Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення податкової інспекції )

22.06.2017 15:11

Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .
Платникі Герцаївщини віддали Українській армії 988,9тис. грн. військового збору За січень-травень 2017 року платникі Герцаївщини перерахували до держбюджету військового збору у розмірі 988,9 тис. грн. При цьому, перевиконали індикативний показник на 180,9 тис.грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, сума перевищення склала 277,9 тис. грн. Податківці рахують, що така позитивна статистика є цифровим підтвердженням високого рівня патріотизму новосельчан, їхньої готовності та усвідомлення важливості перерахування таких коштів на реформування, розвиток і модернізацію української армії. Зважаючи на збільшення розміру мінімальної зарплати та завершення кампанії декларування, в Новоселицькій ОДПІ прогнозують подальше зростання сум, сплаченого до держбюджету військового збору. Також податківці нагадують, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); - іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. Об’єктом оподаткування нерезидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання). Хотинська земля збагатила місцеву казну більш як на 3,8 млн. гривень Як повідомили у Хотинському відділені Новоселицької ОДПІ, впродовж п'яти місяців 2017 року Хотинськи власники та орендарі земельних ділянок сплатили 3827,2тис. грн. земельного податку. Це на 542,2 тис. грн більше, ніж за січень – травень 2016 року. Податківці нагадують, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи. Також нагадаємо, що згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ). Фізичні особи несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю, тож якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 ПКУ. Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 ПКУ. Як зазначив в.о.заступника начальника- начальника Хотинського відділення Новоселицької ОДПІ Вячеслав Гортопан: «Земельний податок та орендна плата за користування землею є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць району, та складає майже 13 відсотків від загальних надходжень до місцевих бюджетів Хотинщини». Неповнолітня дитина отримує спадщину - податок сплачують батьки Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецької області повідомляє, що вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується малолітньою/неповнолітньою дитиною від спадкодавців які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення, оподатковується за ставкою 5%, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ. Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню і зазначається в річній податковій декларації. Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою. Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі. Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу. Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини), повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ. Крім того, відповідно до п.п.б) п. 174.2.1 ст. 174 ПКУ вартість власності, зазначеної в підпунктах "а", "б", "ґ" пункту 174.1 цієї статті, що успадковується особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності, зазначеної в підпунктах "а", "б" пункту 174.1, що успадковуються дитиною-інвалідом оподатковується за нульовою ставкою. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .


13.06.2017 16:05

Актуально: відпустка та лікарняні для підприємця - єдинщика
Підприємці, як звичайні люди, можуть піти у відпустку чи захворіти. Для таких випадків податковим законодавством передбачені пільги зі сплати єдиного податку та гарантії з оплати лікарняного, але розраховувати на них можуть не всі єдинники. Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області нагадує, що відповідно до п.295.1 ст.295 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності. Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік, на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п.295.5 ст.295 ПКУ). Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (пп.298.3.2 п.298.3 ст.298 ПКУ). Таким чином, якщо тривалість відпуски є меншою одного календарного місяця, то підстави для звільнення від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця відсутні. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .


13.06.2017 16:04

Платники Новоселицької ОДПІ перевищили минулорічні показники збору ПДВ майже в 1,8 рази
За підсумками січня-травня 2017 року від 187 платників що перебувають на обліку в Новоселицької ОДПІ зібрано 18261,5 тисяч гривень податку на додану вартість. Збір ПДВ перевищив показник аналогічного періоду попереднього року на 78,2 відсотка. В тому числі надходження ПДВ від платників Новоселицького району склали 7344,9 тис.грн., або 40,2 відс. від загальних надходжень ПДВ по ОДПІ; Від платників Хотинського відділення Новоселицької ОДПІ надійшло за січень – травень 2017 року 4407,2 тис.грн., або 24,1 відс. в загальній сумі ПДВ по ОДПІ; Платники Герцаївського відділення забезпечили за січень-травень місяць поточного року 6509,4 тис.грн., що склало 35,6 відс. загальних надходжень ПДВ по ОДПІ. Цей позитив безпосередньо пов'язаний із запровадженням системи електронного адміністрування податку на додану вартість та підвищенням якості його адміністрування, - наголошують податківці. Звіти в режимі online, автоматично опрацьовуються системою на наявність ризиків більш швидко та якісно, аніж це було раніше. Відтак, у разі виявлення потенційних ризиків щодо несплати податків податківці швидше реагують. Завдяки ефективним заходам з детінізації економіки ріст збору ПДВ фіксується з початку року. Одночасно податківці нагадують, що Законом України №1797 від 21.12.2016 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» збільшено терміни реєстрації податкових накладних, а саме податкові накладні, складені з 1 по 15 календарний день реєструються до останнього дня календарного місяця; податкові накладні складені з 16 по останній день календарного місяця – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вони складені.


13.06.2017 16:03

Не надійшло повідомлення про сплату податку на нерухоме майно – звертайтеся до органу фіскальної служби
Новоселицька ОДПІ повідомляє, що в 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити будуть надіслані платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок буде здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення рішення. Останнім днем сплати податку припадає на 29 серпня. За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми. З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв.м., квартирами площею понад 60 кв.м., або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень – рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погодиться з розрахунком податку або виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до фіскальних органів, за місцем реєстрації платника. Останні, якщо є підстави, мають провести перерахунок суми податку і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.


07.06.2017 14:12

Окремі питання застосування реєстратора розрахункових операцій
Новоселицька ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецький області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 17.05.2017 №226/6/99-99-14-05-01-14/ІПК (далі – лист ДФС №226) надала роз’яснення щодо окремих питань при здійснені господарської діяльності з застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а саме, чи зобов’язаний суб’єкт господарювання, у разі якщо протягом дня не здійснювались розрахункові операції, а проведена операція «службове внесення», «службове винесення готівки» або «нульовий чек», друкувати фіскальний звітний чек, та яка відповідальність за не роздрукування такого чеку? Так, Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) визначаються правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Зокрема, статтею 2 Закону №265 визначено, що розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця, оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Пунктом 9 ст.3 Закону №265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій. Враховуючи зазначене, у разі якщо суб’єктом господарювання протягом дня не здійснювались розрахункові операції, то фіскальний звітний чек друкувати не потрібно. Окремо зазначаємо, що п.9 ст.17 Закону №265 визначено відповідальність за порушення вимог цього Закону: до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, у разі обов’язковості її подання. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.


07.06.2017 14:10

Стан розгляду письмових звернень в Новоселицькій ОДПІ
Як повідомили у Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області, протягом січня-травня цього року до податківців надійшло 13 письмових зверненнь. Серед листів – 12 заяв та 1 колективне зверненя. Із загальної кількості отриманих ОДПІ письмових звернень найбільше (а це 8 звернень) надійшло від мешканцев Новоселицького району решта 5 звернень від фізичних осіб Хотинщини. Серед авторів письмових звернень є 1 пенсіонер, 1 підприємець, а по 19 громадянах соціальний стан авторів звернень не визначено в тому числі по 9 особам яки підписали колективне звернення. За тематикою 11 звернень (84%) стосувалися відмови реєстрації у державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, колективне звернення стосувалося перевірки стихійного ринку та 1 звернення передбачало повернення коштів. Всі отримані письмови зверненя розглянуто у встановлений законом термін. За результатами розгляду 1 зверненя вирішено позитивно, по 12 зверненнях надано роз’яснення. Скарги на недоліки у роботі та корупційні дії працівників Новоселицької ОДПІ не надходили.


07.06.2017 14:08

Платники Новоселицької ОДПІ збільшили надходження до бюджетів різних рівнів на 34,6 мільйона гривень
Протягом січня-травня 2017 року платники податків Новоселицької ОДПІ спрямували до бюджетів всіх рівнів 133,3 мільйони гривень податкових платежів, що на 34,6 мільйона гривень більше аналогічного періоду минулого року, в тому числі платники Новоселицького району збільшили надходження на 15,5 мільйона гривень, Хотинського району - на 12,2 мільйона гривень та Герцаївського району майже на 7 мільйонів гривень. «Ріст надходжень до бюджетів досягнуто завдяки підвищенню якості адміністрування податкових платежів та належному рівню податкового супроводу сумлінного бізнесу. Варто відзначити, що електроні сервіси ДФС, що передбачають значно менші витрати часу на виконання податкових зобов’язань, стали звичною практикою для більшості представників підприємництва», - зазначає в.о. начальника Новоселицької ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецької області Анжела Паскар Електронний формат спілкування фіскалів з платниками виключає суб’єктивні чинники, відтак - унеможливлює корупційні прояви. «Приємно відзначити, що переваги електронного формату подання звітності та отримання послуг отримують позитивну оцінку представників підприємництва. Отож, у своїй роботі ОДПІ максимально наближається до врахування побажання бізнесу - без прямого контакту з посадовцями отримувати довідки та виконувати зобов’язання перед бюджетом швидко», - підсумувала Анжела Паскар.


07.06.2017 14:07

У разі наявності у платника податків податкового боргу не можна перейти на спрощену систему оподаткування
Як провідомили у Новоселицької ОДПІ, з початку року податківцями відмовлено у реєстрації платником єдиного податку 6 Новоселицьким підприємцям у зв’язку з наявністю боргу та анульовано реєстрацію платником єдиного податку одне підприємство у зв’язку з наявністю боргу більше двох послідовних кварталів. Не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп, зокрема, платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Отже однією з умов переходу на спрощену систему оподаткування (до 1-3 груп єдиного податку) є відсутність у юридичної особи чи фізичної особи-підприємця податкового боргу на день подання до фіскального органу заяви за формою, затвердженою наказом МФУ від 20.12.11 року № 1675. Нагадуємо, що податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Податковим кодексом. Пеня – це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених Податковим кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.162, п.п. 14.1.175 ст. 14 та п.п. 291.5.8 ст. 291 Податкового кодексу України. Також податківці нагадують, що відповідно до пп.298.1.4 Податкового кодексу України суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Відповідно для переходу на спрощену систему у III кварталі необхідно подати заяву до 15 червня. Новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для III групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.


01.06.2017 09:44

У 2017 році платниками податків стали 140 фізичних осіб-підприємців Герцаївщини
Спрощену систему оподаткування застосовують сьогодні 400 фізичних осіб – підприємців Герцаївщини. «Попри прогнози аналітиків щодо масового закриття «єдинщиків», які очикувались наприкінці минулого року, Герцаївським відділенням Новоселицької ОДПІ протягом січня –травня поточного року зареєстровано 140 фізичних осіб - «єдинщиків». А це є передумовою збільшення нових робочих місць та розвитку бізнес-середовища» - зазначає Анатолій Гортопан заступник начальника Новоселицької ОДПІ- начальник Герцаївського відділення. Найбільш у лавах «єдинщиків» Герцаївщини - це платники єдиного податку другої групи (68,8%) Також, повідомляємо, що у січні-квітні 2017 року фізичними особами, які працюють на спрощеній системі оподаткування до місцевих бюджетів Герцаївщини направлено 1387,6 тис.грн. єдиного податку. Це на 807,6 тис.грн. більше, ніж заплановано та на 520,6 тис. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Податківці дякують платникам податків за сумлінне ставлення до виконання податкових обов’язків перед бюджетом. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.


01.06.2017 09:43

Порядок обчислення податку на нерухоме майно при отриманні об’єкта житлової нерухомості у спадщину
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області повідомляє, що відповідно до ст. 1216 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435 (далі – ЦКУ) спадкування – це перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна (п. 1 ст. 182 ЦКУ). Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов’язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно та зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна (ст. 1297 ЦКУ). Згідно з п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України Порядок подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року №476. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ). Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ). Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ). Тобто, для фізичної особи, яка отримала об’єкт житлової нерухомості у спадщину після смерті його власника, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється контролюючим органом за місцем її податкової адреси (місцем реєстрації) починаючи з місяця, в якому вона набула право власності. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 106.07


01.06.2017 09:41

Мешканцям Новоселиччини повернуть понад 191тисячу гривень податку на доходи фізичних осіб
З початку року 106 жителів Новоселиччини подали декларації з метою використання права на податкову знижку. Задекларована сума податку з доходів фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників склала 191 тис. грн. Про це повідомили в Новоселицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецький області. Нагадуємо, що податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках. Зокрема, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно - технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо. Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2017 року. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення. Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання декларації. Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.


24.05.2017 10:13

Новоселицькі податківці провели «гарячу лінію» з питань нарахування та сплати земельного податку та орендної плати фізичними особами
Днями у Новоселицькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області заступник начальника Анжела Галкевич провела для платників податків сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок нарахування та строки сплати земельного податку та орендної плати за землю фізичними особами». Пропонуємо до уваги питання, з якими платники податків зверталися на «гарячу лінію». Що є об’єктом та базою обкладення земельним податком? Об’єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або постійному користуванні. Базою обкладення земельним податком є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації – для земель, нормативна грошова оцінка яких проведена; площа земельних ділянок, нормативна грошова оцінка яких не проведена. При цьому слід зазначити, що згідно із п. 8 підрозд. 6 розд. ХХ Податкового кодексу споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативно грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільгоспугідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) – 100 %; для земель несільгосппризначення – 106 %. Тобто для розрахунку земельного податку на 2017 рік до нормативно грошової оцінки слід застосовувати такі коефіцієнти: для сільгоспугідь – 1,0; для земель несільгосппризначення – 1,06. Який порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання земельної ділянки? Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів за запитом відповідного органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки надають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами ДФС, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Кодексу України. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня поточного року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником — починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року орган ДФС надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. Згідно з пп. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Отже, при отриманні від відповідних органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку орган ДФС здійснює нарахування сум земельного податку, починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Які пільги щодо сплати земельного податку встановлено для фізичних осіб? Відповідно до п. 281.1 ст. 281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються: - інваліди І і ІІ групи; - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; - пенсіонери (за віком); - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України № 3551-ХІІ; - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно з п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 цієї статті, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм: - для ведення особистого селянського господарства — у розмірі не більш ніж 2 га; - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах — не більш ніж 0,25 га, в селищах — не більш ніж 0,15 га, в містах — не більш ніж 0,10 га; - для індивідуального дачного будівництва — не більш ніж 0,10 га; - для будівництва індивідуальних гаражів — не більш ніж 0,01 га; - для ведення садівництва — не більш ніж 0,12 га. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.


24.05.2017 10:10

До місцевих бюджетів Герцаївщини надійшло понад 1,6 мільйона гривень єдиного податку
На Герцаївщині платники податку, які працюють на спрощеній системі оподаткування, у січні-квітні п.р. спрямували у місцеві бюджети 1674,3 тис. грн. єдиного податку. У порівнянні з відповідним періодом минулого року сплата податку збільшилась на 355,2 тис. грн. Про це повідомили в Герцаївському відділенні Новоселицької ОДПІ Головного управління ДФС в Чернівецькій області. «Із загальної суми надходжень значну питому вагу – 1387,6 тис. грн. становлять кошти, сплачені фізичними особами - підприємцями. Юридичні особи – спрощенці III групи з початку року спрямували до бюджету 190,0 тис. грн. єдиного податку. Також, скарбниці місцевих громад поповнили спрощенці IV групи - сільськогосподарські товаровиробники – 96,7 тис. грн..» - зазначив заступник начальника – начальник Герцаївського відділення Новоселицької ОДПІ Анатолій Гортопан. Нагадаємо, з 1 січня 2017 Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" змінено порядок встановлення ставок єдиного податку для платників податків, що обрали спрощену систему оподаткування. Так, ставки єдиного податку становлять: - для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (максимальна ставка єдиного податку - 160 грн.); - для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати (максимальна ставка єдиного податку- 640 грн); - для третьої групи платників єдиного податку - 3 відсотки доходу (з ПДВ) та 5 відсотків доходу (без ПДВ). Для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування): - для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) - 0,95; - для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях - 0,57; - для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) - 0,57; - для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях - 0,19; - для земель водного фонду - 2,43; - для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту - 6,33.


24.05.2017 10:08

З початку року від платників Новоселицької ОДПІ місцеві бюджети отримали понад 71 млн. грн.
За січень-квітень 2017 року до місцевих бюджетів від платників податків надійшло 71240,4 тис. грн. з темпом росту до фактичного показника за 4 місяці 2016 року 175,5% та додатковими надходженнями в сумі 30645,6 тис. гривень. «У розрізі основних платежів забезпечено надходження до місцевих бюджетів податку з доходів фізичних осіб – 38286,3 тис. грн. У порівнянні з минулим роком, платники перерахували до місцевих скарбниць на 20957,5 тис. грн. більше. Акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 5405,3 тис. грн. На 3871,0 тис. грн. збільшилася сума перерахувань від плати за землю у порівнянні з відповідним періодом 2016 року. Так, сума сплаченого податку наразі складає 10448,1 тис. грн. Сума надходжень єдиного податку – 14764,3 тис. грн., що на 144,9% більше за минулорічні показники. У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці за січень-квітень 2017 року сплатили 11577,8 тис. грн. єдиного податку. Це на 216,8% більше, ніж у 2016 році. Додатково місцеві скарбниці отримали 7923,1 тис. грн. Єдиного податку з юридичних осіб (ІІІ група) у січні-квітні 2017 року сплачено 1237,9 тис. грн.. У порівнянні із відповідним періодом минулого року надходження від даної категорії платників збільшилися на 135,6 тис.грн.. Четвертою групою платників податків – юридичних осіб протягом січня-квітня 2017 року до місцевого бюджету сплачено 1948,6 тис. грн. єдиного податку, що у 1,5 рази більше за відповідний період минулого року. Додатково надійшло 676,6 тис. гривень.», - зазначила в.о. начальника Новоселицької ОДПІ Анжела Паскар.


24.05.2017 10:04

1 липня закінчується термін формування нового реєстру неприбуткових установ та організацій
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 440 “Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру” (із змінами та доповненнями), 1 липня 2017 року закінчується термін формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій, нагадують в Новоселицькій ОДПІ Головного управління ДФС в Чернівецькій області. З метою включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими п. 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та надати копії документів контролюючому органу, на обліку в якому вони знаходяться. Відповідно ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року. Також зазначимо, що новостворені підприємства та організації мають можливість отримати статус неприбуткових організацій для цілей оподаткування з дня їх державної реєстрації – у разі подання в установленому порядку документів для внесення їх до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації, за умови дотримання вимог п.п.133.4.1 ПКУ. Підпунктом 133.4.3 ПКУ конкретизовано порядок подання податкової звітності та набуття статусу платника податку на прибуток у разі недотримання неприбутковою організацією вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ. Пункт 133.4 ст. 133 ПКУ доповнено новим п.п. 133.4.7, яким встановлено річний звітний період для подання податкового звіту для неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ. Для професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок передбачено подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог п. 133.4 ПКУ (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).