Усі запроваджені зміни щодо розміру та обчислення ЄСВ набрали чинності з 01.01.2018. Для представників бізнесу, що обрали спрощену систему оподаткування ставка та терміни перерахування ЄСВ залишилися незмінні – щоквартально у розмірі 22 % від суми нарахованого доходу, але не нижче як від мінімальної заробітної плати. Але разом з тим, серед нововведень є те, що платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату ЄСВ у сумі не менш ніж 0,5 мінімального страхового внеску. Тобто платники єдиного податку першої групи мають сплачувати ЄСВ не менше мінімального розміру. Для фізичних осіб – підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності; членів фермерського господарства встановлено нові строки сплати єдиного внеску. Зазначені особи будуть зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується такий внесок. Питання: Яким буде розмір податкової соціальної пільги у 2018 році? Відповідь: Розмір податкової соціальної пільги безпосередньо залежить від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року. Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, згідно із прийнятого держбюджету на 2018 рік, передбачено в розмірі 1762 гривень. Так, відповідно становитиме: - 100% - тисячу сімсот шістдесят два х0,5 відповідно 881 грн; - 150% - 1321,50 грн; - 200% - 1762 грн. Податкова соціальна пільга у 2018 році, як і раніше, буде застосовуватися до доходу у вигляді зарплати, a також прирівняних до неї виплат, якщо розмір такого доходу не перевищує розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 01 січня 2018 року, помноженого нa коефіцієнт 1,4 та округленої до найближчих 10 грн. Тобто максимальний розмір зарплати, до якого може бути застосована звичайна податкова соціальна пільга у 2018 році, це 1762х1,4 та становитиме 2470 грн. Питання: Які зміни були внесені до плати за землю? Відповідь: 01.01.2018 року набрав чинності Закон України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема в частині плати за землю. Встановлено, що річна сума орендної плати за землі державної та комунальної власності не може бути меншою за розмір земельного податку: - для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено – у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1% їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 1% їх нормативної грошової оцінки; - для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено – у розмірі не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; - фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання з плати за землю, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені нормами Кодексу.


20.06.2018 10:14

Податковий центр обслуговування платників до послуг бізнесу та жителів Герцаївського району
За січень - травень 2018 року в Центрі обслуговування платників який функціонує при Герцаївському відділенні Новоселицької ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області, відвідало 1906 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян. Працівниками ЦОП в звітному періоді надано 1911 адміністративну послугу. Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 1596 громадянина, 5 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Надано 59 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Також, фахівці Центрів обслуговування платників Герцаївського відділення Новоселицької ОДПІ надали 49 витягів з реєстру платників єдиного податку, видано 21 довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється органами доходів і зборів. Зареєстрували 49 платників єдиного податку, 52 книг обліку розрахункових операцій, 49 книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 26 розрахункових книжок. Нагадаємо, що в Центрі обслуговування платників, що знаходиться за адресою м. Герца, вул..Центральна, 41, надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Платники у зручний для них час мають змогу подати податкову звітність, отримати кваліфіковану консультацію та адміністративні послуги. З переліком адмінпослуг та зразками форм документів (інформаційні картки, форми заяв), що надаються платникам податків можна ознайомитися на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» у розділі «Центри обслуговування платників» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/, а також на інформаційних стендах Центру обслуговування платників. Координацію та контроль за своєчасним та якісним обслуговуванням, оперативне реагування на проблемні питання та надання допомоги відвідачам ЦОП здійснює консультант – модератор Лисак Яніс Сергійович телефон (03740) 2-19-16. Щодо режиму роботи: Центр обслуговування платників Новоселицької ОДПІ надає послуги щоденно в робочі дні з 9:00 до 18:00, у п’ятницю – з 9:00 до 16:45, в суботу – з 9:00 до 13:00, неділя – вихідний. Обідня перерва – з 13:00 до 13:45. Про неправомірні дії чи бездіяльність працівників фіскальної служби, факти корупції, неякісне обслуговування, некоректне ставлення, умисно створені працівниками відомства перешкоди у ведені господарської діяльності повідомляйте на інтерактивний сервіс «Пульс» телефон цілодобової лінії (0800) 501-007 (напрямок «4»), детальніше на офіційному веб-порталі ДФС України сервіс «Пульс» за посиланням: idd@sfs.gov.ua.


20.06.2018 10:12

З 02 липня 2018 року будуть діяти нові реквізити рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів!
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області повідомляє, що відповідно до наказів Міністерства фінансів України від 05.02.2018 № 110 „Про затвердження Змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.02.2018 за № 229/31681; від 07.03.2018 № 350 „Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2018 за № 400/31852 та від 08.02.2018 № 126 „Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2018 за № 256/31708 з 02 липня 2018 року запроваджується централізована модель виконання дохідної частини державного та місцевих бюджетів. Тобто з 02 липня 2018 року будуть діяти нові реквізити рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів, відкритих на балансі Державної казначейської служби України. З інформацією стосовно банківських реквізитів для сплати податків можна ознайомитись на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.


12.06.2018 14:44

«Гаряча лінія» в Новоселицькій ОДПІ УВАГА!!!
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області повідомляє що 18 червня 2018 року з 11.00 до 13.00 проведе сеанс телефонного зв'язку “гаряча лінія” на тему: «Актуальні новини податкового законодавства». На запитання платників відповідатиме в.о. начальника Новоселицької ОДПІ Паскар Анжела Василівна. Усі бажаючі можуть отримати інформацію, за номером „гарячої” телефонної лінії: 5-09-67. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .


12.06.2018 14:43

В Центрах обслуговування Новоселицької ОДПІ надано понад 6,0 тисяч адміністративних послуг
За січень - травень 2018 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП), які функціонують при Новоселицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області, відвідало 6151 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян. Працівниками ЦОП в звітному періоді надано 6134 адміністративну послугу. Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 3627 громадянина, 52 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Надано 707 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Також, фахівці Центрів обслуговування платників Новоселицької ОДПІ надали 431 витягів з реєстру платників єдиного податку, видано 108 довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється органами доходів і зборів. Зареєстрували 265 платників єдиного податку, 322 книг обліку розрахункових операцій, 323 книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 126 розрахункових книжок, зареєстровано 57 реєстраторів розрахункових операцій. Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надаються консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді та на магнітних носіях, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДФС. До послуг платників - комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді, для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.