Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області )

10.07.2020 11:56

У червні 2020 року буковинські податківці підготували для платників 12 інформаційних пам’яток
Як зазначають у Головному управлінні ДПС Буковини, задля системного інформування платників податків стосовно новацій в законодавстві та нюансів адміністрування податків та зборів, фахівці відомства щомісяця розробляють роз’яснювальні брошури та інформаційні пам’ятки. Відтак, у червні 2020 року податківці області підготували 12 інформаційних пам’яток, листівок та брошур, які в електронному вигляді розміщено на сайті : Новації Закону № 466: порядок адміністрування плати за землю вдосконалено https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424331.html Для списання недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування «сплячі» платники подають заяву https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424325.html Податкові новації: Законом№466 змінено останній день сплати податкового зобов’язання https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424327.html Податкові новації: оновлено функції Електронного кабінету https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424326.html Який порядок списання сум недоїмки, нарахованих платникам ЄВ, а також штрафів і пені, нарахованих на такі суми, згідно з нормами ЗУ від 13 травня 2020 року № 592? https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/423671.html З 1 ЛИПНЯ ОНОВЛЮЮТЬСЯ ОЗНАКИ ДОХОДІВ ДЛЯ ФОРМИ № 1ДФ https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424321.html Податкові новації: Закон №466 запровадив нові можливості для отримання податкової знижки https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424328.html Новації Закону № 466: для платників ПДВ змінено порядок реєстрації та терміни подання звітності https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424324.html Нові правила застосування РРО: перенесення термінів запровадження та «кеш- бек», особливості готівкових розрахунків «спрощенцями» https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424333.html СМКОР: відсутність повідомлення за формою №20-ОПП може бути причиною зупинення реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в ЄРПН https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424323.html Застосування новацій Закону № 466 для податкових боржників https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424329.html Податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує? https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/424322.html


10.07.2020 11:54

Армія від буковинців отримала понад 109,0 мільйонів військового податку
Податкова служба інформує, що впродовж першого півріччя 2020 року буковинці з легальних доходів перерахували до державного бюджету 109,7 млн. грн. військового збору. Така сума перевищує надходження за аналогічний період 2019 року на 4,3 млн. грн. У червні 2020 року сплачено понад 21,6 млн. грн. - виконання індикативного показника склало 102,6 відсотка. У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області пояснюють, що передумовами збільшення сплати податку для потреб Збройних сил України є перше - зростання заробітної плати буковинців та друге - розширення кола суб’єктів господарювання, які мають найманих працівників та виплачують заробітну плату офіційно. У нинішніх кризових умовах питання щодо детінізація заробітної плати та легалізація трудових відносин є однією із актуальних тем. Оскільки на даний час виплата заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, на жаль, нормою життя. Разом з тим, податківці провели детальний аналіз діяльності платників податків регіону і впродовж липня 2020 року обстежать ряд об’єктів будівельної галузі, сільського господарства, садівництва на предмет дотримання норм законодавства щодо виплати заробітної плати. Податківці звертають увагу «нелегалів» на те, що недоліком тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості є не тільки недоотримання податків до бюджетів, зокрема й військового збору. З другого боку - використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить в собі багато і інших негативних моментів,  і перш за все, це втрата страхового стажу для призначення пенсії.


10.07.2020 11:53

Для списання недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування «сплячі» платники подають заяву до 31 серпня 2020р.
Який порядок списання сум недоїмки, нарахованих платникам ЄВ, а також штрафів і пені, нарахованих на такі суми, згідно з нормами ЗУ від 13 травня 2020 року № 592? У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомили, що Законом України від 13 травня 2020 року № 592-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі - Закон № 592) розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» доповнено пунктом 915. Згідно з внесеними змінами підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом № 2464, несплачені станом на день набрання чинності, Закону № 592, а саме з 03.06.2020р., з урахуванням особливостей, визначених пунктом 915, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску, а саме фізичним особам - підприємцям на загальній системі оподаткування та особам які провадять незалежну підприємницьку діяльність за період з 01 січня 2017 року до 03.06.2020р., а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592 (тобто до 31 серпня  2020р.) : а)      фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування — державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи фізичної особи - підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу - звітності відповідно до вимог частини другої статті 6 Закону № 2464 за період з 01січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592 (03.06.2020р.). Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше; б)      особами, які провадять незалежну підприємницьку діяльність до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої статті 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592(03.06.2020р.). Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше. Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) податковий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені. Податковим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що: 1)платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592; 2)суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті у порядку, передбаченому цим Законом. У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому цим Законом, податковий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою. Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені пунктом 7 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464, за наведених умов не застосовуються. Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені. Так, згідно з п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464. Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону № 2464 не підлягають поверненню. Детальніше в листі ДПС України від 16.06.2020р.  № 9567/7/99-00-04-05-01-07.


09.07.2020 11:23

За ІІ квартал єдинники – платники ПДВ звітують востаннє щоквартально
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, буде ІІ-й квартал 2020 року. Починаючи з податкової звітності за липень 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно. Так, Законом України від 16.01.2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни щодо звітного(податкового періоду) платника ПДВ (набирає чинності з 23.05.2020 року). Звітним (податковим) періодом для платників ПДВ є один календарний місяць (п. 202.1 ст. 202 ПКУ). Отже, встановлено єдиний звітний період для усіх категорій платників податку, який дорівнює календарному місяцю. Відповідно, скасовується квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, що передбачає реєстрацію платником ПДВ. Таким чином, починаючи з податкової звітності за липень 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно. Уточнюючі декларації з ПДВ за звітні періоди, за які платники податку до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали квартальну звітність з ПДВ, подаються за звітний період - календарний квартал.


09.07.2020 11:20

Понад 1,5 мільярда гривень податків отримали місцеві бюджети впродовж першого півріччя
У першому півріччі поточного року до місцевих бюджетів Чернівецької області направлено 1507,4 млн. грн. місцевих податків. В порівнянні з минулим роком надходження збільшились на 16,6 млн. грн. Місцеві бюджети це визначальна ланка місцевих фінансів, що сформовані для виконання повноважень органів місцевого самоврядування. Лідерами надходжень до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок та плата за землю. Податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів направлено 1018,5 млн. грн., у порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 28,7 млн. грн. Від суб'єктів малого і середнього підприємництва надійшло 222,4 млн. грн. єдиного податку. Податкові надходження від плати за землю склали 146,6 млн. грн. Крім того місцеві бюджети поповнюються за рахунок акцизного збору з роздрібного продажу підакцизних товарів, надходження склали 50,0 млн. грн., за користування лісом, надрами й водою отримали 17,3 млн. грн., податку на прибуток – 15,9 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 7,3 млн. грн. 


09.07.2020 11:18

Актуальна інформація про РРО на офіційному порталі ДПС
В Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що з метою інформування платників податків з питань впровадження програмних РРО ДПС України створено банер «Програмні РРО». Банер розміщено на офіційному порталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ У банері розміщено 9 розділів актуальної інформації: серед яких, нормативно-правові акти https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/normativno-pravovi-akti/ повідомлення-роз’яснення для платників https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/povidomlennya-rozyasnennya/ опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/opis-ari-fiskalnogo-servera-kontrolyuyuchogo-organu/ електронні довірчі послуги https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/elektronni-dovirchi-poslugi/ перелік тестових платників з наборами тестових ключів https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/perelik/ проєкти нормативно-правових актів https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/proekti-normativno-pravovih-aktiv/ перелік посадових осіб ДПС - відповідальних за взаємодію із суб’єктами господарювання, які беруть участь у тестуванні безкоштовного програмного рішення ДПС та/або АРІ фіскального сервера ДПС https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/perelik-posadovih-osib-dps/ актуальні запитання-відповіді https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/aktualni-zapitannya-vidpovidi/ форми ПРРО https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/


08.07.2020 15:54

ДПС Буковини: актуальні запитання - відповіді щодо адміністрування земельного податку
За які звітні місяці не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичні або юридичні особи у зв’язку із заходами, спрямованими на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби? Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 02 квітня 2020 року, зокрема, п. 52 прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) викладено в новій редакції. Відповідно до п. 52 прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності. При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податковий період березень 2020 року. У разі якщо у березні чи квітні 2020 року платниками плати за землю було подано уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податковий період квітень 2020 року з причин, які не пов’язані із самостійним виявленням помилок, що містяться у раніше поданій ними податковій декларації, такі платники плати за землю зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючі податкові декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік, в яких відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податкові періоди березень та квітень 2020 року відповідно до положень п. 52 прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ. При цьому у разі подання таких податкових декларацій з підстав, визначених п. 52 прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, до таких платників податків не застосовуються санкції, визначені ст. 50 ПКУ, та штрафні санкції згідно з вимогами п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року. Установити, що платники плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності), які визначають податкові зобов’язання із плати за землю на підставі податкових декларацій, сплачують податкове зобов’язання зі сплати плати за землю за податковий період квітень 2020 року у повному обсязі за місцезнаходженням земельної ділянки у строк до 30 червня 2020 року без нарахування пені та штрафних санкцій, передбачених ПКУ за порушення термінів сплати податкових зобов’язань щодо загальних термінів сплати податкового зобов’язання за такий період. Чи мають пільги при сплаті земельного податку учасники АТО? Відповідно до ст.269 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Згідно з п. 281.1.4 ст. 281 ПКУ, від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року №3551-ХІІ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон № 3551). Ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни (ст. 4 Закону № 3551).   Учасники антитерористичної операції  — особи, визнані учасниками бойових дій (п. 19 ст. 6 Закону № 3551). Отже, від сплати земельного податку звільняються фізичні особи, які брали участь в антитерористичній операції (в операції об’єднаних сил), та відповідно до норм Закону № 3551 визнані ветеранами війни. При цьому, звільнення від сплати земельного податку, передбачене для такої категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га; для ведення садівництва – не більш як 0,12 га. Для звільнення від сплати земельного податку, особа, яка  має підстави для отримання пільг, повинна надати податковому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення «Учасник бойових дій».  На яку адресу контролюючі органи надсилають фізичним особам податкові повідомлення рішення про сплату земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності? Контролюючі органи надсилають податкове повідомлення-рішення про сплату земельного податку і орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності на податкові адреси (адреси проживання) фізичних осіб. Чи є платником плати за землю ФОП, яка має тимчасову споруду (кіоск, палатку тощо)? Якщо фізична особа – підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки) по яких розраховується плата за землю. Які встановлені строки сплати для фізичних осіб (громадян) плати за землю (земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності)? Нарахування фізичним особам сум земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.  


08.07.2020 15:47

ДПС Буковини: громадськість має можливість користуватися наборами даних у формі відкритих даних
Наголошують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Та роз’яснюють Державна податкова служба України здійснює постійне оновлення наборів даних у формі відкритих даних на Порталі відкритих даних Єдиного державного веб-порталу відкритих даних (https://data.gov.ua/organization/tax) та на офіційному вебпорталі ДПС (http://tax.gov.ua/datasets.php?q=). На сьогодні ДПС оновлює на цих інформаційних ресурсах 41 основний набір даних. З них 5 наборів даних оновлюються щоденно у робочі дні, а саме: - Реєстр платників податку на додану вартість https://data.gov.ua/dataset/4c65d66d-1923-4682-980a-9c11ce7ffdfe; http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20160406124837; - Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість https://data.gov.ua/dataset/46ec7001-f492-4af8-8cae-00ba5e5537ce; http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20160406125451; - Реєстр платників єдиного податку https://data.gov.ua/dataset/198185ea-44d6-48f0-877c-44251c413f64;  http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20190614132019; - Реєстр платників акцизного податку та реалізації пального https://data.gov.ua/dataset/08607f4c-b3f1-4b2f-8dbc-cd5866e5e60c; http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20190610093942; - Реєстр неприбуткових установ та організацій https://data.gov.ua/dataset/2888f31a-9a0d-4c77-b570-0895753fa9cb; http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20190613183429. Також ДПС здійснює оновлення набору даних «Інформація про організаційну структуру розпорядника інформації» (https://data.gov.ua/dataset/informatsiya-pro-organizatsiynu-strukturu-rozporyadnika-informatsii; http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20160210112726).  У зазначеному наборі даних міститься інформація про індекс структурного підрозділу, найменування посад, назву структурного підрозділу та штатну чисельність. Завдяки оприлюдненню наборів даних користувачі інформаційних ресурсів можуть вільно використовувати та поширювати інформацію з відповідних реєстрів, що надає можливість не направляти запити і чекати певний час на них відповідь. Податкова служба закликає громадськість користуватися наборами даних у формі відкритих даних.


06.07.2020 09:35

Норми Податкового кодексу обмежують застосування єдиного податку при видобутку та реалізації корисних копалин
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що відповідно до п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. До переліку корисних копалин місцевого значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року N 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» із змінами та доповненнями, належать: сировина для хімічних меліорантів ґрунтів (вапняк, гіпс, гажа, сапропель); сировина для будівельного вапна та гіпсу (гіпс, вапняк, крейда); сировина піщано-гравійна (пісок); сировина цегельно-черепична (суглинок, супісок);інші корисні копалини, що не включені до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення.


06.07.2020 09:34

Микола Загарюк: новий механізм СМКОР має стати на заваді формування фіктивного податкового кредиту
Питання застосування новацій СМКОР (система моніторингу критеріїв оцінки ризиків) та блокування податкових накладних уже декілька місяців найбільш актуальне серед представників бізнесу. Як серед тих, що здійснюють незаконні «ризикові схеми» так і серед тих які доброчесно платять податки - наголошує в інтерв’ю заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк. Миколо Васильовичу! Розкажіть будь - ласка про оновлену систему блокування податкових накладних (СМКОР), яка була запущена з 1 лютого цього року. Чи зменшилася кількість «блокувань» та відповідно скарг від бізнесу? Я підтримую думку бізнесу, що попередні критерії системи СМКОР мали деякі складнощі в застосуванні, але Державна податкова служба перш ніж запустити з 1 лютого 2020 року в роботу оновлену Постанову 1165* дослідила кожне проблемне питання та вдосконалила систему і сьогодні ми маємо цілком адекватні ризики. До слова, й наразі податківці постійно опрацьовують всі пропозиції від бізнесу – задля цього створили постійно діючу «Гарячу лінію» і не залишаємо без розгляду жодне із питань, що надходять від платників. Модератором «гарячої лінії» визначено Людмилу Буркату - начальника управління податкового моніторингу. Телефонуйте 0372 (545604) якщо у Вас є запитання. За якими критеріями найчастіше у СМКОР блокуються ПН у платників ПДВ області? Це дійсно ризики чи у більшості випадків помилки адміністрування? Ситуації з блокування ПН у кожного платника різні, оскільки СМКОР здійснюється на підставі аналізу даних звітних показників платника ПДВ, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником ПДВ за формою згідно з додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Серед важливих ризиків - брак достатніх трудових ресурсів, відсутність через неподання форми 20 -ОПП чи невнесення до неї змін наявних основних засобів необхідних для виготовлення продукції, чи її перевезення та розміщення. Це може бути - наявність у ПН кодів УКТ ЗЕД, що підпадають під критерії оцінки ризиків СМКОР. Також можуть заблокувати ПН, якщо сам платник не є ризиковим, але ризиковою є операція. Окремо хочу звернути увагу на складання Таблиці даних платника ПДВ. Це передусім стосується платників, які здійснюють певні види діяльності під час яких створюється новий продукт (будівництво, виробництво, комплектація, сільське господарство, та інші послуги) і відповідно в яких не співпадають вхідні й вихідні коди УКТЗЕД. У більшості випадків такі платники, незважаючи на прозорість і законність своєї діяльності, одразу ж потрапляють у зону ризику блокування. Їм щоб запобігати блокуванню податкових накладних необхідно вчасно подавати Таблицю даних платника ПДВ, яка роз’яснює такі «перетворення» одного УКТЗЕД на інший. Прошу нагадайте читачам якими нормативними актами керуються контролери блокуючи ПН/РК. Так, починаючи з 01.02.2020 р. основними нормативними документами, на підставі яких проводиться припинення реєстрації податкових накладних , є наказ Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»; та Постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 « Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування». Порядком, зокрема, визначені: Критерії ризиковості платника податку на додану вартість; Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість; Критерії  ризиковості здійснення операцій; форма Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; Таблиця даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Також постановою затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Це надає платникам податків можливість адміністративного оскарження всіх рішень про відмову реєстрації податкової накладної, що сприятиме прискоренню врегулювання досудових спорів. Порядком, зокрема, визначено форми Скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (додаток 1), Заяви про відкликання скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 2) та Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 3). І наостанок, що важливо або які основні дії мають бути здійснені з боку платника ПДВ щоб не потрапити до ризикових, або як розблокувати ПН/РК. Найперше ознайомитися з Порядком 1165, зокрема критеріями ризикованості. Також, напрацьовувати Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія. Друге – ще на етапі реєстрації податкових накладних в ЄРПН обов’язково переглядати функцію попередження. Попередження виводиться на вкладці Протокол перевірки під час виконання перевірки заповнення ПН/РК. Призначення попередження - інформувати платника ПДВ про вірогідність блокування ПН/РК, оскільки, використані коди належать до "Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, кодів продукції та послуг згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності ПН/РК, які подано на реєстрацію до ЄРПН критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу". Поява попередження не впливає на відправку та подальшу обробку ПН/РК, але разом з тим це ймовірність блокування таких накладних. Третє найважливіше – у квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються критерії ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій та міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації. Ось і саме виходячи з цих ризиків для розблокування ПН/РК Продавець (Покупець) заповнює та відправляє у ДПС пакет документів, що підтверджують реальність проведених операції , та є достатніми для прийняття Комісією ДПС остаточного рішення про прийняття або відхилення ПН/РК. *Постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 « Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування».


30.06.2020 10:26

ДПС Буковини: подання та правила заповнення форми 20-ОПП Чому необхідно подавати форму 20-ОПП?  
Форма 20-ОПП «Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» є одним з ключових елементів при визначенні реальності діяльності підприємства. Адже саме цією формою до електронних баз податкової вноситься інформація про наявність основних засобів на підприємстві (офісних, складських та інших приміщень, обладнання, транспорту, земельних ділянок). Слід зазначити, що повідомлення про об’єкти оподаткування не дублює податкову звітність, а дає додаткову інформацію про наявність, місцезнаходження і поточний стан об’єктів оподаткування платника. Подача повідомлення за формою 20-ОПП передбачена: - ст. 63.3 Податкового кодексу України, яка встановлює обов’язок платників податків стати на облік в органах державної податкової служби, а також обов’язок повідомляти податкові органи про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням; - порядок здійснення такого повідомлення про об’єкти оподаткування визначений наказом Міністерство Фінансів України від 09.12.2011 № 1588, яким передбачено, що повідомлення про об’єкти оподаткування реалізується шляхом подання платником податків повідомлення за формою 20-ОПП до податкового органу за місцем знаходження такого об’єкта. Коли потрібно подавати  форму 20-ОПП?   Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об'єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни. Хто зобов'язаний подавати форму 20-ОПП?   Повідомлення за формою №20-ОПП мають подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи - підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування. Які об’єкти показувати у формі 20-ОПП?   Об'єктами оподаткування або об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Однак, такі об’єкти повинні визначатися для кожного податку окремо, виходячи з норм відповідних розділів Податкового кодексу. Тобто, у 20-ОПП зазначають усі приміщення, якими користується підприємство та має у своєму розпорядженні, усі види транспорту, заправки, скважини, котли, сховища, земельні ділянки та інше. Включаючи також об’єкти, які здаються в оренду та орендується у інших осіб. Чи можна десь перевірити подані відомості за формою 20-ОПП?   Перевірити подані відомості про об’єкти можна в електронному кабінеті платника податків на сайті ДПСУ https://cabinet.tax.gov.ua/. Відтак, основною метою запровадження форми №20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об’єкти оподаткування, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають: використовуються, не використовуються (у тому числі тимчасово). А відсутність даних по 20-ОПП один із важливих факторів визначення ризиковості підприємства.


30.06.2020 10:10

Для списання недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування «сплячі» платники подають заяву
Який порядок списання сум недоїмки, нарахованих платникам ЄВ, а також штрафів і пені, нарахованих на такі суми, згідно з нормами ЗУ від 13 травня 2020 року № 592? Законом України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592), який офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 02.06.2020 за № 88 та набирає чинності 01.01.2021, вносяться зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464), крім п. 5 розд. I Закону № 592, що набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Згідно з п. 5 розд. I Закону № 592 розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 доповнено п. 9 прим. 15. Відповідно до п. 9 прим. 15 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом № 2464, несплачені станом на день набрання чинності Законом № 592 з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначеним у пп. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592: а) платниками, зазначеними у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (фізичними особами – підприємцями, крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше; б) платниками, зазначеними у п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (особами, які провадять незалежну професійну діяльність), – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше. Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) контролюючий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені. Контролюючим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що: 1) платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. 2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті у порядку, передбаченому Законом № 2464. У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому Законом № 2464, контролюючий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою. Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464, за наведених умов не застосовуються. Так, згідно з п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464. Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені. Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону № 2464 не підлягають поверненню.


30.06.2020 10:07

Сьогодні - 30 червня 2020 року завершується кампанія декларування доходів громадян
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують громадянам, які відповідно до Податкового кодексу України зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік, що останній день її подання – 30 червня 2020 року. Громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2019 року, –  можуть подати декларацію до 31 грудня 2020 включно. Декларацію можна подати за місцем своєї податкової адреси в один з таких способів: -  особисто або уповноваженою на це особою; - надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, але не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації; - засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»(не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк). Нагадуємо, що несвоєчасне подання декларації є підставою для застосування до платника податків адміністративної та фінансової відповідальності. З нормативно-правовою базою та прикладами заповнення податкових декларацій можна ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Деклараційна кампанія 2020» (https://tax.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan).


25.06.2020 12:42

ДПС Буковини: податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує?
Хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість? Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні  та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.   Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?     Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників. За яку нерухомість потрібно платити? Податок нараховують та сплачують за площі нерухомості, що  перевищують встановлений  законодавством ліміт, на який зменшується база оподаткування  об’єкта житлової нерухомості. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується: а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2; б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2; в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). До прикладу,  якщо площа квартири 95 м2, то податок буде нараховано  за 35 м2. Така пільга не надається у разі, якщо площа житла перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (ліміту), та на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (надаються в оренду, лізинг,  використовуються у підприємницькій діяльності). Як встановлюється розмір податку на нерухомість? Розмір податку встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні,  міські ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування  території громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів  таких об’єктів нерухомості. Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2020 році? Ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена, — не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року за 1 м2. У 2020 році розмір мінімальної заробітної плати становить 4 723 грн, таким чином, максимальна ставка податку становитиме 70,84 грн за м2. За який період необхідно сплачувати податок на нерухомість? У 2020  році  податок сплачується за 2019 рік, коли максимальна ставка податку становила 62,59 грн за м2.      Хто обчислює суму податку на нерухомість? Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості. Як отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість? Податкові  повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок,  надсилаються (вручаються)  платнику податку контролюючим органом за  місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2020,  а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після  отримання. Контролюючі органи надсилають податкові  повідомлення-рішення в тому випадку, якщо житло є в Реєстрі об’єктів нерухомого майна, на підставі якого нараховується податок. Що робити, якщо громадянин не отримав податкове повідомлення-рішення? Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку;  нарахованої суми податку. Буковинці можуть звертатись до територіальних ЦОПів. Адреси та телефони за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.


25.06.2020 12:41

Землекористувачі сплатили за землі Буковини 106,8 млн грн
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, у надходженнях до місцевих бюджетів Буковини плата за землю посідає третє місце за обсягами і становить майже 8,7 відсотків загальних надходжень. Відтак, за п'ять місяців поточного року буковинські землекористувачі спрямували до місцевих бюджетів краю понад 106,8 млн. грн. плати за землю. В цілому, власники та орендарі земельних ділянок – юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів 83,1 млн. грн. Землекористувачі – фізичні особи спрямували до бюджетів територіальних громад 23,7 млн. грн. земельної плати. У податкові службі наголошують, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок сплачується власниками земельних ділянок та земельних паїв (часток), а орендна плата – землекористувачами - орендарями за земельні ділянки державної і комунальної власності, які використовуються ними на підставі договорів оренди. Та нагадують, згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).


Tеми