Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини району ( Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги )

16.07.2019 16:27

21 липня 2019 року – позачергові вибори народних депутатів України. Даємо корисні посилання, скориставшись якими, виборці зможуть отримати відповіді на свої запитання
21 липня 2019 року – позачергові вибори народних депутатів України. Даємо корисні посилання, скориставшись якими, виборці зможуть отримати відповіді на свої запитання 21 липня 2019 року – позачергові вибори народних депутатів України. Даємо корисні посилання, скориставшись якими, виборці зможуть отримати відповіді на свої запитання: ✔️Інформація про позачергові вибори до Верховної Ради України https://www.cvk.gov.ua/vnd_2019/ ✔️Державний реєстр виборців https://www.drv.gov.ua/ ✔️Зразок заяви про тимчасову зміну місця голосування https://bit.do/zrazok ✔️Адреси та графік роботи органів ведення Державного реєстру виборців https://bit.do/contactRV Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


02.07.2019 11:40

В рамках реалізації національного правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує, що прожитковий мінімум в Україні з 1 липня 2019 року зріс і становить 1936 гривень (раніше – 1853 грн).
Так, у законі «Про Державний бюджет України на 2019 рік» зазначено: «Установити у 2019 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2019 року – 1853 гривні, з 1 липня – 1936 гривень, з 1 грудня – 2027 гривень». Збільшився прожитковий мінімум також для основних соціальних і демографічних груп населення: для дітей віком до 6 років прожитковий мінімум із 1 липня збільшився і становить 1699 грн. (1626 грн. раніше); для дітей віком від 6 до 18 років збільшився і становить 2118 грн. (2027 грн. раніше); для працездатних осіб збільшився і становить 2007 грн. (1921 грн. раніше); для осіб, які втратили працездатність, – 1564 грн. (1497 грн. раніше). Нагадаємо, що згідно із статтею 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» право на адвоката за рахунок держави мають громадяни, середньомісячний дохід яких не перевищує 2-х розмірів прожиткового мінімуму. Тобто з 1 липня 2019 року – 4014 грн. Окрім того, таке право мають особи з інвалідністю, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує 2-х прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, а саме 3128 грн. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


19.06.2019 10:26

Право дитини на оздоровлення та відпочинок
В межах правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!», відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» інформує: Право кожної дитини на оздоровлення і відпочинок гарантовано державою. Відповідно до статті 13 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», діти віком від 7 до 18 років перебувають у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку самостійно або за згодою керівника дитячого закладу оздоровлення та відпочинку разом з батьками чи іншими законними представниками. Діти віком від 4 до 7 років перебувають у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку разом із батьками або іншими законними представниками. Оздоровлення та відпочинок дітей може здійснюватися у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку протягом року, сезонно, під час канікул, цілодобово, протягом дня. Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку за своїми організаційно-правовими формами може бути державної (заснований на державній формі власності), комунальної (заснований на комунальній формі власності) або приватної (заснований на приватній формі власності) форми власності. Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку зобов’язаний створити дитині безпечні умови перебування, забезпечити охорону її життя і здоров’я, особистого майна, надання невідкладної медичної допомоги, страхування від нещасного випадку, реалізацію освітніх програм та змістовного дозвілля тощо. Перед заїздом дитини в табір батьки повинні ознайомитися з: правилами внутрішнього розпорядку, зі списком рекомендованих речей, зі списком продуктів і речей, які заборонено привозити в табір, забезпечити дитину на час перебування у таборі необхідним одягом, взуттям, засобами гігієни, провести з дитиною роботу щодо запобігання шкідливим звичкам, забезпечити проходження дитиною медичного обстеження, надати інформацію працівникам табору, про індивідуальні особливості дитини; своєчасно забрати дитину з закладу. При заїзді в табір потрібно мати: карту щеплень, форма первинної облікової документації № 079/о «Медична довідка на дитину, яка від’їжджає в дитячий заклад оздоровлення та відпочинку», оформлена належним чином за три дні до початку оздоровчої зміни, путівку на дитину, копію свідоцтва про народження. Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку має право відмовити у прийомі дитини до закладу в разі: відсутності путівки; невідповідності віку дитини встановленим вимогам; відсутності у дитини, яка прибула на оздоровлення та відпочинок до дитячого закладу, медичної довідки встановленого зразка, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103 (єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


20.05.2019 10:56

Порядок зарахування дітей у 1-й клас.
В рамках реалізації національного правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує: Зарахування до закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування до закладу освіти одного з батьків дитини, поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника), до якої додаються: 1) копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа); 2) оригінал або копія медичної довідки. Оригінал або копія документа про попередньо здобуту освіту при зарахуванні до 1 класу не подається. Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви про зарахування висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Кінцева дата подання документів єдина для всіх – 31 травня. Якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв перевищує загальну кількість місць у першому (перших) класі (класах), зарахування дітей відбувається за такими правилами: 1) до 01 червня включно зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками дошкільного підрозділу цього закладу освіти (у разі його наявності); 2) до 15 червня включно на вільні місця зараховуються діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, за результатами жеребкування, процедура проведення якого розробляється відповідно до глави 2 цього розділу, схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником; 3) до 15 червня включно зараховуються на вільні місця та за умови утворення окремого (окремих) класу (класів) також і ті діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, але мають бажання здобувати освіту за освітньою програмою, що використовується закладом освіти та затверджена Державною службою якості освіти України. У випадку якщо кількість поданих заяв перевищує загальну кількість місць у такому класі (класах), зарахування дітей відбувається за результатами жеребкування. Діти зараховуються на вільні місця до закладу освіти за умови подання до 15 червня необхідних документів. Якщо заклад освіти, до якого дитина може бути зарахована на вільне місце, і заклад освіти, на території обслуговування якого проживає ця дитина, розташовані в межах одного населеного пункту, то до необхідних документів додається також довідка закладу освіти, на території обслуговування якого проживає дитина, про її відрахування з цього закладу чи не зарахування до нього. Така довідка має бути видана закладом освіти, на території якого проживає ця дитина, впродовж одного робочого дня з дати звернення одного з батьків дитини. Впродовж двох робочих днів з дня зарахування дітей заклад освіти оприлюднює з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних» на інформаційному стенді закладу освіти, а також на офіційному сайті закладу освіти (а у разі його відсутності – на офіційному сайті органу, до сфери управління якого належить заклад освіти): • список зарахованих учнів із зазначенням лише їх прізвищ; • оголошення про дату, час, місце і спосіб проведення жеребкування; • інформацію про кількість вільних місць і прізвища дітей, які претендують на вільні місця; • наказ керівника закладу освіти про утворення конкурсної комісії у складі 3 осіб для проведення жеребкування. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


06.05.2019 16:15

Поновлення на роботі при незаконному звільненні
Поновлення на роботі при незаконному звільненні В рамках реалізації національного правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує: Якщо Ви вважаєте, що Ваше звільнення з роботи є незаконним, то Ви можете звернутися із позовною заявою про вирішення трудового спору до суду. Порядок та строк оскарження рішення про звільнення Працівник може звернутися з позовною заявою про поновлення на роботі й оплату за час вимушеного прогулу до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за місцезнаходженням підприємства (установи, організації) або за зареєстрованим місцем проживання/перебування позивача відповідно до порядку, передбаченого законодавством, в місячний строк з дня вручення копії наказу про звільнення або з дня видачі трудової книжки (стаття 233 КЗпП України). У разі пропуску з поважних причин місячного строку, встановленого для подання позовної заяви про поновлення на роботі, районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд може поновити цей строк (стаття 234 КЗпП України). Вартість Позивачі за подання до суду позовної заяви про поновлення на роботі звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях (пункт 1 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір»). Відшкодування середнього заробітку за час вимушеного прогулу Одночасно з прийняттям рішення про поновлення на роботі суд приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, суд виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу (частина друга статті 235 КЗпП України). Відшкодування моральної шкоди Незаконно звільнений працівник у судовому порядку може вимагати відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв’язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя (стаття 237¹ КЗпП України). Строк виконання рішення про поновлення на роботі Рішення суду про поновлення на роботі незаконно звільненого працівника виконується невідкладно (частина сьома статті 235 КЗпП України та частина перша статті 65 Закону України «Про виконавче провадження»). Дата поновлення на роботі Поновлення працівника на роботі відбувається з дати звільнення працівника на підставі рішення суду, яким визнано таке звільнення незаконним, а не з дати винесення судом відповідного рішення. Коли рішення про поновлення на роботі вважається виконаним Рішення суду про поновлення працівника на роботі вважається виконаним з дня видання власником або уповноваженим ним органом про це наказу та внесення відповідного запису до трудової книжки працівника (частина друга статті 65 Закону України «Про виконавче провадження», абзац перший пункту 34 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 06 листопада 1992 року № 9). Наказ про поновлення працівника на роботі повинен містити пункти про: скасування наказу про звільнення; поновлення працівника на посаді, яку він займав до звільнення; виплату працівнику середнього заробітку за час вимушеного прогулу. Відповідальність за невиконання рішення суду про поновлення на роботі У разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого працівника виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання. У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення. (стаття 75 Закону України «Про виконавче провадження»). Детальніше дивіться в нашій інфографіці, а ще - у правовій вікіпедії WikiLegalAid за посиланням: https://bit.ly/2JaboYw Правова консультація носить інформаційний характер та не може безумовно застосовуватися в кожному конкретному випадку. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


24.04.2019 11:26

Відповідальне батьківство
Відповідальне батьківство В рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!», консультують фахівці відділу «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, зокрема щодо нової ініціативу Уряду #ВідповідальнеБатьківство, спрямовану на те, щоб українські діти стали більш захищеними, а батьки - відповідальними. Ініціатива #ВідповідальнеБатьківство: податкова знижка батькам Одне з нововведень Уряду збільшує перелік підстав для отримання податкової знижки батьками, які оплачують навчання дітей. Тепер батьки можуть зменшити розмір сплачених за навчання коштів завдяки поверненню частини сплаченого податку на доходи фізичних осіб. Наразі орієнтовний розмір податкової знижки складає 18% від фактично сплаченої суми. При цьому, якщо раніше до знижки входила лише оплата в закладах професійної та вищої освіти, то відтепер податкову знижку можна отримати також на оплату навчання дитини в закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти. Варто зазначити, що право на отримання податкової знижки на навчання мають не всі громадяни України. Приватним підприємцям податкова знижка не надається. Тож що потрібно зробити батькам, аби отримати знижку? Щоб скористатися податковою знижкою на навчання, потрібно: - оплатити навчання та зберегти квитанцію про оплату; - отримати від роботодавця довідку про доходи за формою №3; - до 31 грудня поточного року заповнити податкову декларацію про майновий стан та доходи за минулий рік. Отже, щоб отримати компенсацію за оплату навчання за 2018 рік, слід подати декларацію у період з 1 січня до 31 грудня 2019 року; - подати документи на отримання податкової знижки в ДФС за місцем реєстрації та отримати податкову знижку. Так, серед необхідних документів - угода, яку ви укладаєте із закладом освіти. У ній має бути зазначено: хто надає послугу, хто її отримує, сума оплати та термін надання послуги. Також для отримання податкової знижки потрібно буде надати платіжні та розрахункові документи за оплату навчання, зокрема копії квитанцій, чеків, платіжних доручень. При цьому, угоди та розрахункові документи, які підтверджують сплату коштів, мають зберігатися протягом трьох років. Ініціатива #ВідповідальнеБатьківство: послуга “муніципальна няня” у питаннях та відповідях Постановою Кабінету Міністрів України від 30. 01. 2019 № 68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» визначено Порядок відшкодування послуг з догляду за дитиною до 3 років “муніципальна няня”. Кому може виплачуватись компенсація послуги «муніципальна няня»? Отримувачу послуги «муніципальна няня». В якому розмірі виплачується компенсація? Розмір допомоги дорівнює розміру прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня. Прожитковий мінімум станом на 01. 04. 2019 складає 1626 грн., отже наразі компенсація за послуги няню становить 1626 грн. на місяць. Але зі збільшенням впродовж року прожиткового мінімуму буде збільшуватись і розмір компенсації. Куди звертатись? До органів соціального захисту населення. Це управління/відділи/департаменти соціального захисту населення при місцевих органах влади (виконкомах, райдержадміністраціях). Які документи потрібно надати для оформлення послуги? Для отримання вказаної компенсації послуги батьки протягом місяця після укладення договору з нянею, подають місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем свого проживання заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі, а саме: - заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня»; - заяву про перерахування коштів для компенсації послуги «муніципальна няня» із зазначенням рахунка в установі банку; - копію договору між отримувачем послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею; - документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги «муніципальна няня» (чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка). До заяви додаються копії: - свідоцтва про народження дитини; - паспорта отримувача компенсації послуги «муніципальна няня» з даними про прізвище, ім’я та по батькові, дату його видачі і місце реєстрації; - документа, що посвідчує проживання на території України (для іноземця та особи без громадянства); ‑ документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) отримувача компенсації послуги «муніципальна няня». Хто може стати муніципальною нянею? Муніципальною нянею має бути будь-яка фізична особа-підприємець (КВЕД 97.00, КВЕД 88.91) / юридична особа, яка надає послугу з догляду за дітьми (КВЕД 78.20, КВЕД 85.10), крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років. В який термін здійснюється виплата? Компенсація виплачується щомісячно за умови подання заявником до 5 числа місяця в управління соціального захисту населення підтверджуючих документів про витрати на оплату послуги з догляду за дитиною «муніципальній няні», а це: чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка Ініціатива #ВідповідальнеБатьківство: допомога багатодітним родинам на дитину до 6 років З 1 квітня 2019 року в Україні збільшується допомога багатодітним сім’ям. Уряд виплачуватиме батькам на кожну третю і наступну дитину щомісяця 1 700 грн. Виплати здійснюватимуться до тих пір, поки дитині не виповниться 6 років. Доплата стосується не лише тих, хто народив чи народить дитину цьогоріч. Кожна сім’я, яка має посвідчення багатодітної, має змогу з 1 квітня оформити додаткову допомогу на дитину. Якщо в родині четверо дітей, двом з яких ще немає 6-ти років, держава виплатить на кожну з них по 1 700 грн. Це додатково до щомісячних 860 грн. допомоги при народженні дитини. В Україні наразі налічується 160 тисяч багатодітних сімей, в яких є діти віком до 6 років. Уряд для підтримки народжуваності в країні планує до кінця року виплатити таким батькам понад 2,4 млрд. грн. фінансової підтримки. Як отримати виплату? Для того, щоб оформити допомогу на дитину, мамі або татові слід звернутися у найближче відділення/управління соціального захисту населення і написати заяву на отримання грошей. При собі також потрібно мати оригінал та копію посвідчення багатодітної сім’ї, без якого оформити допомогу буде неможливо, та свідоцтва про народження дітей. Виплати здійснюватимуться через Укрпошту чи уповноважений державою банк на соціальні виплати за вибором сім’ї. Правова консультація носить інформаційний характер та не може безумовно застосовуватися в кожному конкретному випадку. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


09.04.2019 15:28

Порядок оформлення та видачі паспорта громадянина України
Порядок оформлення та видачі паспорта громадянина України В рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» консультують фахівці відділу «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України – це зазначено в Законі України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Паспорт громадянина України – це основний документ, що посвідчує особу та підтверджує українське громадянство. Паспорт громадянина України нового зразка має вигляд ID-картки, яку оформляють особам, що не досягли 18-річного віку, терміном дії на чотири роки, а особам з 18 років – на десять років. Для оформлення та видачі ID-картки вперше особі потрібно звернутися до територіального підрозділу Державної міграційної служби України за зареєстрованим місцем проживання. Після оформлення такої ID-картки у подальшому всі послуги особа зможе отримувати у будь-якому місті України за місцем звернення. Оформлення ID-картки відбувається на підставі заяви-анкети, яка подається особисто заявником. Особа, яка досягла 14-річного віку, оформляючи ID-картку має подати такі документи: 1) свідоцтво про народження; 2) паспорт громадянина України батьків або документи, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків, які на момент народження особи перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України). У разі відсутності таких документів подається довідка про реєстрацію особи громадянином України. 3) довідку про реєстрацію місця проживання; 4) довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ідентифікаційний код) або повідомлення про відмову від його прийняття; 5) у разі зміни імені або прізвища заявника – свідоцтво про зміну імені; 6) за наявності оригінал власного закордонного паспорту або закордонний паспорт батьків – для правильного відтворення прізвища латиницею; 7) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи заявника – для внутрішньо переміщених осіб. Вперше ID-картка видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети на її отримання. Така послуга надається безкоштовно. У разі отримання паспорта замість втраченого чи пошкодженого стягується адміністративний збір – 0,1 розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, у строк не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети. До паспорта громадянина України у формі ID-картки вноситься така інформація: назва держави; назва документа; ім’я особи; стать; громадянство; дата народження; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; номер документа; дата закінчення строку дії документа; дата видачі документа; уповноважений суб’єкт, що видав документ (код); реєстраційний номер облікової картки платника податків; місце народження; відцифрований образ обличчя особи та відцифрований підпис особи. Кінцевої дати щодо чинності паспортів громадянина України зразка 1994 року законодавством не визначено, тобто вони є чинними до закінчення строку їх дії та не підлягають обов'язковій заміні. ID-картка видається у всіх випадках, коли необхідна заміна паспорта – втрата, псування, зміна прізвища або інших даних особи. Отже обов'язку змінювати паспорт зразка 1994 року на ID-картку немає. Водночас треба розуміти, що паспорт-книжечка в умовах сучасних технологій практично не захищений від підроблення, тому оформлення ID-картки є доречним з міркувань безпеки та захисту від шахрайства. Зверніть увагу, що проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України тягне за собою адміністративну відповідальність, а саме – попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 грн до 51 грн). Правова консультація носить інформаційний характер та не може безумовно застосовуватися в кожному конкретному випадку. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


02.04.2019 15:20

Із квітня 2019 року запрацює електронний рецепт і Національна служба здоров'я України почне оплати аптекам за програмою.
Як отримати ліки за електронним рецептом? Перехід програми "Доступні ліки" до НСЗУ дозволить пацієнтам отримувати ліки за рецептом у будь-якій аптеці в Україні, яка має договір з НСЗУ, без прив'язки до місцевості, де цей рецепт був виданий. Як пацієнтові отримати ліки в аптеці за електронним рецептом? Крок 1. Пацієнт записується та приходить на прийом до сімейного лікаря, терапевта або педіатра, з яким у нього підписана декларація. Важливо! Пацієнт має звернутися саме до свого лікаря. Якщо ви ще не підписали декларацію, це варто зробити. Без декларації скористатися програмою "Доступні ліки" буде неможливо. Крок 2. Лікар проводить прийом і виписує рецепт. Крок 3. Під час виписування електронного рецепту лікар разом з пацієнтом мають перевірити, чи номер мобільного телефону, зазначений в декларації є актуальним і належить пацієнту. Лікар повинен назвати вам код мобільного оператора та останні цифри номера. Крок 4. Після перевірки номера телефону лікар виписує рецепт в електронній системі охорони здоров’я. Крок 5. На мобільний телефон пацієнта приходить СМС з унікальним номером рецепта та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Зміст СМС: "Ваш рецепт : ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ". Як отримати ліки за електронним рецептом? Крок 6. За необхідності або на прохання пацієнта лікар може роздрукувати консультаційний висновок, який містить розділ з призначеннями, зокрема призначенням ліків. В цьому розділі зазначається інформація про виписані ліки та номер електронного рецепта. Крок 7. Пацієнт йде у будь-яку зручну для нього аптеку, що бере участь у програмі "Доступні ліки". Називає працівнику аптеки номер рецепта. Крок 8. Працівник пропонує пацієнту лікарські засоби, які є в цій аптеці і входять в програму "Доступні ліки". Крок 9. Пацієнт обирає один із лікарських засобів і називає чотиризначний код підтвердження та отримує свої ліки. Якщо необхідного препарату немає, пацієнт може піти в іншу аптеку і отримати ліки там. Що потрібно знати лікарю? Лікар має виписати пацієнту рецепт на лікарський засіб, який відповідає його стану. Для ефективного використання бюджетних коштів рецепт виписують не за комерційною назвою, а на основі міжнародної непатентованої назви (МНН) діючої речовини ліків. В аптеці пацієнт може вибрати – отримати найдешевший лікарський засіб безкоштовно, або обрати іншу торгову марку, доплативши певну суму. Де пацієнт може обміняти рецепт на ліки? Щоб знайти відповідну аптеку, де можна одержати безкоштовні лікарські засоби, скористайтесь картою, де за областями постійно оновлюється перелік закладів, що беруть участь у програмі. Якщо в аптеці закінчились безкоштовні ліки, або ті, що відшкодовуються? Пацієнт може обрати іншу торгову назву та доплатити різницю. Пацієнт може звернутись в іншу аптеку. Пацієнт може зачекати, поки ліки надійдуть в аптеку. Вимоги до аптеки-учасника програми. У кожному аптечному закладі, що бере участь в урядовій програмі "Доступні ліки", обов’язково має бути наявний найдешевший генерик (найдешевший препарат) та перелік цін відшкодування. Аптека надає місцевим владам фінансовий звіт та документальне підтвердження продажу лікарських засобів, котрі підлягають відшкодуванню, та отримує повернення коштів з місцевих бюджетів протягом 15 робочих днів. Які ліки пацієнт може отримати безкоштовно, а за які потрібно доплачувати? Реєстр оптово-відпускних цін визначає максимальну ціну препарату, який може взяти участь в урядовій програмі "Доступні ліки". Держава компенсує вартість найдешевшого лікарського засобу, який подав заявку на участь в програмі "Доступні ліки". Тобто, такий препарат пацієнт матиме змогу отримати безкоштовно. Дорожчий препарат, ціна на який не перевищує граничну референтну, пацієнт може отримати, доплативши різницю між мінімальною ціною та роздрібною ціною обраного препарату. Ліки, ціна на які перевищує референтну ціну в 5 сусідніх країнах, не підпадають під програму відшкодування. Чи можна отримати безкоштовні ліки без рецепта? Уряд не буде обмежувати вільний ринок ліків. Якщо пацієнт бажає придбати випробувані ним ліки, не маючи рецепта від свого лікаря, – він може це зробити у будь-якій аптеці. Проте у такому випадку аптека не матиме підстав для того, щоб відпустити даний лікарський засіб безкоштовно або зі знижкою. Для лікарських засобів, які підлягають відшкодуванню, МОЗ встановить максимальну роздрібну торговельну надбавку на продаж ліків на рівні 15%. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


29.03.2019 11:22

В рамках реалізації правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує:
Поїхати працювати за кордон – наче зануритися в невідомий світ. З одного боку, Ви не знаєте, що робити та кому довіряти, з іншого – чимало спритників хочуть нажитися на Вашій розгубленості. Тому насамперед – зберігайте спокій та не дайте себе ошукати! Прагнення заробити капітал спонукає багатьох українців не просто розширювати географію пошуку роботи, але й ризикувати, обираючи варіант працевлаштування в країнах Європи, де пропонують значно вищі зарплати. У такому випадку небезпека підстерігає пошуковця роботи на кожному кроці, позаяк обманюють мігрантів як агентства та звичайні посередники, так і потенційні працедавці. За сучасних умов на ринку праці є чимало дрібних напіванонімних контор, що заманюють довірливих українців, обіцяють їм золоті гори, а отримавши свої комісійні, розчиняються в повітрі, наче дим. Отже, яких основних правил Ви повинні дотримуватись при працевлаштуванні за кордоном: 1. Отримайте достовірну та повну інформацію про майбутню роботу та умови проживання за кордоном. 2. Ознайомтесь з правилами працівників та мігрантів у країні, до якої подорожуєте. 3. Зробіть копії всіх важливих документів (віза, закордонний паспорт та національний паспорт, страховий поліс, контракт, запрошення, тощо) та зберігайте їх у безпечному місці окремо від оригіналів. Один екземпляр копій всіх документів й контактну інформацію роботодавця, залишіть у своїх рідних та близьких. 4. Запишіть контактну інформацію організацій, які можуть надати допомогу за кордоном. 5. Підписуйте лише документи, складені зрозумілою для Вас мовою. Перед укладенням договору необхідно перевірити наявність ліцензії у посередника, який допомогає в пошуку роботи за кордоном. Фірма повинна мати офіційний юридичний статус: мати статутні документи, ліцензії і дозволи, тому що за законом цей вид діяльності підлягає обов’язковому ліцензуванню. Крім ліцензії, фірма-посередник повинна мати свідоцтво про держреєстрацію і договір з іноземною фірмою-роботодавцем. Гроші за послуги оплачуйте тільки на офіційний розрахунковий рахунок, який відкритий в банку. Варто пам’ятати, що компанії-посередники не можуть брати гроші авансом. Оплата їхніх послуг повинна здійснюватися виключно після підписання контракту з іноземним роботодавцем. Різні пропозиції дешево влаштуватися за кордоном повинні бути відразу відкинуті. Ні в якому разі не треба віддавати оригінал паспорта потенційним роботодавцям. Копія паспорта потрібна при оформленні документів, оригінал паспорта особисто показується прикордонникам при перетині кордону. Для легального працевлаштування необхідні такі документи: закордонний паспорт, відповідна віза, трудова угода із закордонним роботодавцем та дозвіл на роботу в країні призначення. Трудова діяльність за туристичною, діловою або гостьовою візою є порушенням закону. Як правило, виїхати за кордон за туристичною чи гостьовою візою і вже за кордоном переоформити її на робочу неможливо! Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


28.03.2019 10:23

З 1 травня почне діяти новий закон про житлово-комунальні послуги
На споживачів щодо оплати комунальних послуг чекають суттєві нововведення. В рамках реалізації національного правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує: Зміна №1. Запровадження пені. З 1 травня 2019 року вводиться пеня за несплату вартості житлово-комунальних послуг у визначені терміни. Тобто пеню нараховуватимуть тим, хто сплачуватиме пізніше 20 числа. У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за комунальні послуги. Наприклад: якщо сім'я платить 1500 грн за комуналку на місяць і прострочила платіж на 90 днів, сума боргу зросте приблизно на 27 грн. Зміна №2. Плата за абонентське обслуговування. Абонплата буде введена за такі комунальні послуги, як опалення, водопостачання та водовідведення. Це окремий платіж за адміністрування розрахунків зі споживачами. Він має бути виділений в окрему графу у платіжках за тепло та воду. Теоретично, абонплату мають відняти від тарифу, тобто це не має призвести до зростання загальної суми у платіжці. Орієнтовно у 2019 році максимальна абонплата на тепло становитиме 43 грн, на холодну воду – 37,6 грн і на вивезення сміття – 16,1 грн. Зі зростанням мінімальної зарплати буде зростати і абонплата за послугу. Зміна №3. Припинять надання комунальної послуги через борги. Виконавець комунальної послуги має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Зміна №4. Комунальники платитимуть штрафи за відключення без причини. Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості. А також сплатити споживачу "неустойку" (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених договором. Зміна №5. Зобов’яжуть впускати у помешкання комунальників. Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла для ліквідації та відвернення аварій, встановлення або заміни обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку. Відмова споживача є підставою для припинення надання комунальної послуги. Після надання доступу надання послуги відновлюється. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


06.03.2019 16:40

ҐЕНДЕРНА РІВНІСТЬ В УКРАЇНІ
Ґендерна рівність займає центральне місце у системі прав людини та серед цінностей Організації Об’єднаних Націй (ООН). Одним з фундаментальних принципів Статуту ООН, який було прийнято світовими лідерами у 1945 році, є «рівні права чоловіків та жінок», а також захист та просування прав жінок, як відповідальність кожної держави. На національному рівні ґендерна рівність гарантована, передусім, Конституцією України, Кодексом законів про працю України, а також окремим Законом України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року» та іншими законодавчими актами. Напрацювання нормативно-правової бази щодо регулювання ґендерної політики в Україні розпочалося ще в 1980 році з ратифікації «Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок». До реалізації ґендерної політики, крім органів державної влади і місцевого самоврядування, залучаються міжнародні організації та громадські об’єднання, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Довідково: Ґендерна рівність у деталях: ВІДКРИТІ ВАКАНСІЇ: не можуть містити вимоги до статі (крім специфічної роботи); ОПЛАТА ПРАЦІ: має бути однаковою при однаковій кваліфікації та умовах для жінок і чоловіків; КАР’ЄРНЕ ПРОСУВАННЯ: має бути прозорим і базуватися на досягненнях, а не гендерних ознаках; ДОГЛЯД ЗА ДИТИНОЮ: може здійснюватися як жінкою, так і чоловіком при їх бажанні реалізувати це право; ДОМАШНІ ОБОВ’ЯЗКИ: розподіляються між подружжям за домовленістю, а не гендерними стереотипами; ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ: при розлученні на рівних умовах визначається як із матір’ю, так і з батьком; ПРЕДСТАВНИЦТВО У ВЛАДІ: має забезпечувати рівномірне представлення інтересів різних соціальних груп; МАНЕРА ПОВЕДІНКИ: не повинна стати причиною осуду у разі невідповідності гендерним очікуванням; РЕКЛАМНА ПРОДУКЦІЯ: не повинна містити секситські прояви чи дискримінацію за ознакою статі. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


25.02.2019 16:29

Маю право голосу: як проголосувати внутрішньо переміщеним особам на виборах
31 березня відбудуться вибори Президента України. Як скористатись своїм правом і проголосувати внутрішньо переміщеним особам? Роз’яснення з цього питання, в межах проекту «Я маю право голосу!», надали фахівці відділу «Герцаївське бюро правової допомоги». Якщо внутрішньо переміщені особи хочуть проголосувати на виборах Президента України вони мають тимчасово змінити місце голосування без зміни виборчої адреси. Для цього потрібно зробити до 25 березня наступні кроки: Крок1.Знайти найближчий до себе відділ ведення Державного реєстру виборців. Їх адреси оприлюднені на офіційному сайті Державного реєстру виборців: www.drv.gov.ua Крок 2. Особисто звернутися до відділ ведення Державного реєстру виборців з паспортом і написати заяву про тимчасову зміну місця голосування (Відділ ведення ДРВ апарату Герцаївської РДА , вул. Шевченка, 9, м. Герца, Герцаївський р-н, Чернівецька обл., 60501, тел.: (03740) 2-12-04). Крок 3. Відділ ведення Державного реєстру виборців зобов’язаний тимчасово змінити місце голосування та видати виборче посвідчення. Важливо! «Виборці, виборча адреса яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях районів, міст, селищ і сіл, їх частин у Донецькій та Луганській областях, межі та перелік яких визначаються Президентом України у порядку, передбаченому Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця їх голосування»(Постанова ЦВК №129 від 05 вересня 2018 року). У випадку призначення повторної процедури голосування, внутрішньо переміщена особа зобов’язана знову пройти вищезазначену процедуру. Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46. Більше інформації про проект «Я МАЮ ПРАВО ГОЛОСУ!» за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).


17.01.2019 09:53

Герцаївське «Бюро правової допомоги» інформує: домашнє насильство карається кримінальною відповідальністю.
Герцаївське «Бюро правової допомоги» інформує: домашнє насильство карається кримінальною відповідальністю. 11 січня 2019 року набрали чинності зміни до Кримінального кодексу, згідно з якими домашнім кривдникам загрожують громадські роботи на строк від 150 до 240 годин, або арешт на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 5 років, або до двох років позбавлення волі. Домашнє насильство – це умисне систематичне вчинення фізичного, психологічного або економічного насильства щодо подружжя чи колишнього подружжя або іншої особи, з якою винний перебуває (перебував) у сімейних або близьких відносинах, що призводить до фізичних або психологічних страждань, розладів здоров’я, втрати працездатності, емоційної залежності або погіршення якості життя потерпілої особи. Якщо Ви чи Ваші родичі, знайомі потребуєте правової допомоги – звертайтеся до Герцаївського «Бюро правової допомоги», ми знаходимось за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, наш телефон: (03740) 2-10-46, також працює Єдиний контакт – центр з надання безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно в межах України).


11.12.2018 10:43

Всеукраїнський тиждень права проводиться щороку в тиждень, що включає 10 грудня — День прав людини
Всеукраїнський тиждень права проводиться щороку в тиждень, що включає 10 грудня — День прав людини, який відзначається в пам’ять проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини. Права людини, гарантовані Конституцією та міжнародними угодами нашої країни, мають бути реалізовані. Так в Конституції України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина. Стаття 21 Конституції України визначає, що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Згідно статті 22 Основного Закону держави права і свободи людини і громадянина, закріплені Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. Частина 3 статті 22 Конституції України підкреслює, що за прийняття нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Частина 2 статті 3 Конституції України зазначає, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.  Зокрема, стаття 55 Конституції України передбачає право кожного будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. Для забезпечення реалізації та захисту прав і свобод людини і громадянина, Конституція і законодавство України передбачають можливість здійснення громадянами певних дій, а також утворення системи органів держави, призначенням якої є допомога громадянам у реалізації і захисті їх прав. Юридичний механізм захисту прав людини – це можливості здійснення громадянами певних вчинків щодо захисту власних прав і свобод. Конституція України передбачає можливості здійснення громадянами дій, спрямованих на захист їх прав і свобод, як: захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань; об’єднуватися в політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод; проводити збори, мітинги, походи і демонстрації; направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади; захищати в суді свої права і свободи; звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних установ або органів. Конституція України досить чітко визначає систему органів та посадових осіб різних рівнів, які повинні захищати права і свободи людини і громадянина. Це: Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, місцеві державні адміністрації, підсистема судів загальної юрисдикції та спеціалізованих судів, Конституційний Суд України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокуратура, адвокатура, інші правоохоронні органи України. Як свідчить історія, всі існуючі права людини, що закріплені в міжнародних документах, конституціях, законодавстві є вистражданими та відвойованими людством. Тому захист прав людини та громадянина має бути пріоритетом діяльності правової, демократичної, суверенної держави. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2018 року №681-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права» відділом «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, з 10 по 14 грудня 2018 року заплановано надання безоплатної первинної допомоги населенню з питань реалізації і захисту прав людини. У статті 4 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» зазначається, що при реалізації права на безоплатну правову допомогу не допускається застосовування привілеїв чи обмежень до осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Отже, якщо Ваші права порушуються і Ви потребуєте правової допомоги – звертайтеся до Герцаївського бюро правової допомоги за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца або телефонуйте за номером (03740) 2-10-46. 0-800-213-103 - Єдиний контакт-центр з надання безоплатної правової допомоги (цілодобово та безкоштовно в межах України).


28.11.2018 14:35

Система БПД працюватиме в звичайному режимі
Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у зв’язку із введенням воєнного стану в 10-ти областях України наголошує, що режим роботи системи безоплатної правової допомоги не змінюється, із дотриманням правового режиму воєнного стану. Усі територіальні відділення – регіональні та місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, у тому числі бюро правової допомоги, продовжують працювати відповідно до свого звичайного графіка роботи. Відповідно до затверджених графіків здійснюється робота дистанційних і мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги. Введення воєнного стану не призводить до обмежень прав суб'єктів на безоплатну правову допомогу, гарантованих Законом України «Про безоплатну правову допомогу». Безоплатна правова допомога надається у порядку та за наявності підстав, визначених чинним законом. До відома! Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца. Тел.: (03740) 2-10-46. Отримуй юридичні консультації за телефоном: 0-800-213-103 - контакт-центр з надання безоплатної правової допомоги (цілодобово та безкоштовно в межах України).


Tеми