Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини

15.03.2019 15:09

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ: повернення грошей і обмін товару |  Повідомлення

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ: повернення грошей і обмін товару

В рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Герцаївське бюро правової допомоги інформує:
Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника
Згідно статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі - Закон) споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
захист своїх прав державою;
належну якість продукції та обслуговування;
безпеку продукції;
необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).
Права споживачів при придбанні непродовольчого товару належної якості:
обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням;
придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;
здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;
розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.
Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Умова обміну:
якщо товар не використовувався;
збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;
збережено розрахунковий документ з датою продажу.
Добровільний порядок вирішення питання в разі порушення прав споживача, куди звертатись:
до продавця за місцем купівлі товару;
виконавця робіт;
до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні в разі відмови продавця, виробника задовольнити вимоги споживача.
Перелік необхідних документів:
усна чи письмова вимога;
розрахунковий документ з позначкою про дату продажу;
технічний паспорт (в разі гарантійного терміну з позначкою про дату продажу).
Судовий захист прав споживачів: стаття 22 Закону також передбачає судовий захист прав споживачів. Крім того, стаття 16 Цивільного Кодексу України передбачає захист цивільних прав у встановленому порядку судом. Таким чином, фраза «права споживачів захищаються судом» означає, що будь-яка зацікавлена особа має право в порядку, установленому законом, звернутися до суду за захистом порушеного права, або охоронюваного законом інтересу (ст. 3 Цивільного Процесуального Кодексу Україна). Право на звертання до суду один із засобів захисту цивільних прав, передбачених Цивільним Кодексом України.
Перед звертанням до суду необхідно зібрати копії документів (актів обстежень, документів, що підтверджують факт покупки, договорів, заяв, претензій, відповідей і т.д.). Особливістю для даної категорії справ є те, що згідно зі ст.22 Закону України «Про захист прав споживачів», останній звільняється від сплати судового збору.
Основний документ з яким споживач звертається до суду - це позовна заява, під якою розуміється письмове звертання до суду за захистом свого порушеного права або охоронюваного законом інтересу. Можливі наступні варіанти позовних заяв при порушенні прав споживачів:
про усунення недоліків товару;
про заміну товару неналежної якості на аналогічний товар належної якості;
про розірвання договору і відшкодування понесених збитків;
про відшкодування матеріальної і моральної шкоди, заподіяної товаром неналежної якості.

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46.
Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).
  • Автор:Герцаївське бюро правової допомоги

Tеми