Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області )

19.04.2019 15:14

Особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подають декларацію за 2018 рік не пізніше 2 травня 2019 року
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз'яснюють, що відповідно до п.п.14.1.226 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більше як чотирьох фізичних осіб. Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, вважаються самозайнятими особами за умови, що вони не є працівниками у межах підприємницької діяльності або незалежної професійної діяльності. Особи, які бажають провадити незалежну професійну діяльність, підлягають реєстрації, як самозайняті особи, у контролюючих органах згідно з ПКУ. У фіскальному відомстві Буковини наголошують, фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про майновий стан та доходи, отримані у 2018 році (далі – декларація) відповідно до норм розділу IV ПКУ не пізніше 2 травня 2019 року та зобов’язані самостійно, не пізніше 31 липня 2018 року, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ними декларації. Іноземці та особи без громадянства, які зареєструвалися у контролюючих органах як самозайняті особи, є резидентами і у декларації, поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності, повинні зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.


19.04.2019 15:12

За землю буковинські платники сплатили понад 75,5 млн. грн.
У першому кварталі 2019 року до місцевих бюджетів від платників області надійшло понад 75,5 млн. грн. плати за землю - інформує очільник Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак. За його словами, найбільше земельного податку у місцеві бюджети сплатили платники: м. Чернівці - 41,6 млн. грн., Сторожинецького району – 5,1 млн. грн. та Новоселицького району – 5 млн. грн. Землевласники та землекористувачі інших районів спрямували до територіальних бюджетів земельного податку у наступних розмірах: Вижницький – 3,3 млн.грн., Герцаївський – 702,7 тис. грн.; Глибоцький - 3,1 млн. грн.; Заставнівський – 2,8 млн. грн.; Кельменецький - 3,4 млн. грн.; Кіцманський – 3,3 млн. грн.; Путильський – 960,3 тис. грн.; Сокирянський – 1,9 млн. грн.; Хотинський –2,4 млн. грн. та м. Новодністровськ - 1,9 млн. грн. В цілому у січні – березні поточного року, власниками та орендарями земельних ділянок - юридичними особами до місцевої скарбниці перераховано понад 60,2 млн. грн., а підприємцями - фізичними особами та громадянами – 15,3 млн. грн.. У відомстві нагадують, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи. Крім того, наголошують, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичне перебування землі у власності або користуванні у поточному році.


18.04.2019 16:25

Повідомлення до органів ДФС подається до початку роботи новоприйнятого працівника
Акцентують у Головному фіскальному відомстві Буковини. Та роз’яснюють, Порядок повідомлення ДФС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу затверджений постановою Кабміну від 17.06.2015 р. № 413 (далі - Постанова № 413). Зокрема, Постановою № 413 визначено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи ФОП до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором. Норми ст. 24 КЗпП України та Постанови № 413 поширюються на всі випадки, коли працівник виконує роботу на умовах трудового договору, при цьому працівник не може бути допущений до роботи без повідомлення до ДФС та її територіальних органів, оскільки в названих законодавчих актах чітко визначено, що повідомлення до ДФС подається до початку роботи працівника. Слід знати, у графах 8 і 9 форми повідомлення про прийняття працівника на роботу (додаток до Постанови № 413) подається інформація про дату видання наказу, дату виходу працівника на роботу, та зазначається дата формування повідомлення. Тож повідомлення про прийняття на роботу є частиною укладання трудового договору. Водночас, у регіональній фіскальній службі нагадують про нюанси подання такого повідомлення, зокрема: дата наказу про прийняття працівника на роботу та дата початку роботи працівника не співпадають; подання повідомлення про прийнятих працівників за допомогою підприємств поштового зв’язку не передбачено. (Лист Мінсоцполітики від 19.08.2015 р. № 1069/13/84-15); встановлено реквізити, які дають можливість подання уточнюючого повідомлення у разі необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу або допущення помилки роботодавцем (тип: початкове або скасовуюче). Тобто у разi якщо роботодавцем було подано повідомлення про прийняття працiвника на роботу, але працiвник так i не приступив до виконання обов’язків, то роботодавцем подається повiдомлення про прийняття працiвника на роботу типу «скасовуюче» (лист Мінсоцполітики від 29.04.2016 р. № 492/13/84-16). Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором в один із таких способів: засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог чинного законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами. Власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган (особа) чи фізична особа подає повідомлення про прийняття працівників на роботу на паперових носіях за умови, якщо на дату формування такого повідомлення у страхувальника трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма найманими працівниками. Тобто у повідомленні заповнюються рядки не більше ніж на п’ять прийнятих осіб, незалежно від кількості уже працюючих на підприємстві найманих працівників (лист ДФС від 05.10.2015 р. № 21095/6/99-99-17-03-03-15).


18.04.2019 16:23

Податкова міліція Буковини: впродовж першого кварталу у сфері податків викрито 17 кримінальних правопорушень
За інформацією Головного управління ДФС у Чернівецькій області в Єдиному реєстрі досудових розслідувань впродовж першого кварталу цього року обліковано 17 кримінальних правопорушень. З числа зареєстрованих кримінальних проваджень, майже половину складають за ст. 212 КК України ( ухилення від сплати податків) - 8 справ; трохи менше за ч. 1 ст. 204 КК України (виготовлення, зберігання з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів) – 5; за ч. 2 ст. 204 КК України (…теж саме шляхом відкриття «підпільного цеху» - 1; за ч. 1 ст. 199 КК України (виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, з метою збуту або збут марок акцизного податку України) – 3. До суду від початку 2019 року направлено провадження за вчинення 6 кримінальних проваджень. У закінчених провадженнях збитки нанесені бюджету складають майже 2 млн. грн., які сплачено у повній сумі. Податковими міліціонерами в впродовж січня-березня 2019 року в рамках операцій «Акциз-2019» та «Рубіж-2019» з незаконного обігу вилучено товарів на понад 11,1 млн.грн., серед яких 99 відсотків складають підакцизні товари. Загалом реквізовано 184,2 тис. пачок тютюнових виробів, 3005 дал спирту, 155,4 дал лікеро-горілчаних та 4 автомобілі. Серед резонансних порушень, виявлених у першому кварталі 2019 року податковими міліціонерами, є ліквідація діяльності «підпільного» цеху, де виготовляли лікеро – горілчаний «фальсифікат». Так само, податкові міліціонери зруйнували «схему» ухилення від сплати податку на додану вартість на суму майже півмільйона гривень.


17.04.2019 15:44

З 2 травня вступають у дію нові рахунки для сплати ЄСВ
З 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС. Звертаємо увагу, що до 26.04.2019 діють старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України. Нагадаємо, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2019 році» від 10.01.2019 № 7-р у квітні поточного року вівторок 30 квітня перенесено на суботу 11 травня, тобто останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день 30 квітня 2019 року. Нормами податкового кодексу України не передбачено перенесення термінів слати податків і зборів (п.57.1 ст.57 Кодексу), тому сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань необхідно здійснити не пізніше 26 квітня 2019 року.


17.04.2019 15:17

ДФС Буковини: затверджено нові порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО РРО
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області інформують, затверджені нові порядки ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (реєстр екземплярів РРО) та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (реєстр ЦСО). Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 13.02.2019 № 64 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (орієнтовно 19.04.2019). Зокрема, змінами передбачено, що реєстрація РРО буде здійснюватися за спрощеною процедурою. Достатньо однієї заяви, яка матиме спрощену форму і її можна подати електронній формі без додатків. Детальніше за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/375555.html


17.04.2019 15:07

Суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn-line
Роз’яснюють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Відтак, суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn-line та надати усні звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та інформацію на сервіс «Пульс» і про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади», зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером телефону: 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів - за тарифами операторів мобільного зв’язку). У фіскальному відомстві наголошують, для зручності отримання інформаційних послуг за телефоном та можливості вибору бажаного напрямку послуг за допомогою автовідповідача телефонний апарат має працювати в тоновому режимі набору номера. Для переведення телефонного апарату в тоновий режим необхідно натиснути кнопку [*] - «зірочка» або перевести перемикач на корпусі телефону/на слухавці у положення «Tone» (Тон). Мобільні телефони переводити в тоновий режим не потрібно. Слід зауважити, що у дискових телефонних апаратах відсутня можливість тонового набору номера. Інформація, яка надається за допомогою автовідповідача, систематизована за напрямами: Кнопка 0 - отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій; Кнопка 1 - отримання інформаційно-довідкових послуг; Кнопка 2 - скасування у телефонному режимі посиленого сертифікату або отримання консультації щодо електронного цифрового підпису; Кнопка 3 - залишити усне звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»; Кнопка 4 - залишити інформацію на сервіс «Пульс»; Кнопка 5 - залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»; Кнопка 6 - залишити повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС; Кнопка 7 - довідкова інформація щодо самостійного пошуку відповідей на запитання у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та електронної адреси, на яку можна надіслати запитання. Інформаційно-довідкові послуги надаються з 08.00 до 20.00 (крім суботи та неділі).


17.04.2019 14:55

Чернівецькі митники вилучили партію незаконно ввезених джинсів
Чернівецькі митники вилучили партію незаконно ввезених джинсів 6 квітня у пункті пропуску «Порубне» митного поста «Вадул - Сірет» Чернівецької митниці ДФС припинено спробу незаконного ввезення товарів широкого вжитку. У транспортному засобі, що переміщував з Румунії на адресу однієї з чернівецьких фірм плити ДСП, виявлено незадекларовані приховані від митного контролю джинси. У кабіні автівки водій перевозив незадекларовані 30 пар джинсів, а у вантажному приміщенні біля передньої стінки за плитами ДСП 1232 пари та 7 комплектів спортивних костюмів загальною вартістю 634,5 тис. грн. Наразі митники запроваджують справу про порушення митних правил за ст. 472 та ч.1 ст.483 Митного кодексу України, санкції яких у тому числі передбачають накладення штрафу у розмірі 100% вартості товарів та їх конфіскацію.


17.04.2019 14:54

Бізнесмени області вчасно не одержали понад 8,8 млн. дол. США «валютної» виручки
У фіскальному відомстві Буковини інформують, що прострочена дебіторська заборгованість за межами України від здійснених зовнішньоекономічних операцій рахується у 61 бізнесмена області, а її сума в перерахунку згідно курсу НБУ на 1 квітня 2019 року перевищує 8825,3 тис. доларів США. У розрізі валют – 7680,6 тис. доларів США; 2207,2  тис. російських рублів; 915,9 тис. Євро. У першому кварталі цього року аудитори фіскального відомства перевірили 18 суб’єктів, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність. Перевірками за порушення термінів розрахунків в іноземній валюті донараховано понад 0,3 млн. грн. пені. Також, фіскали звертають увагу суб’єктів ЗЕД, що 07.07.2018 набрав чинності Закон України «Про валюту і валютні цінності» від 21.06.2018 № 2473-VIII, який визначає правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов'язки суб'єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства. Даними змінами не відмінено нарахування пені за несвоєчасні розрахунки. Зокрема п.5 статті 13 даного Закону передбачено, що порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).


16.04.2019 16:05

Роз’яснює Чернівецька митниця ДФС
Де на веб-сайті ДФС України можна ознайомитись з переліком товарів, стосовно яких контролюючими органами прийняті рішення щодо їх класифікації згідно з УКТЗЕД? Ознайомитись з Переліком товарів, стосовно яких контролюючими органами прийняті рішення щодо їх класифікації згідно з УКТЗЕД можна на сайті ДФС України (http://sfs.gov.ua/), натиснувши на головній сторінці банер «Митне оформлення» / Суб’єктам ЗЕД / Класифікація товарів / Перелік товарів, щодо яких прийняті класифікаційні рішення. Яка структура та механізм застосування УКТ ЗЕД? Згідно із ч. 1 ст. 67 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів (ч. 2 ст. 67 МКУ). Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев’ятий та десятий знаки цифрового коду (ч. 3 ст. 67 МКУ). При цьому відповідно до ч. 4 ст. 67 МКУ структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків). Як визначається код транспортних засобів згідно УКТ ЗЕД? Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України» від 19 вересня 2013 року № 584-VII, з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД та визначальних для класифікації характеристик товару. Для однозначної класифікації моторних транспортних засобів (далі – МТЗ) необхідно використовувати: технічну документацію заводу-виробника автомобіля із зазначенням кількості місць для сидіння; сертифікати або аналогічні документи, видані уповноваженим органом країни-виробника, що містять повну технічну характеристику транспортного засобу; об’єм та тип двигуна; рік виготовлення МТЗ; наявність або відсутність реєстраційних документів. МТЗ за призначенням поділяються на такі основні групи: пасажирські, вантажні, спеціальні Згідно вимог УКТЗЕД МТЗ розглядаються у товарній групі 87. Трактори (за винятком тракторів товарної позиції 8709) класифікуються у товарній позиції 8701 згідно УКТЗЕД. МТЗ, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, класифікуються у товарній позиції 8702 згідно УКТЗЕД. Автомобілі легкові та інші МТЗ, призначені головним чином для перевезення людей (крім МТЗ товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі, класифікуються у товарній позиції 8703 згідно УКТЗЕД. МТЗ для перевезення вантажів класифікуються у товарній позиції 8704 згідно УКТЗЕД.МТЗ спеціального призначення, крім призначених головним чином для перевезення людей або вантажів (наприклад, автомобілі вантажні для аварійного ремонту, автокрани, автомобілі пожежні, автобетономішалки, автомобілі прибиральні для доріг, автомобілі поливомийні, автомобілі-майстерні, радіологічні автомобілі) класифікуються у товарній позиції 8705 згідно УКТЗЕД.


16.04.2019 16:03

У першому кварталі фіскали оштрафували продавців алкоголю та тютюну на понад мільйон гривень
Про це повідомили в управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Чернівецькій області. Загалом від початку року фіскали провели 69 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, тютюнових виробів та інших підакцизних товарів. За їх результатами застосовано фінансових і штрафних санкцій на понад 1,0 мільйон гривень. Аналіз виявлених порушень підтверджує, що в області торгівля алкоголем і тютюном у знаходиться «групі ризику» - під час перевірок встановлено порушення різного виду. Серед яких, роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін – 44 випадки на суму 511,6 тис. грн., або у 64 відсотки перевірених суб’єктів; роздрібна торгівля тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні роздрібні ціни – 12 випадків на суму 147,6 тис. грн., або у 17 відсотків перевірених суб’єктів; зберігання, транспортування, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка та/або з підробленими марками акцизного податку – 6 випадків на суму 102 тис. грн., або у 9 відсотків перевірених суб’єктів; роздрібна торгівля алкогольними напоями без наявності відповідних ліцензій – 3 випадки на суму 51 тис. грн., або у 4 відсотках перевірених суб’єктів; порушення вимог ст. 153 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині заборони продажу алкогольних напоїв на розлив суб’єктом господарювання без статусу суб’єкта громадського харчування та реалізації цигарок поштучно – 10 випадків на суму 68 тис. грн. (в тому числі 1 випадок на суму 6,8 тис. грн. – реалізація цигарок поштучно), або у 14 відсотків перевірених суб’єктів. Окрім того, на підставі матеріалів правоохоронних органів за порушення вимог ст. 153 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років застосовано штрафних санкцій на загальну суму 54,4 тис. грн. у 8 випадках. Довідка Станом на 01.04.2019 в Чернівецькій області ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами в області отримали 2163 суб‘єктів господарювання. Щоб дізнатись про статус, який має ліцензія: діюча, призупинена або анульована буковинці в можуть в режимі on-line на офіційному порталі Державної фіскальної служби України перевірити інформацію про неї. Для цього необхідно зайти у розділ «Реєстри» і обрати область України, в якій зареєстрований суб’єкт господарської діяльності.


16.04.2019 16:02

ДФС Буковини: з 2 травня вступають у дію нові рахунки для сплати ЄСВ
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області наголошують, з 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС. Детальніше за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html. Також, у фіскальному відомстві звертають увагу, що до 26.04.2019 діють старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України. Нагадаємо, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2019 році» від 10.01.2019 № 7-р у квітні поточного року вівторок 30 квітня перенесено на суботу 11 травня, тобто останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день 30 квітня 2019 року. Нормами податкового кодексу України не передбачено перенесення термінів слати податків і зборів (п.57.1 ст.57 Кодексу), тому сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань необхідно здійснити не пізніше 26 квітня 2019 року.


15.04.2019 14:35

До 1 травня слід надати заяву до фіскальної служби Буковини для підтвердження пільги з плати за землю
Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та пояснюють, заява подається у довільній формі до податкової інспекції за місцем знаходження земельної ділянки. Відповідно до ст. 287 ПКУ, фіскальними органами щорічно до 1 травня проводиться облік  платників  земельного податку – власників землі та землекористувачів.  Слід знати, пунктом 281.1 ПКУ визначено перелік категорій громадян, які звільняються від земельного податку, а саме: інваліди І і ІІ групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати податку відповідної категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара. У фіскальній службі Буковини наголошують, пунктом 281.4 ПКУ встановлено, якщо громадянин, який  належить до пільгової категорії, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, йому необхідно  до 1 травня поточного року подати письмову заяву у довільній формі до податкової інспекції за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності, крім земельної ділянки, на яку подано заяву у попередніх роках. Для отримання консультації щодо сплати  земельного податку та застосування пільги буковинці можуть звертатися до територіальних ЦОПів. Адреси та графік їх роботи  розміщено на суб – сайті «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» в банері «Центри обслуговування платників», за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/


15.04.2019 14:33

ДФС Буковини: з 1 травня 2019 року акцизні склади підлягають реєстрації
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області інформують, відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України платники акцизного податку зобов’язані з 1 травня до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року. Зазначені зміни передбачені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. № 2628-VIII. Крім цього, з 1 липня 2019 року запрацює оновлене визначення поняття «акцизний склад» (підпункт 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу). Зокрема, акцизним складом вважатимуться: - спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; - приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального. Водночас не визнаватимуться акцизним складом: - приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії; - приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; - приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; - паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої; Крім того, з 1 липня 2019 року вводиться поняття «акцизний склад пересувний» (п.п. 14.1.61 Податкового кодексу), який визначатиметься як транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України. Водночас, пересувний транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, статусу акцизного складу не матиме. Слід зазначити, що відповідно до статті 1281.3 Податкового кодексу  за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу – передбачена відповідальність у вигляді накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 гривень -  акцентують у фіскальному відомстві Буковини.


15.04.2019 14:30

Фіскали систематизували запитання, що надходили під час проведення он-лайн «Деклараційного лікбезу» впродовж минулого тижня
Впродовж тижня у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області проводився он-лайн «Деклараційний лікбез». Буковинці позитивно оцінили такий анонсований захід, щоправда більше запитань все ж таки надходило телефоном. Під час спілкування, як і у мережі Фейсбук так і під час розмови телефоном, кожен платник податків зміг дізнатися офіційну позицію ДФС з найактуальніших питань проведення Деклараційної кампанії - 2019.  «Запитання – лідер» це порядок декларування сум доходів від здавання в оренду квартир. Трохи менше респондентів цікавилися – про нюанси отримання податкової знижки та електронні сервіси для подання декларацій. Загалом спектр питань різноманітний -  це свідчить про те, що більшість краян готові виконати свій конституційний обов’язок і вчасно (не пізніше 2 травня 2019 року) подати декларацію про майновий стан та доходи за 2018 рік.  Наступного тижня – он-лайн «Деклараційний лікбез» щодо подання річної податкової декларації про майновий стан та доходи буде подовжено. Детальніше про його мету та порядок проведення за посиланнями: https://www.facebook.com/events/396107257609082/ Чекаємо Ваших запитань та обговорень на тему ДЕКЛАРУВАННЯ - 2019 в коментарях до публікації у мережі Фейсбук або за телефоном 0372(54-55-76). Систематизовані відповіді на запитання буковинців розміщені на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/375197.html


Tеми