Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області )

18.10.2018 15:53

ДФС БУКОВИНИ: АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ
Протягом якого терміну платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних? Строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) визначено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ). З 03 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 09 листопада 2017 року № 2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон № 2198), яким запроваджено, зокрема, зміни в строках реєстрації в ЄРПН податкових накладних та зміни в термінах формування податкового кредиту. Так, викладено у новій редакції абзац вісімнадцятий п. 201.10 ст. 201 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право зареєструвати в ЄРПН податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 01 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ. Водночас Законом № 2198 надано можливість платникам податку включати до податкового кредиту суми податку, зазначені у податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, протягом 1095 календарних днів з дати їх складення. Слід зазначити, що згідно з п. 198.6 ст. 198 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування. При цьому якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати їх складення. Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому їх зареєстровано в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування, у тому числі для платників податків, які застосовують касовий метод. Таким чином, платник ПДВ за умови дотримання вищезазначених вимог може зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, складені починаючи з 01 липня 2015 року протягом 1095 календарних днів з дати їх складання. Який порядок скорочення та округлення вартісних і кількісних показників податкової накладної? Згідно із п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відповідно до п. 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками. Водночас п. 16 Порядку № 1307 передбачено, що графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством. Тобто графа 7 податкової накладної повинна містити цифрове значення, що має не більше двох знаків після коми. В окремих випадках, коли ціни (тарифи) затверджено відповідними рішеннями уряду, у графі 7 податкової накладної може зазначатися числове значення з більшою кількістю знаків після коми. Таким чином, вартісні показники податкової накладної повинні містити не більше двох знаків після коми (крім показника графи 7, якщо для нього інше передбачено чинним законодавством). При цьому Порядком № 1307 не визначено обмеження щодо кількості знаків, яку можуть містити після коми кількісні показники, що зазначаються у графі 6 податкової накладної, а також правила округлення як вартісних так і кількісних показників, отриманих внаслідок розрахунку. Необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для вірного розрахунку вартісного показника у графі 10 податкової накладної та рядків I-IX розділу А податкової накладної. Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається вірним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знаку після коми округлення не призводить до збільшення такого знаку на «1» (одиницю). Чи може платник ПДВ зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у святковий чи вихідний день, якщо такий день є граничним днем реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної? Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін. Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) зі змінами і доповненнями передбачено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем. Чи передбачено виправлення помилок в таблиці даних платника податку? Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області зазначають, що відповідно до п. 29 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі – Порядок), платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку (далі – Таблиця) за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку. Згідно із п. 32 Порядку Таблиця із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після дня її отримання. Пунком 33 Порядку визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування або неврахування Таблиці, яке протягом операційного дня стає доступним платнику податку в електронному кабінеті. У рішенні про неврахування Таблиці в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п. 34 Порядку). Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у Таблиці даних платника. Однак платник, після прийняття рішення комісіями регіонального рівня про неврахування Таблиці, має право надіслати нову Таблицю з правильними даними.


18.10.2018 15:51

БУКОВИНСЬКІ ЛІСОКОРИСТУВАЧІ СПЛАТИЛИ ДО БЮДЖЕТУ 28,3 МЛН. ГРН. РЕНТНОЇ ПЛАТИ
В Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області відзначають, за використання регіональних лісових ресурсів з початку 2018 року до Зведеного бюджету платники сплатили 28,3 млн. грн. рентної плати. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 5,5 млн. грн.. Зокрема, за січень – вересень 2018 року територіальні громади від лісогосподарських підприємств області та тимчасових лісокористувачів отримали 16,3 млн. грн. натомість, до державного бюджету надійшло понад 12 млн. грн. «лісового податку» – інформують у відомстві. Та нагадують, платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі – юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи – підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.


18.10.2018 15:49

ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК МОЖНА ПЕРЕВІРИТИ В «ЕЛЕКТРОННОМУ КАБІНЕТІ»
У Головному управління ДФС у Чернівецькій області наголошують, що фіскальною службою реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО. Для цього необхідно зайти на офіційний портал територіальних органів ДФС у Чернівецькій області чи офіційний портал Державної фіскальної служби України вкладення «Електронний кабінет». Сервіс знаходиться в відкритій частині електронного кабінету, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО). Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером і датою. Якщо ви не знайшли свою електронну чешку в системі, зробіть його фото та надішліть за адресою: infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів. Нагадаємо, що E-Receipt – нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, яка передбачатиме тільки реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребуватиме плати за користування нею. Електронний чек генерується, зареєструється в системі ДФС і доповнюється QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в e-Receipt і буде доступний для перегляду в електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.


18.10.2018 10:19

З 1 ЖОВТНЯ ВІДБУЛИСЬ ЗМІНИ ДО ПРАВИЛ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЗАСТОСУВАННЯ РРО
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області інформують, Міністерство фінансів України наказом від 20.09.2018 р. №773 затвердив зміни до порядку: реєстрації і застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги); реєстрації і застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти; реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій; опломбування реєстраторів розрахункових операцій. Крім того, викладено в новій редакції численні форми заяв, довідок і т.д., починаючи з форми № 1-РРО "Заява про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій" і Розрахункової книжки до форми № 1-ЦСО "Довідка про опломбування реєстратора розрахункових операцій". Найважливішими новаціями є: спрощення процедур реєстрації РРО та введення їх в експлуатацію; впровадження при реєстрації і застосуванні РРО обміну інформацією в електронному вигляді; спрощення вимог щодо ведення КОРО (відміняється необхідність щоденного підклеювання звітних чеків). Наказ про ці зміни від 20.09.2018 р. № 773 набрав чинності з 1 жовтня, але переважна більшість змін, зокрема нові форми заяв щодо реєстрації та перереєстрації РРО та КОРО, а також щодо відмови застосовувати КОРО, та норми щодо механізму обміну інформацією в електронному вигляді при реєстрації та застосуванні РРО між ДФС та ЦСО, запрацюють лише після набрання чинності наказів Мінфіну щодо затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО РРО. До набрання чинності нових форм заяв у разі прийняття суб’єктом господарювання рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або увімкнення електроенергії, такий суб’єкт господарювання має додати до заяви про реєстрацію РРО копію відповідного рішення, про що зазначити в п. 9 такої заяви. Наразі зареєстровані журнали використання РРО, КОРО та РК за «старою формою» можуть використовуватись суб’єктами господарювання до скасування їх реєстрації або закінчення.


18.10.2018 10:18

МІСЦЕВІ ГРОМАДИ ЧЕРНІВЕЧЧИНИ ВІД ЛІЦЕНЗУВАННЯ ПРОДАЖУ ПІДАКЦИЗНИХ ТОВАРІВ ОТРИМАЛИ 9,4 МЛН. ГРН.
За інформацією Головного управління ДФС у Чернівецькій області, впродовж січня-вересня 2018 року, за ліцензування оптової(роздрібної) торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами надійшло до місцевих скарбниць Буковини майже 9,4 млн.грн., що склало 107,4 відсотків виконання доведеного індикативного показника. Станом на 1 жовтня 2018 року усього в області діє 4809 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 2258 суб’єктах господарської діяльності. Упродовж дев’яти місяців 2018 року суб’єкти господарювання області отримали 4140 ліцензій, з них 2361– на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 1779 – тютюнових виробів. Анульовано за цей період 525 ліцензій, з них у зв’язку з несплатою чергового квартального платежу було призупинено дію 137 ліцензій. Нагадаємо, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування. Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міст Києва та Севастополя на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі. У відомстві нагадують, що з 02.07.2018 змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998). Граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, протягом якого старі рахунки залишалися активними, закінчився 10.09.2018р. У зв’язку з цим, платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповнення розрахункових документів на сплату податків, зборів та платежів необхідно зазначати реквізити рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998). Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на офіційному порталі територіальних органів ДФС у Чернівецькій області в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).


16.10.2018 14:49

З 07 ЛИСТОПАДА 2018 ОТРИМАТИ СЕРТИФІКАТИ ВІДКРИТИХ КЛЮЧІВ ЗА ДОВІРЕНІСТЮ БУДЕ НЕМОЖЛИВО
Головне управління ДФС у Чернівецькій області звертає увагу платників, що з 07 листопада 2018 року набирає чинності Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги»(далі – Закон № 2155). Пунктом 2 ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи. Таким чином, починаючи з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (у т.ч. посвідченою нотаріально) буде неможливо.


16.10.2018 14:48

З ПОЧАТКУ РОКУ ПЛАТНИКИ БУКОВИНИ ОТРИМАЛИ ПОНАД 168 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ ВІДШКОДОВАНОГО ПДВ
Упродовж січня-вересня 2018 року платникам податків відшкодовано 168,7 млн грн податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року сума бюджетного відшкодування зросла на 48,4 млн. грн. У січні-вересні 2017 року платникам було повернуто 120,6 млн. грн ПДВ. Про це повідомили в Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Як зазначають у фіскальній службі, позитивної динаміки з відшкодування податку на додану вартість вдалося досягти за рахунок ефективної роботи системи моніторингу оцінки ризиків СМКОР, що дозволяє блокувати реєстрацію ризикових податкових накладних та електронному реєстру відшкодування ПДВ, який функціонує у відкритому режимі. Нагадаємо, що згідно з нормами Податкового кодексу України право на отримання бюджетного відшкодування має платник ПДВ, який прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування та подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Заяви на отримання бюджетного відшкодування задекларували 117 суб’єктів господарської діяльності на суму понад 182.6 млн. грн. податку на додану вартість. У відомстві також повідомили, що за 9 місяців поточного року збір податку на додану вартість до Державного бюджету склав 468,7 млн.грн., а це на 101,6 млн.грн. або 27,7 відсотків перевищує показник того року.


16.10.2018 14:39

РОЗДРІБНИЙ АКЦИЗ Є ОДНИМ З СЕГМЕНТІВ НАПОВНЕННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА БУКОВИНІ
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області повідомили, що з січня – вересня 2018 року бюджети місцевих громад Чернівецької області за рахунок акцизного податку з реалізації підакцизних товарів з роздрібної торгівлі поповнились на 92,9 млн. грн. Таким чином виконання індикативного завдання забезпечено на рівні 108 відсотків, додаткова сума надходжень перевищила очікувану на 6,9 мільйона гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року сума акцизного податку збільшилась на 5,5 млн.грн. «Показово, що сплата акцизного податку з роздрібного продажу до місцевих бюджетів сьогодні напряму може контролюватися керівниками територіальних громад, які повинні бути зацікавлені в тому, щоб зі сплаченої ними суми за придбаний товар своєчасно та повному обсязі надходили податки в бюджет. Загалом активна громадянська позиція усіх членів територіальних громад краю має посприяти тому, щоб представники підприємництва, котрі здійснюють реалізацію алкогольної продукції та тютюнових виробів, робили це на рівні високої податкової культури. Від цього у виграші будуть усі, адже до бюджету надходитимуть належні податкові надходження від продажу легальної якісної продукції», - акцентують у Головному управлінну ДФС у Чернівецькій області.


12.10.2018 15:55

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ БУКОВИНИ! ЗМІНЕНО РЕЖИМ РОБОТИ ЦОПІВ
Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. З метою якісного надання платникам податків адміністративних послуг та запобігання виникнення можливих ризиків несвоєчасного прийняття податкової звітності, повідомляє про оновлений режим роботи Центрів обслуговування платників ГУ ДФС у Чернівецькій області: Понеділок - четвер - робочий день з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., П’ятниця - робочий день з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв. Обідня перерва - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.; Вихідні дні - субота, неділя. У відомстві нагадують, 15 жовтня 2018 року – вихідний день.


12.10.2018 15:54

ЮРИСТИ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ БУКОВИНИ ЗАХИСТИЛИ В СУДАХ НА КОРИСТЬ ДЕРЖАВИ МАЙЖЕ 298 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що у провадженні юридичного підрозділу фіскального відомства Буковини упродовж січня-вересня 2018 року в судах України знаходилась 357 справ на загальну суму 566,9 млн. грн., в тому числі 238 справ, провадження по яких відкрито в минулих роках. Всього впродовж дев’яти місяців нинішнього року прийнято судами рішень по 144 справах на загальну суму позовних вимог 326,7 млн.грн. На користь фіскальної служби області протягом зазначеного періоду прийнято 96 судових рішень на загальну суму 297,7 млн. грн., це понад 91 відсоток від суми всіх судових рішень. На користь платників податків вирішено 48 справи на загальну суму 29 млн. грн. Щодо категорії справ, то переважна більшість це справи по скасуванню податкових повідомлень-рішень та стягнення податкового боргу. Нагадаємо, порядок оскарження рішень контролюючих органів регламентовано статтею 56 Податкового кодексу України та статтею 24 Митного кодексу України. Але звертаємо увагу, що подаються такі скарги протягом 10 календарних днів, які настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу. При цьому скарга має подаватися до контролюючого органу вищого рівня, тобто до ДФС України. Така скарга розглядається і по ній приймається рішення, яке в подальшому, за необхідності, може бути оскаржене в судовому порядку.


12.10.2018 15:52

«ЄДИНЕ ВІКНО» ОПТИМІЗУЄ КОНТРОЛЬНІ ПРОЦЕДУРИ ТА МІНІМІЗУЄ КОРУПЦІЙНІ РИЗИКИ
Фахівці Чернівецької митниці повідомили, що 4 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України від 6 вересня 2018 року №2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України» (далі Закон №2530). Зокрема, Законом №2530 внесено зміни до Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI (далі – МКУ), чим створено законодавчу основу для механізму «Єдиного вікна» та функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно для міжнародної торгівлі», що оптимізує здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України, а саме: скасовується необхідність подання суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності або митним брокером паперового документа, виданого одним державним органом – іншому. Дані будуть надаватися одноразово в електронному вигляді із застосуванням засобів електронного цифрового підпису та не потребуватимуть дублювання в паперовій формі. Відтепер діє тільки електронний документообіг, що мінімізуватиме корупційні ризики при взаємодії між посадовими особами держорганів та бізнесом; скорочується кількість контролюючих органів на кордоні. Скасовується санітарно-епідеміологічний та екологічний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон, митники перевірятимуть дозвільні документи, які на сьогодні контролювались екологами. Таким чином, санітарно-епідеміологічний нагляд буде здійснюватися всередині країни після митного оформлення товарів. У пунктах пропуску через державний кордон України функції санітарно-епідеміологічної служби обмежуються проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів через медичний огляд пасажирів, екіпажів тощо; передбачається застосування органами доходів і зборів під час здійснення митних процедур інформації з державних реєстрів про товари, які контролюються. Крім того, до обов’язків ДФС також віднесено визначення кодів згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо переміщення яких через митний кордон України встановлені заборони або обмеження. За даними відповідного контролюючого органу буде надаватися інформація щодо товарів, які підпадають під контроль (флора, фауна, культурні цінності, пестициди), і на цій основі ДФС формуватиме реєстр кодів.


11.10.2018 15:14

БУКОВИНСЬКІ ПЛАТНИКИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ СПЛАТИЛИ ДО РЕГІОНАЛЬНОЇ КАЗНИ РЕКОРДНІ – 270 МЛН. ГРН.
За дев’ять місяців 2018 року платники єдиного податку – фізичні та юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів 270 млн грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року спрощенці збільшили сплату на 45,7 млн. грн. – повідомляє очільник Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак. Відрадно, що спрощенці стабільно збільшують сплату єдиного податку, оскільки єдиний податок є одними з головних фінансово потужних складових доходів місцевого бюджету – наголошує посадовець. Та відзначає, цьогоріч найбільше зазначеного податку надійшло до казни від фізичних осіб - платників єдиного податку, які спрямували до казни 208,6 млн. грн. Юридичні особи, які використовують спрощену систему сплатили 41,8 млн. грн., а сільгоспвиробники області забезпечили 19,6 млн. грн. надходжень до територіального бюджету. В цілому, в регіоні станом на початок жовтня обліковується 27,3 тис. фізичних осіб – платників єдиного податку, 2,6 тис. підприємств-спрощенців, а також 702 сільгосптоваровиробників.


11.10.2018 15:13

ЄДИНИЙ ВНЕСОК СПЛАЧУЄТЬСЯ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПЛАТНИКА
Акцентують у Головному управлінні ДФС в Чернівецькій області. Та нагадують, правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року N 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких згідно з Законом N 2464 покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції відповідно до статті 25 цього Закону. Зокрема: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум; за донарахування органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску; за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум; тощо. Також на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Варто пам’ятати, що за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності підприємці або особи, які забезпечують себе роботою самостійно, згідно зі ст. 165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення несуть ще й адміністративну відповідальність. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується (частина шістнадцята статті 25 Закону N 2464). Звертаємо увагу платників податків, 19 жовтня 2018 року – останній день сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність за третій квартал поточного року.


10.10.2018 14:51

МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ БУКОВИНИ ПОПОВНИЛИСЬ МАЙЖЕ НА 1,9 МІЛЬЯРДІВ ГРИВЕНЬ
Про це повідомляють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та зазначають, що за січень-вересень нинішнього року до місцевих бюджетів надійшло 1896,1 млн. грн. Планові показники затверджені органами самоврядування виконано на 103,0 відсотків, у розпорядження місцевихгромад краю понад планові завдання надійшло 54,7 млн.грн. Серед вагомих джерел, які наповнюють місцеві бюджети залишаються податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю та акцизний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 1210,5 млн. грн., що на 29,2 млн. грн. більше, доведеного завдання. Наступним за рівнем надходжень став єдиний податок. «спрощенці» сплатили до бюджету майже 270 млн. грн., що на 12,6 млн. грн. більше планових показників. Місцеві бюджети цьогоріч отримали 255,7 млн. грн. майнового податку, понад завдання надійшло 7,4 млн. грн. А це земельний податок та орендна плата за землю – 225,2 млн.грн., податок на майно відмінне від землi – 28,8 мон.грн. та податок на транспорт – 1,7 млн.грн. Також суттєво наповнює місцеві бюджети акцизний збір з роздрібного продажу підакцизних товарів - 92,9 млн. грн.. Крім того місцеві бюджети від бізнесменів Буковини отримали за користування лісом, надрами й водою – 25,7 млн.грн., податку на прибуток – 19,6 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 9,9 млн.грн. У відомстві зауважують, незважаючи на позитивну динаміку, важливим фактором формування місцевого бюджету є реалізація комплексу заходів з легалізації трудової зайнятості буковинців, облік усіх земель та водних об’єктів, що використовуються у господарській діяльності, а також процес детінізації обігу підакцизних товарів що позитивно позначиться на надходженнях до скарбниць територіальних громад.


10.10.2018 14:50

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ДІЯЛЬНОСТІ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МИТНИЦІ ДФС ЗА ДЕВ’ЯТЬ МІСЯЦІВ 2018 РОКУ
Впродовж січня - вересня 2018 року Чернівецькою митницею ДФС фактично перераховано до Державного бюджету України майже 2,2 млрд.грн. У розрізі митних платежів надходження склали: мито – 295,7 млн. грн., ПДВ – 1822,5 млн. грн., акциз – 19,8 млн. грн., єдиний збір, плата за митне оформлення, інші надходження – 51,8 млн. грн. Загальний товарообіг вантажів через митні пости Буковини за цей період становить 518,4 млн. дол. США, серед них, імпорт – 360,8 млн. дол. США; експорт – 157,5 млн. дол. США. Торгівельними партнерами вітчизняних учасників ЗЕД у зовнішньоторговельній діяльності були підприємства 77 країн світу. Зовнішньоторговельні операції в січні - вересні 2018 року здійснювали 979 особи (зростання у звітному періоді кількості працюючих суб’єктів ЗЕД – на 8,7 %). За дев’ять місяців цього року співробітниками Чернівецької митниці ДФС порушено 3142 справи про порушення митних правил, де загальна вартість предметів правопорушень 126,9 млн.грн. Митницею від початку року до правоохоронних органів Чернівецької області направлено 56 повідомлень про протиправні діяння, що містять ознаки злочину. Крім того, за результатами контролю за правильністю визначення митної вартості, відхилення визначеної митної вартості від заявленої складає 224,8 млн. грн., економічний ефект становить 65,0 млн. грн.


Tеми