Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини

20.06.2019 11:09

На засіданні колегії обговорили якість обслуговування громадян відповідно до єдиних стандартів  |  Повідомлення Пенсійного фонду
На засіданні колегії обговорили якість обслуговування громадян відповідно до єдиних стандартів

Приведення приміщень відділів обслуговування громадян відповідно до єдиних стандартів та якість надання послуг працівниками пенсійної служби обговорили на засіданні колегії при начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Зручні та комфортні умови для відвідувачів, дотримання корпоративного стилю при облаштуванні місць обслуговування – головний критерій, яким керуються працівники установи при проведенні ремонтних робіт. Ремонт приміщень здійснюється відповідно до розробленого плану-графіку, який щотижня контролюється керівництвом Головного управління.
Для фахівців, що здійснюють обслуговування у фронт-офісах, запроваджений дрес-код. З урахуванням нових стандартів спеціалістів фронт-офісів забезпечено уніфікованими бейджами та хустинками корпоративного зеленого кольору.
Крім того, колегія обговорила питання якості обслуговування громадян на віддалених робочих місцях в ОТГ.
– Ми маємо надавати максимально якісно послуги громадянам, які звертаються до нас на прийом, за потребою здійснювати виїзні прийоми чи оперативно надавати роз’яснення в режимі відеозв’язку. Людям потрібно роз’яснювати пенсійне законодавство. Також, разом із представниками територіальних громад удосконалювати роботу на місцях, вивчати попит на наші послуги, узгоджувати графіки прийому громадян, – зауважив під час засідання колегії начальник Головного управління Михайло Романів.
Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



19.06.2019 15:33

Консультують Чернівецькі митники  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
В яких випадках та на яких умовах здійснюється особистий огляд громадянина, який прямує через митний кордон України ?
Відповідно до ч. 1 ст. 340 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) особистий огляд як виняткова форма митного контролю проводиться за письмовим рішенням керівника контролюючого органу або особи, яка виконує його обов’язки, якщо є достатні підстави вважати, що громадянин, який прямує через митний кордон України чи перебуває в зоні митного контролю або у транзитній зоні міжнародного аеропорту, приховує предмети контрабанди чи товари, які є безпосередніми предметами порушення митних правил або заборонені для ввезення в Україну, вивезення з України чи транзиту через територію України. Перед початком огляду посадова особа контролюючого органу повинна пред’явити громадянину письмове рішення керівника контролюючого органу чи особи, яка виконує його обов’язки, ознайомити громадянина з його правами та обов’язками під час проведення такого огляду і запропонувати добровільно видати приховані та/або не задекларовані товари (ч. 2 ст. 340 МКУ).
Факт ознайомлення громадянина з рішенням про проведення особистого огляду засвідчується посадовою особою контролюючого органу відповідним написом на рішенні про проведення такого огляду. У разі відмови громадянина від добровільної видачі прихованих та/або не задекларованих товарів на рішенні про проведення особистого огляду робиться відповідний запис, завірений підписом посадової особи контролюючого органу, яка пред’являла зазначене рішення громадянинові (ч. 3 ст. 340 МКУ).
Громадянин, стосовно якого здійснюється особистий огляд, має право:
1) до початку проведення особистого огляду ознайомитися з рішенням про проведення особистого огляду та порядком його проведення;
2) ознайомитися із своїми правами та обов’язками під час проведення особистого огляду;
3) надавати пояснення та заявляти клопотання;
4) добровільно видати товари, що переміщуються ним через митний кордон України з порушенням вимог законодавства з питань державної митної справи;
5) робити заяви з обов’язковим внесенням їх посадовою особою контролюючого органу, яка проводить особистий огляд, до протоколу проведення такого огляду;
6) користуватися рідною мовою та послугами перекладача;
7) ознайомитися з актом проведення особистого огляду після його складення та зробити заяву, яка підлягає внесенню до акта;
8) оскаржувати рішення, дії контролюючого органу щодо проведення такого огляду (ч. 4 ст. 340 МКУ).
Особистий огляд проводиться в ізольованому приміщенні, що відповідає встановленим санітарно-гігієнічним вимогам, посадовою особою контролюючого органу однієї статі з громадянином, стосовно якого проводиться особистий огляд, у присутності не менш як двох понятих тієї самої статі. Як поняті запрошуються особи, не заінтересовані у результатах огляду. Понятими не можуть бути родичі особи, яка підлягає особистому огляду, та працівники контролюючих органів. Доступ до приміщення, де проводиться огляд, громадян, які не беруть участі в ньому, і можливість спостерігати за проведенням огляду з боку таких громадян мають бути виключені. Обстеження органів тіла громадянина, який підлягає особистому огляду, проводиться виключно медичним працівником (ч. 5 ст. 340 МКУ).
Під час проведення особистого огляду складається протокол за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 414, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.05.2015 за № 496/26941.
Протокол підписується посадовою особою контролюючого органу, яка проводила огляд, громадянином, який пройшов особистий огляд, понятими, які були присутні під час огляду, а в разі обстеження медичним працівником - і цим працівником. Громадянин, який пройшов особистий огляд, має право зробити заяву з обов’язковим занесенням її до протоколу (ч. 7 ст. 340 МКУ).  Копія протоколу надається громадянинові (ч. 8 ст. 340 МКУ).
Особистому огляду не підлягають Президент України, Голова Верховної Ради України, народні депутати України, Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр України, Голова та судді Верховного Суду України, Голова та судді Конституційного Суду України, Міністр закордонних справ України, Генеральний прокурор України та члени їхніх сімей, які прямують разом з ними (ч. 9 ст. 340 МКУ).



19.06.2019 15:30

За п’ять місяців місцеві бюджети Буковини отримали понад 1,2 мільярди гривень податкових платежів |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Місцеві бюджети громад краю додатково отримали 118,5 млн. грн. податків. Про це повідомляють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та зазначають, що за п’ять місяців нинішнього року до місцевих бюджетів надійшло 1220,3 млн. грн. Планові показники затверджені органами самоврядування виконано на 110,8 відсотків. Обсяги податкових надходжень зросли до аналогічного періоду  минулого року  на 21,1 відсотки, що становить в гривневому еквіваленті 212,4 млн.грн.
При цьому, позитивна динаміка простежується за усіма найбільш вагомими для місцевих бюджетів платежами. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали понад 784,9 млн. грн., що на 62,5 млн. грн. більше, доведеного завдання.
Наступним за рівнем надходжень став єдиний податок. «Спрощенці» сплатили до бюджету 201,9 млн. грн., що на 33,5 млн. грн. більше планових показників.
Місцеві бюджети цьогоріч отримали 131,3 млн. грн. земельного податку та орендної плати за землю, понад завдання надійшло майже 14,6 млн. грн.
Також суттєво наповнює місцеві бюджети акцизний збір з роздрібного продажу підакцизних товарів -  42,8 млн. грн. Крім того місцеві бюджети від бізнесменів Буковини отримали за користування лісом, надрами й водою – 15,6 млн.грн., податку на прибуток – 14,5 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 4,9 млн.грн.
У відомстві зауважують, що в нинішніх умовах надзвичайно важливо зміцнювати фінансові ресурси місцевих бюджетів області. Адже, такі надходження використовуються місцевими органами влади для забезпечення поточних і перспективних завдань розвитку регіону.
Згідно даних територіальних управлінь Головного управління ДФС Буковини бюджети місцевих громад отримали : від платників Чернівецького управління (м.Чернівці) - 696,0 млн. грн. податків, Вижницького управління (об’єднує Вижницький та Путильський райони) – 74,0 млн.грн.; Кельменецького управління (Кельменецький та Хотинський райони) – 78,2 млн. грн.; Кіцманського управління (Кіцманський та Застанівський райони) – 100,4 млн. грн.; Новоселицького управління (Новоселицький та Герцаївський райони) – 80,4 млн. грн.; Сокирянського управління (Сокирянський район та м.Новодністровськ) – 65,7 млн. грн.; Сторожинецького (Сторожинецький та Глибоцький райони) – 125,5 млн. грн.

Фіскали нагадують буковинцям про сплату податку на нерухоме майно – 29 серпня останній день
Головне управління ДФС у Чернівецькій області звертає увагу буковинців, які мають у власності нерухомість, про необхідність сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Підпунктом 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).
Водночас, п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
 Щодо порядку  обчислення податку на нерухомість, то підпунктом 266.5.1 ПКУ передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м2 бази оподаткування.
Мінімальна заробітна плата на 01.01.2018 р. визначена у розмірі 3 723,00 грн. Отже, граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку в 2019 р. за звітний 2018 р., не повинен перевищувати 1,5 %, або 55,85 грн. за 1 м2 бази оподаткування.
Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 статті 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
У разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або встановлення розбіжностей у наявній інформації про об’єкт нерухомості, платнику податку необхідно звернутися з оригіналами документів, що підтверджують право власності на нерухомість, до контролюючих органів за місцем проживання (реєстрації).


19.06.2019 15:17

Відбулося засідання колегії районної ради |  Діяльність органів місцевого самоврядування
Відбулося засідання  колегії  районної ради Сьогодні, 19 червня 2019 року, відбулося засідання колегії Герцаївської районної ради. Основне питання порядку денного засідання колегії: Про узгодження дати скликання та питань, що пропонуються на розгляд XL-ї позачергової сесії районної ради.


19.06.2019 11:01

Відбулося засідання постійної комісії районної ради з питань економіки, бюджету, фінансів, інвестицій та розвитку підприємництва |  Діяльність органів місцевого самоврядування
Відбулося засідання постійної  комісії  районної  ради з  питань економіки, бюджету, фінансів, інвестицій та розвитку підприємництва В п»ятницю, 14 червня 2019 року, відбулося засідання постійної комісії районної ради з питань економіки, бюджету, фінансів, інвестицій та розвитку підприємництва. В роботі комісії взяли участь голова районної ради В.М. Чукля та голова районної державної адміністрації В.М. Ястремський. Депутати обговорили ряд важливих питань.


19.06.2019 10:26

Право дитини на оздоровлення та відпочинок |  Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги
В межах правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!», відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» інформує:
Право кожної дитини на оздоровлення і відпочинок гарантовано державою. Відповідно до статті 13 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», діти віком від 7 до 18 років перебувають у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку самостійно або за згодою керівника дитячого закладу оздоровлення та відпочинку разом з батьками чи іншими законними представниками. Діти віком від 4 до 7 років перебувають у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку разом із батьками або іншими законними представниками.
Оздоровлення та відпочинок дітей може здійснюватися у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку протягом року, сезонно, під час канікул, цілодобово, протягом дня. Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку за своїми організаційно-правовими формами може бути державної (заснований на державній формі власності), комунальної (заснований на комунальній формі власності) або приватної (заснований на приватній формі власності) форми власності.
Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку зобов’язаний створити дитині безпечні умови перебування, забезпечити охорону її життя і здоров’я, особистого майна, надання невідкладної медичної допомоги, страхування від нещасного випадку, реалізацію освітніх програм та змістовного дозвілля тощо.
Перед заїздом дитини в табір батьки повинні ознайомитися з:
правилами внутрішнього розпорядку,
зі списком рекомендованих речей,
зі списком продуктів і речей, які заборонено привозити в табір,
забезпечити дитину на час перебування у таборі необхідним одягом, взуттям, засобами гігієни,
провести з дитиною роботу щодо запобігання шкідливим звичкам,
забезпечити проходження дитиною медичного обстеження,
надати інформацію працівникам табору, про індивідуальні особливості дитини;
своєчасно забрати дитину з закладу.
При заїзді в табір потрібно мати:
карту щеплень, форма первинної облікової документації № 079/о «Медична довідка на дитину, яка від’їжджає в дитячий заклад оздоровлення та відпочинку», оформлена належним чином за три дні до початку оздоровчої зміни,
путівку на дитину,
копію свідоцтва про народження.
Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку має право відмовити у прийомі дитини до закладу в разі:
відсутності путівки;
невідповідності віку дитини встановленим вимогам;
відсутності у дитини, яка прибула на оздоровлення та відпочинок до дитячого закладу, медичної довідки встановленого зразка, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46.
Більше інформації за номером 0 800 213103 (єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).



19.06.2019 10:09

Актуальні запитання - відповіді про сплату земельного податку :  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Чи є платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними будинками власники квартир (жилих приміщень) у таких будинках?
Відповідно до ст.ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно зі ст. 42 Земельного кодексу України від 27 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням викладеного, платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними жилими будинками є особи, яким такі земельні ділянки відповідно норм Земельного кодексу України передаються у постійне користування або у власність: підприємства, установи і організації, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднання власників будинків.
Власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку до бюджету за земельні ділянки під такими будинками.

Чи застосовується відповідальність за несвоєчасну сплату ФО земельного податку або орендної плати, якщо контролюючим органом податкове повідомлення-рішення не вручено особисто ФО (під розписку) або надіслано без повідомлення про вручення (залишено в поштовій скриньці) та як визначити в такому випадку строк сплати?
Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст. 270 ПКУ).
Облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня (п. 287.2 ст. 287 ПКУ). Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (абзац перший п. 286.5 ст. 286 ПКУ). Згідно з п. 288.7 ст. 288 ПКУ порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст.ст. 285 - 287 ПКУ.
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ). Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПКУ документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).Плата за землю фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ).
Відповідно до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, нарахування пені розпочинається - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження). У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім випадків, передбачених п. 126.2 ст. 126 ПКУ) протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу (п. 126.1 ст. 126 ПКУ).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) фізичній особі податкове/податкові повідомлення-рішення з податку на майно у строки, встановлені відповідними нормами ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання (п. 126.3 ст. 126, п. 287.9 ст. 287 ПКУ).
Враховуючи вищезазначене, якщо податкове повідомлення-рішення надіслано (вручено) фізичній особі – платнику плати за землю (його представнику) до 01 липня поточного року за місцем його реєстрації або адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) з повідомленням про вручення і фізична особа не сплатила плату за землю у визначені ПКУ строки, то такій фізичній особі нараховується штраф та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати узгодженої суми податкового зобов’язання із земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Якщо податкове повідомлення-рішення не вручене фізичній особі або надіслано листом без повідомлення про вручення, податкові зобов’язання вважаються неузгодженими.




19.06.2019 10:05

Буковинці заборгували майже 222 мільйони єдиного соціального внеску |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
На початок червня заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування допустили 16447 платників, а сума боргу сягнула 221,9 млн. грн. – розповідає заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Іван Матіос.
Незважаючи на застосування усіх доступних заходів щодо стягнення заборгованості з ЄВ, серед яких – роз’яснювальні, зустрічі з боржниками, надсилання вимог, передачі справ до суду та ДВС загальна кількість боржників починаючи з 1 листопада 2018 до 1 червня 2019 скоротилася лише на 4317 осіб.
Також, від початку 2019 року до органів Державної виконавчої служби передано на примусове стягнення 3068 узгоджених вимог про сплату боргу на 53,7 млн. грн. Загалом на виконанні у ДВС знаходяться 4106 вимог про стягнення 67,6 млн. грн. боргу з ЄВ. (від початку року погашено 12,7 млн. грн.).
Також підготовлено та подано до судів 77 обмежень виїзду за кордон боржників з ЄВ. Крім того, Іван Миколайович просить звернути увагу представників бізнесу, розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄВ не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню.
Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з ЄВ не застосовується.
За словами заступника, з 1 січня 2017 року всі фізичні особи - підприємці мають сплачувати ЄВ за себе на рівні мінімального страхового внеску щоквартально за винятком пільгової категорії. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, який у 2019 році становить 918,06 грн (4 173 грн (розмір мінімальної заробітної плати) х 22 %). Особливо треба звернути увагу тим бізнесменам, які зареєстровані але не здійснюють діяльність – ЄВ нараховується незалежно від фінансового стану і до моменту проведення процедури ліквідації.
Необхідно відповідально підходити до сплати ЄСВ, оскільки у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати до платника застосовуються штрафні санкції, пеня, зокрема: на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу; за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум; за донарахування ДФС або платником своєчасно не нарахованого внеску накладається штраф у розмірі 10 % зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 % суми донарахованого ЄСВ; за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачою сум виплат, на які нараховується внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
Іван Миколайович наполегливо радить, усім платникам провести звірку даних, щодо своїх нарахувань та сплати, щоб уникнути застосування фінансових санкцій, а боржникам не зволікати з погашенням боргу.
Інформацію про суми боргу можна отримати у відділі погашення боргу Головного управління ДФС у Чернівецькій області за телефоном (0372)545635 або використати сервіс, на офіційному веб-порталі ДФС «Електронний кабінет».


19.06.2019 10:03

За 5-ти річні автомобілі сплачується податок – бюджет отримав уже перший мільйон  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області  звертають увагу власників «елітних» автівок на необхідність вчасної сплати транспортного податку. Об’єкт та базу оподаткування для транспортного податку визначено ст.267.
Згідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. (4173 грн.*375 =1564875грн.)
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
Підпунктом 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ визначено, що базою оподаткування є легковий автомобіль, який є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.  Відповідно до п. 267.4 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України ставка транспортного податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.
Довідка : За п’ять місяців 2019 року до місцевих бюджетів сплачено 1,0 млн. грн. транспортного податку 


18.06.2019 10:28

Завдяки скоординованим діям пенсійної служби з органами влади кількість застрахованих осіб в області зросла з початку року на 4,6 тисячі |  Повідомлення Пенсійного фонду
Відсутність легально оформлених трудових відносин та мінімізація заробітної плати не тільки позбавляють працюючих громадян належного соціального захисту сьогодні й гідного пенсійного забезпечення в майбутньому, а й спричиняють недоотримання коштів бюджетом Пенсійного фонду України, створюючи ризик порушення стабільності виплати пенсій.
Захист прав застрахованих осіб на пенсійне забезпечення є пріоритетним напрямком діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області. Для подолання негативних соціально-економічних тенденцій в суспільстві пенсійна служба тісно співпрацює з органами влади та контролюючими органами, чітко координуючи з ними свої дії у справі вирішення проблем тіньової зайнятості, зокрема, виявлення випадків використання несумлінними роботодавцями найманої праці без офіційного оформлення угод, мінімізації заробітної плати та соціальних внесків, подання недостовірних відомостей щодо норм робочого часу тощо.
За результатами щомісячного аналізу відомостей з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на предмет виявлення роботодавців, за звітністю яких наявні ознаки недотримання соціальних гарантій, тінізації зайнятості, мінімізації зарплати і єдиного соціального внеску, з початку року органам влади та місцевого самоврядування надано інформацію щодо 1712 таких роботодавців, Управління Держпраці у Чернівецькій області поінформовано про 2336 суб’єктів діяльності, соціальних партнерів повідомлено про 1508 порушників, Головному управлінню Державної фіскальної служби у Чернівецькій області передано дані щодо 1687 несумлінних роботодавців.
Результатом співпраці з органами влади та контролюючими органами є зростання в області, порівняно з початком 2019 року, кількості застрахованих осіб на 4,6 тисячі осіб (3,2%), при цьому середньомісячна заробітна плата працюючих зросла порівняно з відповідним періодом 2018 року на 16,3%.
Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



14.06.2019 17:23

Відбулися заходи з нагоди 130 річчя від дня смерті румунського поета М.Емінеску |  Заходи
 Відбулися  заходи з нагоди 130 річчя від  дня  смерті  румунського  поета М.Емінеску Сьогодні, 14 червня 2019 року, відбулися заходи з нагоди 130 річчя від дня смерті румунського поета М.Емінеску. Представники районної влади вшанували пам»ять геніального поета покладанням вінка до пам»ятника М.Емінеску у місті Герца.


13.06.2019 16:38

З 1 липня 2019 року очікується перерахунок пенсій у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму  |  Повідомлення Пенсійного фонду
У зв’язку зі зростанням з 1 липня 2019 року прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1497 грн до 1564 грн, органами Пенсійного фонду провадитимуться перерахунки пенсій, в результаті яких зростуть мінімальні розміри пенсійного забезпечення для різних категорій громадян, надбавки, підвищення, інші доплати, залежні від цього показника.
Зокрема, виходячи з нового розміру прожиткового мінімуму збільшаться мінімальні та максимальні розміри пенсійних виплат; надбавки за понаднормовий стаж для непрацюючих пенсіонерів; встановлені до пенсії підвищення та доплати, передбачені законодавством, зокрема, для інвалідів війни, учасників бойових дій, учасників війни, членів загиблих військовослужбовців, жертв нацистських переслідувань, осіб з інвалідністю внаслідок аварії на ЧАЕС та інших категорій громадян. Крім того, зростуть доплати шахтарям, пенсії за особливі заслуги перед Україною тощо. З урахуванням нового розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, затвердженого на рівні 1936 грн, підвищиться розмір надбавки почесним донорам України, яка встановлюється в розмірі 10% цього мінімуму.
Водночас, для осіб, у складі пенсійної виплати яких відсутні складові, залежні від величини прожиткового мінімуму, або наявні тимчасово встановлені доплати, що перевищують суму підвищення пенсії внаслідок проведеного перерахунку, розмір пенсійного забезпечення залишиться без змін.
Перерахунки пенсій з 1 липня поточного року провадитимуться автоматизованим шляхом за матеріалами пенсійних справ, без подання пенсіонерами заяв та будь-яких інших додаткових документів. Виплата пенсій в перерахованих розмірах буде проведена в липні цього року.
Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області




13.06.2019 16:32

Сергій Лєснік : понад 700 Чернівецьких роботодавців виплачують заробітну плату нижче мінімальної |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Сергій Лєснік : понад 700 Чернівецьких роботодавців виплачують заробітну плату нижче мінімальної Серед ключових аспектів, на яких зосереджено роботу чернівецьких податківців –залучення до оподаткування коштів від тіньової зайнятості та виплати зарплати в конвертах - про це розповідає начальник Чернівецького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області Сергій Лєснік.
Питання тіньової зайнятості актуальне і донині, оскільки такі порушення призводять до несплати в бюджет, відразу трьох податків.(ПДФО,ЄСВ та військового збору). Незважаючи на проведену роз’яснювальну роботу в Чернівцях є ще достатньо бізнесменів у сфері торгівлі, обслуговування і ремонту автотранспортних засобів, будівництва, виробництва одягу, меблів, медична практика які суцільно сидять на "мінімалках" і «півставках». Також й окремі представники чернівецького бізнесу, які працюють у сфері консультування з питань оподаткування «грішать» заниженням офіційних доходів.
Згідно проведеного аналізу – продовжує Сергій Миколайович-встановлено, що у І кварталі 2019 року «скромні» доходи у Чернівцях офіційно виплачували 704 суб'єкти господарювання – юридичні особи. Також посадовець звертає увагу, що це один із критеріїв ризиковості, який дає можливість потрапити під фактичну, позапланову або планову документальну перевірку представниками Фіскальної служби, Управління Держпраці, Нацполіції, Пенсійого фонду та інших органів державної влади України.
Проведення перевірок – це вимушений крок, оскільки профілактична робота та консультування цих роботодавців не дають позитивного результату.
Також, списки «злісних порушників – мінімальщиків» направляються для проведення заслуховування їх керівників (засновників) комісією створеною при Чернівецькій міській раді. Такі заходи є дієвими, так впродовж травня-червня цього року, після заслуховування керівників 75 підприємств та 44 фізичних осіб-підприємців додатково надійшло майже 0,3 млн.грн. податку з доходів фізичних осіб та 0,4 млн.грн. ЄСВ.
«Окремо звертаюсь до тих представників бізнесу, які порушують трудове законодавство, терміново перейти в правове поле - самостійно задекларувати реальні заробітні плати працівників і сплатити належні суми податку на доходи фізичних осіб, військового збору та ЄСВ до бюджету за ІІ квартал 2019 року, до настання граничного терміну подання відповідної податкової звітності», - наголосив Сергій Миколайович.
Перелік чернівецьких підприємств, які декларують заробітну плату працівникам нижче мінімального розміру за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/data/material/000/295/381739/Perel_k_post_ynih_chern_vetskih_p_dpri_mstv.docx

На Буковині місцеві бюджети отримали 131,3 млн. грн. податку на землю
Начальник  фіскального відомства Буковини Віталій Шпак розповідає, протягом січня-травня 2019 року від власників землі та землекористувачів до місцевих бюджетів області надійшло понад 131,3 млн грн плати за землю. У порівнянні із аналогічним періодом минулого року  сума надходжень збільшилася на 20,1 млн грн.
Відтак, продовжує посадовець, вагому частку надходжень плати за землю сплатили власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі - юридичні особи. Від них до бюджету надійшло – 102,7 млн. грн. Водночас від фізичних осіб до місцевих бюджетів протягом п’яти місяців надійшло 28,6 млн грн.
Віталій Шпак підкреслює, плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Цей платіж у повному обсязі надходить до місцевого бюджету.
За його словами, найбільше земельного податку у місцеві скарбниці сплатили платники: м. Чернівці - 69,5 млн. грн., Сторожинецького району – 9,5  млн. грн. та Новоселицького району – 9,1 млн. грн.
Дещо менше спрямували до територіальних бюджетів землевласники та землекористувачі інших районів: Вижницький  – 5,8 млн. грн.,  Герцаївський – 1,3 млн. грн.;  Глибоцький  - 5,4 млн. грн.; Заставнівський – 5,2 млн. грн.; Кельменецький - 6,4 млн. грн.; Кіцманський – 6,2 млн. грн.; Путильський – 1,9 млн. грн.; Сокирянський – 3,9 млн. грн.; Хотинський – 4,3 млн. грн. та  м. Новодністровськ - 2,8 млн. грн.
Нагадаємо, що згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).




13.06.2019 14:45

ДФС розроблено рекомендовані форми заяв для отримання ліцензій на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну продаж пальним |  Повідомлення Новоселицького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області
Державною фіскальною службою України для зручності суб’єктів господарювання, які з 1 липня поточного року мають отримати ліцензії на виробництво, зберігання, оптовий та роздрібний продаж пального, розроблено форми заяв:
- на одержання ліцензії (дубліката ліцензії) на виробництво пального;
- на одержання ліцензії (дубліката ліцензії) на право зберігання пального;
- на одержання ліцензії (дубліката ліцензії) на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі;
- на одержання ліцензії (дубліката ліцензії) на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі;
- на одержання ліцензії (дубліката ліцензії) на право роздрібної торгівлі пальним.
Звертаємо увагу, що дані форми заяв мають виключно рекомендований характер, оскільки законодавством не передбачено затвердження форм заяв для отримання ліцензій на право оптової або роздрібної торгівлі пальним, або на право зберігання пального. Такі заяви надаються органу ліцензування у довільній формі.

Повідомляють працівники Новоселицького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області.




13.06.2019 14:44

Реквізити бюджетних рахунків для сплати ліцензій на виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним |  Повідомлення Новоселицького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області
Новоселицьке управління ГУ ДФС у Чернівецькій області звертає увагу, що з 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
Такі зміни передбачені Законом України від 23.11.2018 №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Для отримання ліцензії:
на виробництво, оптову торгівлю пальним необхідно звертатись до ДФС України за адресою м. Київ, пл. Львівська 8;
на роздрібну торгівлю, зберігання пального необхідно звертатись до ГУ ДФС у Чернівецькій області за адресою вул. Героїв Майдану, 200-А.
Для отримання ліцензій необхідно надати перелік документів, визначений ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481 ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (зі змінами, внесеними Законом №2628).
Міністерством фінансів України наказом від 26.04.2019 №182 внесено зміни до наказу від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію».
Так, класифікацію доходів бюджету доповнено такими позиціями:
22013100 – Плата за ліцензії на виробництво пального;
22013200 – Плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним;
22013300 – Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;
22013400 – Плата за ліцензії на право зберігання пального.
Нові бюджетні рахунки, розміщені на офіційному субсайті ГУ ДФС у Чернівецькій області за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/



Tеми