Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація
  • SiteHeart

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення податкової інспекції )

13.12.2017 10:06

Від сплати єдиного внеску залежить страховий стаж платників та їх майбутнє пенсійне забезпечення – наголошують у ДФС
Фахівці Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області звертають увагу громадян, що від повноти сплати єдиного внеску напряму залежить страховий стаж працівників. Як що , керівництво підприємств належним чином не дбає про погашення боргових зобов’язань, згідно діючого законодавства, фіскальний орган щомісяця на приріст боргу формує податкові вимоги та направляє для стягнення до виконавчої служби. З метою погашення заборгованості виконавчою службою накладено арешт на рахунки боржників. Перш за все, від такого становища потерпатимуть працівники вищезазначених підприємств. Адже, розмір страхового стажу кожного працівника залежить від сплати роботодавцем єдиного внеску. Звертаємо увагу громадян, що єдиний внесок зобов’язані сплачувати всі роботодавці під час нарахування заробітної плати найманим працівникам. Завдяки єдиному соціальному внеску працівник може розраховувати на пенсійні виплати, допомоги у зв’язку із безробіттям, по вагітності і пологах, на оплату лікарняних, виплати при нещасному випадку на виробництві тощо. Сума єдиного внеску, яку потрібно перераховувати до бюджету, сплачується за рахунок роботодавця. Нагадаємо, що з січня 2016 року з доходів працівників єдиний внесок не утримується. Отже, наймані працівники, дбаючи про свою соціальну захищеність в майбутньому, повинні контролювати своїх роботодавців щодо сплати єдиного внеску, від якого залежить матеріальне становище не лише на сьогодні, а й при досягненні пенсійного віку.


13.12.2017 10:06

Увага релігійним організаціям!
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області нагадує, що для визнання організації як неприбуткової і набуття статусу неплатника податку на прибуток, релігійні організації повинні бути включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Порядок включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій регулює Постанова КМУ від 13 липня 2016 №440. Всі неприбуткові організації, в тому числі і релігійні організації, з метою включення до Реєстру №440, зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами п. 133.4 ст.134 Податкового кодексу, та подати копії таких документів фіскальному органу. Такий граничний строк для подання копій статутів до фіскального органу було продовжено до 1 липня 2017 року. А для неприбуткових релігійних організацій цей термін, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» від 06.10.2016 №1667, продовжено до 1 січня 2018 року. Тобто неприбуткові релігійні організації, які до 1 січня 2018 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01 січня 2018 року будуть виключені з реєстру неприбуткових установ та організацій. Як наслідок з 1 січня 2018 року така релігійна організація втратить статус неприбуткової і буде вважатись платником податку на прибуток на загальних підставах з відповідним оподаткуванням.


13.12.2017 10:05

Банківські реквізити для сплати податків, зборів та єдиного внеску можна дізнатися на субсайті територіальних органів ДФС у Чернівецький області
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області звертає увагу платників податків, що банківські реквізити для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, митних та інших платежів до бюджету визначаються Державним казначейством України і повідомляються територіальному органу ДФС. Отож, щоб отримати реквізити для сплати податкових платежів необхідно звернутись до контролюючого органу ДФС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності. Крім того, платник податків може дізнатись банківські реквізити завдяки сервісу «Бюджетні рахунки», що розміщений на субсайтах територіальних органів ДФС єдиного веб-порталу ДФС України. Перейти до відповідного розділу можна з головної сторінки офіційного веб-порталу ДФС, натиснувши посилання "Бюджетні рахунки" або із субсайту територіальних органів ДФС у Чернівецький області.


13.12.2017 10:04

Єдиний податок – стабільне джерело наповнення місцевих бюджетів Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини
Як повідомили у Новоселицький ОДПІ, впродовж 11 місяців 2017 року платниками Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини, які використовують спрощену систему оподаткування, сплачено 39,7 млн. грн. єдиного податку, що 39 відсотків більше запланованого. Більша частина коштів сплачена фізичними особами - підприємцями - понад 30 млн. грн., що на 16,2 млн. грн. більше показника 2016 року. Від юридичних осіб - спрощенців до бюджету направлено понад 3,5 млн. грн. Платники податків четвертої групи – сільськогосподарські товаровиробники сплатили до бюджету 5,9 млн. грн. єдиного податку. Варто зазначити, що єдиний податок належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво поповнюють місцевий бюджет. В зв’язку з цим, податківці звертають увагу, що у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ). Також Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області нагадує, що останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 15 грудня 2017 року (пп. 298.1.4 Податкового кодексу України).


07.12.2017 09:33

З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств сплачують єдиний внесок за новими правилами
З 1 січня 2018 року передбачені зміни в сплаті єдиного внеску для членів фермерських господарств. Так, до платників єдиного внеску з 1 січня 2018 року будуть належати члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах (п. 5-1 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.) На сьогодні члени фермерського господарства визначаються як особи, які можуть добровільно сплачувати внески (ст. 10 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"). Крім того члени фермерських господарств з 1 січня 2018 року будуть звільнятись від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (п. 4 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.) З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок (п. 8 ст. 9 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.) Зазначена норма передбачена п. 22 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" від 03.10.17 р. № 2148-УІІІ, яким внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внес¬ку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.10 № 2464-УІ. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .


07.12.2017 09:32

Менше місяця залишилося для отримання податкової знижки за 2016 рік
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ). Зокрема, відповідно до ст.166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, зі сплатою страхових платежів, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин з використанням біопалива, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо. Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року фізичній особі необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї реєстрації до 31 грудня 2017 року. Якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.


07.12.2017 09:30

Кому доведеться сплатити податок за отриманий подарунок
2017 рік добігає до завершення. Незабаром розпочнеться деклараційна кампанія. Саме тому тим громадянам, які протягом цього року отримували подарунки чи успадковували майно, Новоселицька ОДПІ радить ретельно звіритися із законодавчими нормами. Адже не всі категорії громадян, приймаючи дарунок чи успадковуючи майно, звільняються від оподаткування податком з доходів фізичних осіб. Так, відповідно до ст. 174 Податкового Кодексу України вартість будь-якого об’єкта, отриманого у дарунок від особи, яка є членом сім’ї дарувальника першого та другого ступенів споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою. При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені; членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення - її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки. Але не слід забувати і про вийняток із цієї норми. Адже ставка податку на доходи фізичних осіб, за якою оподатковується вартість отриманого у дарунок чи спадок нерухомого майна залежить не лише від ступеня їх споріднення, а й від статусу податкового резидента обдарованого та дарувальника. Бо згідно із пп. 174.2.3 ПКУ для оподаткування будь-якого об’єкта дарунку, отриманого фізичною особою - резидентом від фізичної особи - нерезидента, та для будь-якого об’єкта дарунку, отриманого фізичною особою - нерезидентом від фізичної особи – резидента, незалежно від ступеня споріднення обдаровуваного і дарувальника, застосовується ставка податку на доходи фізичних осіб, визначена у п. 167.1 ст. 167 Податкового Кодексу України. Тобто, у 2017 році це 18 відсотків. Нарахування, утримання та сплата до бюджету податку на доходи фізичних осіб здійснюється у порядку, визначеному ст. 168 Податкового Кодексу. У разі нотаріального посвідчення договорів дарування фізична особа сплачує податок до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення такого договору. Варто пам‘ятати і про можливу необхідність сплати військового збору за ставкою 1,5% ( у випадку оподаткування податком з доходів фізичних осіб вартості отриманого в подарунок або успадкованого майна). Щодо визначення статусу «резидент», слід звернутися до пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України. Разом з тим, згідно з пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПКУ нерезиденти - це, зокрема, фізичні особи, які не є резидентами України. Тобто фізична особа, яка не відповідає умовам, визначеним в пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, у розумінні Кодексу не є резидентом України. Додатково повідомляємо, що у випадку коли об’єкти, подаровані платнику податку, оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається. В інших випадках отримання доходів у вигляді дарунків об’єктом оподаткування є їх оціночна вартість, визначена згідно із законом. Якщо у вас виникають питання щодо необхідності декларування отриманого доходу та сплати податків, радимо звертатися до Центрів обслуговування платників податків


07.12.2017 09:26

Платники Новоселицької ОДПІ забезпечили більше 322 мільйонів податкових надходженнь
Протягом січня-листопада 2017 року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Новоселицької ОДПІ надійшло 322,4 мільйонів гривень податків та зборів. Це на 69,3 мільйонів гривень, або приблизно на 27,4 відсотки перевищує показники одинадцяти місяців минулого року. При цьому до державного бюджету забезпечено збір у сумі 115,5 мільйонів гривень. Завдання по платежах таким чином перевиконано на 32,2 мільйони гривень. Примітно, що до загального фонду державного бюджету надійшло 53,3 мільйони гривень податку на додану вартість. Тобто надходження цього податку порівняно з відповідним періодом минулого року збільшились на 42,9 відсотки. Місцеві бюджети трьох районів отримали 206,9 мільйонів гривень податків і зборів. Завдання виконано на 114,1 відсотка. У структурі місцевих бюджетів найвищий ріст демонструє надходження податку з доходів фізичних осіб – 117,8 мільйонів гривень за одинадцять місяців. Відносно аналогічного показника минулого року загальна сума ПДФО з доходів працюючих зросла на 17,2 відсотки, або на 17,8 мільйонів гривень. Друге місце за темпами росту займає єдиний податок. Представники малого бізнесу спрямували його до бюджетів органів місцевого самоврядування в сумі 39,6 мільйонів гривень, або 16,9 мільйони гривень проти аналогічного періоду минулого року. Результативне виконання завдань із наповнення бюджету базується на сумлінному та відповідальному ставленні до сплати податків переважної більшості усіх категорій бізнесу. Друга складова поступального бюджетного процесу – сучасне і якісне сервісне обслуговування платників. Динаміка податкових надходжень дозволяє впевнено прогнозувати виконання індикативних показників за підсумками року та стабільне наповнення бюджетів у наступному фінансовому році.


29.11.2017 10:27

Набули чинності зміни до порядку обліку платників ЄСВ
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803 з 10 листопада 2017 року набули чинності зміни до порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування, Документом врегульовано порядок дій та обліку платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755), у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік. Зокрема, встановлено, що якщо юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи, фізична особа – підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, має стан такої, що провадить діяльність та при цьому не перебуває на обліку чи знята з обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом проводяться заходи щодо отримання відповідних відомостей від державного реєстратора або подання заяв платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, для взяття її на облік як платників єдиного внеску. При цьому, такі фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, обліковується в реєстрі страхувальників з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік». Слід звернути увагу, що згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обов’язки платників єдиного внеску виникають: у осіб, на яких поширюється дія Закону № 755, – з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону № 755; у осіб, на яких не поширюється дія Закону № 755, у тому числі фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – з початку провадження відповідної діяльності. Також, зазначеним наказом уточнюються повноваження головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі – ГУ), державних податкових інспекцій у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекцій (далі – ДПІ) в частині реалізації процедур обліку платників єдиного внеску відповідно до функцій, визначених статтями 191 та 193 Податкового кодексу України. Передбачено, що ДПІ здійснюють ті процедури обліку платників єдиного внеску, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень ГУ. Реєстр страхувальників ведеться централізовано. У теперішній час на обліку в органах ДФС перебуває 4,2 млн. платників єдиного внеску, з них: 1,4 млн. юридичних осіб та 2,8 млн. фізичних осіб. Дані з реєстру страхувальників оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx). З наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування та Положення про реєстр страхувальників» із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803 можна ознайомитись за посиланнями: http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html, http://sfs.gov.ua/samozaynyatim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області


29.11.2017 10:25

Роз’яснення щодо застосування критеріїв оцінки ризиків СМКОР
Державна фіскальна служба постійно працює над вдосконаленням СМКОР. Останніми змінами в Систему, затвердженими наказом Міністерства фінансів України № 926, який набрав чинності з 17 листопада 2017 року, були: - автоматичне врахування Таблиці даних платника податку (далі – Таблиці); - градація рівня ризикового товару; - зупинка реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг. Автоматичне врахування Таблиці. Платниками, у яких значення показників D (розрахункова величина, яка дорівнює відношенню загальної суми сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами до загальної суми постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних) та P (сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування), розрахованих у порядку, наведеному у підпункті 4 пункту 5 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом від 13.06.2017 № 567 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 753/30621, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних / розрахунках коригування, складених з 01 січня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначених в Таблиці даних платника податків, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за період з 01 січня 2017 року. Автоматичне врахування Таблиці передбачено для сумлінних платників податків, які у зв’язку зі специфікою своєї діяльності завжди будуть об’єктом Системи, а реєстрація податкових накладних на реалізацію товарів/послуг з урахуванням наявності відсотку придбаного ризикового товару в більшості випадків буде зупинена. Подання Таблиці даних платника податку дозволяє сумлінному платнику податку в подальшому суттєво зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані. Під градацією рівня ризикового товару розуміємо, що в залежності від податкового навантаження (значення показника D) платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару. Для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03 допустимий відсотковий рівень ризикового товару становить не більше 75 відст.; від 0,02 до 0,03 – не більше 60 відст.; від 0,015 до 0,02 – не більше 50 відст.; від 0,01 до 0,015 – не більше 40 відст., від 0,005 до 0,01 – не більше 30 відст., до 0,005 – не більше 20 відст. товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС як ризикові групи товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД. Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується. Для прикладу, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 відс., для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 відсотків. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат – реєстрація якої може бути зупинена відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. Також, відповідним наказом передбачено зупинку реєстрації розрахунку коригування, складеного постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). Запропоновані зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами. Крім того, за період з 1 липня було також внесено наступні зміни в систему: – нівелювання «нульових» операцій у формуванні схемного кредиту; – подача документів до зупинених податкових накладних виключно у електронній формі; – можливість подачі Таблиці до зупинки податкової накладної; – автоматичне прийняття Таблиці для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок. Подання документів визначених підпунктом «в» підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу виключно в електронному вигляді, подання Таблиці платником до зупинки податкової накладної, а для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок автоматичне її врахування спонукає до уникнення непорозумінь з боку платників податків та контролюючого органу.


29.11.2017 10:24

До страхового стажу не вистачає кілька місяців – можна укласти договір про добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні з одноразовою сплатою єдиного внеску
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області повідомляє, що відповідно до част.2 ст. 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, особи, зазначені в част.1 ст. 10 Закону № 2464, беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, але не менше одного року (крім договорів про одноразову сплату). Відповідно до абз.1 част.5 ст. 10 Закону № 2464 договором про добровільну участь може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року). Підпунктом 1 п. 2 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, із змінами і доповненнями визначено, що у разі бажання особи сплатити ЄВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), і отримання від неї заяви про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування після перевірки викладених у заяві відомостей органами доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за формою, наведеною в додатку 5 до Інструкції № 449. При цьому сума сплаченого ЄВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму ЄВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановлених на дату укладення договору (абз.1 част.5 ст. 10 Закону № 2464). Відповідно до абз.2 5 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, звітним періодом є тривалість дії договору, а якщо договором про добровільну участь передбачено одноразову сплату особою ЄВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), - період, за який одноразово сплачено ЄВ за попередні періоди. Тобто, особа, якій не вистачає до страхового стажу декількох місяців, може заключити договір про добровільну участь, яким передбачена одноразова сплата ЄВ за попередні періоди (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не менше одного місяця. При цьому сума сплаченого ЄВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму ЄВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановлених на дату укладення договору.


29.11.2017 09:56

Платники Герцаївщини за 10 місяців 2017 року наповнили місцеві бюджети на 30,3 млн. гривень
З початку року платники податків Герцаївщини наповнили місцеві бюджети на 30263,8 тис. гривень. За словами заступника начальника - начальника Герцаївського відділення Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Анатолія Гортопана, порівняно з січнем-жовтнем 2016 року досягнуто зростання сплати до бюджетів місцевого рівня порівняно з минулим роком на 8707,8 тис. гривень. Визначальним джерелом наповнення місцевих бюджетів і надалі залишається податок на доходи фізичних осіб, його питома вага у надходженнях місцевих бюджетів – 72,7%. З початку року платники Герцаївщини сплатили 22004,8 тис.грн. цього податку, минулорічні показники надходжень перевищено на 57,2%. Додатково від минулорічного показника отримано 8007,5 тис. грн. податку. У жовтні місцеві бюджети поповнилися податком на доходи фізичних осіб на 2944,6 тис. гривень. Також, протягом січня-жовтня 2017 року платники Герцаївщини перерахували до місцевих бюджетів 4642,3 тис. грн. єдиного податку; 2425,9 тис.грн. земельного податку; 676,1 тис.грн. акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. За словами заступника начальника – начальника Герцаївського відділення Новоселицької ОДПІ Анатолія Гортопана, фахівці податкової інспекції приділяють значну увагу розвитку партнерських відносин з платниками податків, роз`ясненню норм податкового законодавства. Все це свідчить про зростання податкової культури громадян та сприяє зростанню добровільної сплати податків до місцевого бюджету.


22.11.2017 10:02

Зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних набули чинності
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області повідомляє, що 17.11.2017 набули чинності зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Зміни), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926 «Про затвердження Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.11.2017 за № 1382/31250 (далі – Наказ №926). Зміни розроблено відповідно до п.74.2 ст.74 розділу, п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями. Змінами передбачено, що платник податку має право подати до ДФС України інформацію за встановленою формою щодо: - видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010); - кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку; - кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку. Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС України протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання. Крім того, Змінами визначено в яких випадках інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу та в яких випадках інформація за встановленою формою не враховується. Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.11.2017 №90. Повідомляє Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області .


22.11.2017 10:00

Фізичні особи - підприємці, призвані до Збройних сил України у зв’язку з мобілізацією, звільняються від сплати єдиного внеску
Новоселицька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецький області повідомляє, ща у частині другій ст. 2 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) зазначено, що виключно Законом № 2464 визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), платники ЄВ, порядок нарахування, обчислення та сплати ЄВ. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених Законом № 2464, або в частині, що не суперечить Закону № 2464 (частина перша ст. 2 Закону № 2464). Відповідно до п. 9 прим. 2 частини другої розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21 жовтня 1993 року № 3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» із змінами та доповненнями, платники ЄВ, зокрема ФОП, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених п. 2 ст. 6 Закону № 2464, якщо вони не є роботодавцями. Підставою для такого звільнення є заява ФОП та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів такою особою протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована ФОП перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації). Пункт 9 прим. 2 частини другої розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 застосовується з першого дня мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про часткову мобілізацію», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про часткову мобілізацію», та протягом усього особливого періоду». Згідно з абзацом другим п. 7 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, мобілізовані підприємці на весь строк їх військової служби звільняються від виконання обов’язків платника ЄВ, якщо вони не є роботодавцями, з першого календарного дня місяця призову на військову службу під час мобілізації платника до останнього календарного дня місяця, в якому платника було демобілізовано або завершено його лікування (реабілітацію). При цьому положення п. 9 прим. 2 частини другої розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 не містять норми щодо звільнення від сплати ЄВ ФОП, прийнятих на військову службу за контрактом. Враховуючи наведене вище, ФОП, призвані до Збройних сил України у зв’язку з мобілізацією, на особливий період, у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, на весь строк їх військової служби звільняються від сплати ЄВ. Водночас, ФОП, прийняті на військову службу за контрактом, не звільняються від сплати ЄВ за себе. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301.04.02)


22.11.2017 09:58

Майнові податки поповнили скарбниці місцевих громад Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини на 3,4 мільйони гривень
Протягом січня-жовтня 2017 року до місцевих бюджетів Новоселиччини надійшло 3368,6 тис. грн. від сплати майнових податків. Про це повідомила в.о. начальника Новоселицької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Анжела Паскар, надавши детальну інформацію щодо надходжень від сплати трьох основних податків, які входять до складу податку на майно: податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, плати за землю та транспортного податку. Зокрема, очільник фіскальної служби районів підкреслила, що жителям Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини, які мають у власності квартири, загальна площа яких перевищує 60 кв. метрів, або житлові будинки, загальною площею понад 120 кв. метрів, направлено майже 1545 податкових повідомлень-рішень про сплату податку на нерухомість. Сума нарахованого їм податку склала майже 583,6 тис. грн. Наразі місцеві бюджети вже отримали від фізичних осіб 757,5 тис. грн.. Від юридичних осіб – платників житлової нерухомості надійшло в поточному році 1979,1 тис.грн. даного платежу. Що стосується плати за землю, то фізичним особам-власникам землі та орендарям земельних ділянок Новоселиччини, Герцаївщини та Хотинщини надіслано понад 48631 податкових повідомлень-рішень про сплату сум податку. З початку року від цієї категорії платників до місцевих бюджетів області надійшло майже 15670,9 тис. грн. плати за землю. Юридичними особами власниками земель сплачено 15014,8 тис.грн. земельного податку. Власники автівок класу «люкс» сплачують ще один майновий податок - транспортний податок. Платниками транспортного податку є громадяни, які мають у власності легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового року (понад 1,2 млн. грн.). Ставка податку встановлена в розмірі 25 000 грн. за кожен такий автомобіль в розрахунку на календарний рік. Платниками транспортного податку є 13 жителів трьох районів. За 10 місяців поточного року від цієї категорії платників до бюджету надійшло 211,6 тис. грн. цього податку. Крім цього, юридичні особи – власники таких транспортних засобів сплатили до місцевих бюджетів 52,1 тис. гривень. Громадянам, які отримали податкові повідомлення-рішення з податку на нерухомість, плати за землю та транспортного податку, необхідно сплатити нараховані суми протягом 60 днів з дня його отримання. У разі порушення термінів сплати податку, до платників застосовуватимуться фінансові санкції у вигляді штрафу у сумі від 10 до 20% несвоєчасно сплаченої суми податку.