Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області )

10.12.2018 09:57

ПРИЙНЯЛИ РІШЕННЯ ПРО ПЕРЕХІД НА СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ З 1 СІЧНЯ 2019 РОКУ, ПОДАЙТЕ ЗАЯВУ НЕ ПІЗНІШЕ 16 ГРУДНЯ ПОТОЧНОГО РОКУ
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області та повідомляють, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року – це встановлено п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ. Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством; державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями. Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація. Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації. Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ст. 291 ПКУ. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.


10.12.2018 09:55

ПЛАТНИКИ БУКОВИНИ СПЛАТИЛИ 2405,7 МЛН. ГРН. ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ
В Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що за січень - листопад 2018 року сплата до державних цільових фондів роботодавцями краю єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склала 2405,7 млн.грн. Виконання індикативних показників забезпечено на рівні 102,2 відсотків, а це у грошовому еквіваленті означає перевиконання індикативного показника на 53,5 мільйони гривень. При цьому, лише у листопаді поточного року платники єдиного внеску Буковини перерахували на рахунки Держказначейства 235,3 млн. грн. Основна частина 1391,2 млн.грн. соціального внеску, а це 56,6 відсотків від загальної суми, надійшла від платників Чернівецького управління, від платників Сторожинецького управління надійшло 269,9 млн.грн., платники Кіцманського управління сплатили 193,6 млн.грн., 169,3 млн.грн. перерахували до державного цільового фонду платники Вижницького управління. Платники Новоселицького, Кельменецького та Сокирянського управлінь сплатили 158,4 млн.грн., 143,0 млн.грн. та 133,7 млн.грн. відповідно. У відомстві вкотре наголошують, на сьогодні істотно зросли вимоги до належного оформлення найманих працівників та підвищено ступінь відповідальності роботодавців. Передусім, це стосується штрафних санкцій за використання нелегальної праці, несплату податків та неподання звітності щодо робітників.


06.12.2018 09:41

ЗА НЕСВОЄЧАСНУ СПЛАТУ ЄДИНОГО ВНЕСКУ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ШТРАФНІ САНКЦІЇ
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що відповідно до п. 2 розд. VI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України, у разі виявлення фіскальним органом своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) такий фіскальний орган обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції у порядку і розмірах, визначених розд. VII Інструкції № 449. Згідно з п.п. 2 п. 2 розд. VІI Інструкції № 449 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до платників, визначених підпунктами 1–4 п. 1 розд. II Інструкції № 449, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відс. своєчасно не сплачених сум, а починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, – у розмірі 20 відс. своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 12 до Інструкції № 449. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу. При застосуванні штрафів, зазначених у п.п. 2 п. 2 розд. VІI Інструкції № 449, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки, незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період. Підпунктом 5 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449 визначено, що за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відс. таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за формою згідно з додатком 15 до Інструкції № 449. Розрахунок зазначеної штрафної санкції здійснюється за даними акта документальної перевірки платника єдиного внеску. На суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (п. 5 розд. VІІ Інструкції № 449). Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. Згідно з п. 7 розд. VІІ Інструкції № 449 рішення про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених, зокрема, пп. 2 та 5 розд. VІІ Інструкції № 449, за наслідками розгляду акта та інших матеріалів про порушення приймає начальник відповідного фіскального органу або його заступник. Рішення приймається за встановленою формою у двох примірниках. Перший примірник рішення протягом трьох робочих днів із дня його винесення надсилається платнику у порядку, встановленому для надсилання вимог, або вручається під підпис керівнику або головному бухгалтеру платника, банку чи фізичній особі – платнику єдиного внеску . Другий примірник залишається в фіскальному органі. Надіслані (вручені) рішення про застосування фінансових санкцій реєструються в журналі обліку рішень за формою згідно з додатком 19 до Інструкції № 449. Нумерація рішень провадиться в журналі, починаючи з першого номера, у межах календарного року. Рішення про нарахування пені та застосування штрафів вважається надісланим (врученим) юридичній особі або відокремленому підрозділу, якщо його передано службовій особі такого платника єдиного внеску під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення. Рішення про застосування штрафів вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місця перебування з повідомленням про вручення. Якщо платник на день надсилання йому фіскальним органом рішення про нарахування пені та застосування штрафів не повідомив в установленому порядку про зміну місцезнаходження (місця проживання), рішення вважається належним чином врученим навіть у разі його повернення як такого, що не знайшло адресата. У разі коли неможливо вручити платнику єдиного внеску рішення про нарахування пені та застосування штрафів поштою у зв’язку з його відсутністю за місцезнаходженням (службових осіб платника єдиного внеску за його місцезнаходженням), відмовою службових осіб платника єдиного внеску прийняти рішення, рішення про нарахування пені та застосування штрафів вважається врученим платнику єдиного внеску у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Частиною п’ятнадцятою ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та пп. 10 та 11 розд. VІІ Інструкції № 449 встановлено, що рішення контролюючого органу про нарахування пені та/або застосування штрафів є виконавчим документом. У разі якщо платник ЄВ чи банк отримали рішення про нарахування пені та/або застосування штрафів і не сплатили зазначені в них суми протягом десяти календарних днів, а також не оскаржили це рішення чи не повідомили у цей строк відповідний контролюючий орган про його оскарження, таке рішення передається для виконання органу державної виконавчої служби або до органів Казначейства. Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в тому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску (п. 12 розд. VІІ Інструкції № 449). Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов’язано з виникненням та сплатою недоїмки. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується (п. 13 розд. VІІ Інструкції № 449). ДОВІДКА: Мінімальна сума єдиного внеску (щомісячно) впродовж січня - грудня = 3723 *0,22 = 819,06 гривень; Терміни сплати : нарахування та утримання єдиного внеску із зарплат працівників потрібно сплатити в день отримання авансу або зарплати; підприємці сплачують до 20 числа місяця за кварталом (тобто останній день - 19 число).


06.12.2018 09:39

ПІД ЧАС ТИЖНЯ ПРАВА ФІСКАЛИ БУКОВИНИ ПРОВЕДУТЬ «ПОДАТКОВИЙ ЛІКБЕЗ»
Головне управління у ДСФ Чернівецькій області запрошує платників податків, студентів, учнів взяти участь у заходах під час Всеукраїнського тижня права, який проводиться щорічно. Всеукраїнський тиждень права, обов’язково включає 10 грудня – Міжнародний День захисту прав людини. В цей день вшановується проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини. У фіскальному відомстві відзначають, мета таких заходів утвердити повагу до права, завоювати довіру платників податків до фіскального відомства в регіоні та сприяти удосконаленню вітчизняного механізму захисту прав людини. У 2018 році Всеукраїнський тиждень права припадає на 10-14 грудня. Серед ініційованих фіскалами заходів семінари, лекції, бесіди, зустрічі за круглим столом, екскурсії та День відкритих дверей. У рамках цих заходів планується висвітлити питання реалізації і захисту прав платників податків та проведення реформи у сфері політики органів ДФС. Крім того, під час зустрічей можна ознайомитися з новаціями законодавства та правилами подання декларацій на податкову знижку. Також, громадяни та платники податків області можуть отримати вичерпні консультації від провідних фахівців управління правової роботи з питань здійснення підприємницької діяльності, захисту прав громадян та платників податків. Модераторами усіх заходів під час проведення Всеукраїнського тижня права у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області визначено фахівців сектору комунікацій - контактний телефон: 0372(545576), електронна адреса: bukdpa@ukr.net.


06.12.2018 09:38

МАЙЖЕ 4 МІЛЬЯРДИ ПОДАТКОВИХ ПЛАТЕЖІВ СПЛАТИЛИ БУКОВИНЦІ ДО БЮДЖЕТІВ УСІХ РІВНІВ
За інформацією Головного управління ДФС у Чернівецькій області зібрано 3 мільярди 934,6 млн .грн. Така сума на 668,0 млн. грн. , або на 20,4 відсотки перевищує надходження 2017 року. Індикативний показник ДФС України за 11 місяців 2018 року виконано на 102,6 відсоток, або додатково забезпечено понад 100,6 млн. грн. Із вказаних надходжень на загальнодержавні потреби – до державного бюджету спрямовано 1 мільярд 531,8 млн. грн. В свою чергу, на потреби місцевих громад області, надійшло 2 мільярди 402,8 млн. грн. У порівнянні з 2017 роком приріст податкових платежів до бюджетів місцевих громад перевищив 410,1 млн. грн., до державного – 257,9 млн. грн. На підвищення обороноздатності країни буковинці сплатили 163,8 млн. грн. військового податку. Надходження на загальнообов’язкове державне соціальне страхування перевищили 2 мільярди 459,1 млн. грн. Виконання індикативних показників забезпечено на рівні 102,2 відсотків, у грошовому еквіваленті (+ 53,5 млн.грн.) Виконання завдань ДФСУ за всіма видами як загальнодержавних так і місцевих податків забезпечено усіма територіальними управліннями, зокрема: Вижницьке управління ГУ ДФС – 259,1 млн. грн., Кельменецьке управління ГУ ДФС – 251,2 млн. грн., Кіцманське управління ГУ ДФС -343,8 млн. грн., Новоселицьке управління ГУ ДФС- 243,8 млн. грн., Сокирянське управління ГУ ДФС – 238,3 млн. грн., Сторожинецьке управління ГУ ДФС – 392,9 млн. грн., Чернівецьке управління ГУ ДФС – 2203,6 млн. грн.


04.12.2018 16:08

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН! ЧЕРНІВЕЦЬКА МИТНИЦЯ ДФС ЗАСТЕРІГАЄ!
У перші дні здійснення митних формальностей, щодо так званих «євроблях», спостерігається значний ажіотаж довкола процедури здійснення розмитнення таких авто. Наголошуємо, що детальну індивідуальну консультацію можна отримати у відділі митного оформлення №1 Чернівецької митниці ДФС за адресою: вул. Руська, 248 М, м. Чернівці. Жоден із працівників митниці не надає консультації через посередників, а тим паче за певну винагороду. Наразі має місце ситуація, коли підприємливі особи, користуючись необізнаністю громадян та прикриваючись нібито зв‘язками із митниками, пропонують допомогу у оформленні документів за відповідну винагороду. Чернівецька митниця ДФС не має жодного стосунку до таких пропозицій. Будьте пильними, аби не стати жертвою шахраїв.


04.12.2018 10:28

З ПИТАНЬ ДОТРИМАННЯ КАСОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ БУКОВИНСЬКІ ФІСКАЛИ СПІЛКУВАЛИСЬ ОН-ЛАЙН З ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ
Днями, відбулась он-лайн – конференція на тему: «Касова дисципліна: РРО, готівка, ліміт каси». На запитання платників відповідала заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан. Інтернет користувачів цікавили питання щодо перевірки фіскального чека в «Електронному кабінеті», порядок оприбуткування готівки в касах та ліміт каси, а також правильність застосування РРО платниками. Пропонуємо нижче ознайомитись з повним переліком запитань та відповідей на них: Чи може кожен громадянин фіскальний чек перевірити в «Електронному кабінеті»? Фіскальною службою реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО. Для цього необхідно зайти на офіційний портал територіальних органів ДФС у Чернівецькій області чи офіційний портал Державної фіскальної служби України вкладення «Електронний кабінет». Слід знати, сервіс знаходиться в відкритій частині електронного кабінету, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО). Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером і датою. Якщо ви не знайшли свою електронну чешку в системі, зробіть його фото та надішліть за адресою: infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів. Скажіть, будь ласка, чи потрібно заводити касову книгу, затверджувати ліміт готівки, якщо підприємство працює тільки по безготівковому розрахунку? Відповідно до п.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 №148 це Положення розроблено відповідно до Закону України «Про Національний банк України» і визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності, фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність. Пунктом 3 Положення визначено, що касові операції – операції суб'єктів господарювання між собою та з фізичними особами, пов'язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку, а касова книга – документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі. Таким чином, якщо підприємство працює тільки по безготівковому розрахунку заводити касову книгу та затверджувати ліміт готівки не потрібно. Хто має право контролювати та штрафувати за порушення касової дисципліни? Відповідно до п.47 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 №148 перевірки дотримання порядку ведення операцій з готівкою здійснюють органи Державної фіскальної служби України відповідно до їх компетенції. Керівники підприємств та суб'єкти господарювання несуть відповідальність за дотриманням порядку ведення операцій з готівкою. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку. Органи Державної фіскальної служби України в разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою застосовують до порушників штрафні санкції згідно з законодавством України. Чи застосовуються касові апарати при продажу мобільних телефонів фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку 2 та 3 груп? Згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України касові апарати не застосовуються платниками єдиного податку І, ІІ та ІІІ групи (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень. Зазначена норма ПКУ не поширюється на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, обслуговуванню або гарантійній заміні, у цілях застосування касових апаратів, затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 р. №231. Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони та мобільні телефони, що мають згідно з УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, фізичним особам-підприємцям-платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим касового апарата. Як оприбутковувати готівку в касах відокремлених підрозділів, а також у касах фізичних осіб - підприємців, що застосовують РРО? Відповідно до п. 11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО / занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. Чи може фізична особа на протязі одного дня оплатити покупку товару готівкою на суму більше 50000 гривень? Відповідно до п.7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 №148 фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою із суб'єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п'ятдесяти тисяч) гривень включно. Платежі на суму, що перевищують 50000 гривень, проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством України порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Чи потрібно вести касову книгу відокремленому підрозділу, який проводить розрахунки через РРО? Відповідно до абз. 3 п. 11 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національнай валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148, готівку, яка надходить до кас, оприбутковують у день одержання готівки у повній сумі. У касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та/або книги обліку розрахункових операцій (КОРО) без ведення касової книги, оприбуткуванням готівки є облік готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та підтверджує оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є: квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку; квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування; примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача; чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів. Підприємство відповідно до Положення № 148 зобов’язане розробити і затвердити порядок оприбуткування готівки в касі внутрішнім документом, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами. Отже, у разі розрахунків на відокремленому підрозділі через РРО вести касову книгу не обов’язково, якщо дотримано вимог щодо оприбуткування готівки на відокремленому підрозділі. Чи необхідно ФОП на загальній системі оподаткування застосовувати РРО? Відповідно до п.1 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Враховуючи викладене, суб`єкти господарювання – фізичні особи, що знаходяться на загальній системі оподаткування, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) повинні застосовувати РРО з дотриманням норм Закону. Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 (далі - Постанова № 1336), розробленою на виконання ст.10 Закону, затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО є обов’язковим, тобто, для окремих форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах Переліку, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій граничний розмір складає 200 тис. грн. на один суб’єкт господарської діяльності або 75 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг)), в залежності від форми та умов проведення діяльності. Яка відповідальність передбачена за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах підприємства? Відповідно до ст. 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року №436/95 „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” із змінами і доповненнями, за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах до суб’єктів підприємницької діяльності застосовується штрафна санкція у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день. Яким чином здійснюється облік готівки у вигляді благодійних внесків, які збирає благодійна організація, у тому числі в «скриньки»? Відповідно до п.п. 2 п. 58 розд. VI Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148) із змінами та доповненнями, готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Згідно з п. 11 розд. ІІ Положення № 148 оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та/або книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. Суми готівки, що оприбутковуються мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах (п. 13 розд. ІІ Положення № 148). Згідно з п. 25 розд. III Положення № 148 приймання готівки в касу проводиться за прибутковим касовим ордером (додаток 2 до Положення № 148), підписаним головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником установи/підприємства. До прибуткових касових ордерів можуть додаватися документи, які є підставою для їх складання. Порядок визначення строків здавання готівкової виручки (готівки) та ліміту каси встановлено розд. V Положення № 148. Враховуючи вищевикладене, благодійна організація повинна оприбуткувати у касі з оформленням прибуткового касового ордеру готівкові кошти, отримані як благодійні внески, у тому числі вилучені із «скриньки», та у визначені законодавством строки здати готівку до установ банку для зарахування на рахунок.


04.12.2018 10:25

ЗАПИТАННЯ ВІД ПЛАТНИКА: ЯК ОПОДАТКОВУЄТЬСЯ ПДФО ВАРТІСТЬ ПОДАРУНКІВ, ОТРИМАНИХ ФО ВІД ЮО?
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Податкового кодексу України, відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Статтею 165 ПКУ встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць 3723,0 грн.*25%=930,75 грн. ), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).Водночас перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, встановлено п. 164.2 ст. 164 ПКУ. Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема: дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розд. IV ПКУ (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ); дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), у вигляді, зокрема вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни. Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ). Згідно з п. 174.6 ст. 174 ПКУ доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ. Враховуючи викладене, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати №723, встановленої на 01 січня звітного податкового року. Зауважуємо, якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то уся їх вартість оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.


30.11.2018 14:40

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВИЛЬНІСТЬ ЗАПОВНЕННЯ «ПЛАТІЖКИ» НЕСЕ ПЛАТНИК ПОДАТКІВ
Головне управління ДФС у Чернівецькій області наголошує, що за правильність заповнення реквізитів в платіжних документах відповідальність несе не банківська установа, а платник податків. Тому, з метою уникнення помилок та запобігання нарахування штрафних санкцій при сплаті платежів, необхідно дотримуватися вимог Наказу МФУ від 24.07.2015р. № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів». Згідно з Порядком, в полі № 3 розрахункового документа обов’язково зазначається податковий номер платника податків. Тобто, у разі перерахування платником податку за себе у цьому полі ставиться його особистий податковий номер. Крім того, у вказаному Порядку наведені приклади заповнення поля «Призначення платежу» у різних випадках. Особливу увагу при заповненні цього поля потрібно приділяти правильності визначення коду видів сплати. Перелік кодів видів сплати за податками, зборами та митними платежами наведено в додатку до наказу №666.


30.11.2018 14:38

ДФС БУКОВИНИ НАГАДУЄ: ПРАЦІВНИК НЕ МОЖЕ БУТИ ДОПУЩЕНИЙ ДО РОБОТИ БЕЗ ПОВІДОМЛЕННЯ ДО ФІСКАЛЬНОГО ОРГАНУ
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області нагадують, що Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника згідно постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413, якою затверджено «Порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ одним із таких способів: 1) засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб; 2) на паперових носіях разом з копією в електронній формі; 3) на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами. Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" .


29.11.2018 11:20

ДФС БУКОВИНИ: ЯК СКЛАДАТИ НОВІ ПН ТА РК ДО НИХ З 1 ГРУДНЯ?
З 1 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється за новою формою, затвердженою наказом №763. "Новації" реєстрації та коригувань Державна фіскальна служба України у листі від 27.11.2018 р. №36942/7/99-99-15-03-02-17 серед яких деталізовано наступні питання: зміни у формах податкової накладної та розрахунку коригування; зміни в порядку заповнення заголовної частини ПН та РК (заповнення полів у верхній лівій частині, реквізиту «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» (постачальника/покупця); особливості заповнення графи розділу Б ПН та РК «Сума податку на додану вартість»; особливості складання РК до ПН для виправлення помилок в реквізитах заголовної частини ПН і виправлення помилки в ІПН отримувача (покупця); зазначення у РК до ПН причини коригування та груп коригування; особливості складання РК до помилково складених ПН. Крім того, в листі ДФСУ зазначається, що податкові накладні та розрахунки коригування, які були подані на реєстрацію до 01.12.2018 р. і реєстрація яких була зупинена, в подальшому (у разі прийняття відповідного рішення) реєструються в ЄРПН за формою, за якою такі документи були подані до ЄРПН. Детальніше в Листі ДФСУ від 27.11.2018 р. №36942/7/99-99-15-03-02-17


29.11.2018 11:19

З 1 ГРУДНЯ 2018 РОКУ ДЕЯКІ СОЦІАЛЬНІ СТАНДАРТИ ЗАЗНАЮТЬ ЗМІН
Інформують фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області та зауважують, вже з 1 грудня, згідно ст. 7 Закону «Про Державний бюджет на 2018 рік», зросте прожитковий мінімум. Водночас збільшаться й інші види прожиткового мінімуму. Законом установлено прожитковий мінімум на одну особу у 2018 році у розрахунку на місяць у розмірі: з 1 грудня - 1853 грн. Для основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до шести років: з 1 грудня - 2 027 грн.; для працездатних осіб: з 1 грудня - 1 921 грн.; для осіб, які втратили працездатність: з 1 грудня - 1 497 грн. Водночас, у регіональній фіскальній службі наголошують, мінімальна заробітна плата станом на 01.12.2018 р. не змінюється і становить 3723 грн на місяць (або 22,41 грн у погодинному розмірі). Та, звертають увагу платників податків на те, що залишаються незмінними при нарахуванні та сплаті єдиний податок, ЄСВ та податкова соціальна пільга. Інфографіка за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/358952.html.


29.11.2018 11:18

ДФС БУКОВИНИ: АЛГОРИТМ ПЕРЕВІРКИ ТЕРМІНУ ДІЇ ЕЛЕКТРОННОГО ЦИФРОВОГО ПІДПИСУ
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області звертають увагу платників, перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката можна за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки». Слід знати, наступні дії платника: в меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші. Детальну інформацію про кваліфікований сертифікат можна переглянути, обравши пункт «Детальна інформація».


29.11.2018 11:16

РОЗМИТНЕННЯ АВТО НА ЄВРОНОМЕРАХ: ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!
На Чернівецькій митниці ДФС інформують, що отримати роз’яснення змін, внесених до Митного кодексу України щодо нових умов ввезення транспортних засобів та їх розмитнення можна у відділі митного оформлення №1. Контакти відділу розміщено на офіційному порталі Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області "Митні пункти" за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/mitni-punkti/239552.html


27.11.2018 15:57

ПЕРШИЙ АВТОМОБІЛЬ НА ІНОЗЕМНІЙ РЕЄСТРАЦІЇ РОЗМИТНЕНИЙ НА БУКОВИНІ
Чернівецька митниця ДФС оформила перший транспортний засіб на «єврономерах» за новими пільговими умовами. Громадянин України розмитнив свій легковий автомобіль з дизельним двигуном Renault Laguna 2004 року випуску з німецькою реєстрацією, сплативши до державного бюджету понад 49,3 тис грн. Таким чином мито (10%) склало 4,6 тис грн, акцизний податок (пільгова ставка із застосуванням коефіцієнта 0,5) – 28,765 тис грн та ПДВ (20%) – 15,957 тис грн. Слід зазначити, що до 25 листопада, коли вступив в силу Закон, що передбачає нові правила ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією, імпорт цієї автівки був неможливим через заборону до митного оформлення автомобілів старше 8 років. Нагадаємо, що протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності закону базова ставка акцизного податку розраховується з 50%-вою знижкою, крім електромобілів, із застосуванням коефіцієнтів в залежності від об’єму двигуна та віку ТЗ. Таким чином через три місяці митне оформлення даної Renault Laguna вартувало б резиденту 83,8 тис грн. Таким чином економія склала 34,5 тис грн. Крім того, митне оформлення здійснюється за умови добровільної сплати до державного бюджету коштів у сумі, що дорівнює 8500 грн (500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян) у разі, якщо цей транспортний засіб знаходиться на території України з порушенням вимог Митного кодексу України. Ці гроші сплачує фізична особа, яка є власником такого транспортного засобу або особа, уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України. При ввезенні для постійного користування транспортних засобів, що були в користуванні, підтвердження відповідності екологічним нормам ЄВРО 5 не вимагається.


Tеми