Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області )

16.10.2019 12:32

Буковинським платникам повернуто з бюджету 154,8 мільйонів ПДВ
За інформацією Головного управління ДПС у Чернівецькій області за січень – вересень цього року надійшло понад 569,0 млн. грн. податку на додану вартість. Порівняно з аналогічним періодом 2018 року цьогоріч надходження зросли на 100,3 млн. гривень. На теренах області податок на додану вартість є одним із суттєвих джерел наповнення державного бюджету і його сплата складає понад 39 відсотків від загальних надходжень. Разом з тим, платникам ПДВ, які мали право на отримання бюджетного відшкодування, відповідно до чинного законодавства, відшкодовано з бюджету майже 154,8 млн. грн. податку. Податківці відзначають, що для збільшення сплати податку особливий наголос робиться, застосовуючи систему СМКОР, на недопущення використання схем мінімізації через використання «сумнівного» податкового кредиту. Загалом за дев’ять місяців у 29 платників упереджено неправомірного відшкодування ПДВ на понад  2,9 млн. грн.


16.10.2019 12:31

ДПС Буковини: роз’яснення щодо подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника
Чи можна допустити працівника до роботи у день направлення повідомлення ДПС? Згідно з ч. 3 ст. 24 КЗпП України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно, роботодавець (фізична особа - підприємець або юридична особа) до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором повинна обов’язково подати повідомлення до ДФС за встановленою формою одним із таких способів (форма повідомлення визначена в постанові Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413): засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами. Роботодавцем було видано наказ про прийняття працівника на роботу та подано повідомлення до ДПС. Після цього працівник повідомив, що на роботу не виходитиме і писати заяву на відкликання заяви про прийняття на роботу відмовився. Які дії роботодавця в такій ситуації? Частиною третьою ст. 24 КЗпП визначено, що працiвника не може бути допущено до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу. Порядок повідомлення ДПС та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу затверджено постановою № 413. Пунктом 2 додатка до зазначеної постанови встановлено реквізити, якi дають можливість подання уточнюючого повідомлення у разі допущення помилки роботодавцем або необхідності внесення змін до повiдомлення про прийняття працівника на роботу (тип «початкове» або «скасовуюче»). Отже, у разi якщо роботодавцем було подано повiдомлення про прийняття працівника на роботу, але працівник так i не приступив до виконання обов’язків, то роботодавцем подається повiдомлення про прийняття працівника на роботу типу «скасовуюче». При цьому постановою № 413 не визначено особливостей подання скасовуючого повідомлення. Тому його подають тоді, коли в цьому виникла потреба. Штрафні санкції у розмірі мінімальної заробітної плати за порушення інших вимог трудового законодавства, передбачені ст. 265 КЗпП, застосовуються у разі неподання чи несвоєчасного подання повідомлення про прийняття працівника на роботу лише з позначкою «початкове». Іноді трапляються ситуації, що новоприйнятий працівник не виходить на роботу. Причини цьому можуть бути різні (наприклад, передумав, знайшов інше місце роботи тощо). У цьому разі роботодавцю необхідно видати наказ про скасування наказу про прийняття такого працівника на роботу та подати до ДПС скасовуюче повідомлення. Зверніть увагу, що наказ про скасування наказу про прийняття працівника на роботу видається на підставі заяви такого працівника або акта про відмову приступити до роботи. Таким чином, у ситуації, коли працівник відмовляється писати заяву на відкликання заяви про звільнення, роботодавцю необхідно: скласти акт про відмову приступити до роботи; видати наказ про скасування наказу про прийняття на роботу (примірний текст наказу наведено у зразку); подати до ДПС скасовуюче повідомлення (у графі 2 у рядку «Тип» поставити позначку «скасовуюче»). У разі якщо працівник з якихось інших причин не вийшов на роботу і не повідомив роботодавця про своє бажання відмовитися від цієї роботи, трудові відносини з ним не припиняються і скасовуюча форма повідомлення не подається.


16.10.2019 12:28

ДЛЯ СПЛАТИ ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ ЗАСТОСОВУЙТЕ НОВІ РАХУНКИ
Головне управління ДПС у Чернівецькій області нагадує, що 18 жовтня останній день сплати єдиного внеску, нарахованого за ІІІ квартал фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерських господарств. Крім того, у відомстві нагадують про заміну діючих рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN (29 літерно-цифрових символів) із збереженням довжини номера рахунку аналітичного обліку – не більше 14 цифрових символів. Таким чином, починаючи з 1 жовтня 2019 року, змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати Єдиного соціального внеску та інших податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN. Із переліком оновлених рахунків можна ознайомитися на офіційному порталі Територіальні органів ДПС у Чернівецькій області у розділі Бюджетні рахунки.  


15.10.2019 15:13

Податкова служба Буковини: оподаткування доходів від оренди майна
Чи необхідно фізичній особі, яка здає в оренду особисте майно, реєструватись ФОП? Відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності. Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем. Який порядок сплати ПДФО з доходів, одержаних фізичною особою від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є СГ? Згідно з п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755 - VІ (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 цього Кодексу. Відповідно до п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець. При цьому: а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені цим Кодексом для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації;      б) у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу и за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.


15.10.2019 15:11

125 свідоцтв платника єдиного податку анулювали впродовж вересня «спрощенцям-боржникам»
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу фізичних осіб - підприємців, що однією із підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку за рішенням контролюючого органу є несплата впродовж  двох послідовних кварталів податкового боргу, що виник у платника єдиного податку. Таким чином, платник єдиного податку, в якого виник податковий борг у поточному кварталі, впродовж наступних двох кварталів має можливість сплатити цей податковий борг. Слід пам'ятати, у разі його несплати такому платнику податків анулюється реєстрація в останній день другого із двох послідовних кварталів. Також, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку вимог, встановлених главою І  Розділу ХІV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акту перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У свою чергу, платники єдиного податку, які мають податковий борг на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, зобов’язані самостійно перейти на сплату інших податків і зборів.  За словами заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області служби Наталії Чернівчан на початок вересня 2019 року в області встановлено 446 «спрощенців – боржників», які заборгували перед місцевими бюджетами понад  1,3 млн. грн. єдиного податку. З них, впродовж вересня 125 ФО – підприємцям анулювали свідоцтва платника єдиного податку, 96 – самостійно погасили борг. З іншими боржниками проводиться відповідна робота і у разі непогашення боргу їм також буде анульовано свідоцтво платника єдиного податку та переведено їх на загальну систему оподаткування з відповідною сплатою податків. В свою чергу, Наталія Чернівчан рекомендує платникам єдиного податку час від часу звірятись щодо стану розрахунків із бюджетом, щоб зненацька не отримати рішення про виключення з реєстру платників єдиного податку. До речі це можна робити он-лайн оскільки функція переглянути стан розрахунків з бюджетом присутня в електронному сервісі "Електронний кабінет платника" https://cabinet.tax.gov.ua/


09.10.2019 16:01

Податкова служба Буковини: садівничі товариства мають сплачувати податок за землю Чи повинні члени садівницького товариства сплачувати земельний податок, якщо земля приватизована, чи платником є садівницьке товариство?
Згідно зі ст. 35 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва. Громадяни - члени садівницького товариства мають право приватизувати земельну ділянку і така приватизація здійснюється без згоди на те інших членів цього товариства. Землі загального користування садівницького товариства безоплатно передаються йому у власність і до них належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування. Використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗКУ, або за результатами аукціону. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗКУ (ст. 116 ЗКУ). Зокрема, громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара (ст. 121 ЗКУ). Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗКУ). При цьому право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ). Використання землі в Україні є платним (ст. 206 ЗКУ). Відповідно до ст.ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні. Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку в порядку, визначеному ПКУ. Відповідно до ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки, визначені п. 281.2 ст. 281 ПКУ. З урахуванням викладеного, якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст. 281 ПКУ, є платниками земельного податку. При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.


09.10.2019 15:58

До уваги власників автомобілів з іноземною реєстрацією!
Чернівецька митниця ДФС повідомляє, що 22.09.2019 набрав чинності Закон України від 12.09.2019 № 73-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо відтермінування застосування окремих штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України» (далі – Закон №73-IX). Так, тимчасово, до 31 грудня 2019 року включно, Законом №73-IX встановлено звільнення від адміністративної відповідальності, передбаченої частиною четвертою статті 469 Митного кодексу України (передача транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту (далі - ТЗ), у володіння, користування або розпорядження особі, яка безпосередньо не ввозила такий транспортний засіб). Також, до 31 грудня 2019 року здійснення митного оформлення ТЗ за умови сплати належних митних платежів та добровільної сплати до державного бюджету коштів у сумі, що дорівнює розміру п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8 500 грн.), звільняє осіб, відповідальних за дотримання строків та умов (вимог) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, від адміністративної відповідальності, передбаченої статтями 470, 481 та 485 Митного кодексу України (далі – Кодекс), за порушення митних правил стосовно транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту. Увага! Штрафи за перевищення терміну перебування в Україні ТЗ з іноземною реєстрацією відтерміновано до 31 грудня 2019 року тільки за умови здійснення митного оформлення ТЗ для їх вільного обігу на митній території України, а в інших випадках такі штрафи застосовуються у відповідності до вимог Кодексу. Зокрема, перевищення строку тимчасового ввезення чи транзиту, а так само втрата цих ТЗ або їх розкомплектування, тягне за собою відповідальність у вигляді штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 000 грн.) або конфіскації таких ТЗ (частина шоста ст.481 та частина шоста ст.470 Кодексу відповідно).


09.10.2019 15:55

Місцеві бюджети громад Буковини додатково отримали понад 108 мільйонів гривень податків
Про це повідомляють у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області та зазначають, що за дев’ять місяців нинішнього року до місцевих бюджетів надійшло 2279 млн.грн., з них у вересні надійшло 248,1 млн.грн. Планові показники затверджені органами самоврядування виконано на 105,0 відсотків, відповідно у розпорядження місцевих громад краю понад планові завдання надійшло 108,4 млн. грн. Щодо минулорічних надходжень то їх рівень перевищено майже на 383 млн.грн. Основними джерелами, які наповнюють місцеві бюджети залишаються податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю та акцизний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 1478,2 млн. грн., що на 50,2 млн. грн. більше, доведеного завдання. Що стосується конкретного внеску представників спрощеної системи оподаткування до місцевих бюджетів, то від них надійшло 338,3 млн.грн. Акцизний збір з роздрібного продажу підакцизних товарів наповнив місцеві бюджети на 84,5 млн. грн. Крім того місцеві бюджети отримали 39,3 млн.грн за рахунок податку на нерухоме майно, від бізнесменів Буковини за користування лісом, надрами й водою – 26 млн.грн., податку на прибуток – 19,6 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 10,3 млн.грн. «Співпраця з органами місцевого самоврядування, взаємний обмін інформацією, дає можливість фахівцям податкової служби належним чином, в межах компетенції, реагувати на потенційні зловживання у сфері трудових відносин та  під час реалізації підакцизної продукції. Це дає можливість збільшити сплату податкових платежів, що є бюджетоутворюючими для територіальних громад», - наголошує в.о. начальника ГУ ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан.  


08.10.2019 15:49

ДПС Буковини: «новації» для продавців пального Чи вважається з 01.07.2019 СГ, який використовує пальне виключно для потреб власного споживання особою, яка реалізує пальне?
Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зі змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628), з 01.07.2019 платником акцизного податку є, зокрема, особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий. Розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПКУ в редакції з 01.07.2019). Крім того, згідно з редакцією п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, яка набуває чинності з 01.07.2019 об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації з акцизного складу/акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що: – отримані з інших акцизних складів / акцизних складів пересувних (до 01.07.2019 – від інших платників акцизного податку), що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН);– ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;– вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 213.1.1 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, установлених ст. 229 ПКУ, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в ЄРАН. При цьому п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, зокрема, що реалізація пального або спирту етилового для цілей розд. VI ПКУ – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження), зокрема, пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам. Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу. Отже, суб’єкт господарювання, який використовує пальне виключно для потреб власного споживання вважається особою, що реалізує пальне, за умови, що є розпорядником акцизного складу.


08.10.2019 15:36

Буковинці сплатили понад 158,4 мільйони гривень «податку на армію»
Впродовж дев’яти місяців 2019 року державний бюджет від платників регіону отримав 158,4 млн. грн. військового податку, що на 26,6 млн. грн. більше, ніж торік та на 6,4 млн. грн. перевищує заплановані показники. Зокрема, вересневий внесок буковинців в обороноздатність країни склав майже 19,0 млн. грн. - інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Податківці акцентують увагу роботодавців та громадськості, що легалізація трудових відносин та детінізація заробітної плати основний чинник зростання надходжень військового збору для проведення реформування Збройних Сил України. Тому ці питання і надалі серед пріоритетів у роботі відомства. Цифри сплати військового податку у розрізі районів наступні: Вижницький – 6,2 млн. грн.; Герцаївський – 2,8 млн. грн.; Глибоцький - 7,0 млн. грн.; Заставнівський – 5,2 млн. грн.; Кельменецький – 3,6 млн. грн.; Кіцманський – 7,5 млн. грн.; Новоселицький – 6,7 млн. грн.; Путильський – 3,0 млн. грн.; Сокирянський – 5,9 млн. грн.; Сторожинецький – 8,7 млн. грн.; Хотинський – 5,6 млн. грн.; м. Новодністровськ – 3,3 млн. грн. У м. Чернівцях сплачено 58,5 відсотків від усього сплаченого військового податку – 92,9 млн. грн.


08.10.2019 11:43

Відповідь на запитання платника Як ФОП платнику ЄП відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування та у яких випадках така відмова є обов’язковою?
Відповідно до п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється в порядку, визначеному п.п. 298.2.1 - 298.2.3 ПКУ. Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 ПКУ). Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. (п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 ПКУ). Згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у таких випадках та в строки: 1) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення; 2) у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення; 3) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення; 4) у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 ПКУ, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків; 5) у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми; 6) у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення; 7) у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності; 8) у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів; 9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у п.п. 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність.


08.10.2019 11:41

Підприємства і підприємці Чернівецької області збільшили сплату ЄСВ на 419,8 мільйонів гривень
У січні-вересні 2019 року буковинські платники податків спрямували до державних цільових фондів 2 мільярди 387 мільйонів гривень єдиного соціального внеску. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан, рівень минулорічних надходжень перевищено на 419,8 мільйонів гривень. При цьому індикативне завдання виконано на 102,7 відсотка, тобто додатково до державних цільових фондів надійшло 63,1 мільйонів гривень ЄСВ. Середньомісячна сплата ЄСВ цього року зросла на 46,6 мільйонів, тобто кожного місяця роботодавці направляють до фондів близько 261 мільйон гривень. У податковій службі Буковини зазначають, що контроль за дотриманням податкового законодавства з реалізації державної політики в адмініструванні єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальної допомоги є одним із пріоритетних напрямків діяльності відомства.  Крім того, у відомстві звертають увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. несплата єдиного соціального внеску призводить до негативних наслідків та фінансових санкцій. Так, у випадку несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску: нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення сплати платежу; накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум внеску. Нагадуємо, що з 1 жовтня 2019 року, змінилися реквізити рахунків для зарахування Єдиного соціального внеску відповідно до вимог стандарту IBAN. Кошти сплачені платниками на старі рахунки не будуть зараховуватись, а повертатимуться Казначейством, як нез'ясовані надходження, тож будьте уважні при заповненні платіжних документів. Із переліком оновлених рахунків можна ознайомитися на офіційному порталі Територіальні органів ДПС у Чернівецькій області у розділі Бюджетні рахунки.  


03.10.2019 16:03

Дохід виплачений підприємцю відображається у податковому розрахунку за формою № 1-ДФ
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області наголошують, при нарахуванні (виплаті) доходів фізичним особам - підприємцям (не залежно від системи оподаткування) та самозайнятим особам податкові агенти зобов’язані відобразити такі доходи у податковому розрахунку за формою № 1-ДФ за звітний квартал, у якому вони були нараховані. При цьому, під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності не утримується податок на доходи фізичних осіб, якщо таким підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності: для підприємця, який знаходиться на загальній системі оподаткування, таким документом може бути копія виписки або витягу з Держреєстру;   для підприємця, що застосовує спрощену систему оподаткування, - копія свідоцтва про сплату єдиного податку, або копія виписки або витягу з Держреєстру;    для особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, - копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність. Дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. 1-ДФ за ознакою доходу «157». При заповненні податкового розрахунку за формою № 1-ДФ: у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано підприємцю, незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні; у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу, у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку (якщо підприємцем не надано копію документа, що підтверджує державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності). у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету (у разі нарахування податку та відображення у графі 4а). У разі, якщо підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, то графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюються, в таких графах проставляються нулі. Зазначена норма передбачена п. 176.2 ст. 176, п. 177.8 ст. 177 Податкового кодексу; п. 3 «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4. 


03.10.2019 15:59

Податкова служба Буковини: за три квартали надходження податків та зборів до бюджетів усіх рівнів перевищили 3,7 мільярдів гривень
За інформацією Головного управління ДПС у Чернівецькій області платниками податків області у січні - вересні 2019 року до бюджетів усіх рівнів перераховано 3 мільярди 737 мільйонів гривень, з яких лише у вересні – майже 401,0 мільйон гривень. Така сума податкових платежів перевищує заплановані надходження від початку року на 145,0 мільйонів гривень. При цьому темпи наповнення скарбниць податками випередили показники аналогічного періоду минулого року на понад 623,3 мільйони гривень. Всього на загальнодержавні потреби – до державного бюджету спрямовано майже 1 мільярд 458,2 мільйонів гривень (приріст надходжень до минулого року 19,7%). В свою чергу, на потреби місцевих громад області, надійшло понад 2 мільярди 279 мільйонів гривень (приріст надходжень до минулого року 20,2 %). Податківці відзначають, задля вдосконалення ефективності процесів адміністрування платежів зосереджують свою роботу на протидії «тіньових» операцій. І додаткові мільйони гривень сплачених податків підтвердження того, що доля тіньової економіки та розміри ухилень платників від сплати податків зменшуються. У січні – вересні 2019 року позитивна динаміка  надходжень до загального фонду держбюджету порівняно з 2018 роком за такими основними податками: на 100,4 мільйони гривень (21,8 %) зросли надходження з податку на додану вартість та склали понад 569,0 мільйонів гривень; на 90,6 мільйонів гривень (21,6 %) підвищився рівень сплати податку на доходи фізичних осіб- сплачено понад 510,9 мільйонів гривень; на 26,6 мільйонів гривень (20,2%) військового збору – було перераховано в держбюджет 158,4 мільйони гривень. Щодо наповнення місцевих бюджетів - у порівнянні з аналогічним періодом того року зросли надходження усіх визначальних податків: на 267,7 мільйонів гривень  (22,1 %) підвищилась сплата податку  на доходи фізичних осіб та склала 1мільярд 478,2 мільйони гривень ; надходження від плати за землю зросли на 44,6 мільйонів гривень (19,8%) - 269,8 мільйонів гривень; єдиний податок зріс на 68,3 мільйонів гривень (25,3%) - 338,3 мільйонів гривень; акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів сягнув 84,5 мільйонів гривень.


03.10.2019 11:09

Довідку про відсутність податкової заборгованості можна отримати в паперовому та електронному вигляді
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують платникам податків, довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів до бюджету, що контролюються органами державної податкової служби (далі - Довідка), видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу довідки. Щоб отримати Довідку, подають Заяву, форма якої міститься в додатку 2 до Порядку № 733. Подати Заяву і потім отримати Довідку платник може на вибір або в паперовій, або в електронній формі (п. 3 Порядку № 733). Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві. У заяві на отримання Довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу, що оформлюється довідкою, яка надається податковим органом та зазначає найменування підприємства (установи, організації) до якого (якої) довідку  буде подано платником податку. Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви. Згідно з формою Довідки в ній зазначається строк її дії, який становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі. Строк, протягом якого Довідка може бути видана, має відповідати визначеному в ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся за отриманням Довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків. За наявності у платника податків податкового боргу податковим органом готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки, який надсилається на адресу платника податків. Зазначена норма визначена «Порядком видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733. Платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (абзац третій п. 7 Порядку). Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДПС України за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/. Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису. Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову. Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).


Tеми