Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини

03.07.2020 11:17

Запрацював новий сервіс автоматичного призначення пенсій |  Повідомлення Пенсійного фонду
Пенсійний фонд України запровадив нову е-послугу – автоматичне призначення пенсії.
Відтепер пенсія призначається автоматично при досягненні пенсійного віку. Додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду не потрібно.
А для користувачів, які ще не є пенсіонерами, сервіс дозволяє надати усю необхідну інформацію для призначення пенсії завчасно.
Як це працює?
Користувачу, який не є пенсіонером, потрібно авторизуватися на порталі Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Після цього потрібно заповнити анкету. Додати скановані копії документів. Підписати заяву КЕП та надіслати її до органу ПФУ.
Документи, що підтверджують трудову діяльність (трудову книжку, документи про навчання, військову службу тощо), можна подати завчасно. Трудову книжку може подати як роботодавець, так і сам користувач. До речі, Пенсійний фонд України розпочав роботу щодо запровадження електронної трудової книжки.
Після опрацювання заяви на автоматичне отримання пенсії користувач отримає повідомлення про автоматичне призначення пенсії, дату та розмір виплат.
Незабаром послуга буде доступна також користувачам, які не мають КЕП. Вони зможуть авторизуватись через BankID або Інтегровану систему електронної ідентифікації (id.gov.ua).
Від початку роботи сервісу заяви подали вже 813 майбутніх пенсіонерів.
Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.



03.07.2020 10:50

Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надає роз’яснення щодо права громадян на відшкодування завданої шкоди унаслідок стихійного лиха. |  Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги
Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надає роз’яснення щодо права громадян на відшкодування завданої шкоди унаслідок стихійного лиха. Відповідно до ст. 2 Кодексу цивільного захисту України стихійне лихо – це природне явище, що діє з великою руйнівною силою, заподіює значну шкоду території, на якій відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, завдає матеріальних збитків.

Дії держави повинні бути спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, які спричинені стихійним лихом, шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Характерними рисами стихійного лиха є його непередбачливість.

Питання, пов’язані зі зменшенням збитків та ліквідацією наслідків стихійного лиха, мають вирішувати органи державної влади та місцевого самоврядування. Серед заходів, спрямованих на зменшення шкоди від стихійного лиха, особливо виокремлюють організацію роботи рятувальних служб, створення відповідної інфраструктури, евакуацію населення із районів стихійного лиха тощо.

Соціальний захист постраждалих осіб

Заходи соціального захисту та відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації включають:
1) надання (виплату) матеріальної допомоги (компенсації);
2) забезпечення житлом;
3) надання медичної та психологічної допомоги;
4) надання гуманітарної допомоги;
5) надання інших видів допомоги.

Забезпечення продуктами та речами першої необхідності постраждалих осіб, відбувається також за рахунок гуманітарної допомоги, яка є цільовою адресною безоплатною допомогою в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомогою у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха.

Реалізація права громадян на відшкодування шкоди у разі нанесення збитків майну внаслідок стихійного лиха

Відповідно до Порядку відшкодування шкоди особам, які постраждали від надзвичайних обставин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 1992 року № 562, органи державної виконавчої влади, виконавчі органи місцевого самоврядування (комісії у справах осіб, які постраждали від надзвичайних обставин) видають потерпілим довідки про визнання їх такими, що постраждали від надзвичайних обставин, при наявності паспорта або документа, що його заміняє. Зазначена довідка є підставою для вирішення питань забезпечення житлом, відшкодування заподіяних матеріальних збитків, працевлаштування і надання іншої необхідної допомоги.

Особа, яка вважає, що є постраждалою внаслідок стихійного лиха має право подати письмову заяву органу державної виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, де зазначити короткий опис подій що відбулися, попереднє зазначення видів та масштабів збитків. Результатом реагування органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, є виїзд спеціально створеної комісії у справах осіб, які постраждали від надзвичайних обставин на місце події, про що в подальшому складається відповідний акт обстеження. У даному акті зазнаються обставини завдання збитків, види та розмір завданої шкоди, загальний майновий стан постраждалих та інші вагомі дані за необхідності.

У разі відсутності згоди щодо питань, пов’язаних із відшкодуванням шкоди, спір вирішується у судовому порядку.

Відшкодування вартості втраченого майна внаслідок стихії

Сума, яка підлягає відшкодуванню за втрачене майно внаслідок стихії, яке було застраховане, залежить від умов договору страхування.

Якщо майно не було застраховане відповідно до законодавства, матеріальні збитки, у тому числі вартість будівель, сільськогосподарських тварин, плодоягідних насаджень, посівів може відшкодовуватися за рахунок коштів місцевого чи державного бюджетів, суб’єктів господарювання або фізичних осіб, винних у виникненні надзвичайних ситуацій, добровільних пожертвувань фізичних та юридичних осіб, благодійних організацій та об’єднань громадян та інших не заборонених законодавством джерел.

Забезпечення постраждалої особи житлом

Відповідно до статті 86 Кодексу цивільного захисту України місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання забезпечують житлом постраждалих, житло яких стало непридатним для проживання внаслідок надзвичайної ситуації, шляхом:
1) надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання;
2) позачергового надання житла, збудованого за замовленням місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання;
3) будівництва житлових будинків для постраждалих;
4) закупівлі квартир або житлових будинків.

Постраждалі, яким виплачено грошову компенсацію за зруйновану або пошкоджену квартиру (житловий будинок), житлом за рахунок держави не забезпечуються.

Чи є повінь форс-мажорною обставиною?

Відповідно до ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, зокрема ті, що викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Згідно з рекомендаціями Міжнародної торгової палати однією з категорій форс-мажорних обставин, які впливають на звільнення від цивільно-правової відповідальності, перебіг позовної давності, продовження термінів надходження виручки (надходження товарів) у зовнішньоекономічній діяльності, відстрочка (списання) податкового боргу − є повінь (крім щорічного розливу річок), землетрус, шторм, осідання ґрунту, цунамі, інші стихійні лиха природи, епідемії.

З будь-яких юридичних питань, пов’язаних зі збитками, завданими стихійним лихом, можна звертатися до системи безоплатної правової допомоги.
➡️ За цим телефоном можна подзвонити і проконсультуватися: 📞 0 800 213 103
➡️ Ось тут усі адреси наших місцевих центрів та бюро, де вам безпосередньо нададуть юридичну допомогу: https://bit.ly/2B6xBEY
➡️ Можна написати правове запитання у месенджер Фейсбук-сторінки Координаційного центру з надання правової допомоги: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid
➡️ Якщо ви користуєтеся Телеграмом, можна написати у приватний чат системи БПД: https://t.me/LegalAidUkraineBot
➡️ Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46.



03.07.2020 10:34

У липні зростуть пенсії у зв’язку із зростанням соціальних стандартів |  Повідомлення Пенсійного фонду
У зв’язку із підвищенням з 1 липня 2020 року розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, до рівня 1712,00 грн, пенсійною службою області перераховано 191 тис. пенсійних виплат буковинців, внаслідок чого пенсії зросли в середньому на 28,00 грн.
Всі вказані вище перерахунки пенсій з 1 липня поточного року проведено автоматизованим шляхом за матеріалами пенсійних справ, без подання пенсіонерами заяв та будь-яких інших додаткових документів. Виплата пенсій в перерахованих розмірах розпочнеться з 4 липня цього року відповідно до установлених графіків фінансування.
Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.



30.06.2020 10:26

ДПС Буковини: подання та правила заповнення форми 20-ОПП Чому необхідно подавати форму 20-ОПП?    |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Форма 20-ОПП «Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» є одним з ключових елементів при визначенні реальності діяльності підприємства. Адже саме цією формою до електронних баз податкової вноситься інформація про наявність основних засобів на підприємстві (офісних, складських та інших приміщень, обладнання, транспорту, земельних ділянок).
Слід зазначити, що повідомлення про об’єкти оподаткування не дублює податкову звітність, а дає додаткову інформацію про наявність, місцезнаходження і поточний стан об’єктів оподаткування платника.
Подача повідомлення за формою 20-ОПП передбачена:
- ст. 63.3 Податкового кодексу України, яка встановлює обов’язок платників податків стати на облік в органах державної податкової служби, а також обов’язок повідомляти податкові органи про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням;
- порядок здійснення такого повідомлення про об’єкти оподаткування визначений наказом Міністерство Фінансів України від 09.12.2011 № 1588, яким передбачено, що повідомлення про об’єкти оподаткування реалізується шляхом подання платником податків повідомлення за формою 20-ОПП до податкового органу за місцем знаходження такого об’єкта.
Коли потрібно подавати  форму 20-ОПП?  
Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об'єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.
Хто зобов'язаний подавати форму 20-ОПП?  
Повідомлення за формою №20-ОПП мають подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи - підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування.
Які об’єкти показувати у формі 20-ОПП?  
Об'єктами оподаткування або об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Однак, такі об’єкти повинні визначатися для кожного податку окремо, виходячи з норм відповідних розділів Податкового кодексу.
Тобто, у 20-ОПП зазначають усі приміщення, якими користується підприємство та має у своєму розпорядженні, усі види транспорту, заправки, скважини, котли, сховища, земельні ділянки та інше. Включаючи також об’єкти, які здаються в оренду та орендується у інших осіб.
Чи можна десь перевірити подані відомості за формою 20-ОПП?  
Перевірити подані відомості про об’єкти можна в електронному кабінеті платника податків на сайті ДПСУ https://cabinet.tax.gov.ua/.
Відтак, основною метою запровадження форми №20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об’єкти оподаткування, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають: використовуються, не використовуються (у тому числі тимчасово). А відсутність даних по 20-ОПП один із важливих факторів визначення ризиковості підприємства.




30.06.2020 10:10

Для списання недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування «сплячі» платники подають заяву |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Який порядок списання сум недоїмки, нарахованих платникам ЄВ, а також штрафів і пені, нарахованих на такі суми, згідно з нормами ЗУ від 13 травня 2020 року № 592?
Законом України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592), який офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 02.06.2020 за № 88 та набирає чинності 01.01.2021, вносяться зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464), крім п. 5 розд. I Закону № 592, що набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Згідно з п. 5 розд. I Закону № 592 розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 доповнено п. 9 прим. 15.
Відповідно до п. 9 прим. 15 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом № 2464, несплачені станом на день набрання чинності Законом № 592 з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначеним у пп. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592:
а) платниками, зазначеними у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (фізичними особами – підприємцями, крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;
б) платниками, зазначеними у п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (особами, які провадять незалежну професійну діяльність), – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.
Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) контролюючий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.
Контролюючим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:
1) платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592.
2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті у порядку, передбаченому Законом № 2464.
У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому Законом № 2464, контролюючий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.
Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464, за наведених умов не застосовуються.
Так, згідно з п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464.
Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.
Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону № 2464 не підлягають поверненню.


30.06.2020 10:07

Сьогодні - 30 червня 2020 року завершується кампанія декларування доходів громадян |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують громадянам, які відповідно до Податкового кодексу України зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік, що останній день її подання – 30 червня 2020 року.
Громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2019 року, –  можуть подати декларацію до 31 грудня 2020 включно.
Декларацію можна подати за місцем своєї податкової адреси в один з таких способів:
-  особисто або уповноваженою на це особою;
- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, але не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації;
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»(не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк).
Нагадуємо, що несвоєчасне подання декларації є підставою для застосування до платника податків адміністративної та фінансової відповідальності.
З нормативно-правовою базою та прикладами заповнення податкових декларацій можна ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Деклараційна кампанія 2020» (https://tax.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan).


30.06.2020 09:57

Відділ «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, з нагоди відзначення 26 червня Міжнародного дня боротьби проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу, надає роз’яснення щодо відповідальності за зловживання наркотиками та за їх незаконний обіг |  Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги
Проблема наркозлочинності на сьогодні є особливо гострою, тому однією з цілей держави є зменшення кількості правопорушень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зменшення шкоди від їх незаконного вживання.
Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» визначає основні напрями державної політики у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та контролю за їх обігом.

Яка ж відповідальність встановлена за зловживання наркотичними засобами та їх незаконний обіг?

Вказана відповідальність закріплена на рівні Кримінального кодексу України, зокрема:
Статтею 307 передбачено кримінальну відповідальність за незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання з метою збуту, а також незаконний збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів. Міра покарання в залежності від обставин – позбавлення волі на строк від 4 до 12 років із конфіскацією майна.

Стаття 309 КК України передбачає відповідальність за незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту. Такі дії караються штрафом у розмірі від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавлення волі строком до 8 років.

Статтею 314 КК України встановлено відповідальність за незаконне введення будь-яким способом наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів в організм іншої особи проти її волі, такі дії караються позбавленням волі строком від 2 до 12 років.

Стаття 315 КК України встановлює кримінальну відповідальність за схиляння певної особи до вживання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів, такі дії караються обмеженням волі строком до 5 років, позбавленням волі від 2 до 12 років.

Статтею 316 КК України встановлено відповідальність за публічне або вчинене групою осіб незаконне вживання наркотичних засобів у місцях, що призначені для проведення навчальних, спортивних і культурних заходів, та в інших місцях масового перебування громадян – така поведінка карається обмеженням волі на строк до 4 років або позбавленням волі строком до 5 років.

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46.
Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).




25.06.2020 12:42

ДПС Буковини: податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує? |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?
Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні  та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.  
Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?    
Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.
За яку нерухомість потрібно платити?
Податок нараховують та сплачують за площі нерухомості, що  перевищують встановлений  законодавством ліміт, на який зменшується база оподаткування  об’єкта житлової нерухомості.
База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
До прикладу,  якщо площа квартири 95 м2, то податок буде нараховано  за 35 м2.
Така пільга не надається у разі, якщо площа житла перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (ліміту), та на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (надаються в оренду, лізинг,  використовуються у підприємницькій діяльності).
Як встановлюється розмір податку на нерухомість?
Розмір податку встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні,  міські ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування  території громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів  таких об’єктів нерухомості.
Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2020 році?
Ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена, — не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року за 1 м2.
У 2020 році розмір мінімальної заробітної плати становить 4 723 грн, таким чином, максимальна ставка податку становитиме 70,84 грн за м2.
За який період необхідно сплачувати податок на нерухомість?
У 2020  році  податок сплачується за 2019 рік, коли максимальна ставка податку становила 62,59 грн за м2.     
Хто обчислює суму податку на нерухомість?
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості.
Як отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість?
Податкові  повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок,  надсилаються (вручаються)  платнику податку контролюючим органом за  місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2020,  а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після  отримання.
Контролюючі органи надсилають податкові  повідомлення-рішення в тому випадку, якщо житло є в Реєстрі об’єктів нерухомого майна, на підставі якого нараховується податок.
Що робити, якщо громадянин не отримав податкове повідомлення-рішення?
Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку;  нарахованої суми податку.
Буковинці можуть звертатись до територіальних ЦОПів. Адреси та телефони за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.




25.06.2020 12:41

Землекористувачі сплатили за землі Буковини 106,8 млн грн |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, у надходженнях до місцевих бюджетів Буковини плата за землю посідає третє місце за обсягами і становить майже 8,7 відсотків загальних надходжень.
Відтак, за п'ять місяців поточного року буковинські землекористувачі спрямували до місцевих бюджетів краю понад 106,8 млн. грн. плати за землю.
В цілому, власники та орендарі земельних ділянок – юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів 83,1 млн. грн. Землекористувачі – фізичні особи спрямували до бюджетів територіальних громад 23,7 млн. грн. земельної плати.
У податкові службі наголошують, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок сплачується власниками земельних ділянок та земельних паїв (часток), а орендна плата – землекористувачами - орендарями за земельні ділянки державної і комунальної власності, які використовуються ними на підставі договорів оренди.
Та нагадують, згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).


25.06.2020 12:19

Податкові зміни для платників ЄСВ, передбачені нормами Закону України від 13 травня 2020 року № 592-ІХ |  Повідомлення Новоселицького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області
Новоселицьке управління ГУ ДПС у Чернівецькій області нагадує, що Законом України від 13.05.2020р. № 592-ІХ, внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI щодо усунення дискримінації за колом платників. Він набирає чинності з 01.01.2021 року, крім п.5 р.1 цього Закону, що набирає чинності 03.06.2020 року (з дня опублікування).
Закон, зокрема, передбачає звільнення самозайнятих осіб – підприємців, які мають основне місце роботи, від сплати за себе ЄСВ за місяці, за які роботодавець сплатив страховий внесок за них, не менше мінімального розміру, - з 1 січня 2021 року.
Крім того, скасовується обов’язок фізичних осіб – підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, та членів фермерського господарства сплачувати мінімальний розмір ЄСВ за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку). Ця норма також діє з 01.01.2021 року.
Водночас, вже з 03.06.2020 року діє норма, якою дозволено у разі припинення підприємницької діяльності ФОП та незалежниками списувати суму недоїмки з ЄСВ, а також штрафів і пені, нарахованих на такі суми, за період, починаючи з 2017 року, якщо у ці періоди не було отримано дохід (прибуток) від їх діяльності які оподатковуються ПДФО.
Зверніть увагу! Списанню підлягає несплачена сума недоїмки з ЄСВ за умови подання протягом 90 календарних днів:
а) ФОП (крім ФОП – платників єдиного податку), - державному реєстратору заяви про держреєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу – звітності з ЄСВ за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності цим Законом. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;
б) особами, які провадять незалежну професійну діяльність,- до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника ЄСВ та звітності з ЄСВ за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності цим Законом, якщо така звітність не була подана раніше.
Після виконання вищенаведених дій, податковий орган проводить камеральну перевірку за результатами якої приймається рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або мотивоване рішення про відмову.
Нараховані та сплачені або стягненні за вказаний період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені не підлягають поверненню.



25.06.2020 12:11

Податкова служба: графік роботи Новоселицького управління ГУ ДПС у Чернівецькій області змінено!  |  Повідомлення Новоселицького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області
На період дії постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (зі змінами) Новоселицьке управління ГУ ДПС у Чернівецькій області працює за наступним графіком:
початок робочого дня - о 8 год. 00 хв., перерва на обід - з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв., закінчення робочого дня - о 17 хв. 00 хв., у п’ятницю - о 15 год. 45 хв.



25.06.2020 12:02

Новації Закону № 466: платники податку на прибуток підприємств мають право застосувати прискорену амортизацію |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що змінами, внесеними Законом України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) до підпункту 138.3.1 пункту 138.3 статті 138, дозволено застосування «виробничого» методу для визначення податкової амортизації.
При цьому пунктом 52 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу передбачено, що платники  податку  на  прибуток можуть  прийняти  рішення про застосування  з ІІ – IV кварталу 2020 року «виробничого» методу нарахування амортизації при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток до основних засобів,  амортизацію яких розпочато за іншим методом. Такі платники податку зобов’язані провести інвентаризацію цих об’єктів основних засобів станом на перше число податкового (звітного) періоду 2020 року, у якому прийнято рішення про застосування «виробничого» методу. 
Враховуючи, що відповідно до пункту 49.19 статті 49 Кодексу для цілей податку на прибуток підприємств «базовим звітним (податковим) періодом» є календарний  квартал,  то  платники,  які  прийняти  рішення  про  застосування з ІІ кварталу 2020 року «виробничого» методу нарахування податкової амортизації до основних засобів, амортизацію яких розпочато за іншим методом, зобов’язані провести інвентаризацію цих об’єктів основних засобів станом на 01 квітня 2020 року.
Як передбачено пунктом 52 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, якщо загальна балансова вартість (без урахування переоцінки) основних засобів за даними бухгалтерського обліку станом на 01 квітня 2020 року менша ніж балансова (залишкова) вартість основних засобів, розрахована відповідно до вимог розділу ІІІ цього Кодексу, різниця, що виникає в результаті такого порівняння, амортизується як окремий об’єкт основних засобів із застосуванням «прямолінійного» методу нарахування амортизації протягом двадцяти податкових (звітних) кварталів та зменшує фінансовий результат до оподаткування за відповідний податковий (звітний) період. Така амортизація вперше буде відображена у додатку АМ до Декларації за півріччя 2020 року.
Крім того, Законом № 466 з 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення  основних  засобів  з 6000  до 20000 гривень. Цей критерій  буде застосовуватись  до  основних  засобів,  що  вводяться  в  експлуатацію  після 22 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.
 Також Законом № 466 підрозділ 4 розділу ХХ Кодексу доповнено новим пунктом 431, яким передбачено, що при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств на період з 01 січня 2020 року до 31 грудня 2030 року платники податку на прибуток мають право під час розрахунку амортизації щодо основних засобів:
четвертої групи (машини та обладнання) та п’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки;
третьої групи (передавальні пристрої) та дев’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює п’ять років.
Таким чином, платники податку на прибуток підприємств мають право застосувати прискорену амортизацію, визначену пунктом 431 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, починаючи зі звітного періоду – півріччя 2020 року, та відобразити відповідні суми прискореної амортизації у додатку АМ до Декларації за цей період.
Більше інформації у листі ДПС України від 04.06.2020 № 8939/7/99-00-07-02-01-07 з яким можна ознайомитись на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/74588.html.




25.06.2020 11:59

Податкова служба: графік роботи Головного управління ДПС у Чернівецькій області ЗМІНЕНО |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
На період дії постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (зі змінами) Головне управління ДПС у Чернівецькій області працює за наступним графіком:
початок робочого дня - о 8 год. 00 хв., перерва на обід - з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв.,
закінчення робочого дня - о 17 хв. 00 хв., у п’ятницю - о 15 год. 45 хв.


25.06.2020 11:51

Увага! Змінюється графік роботи пенсійної служби краю на період дії карантину |  Повідомлення Пенсійного фонду
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 року № 500 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, територіальні органи Пенсійного фонду України з 24 червня поточного року змінюють графік роботи.

Режим роботи пенсійної служби наступний:

Понеділок, вівторок, середа, четвер – з 10.00 год. до 19.00 год. (обідня перерва з 14.00 до 14.45 год.);
П’ятниця – з 10.00 год. до 17.45 год. (обідня перерва з 14.00 до 14.45 год.).

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



17.06.2020 14:54

Підприємець на загальній системі сплачений за себе ЄСВ включає до «інших витрат» |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області зазначають, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п. 177.4 ст. 177 ПКУ.
Зокрема, до переліку входять суми податків, зборів, пов’язаних з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи – підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи – підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів житлової нерухомості); суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, пов’язаних з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.
Відповідно до п. 2 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами та доповненнями, фізична особа – підприємець, без використання праці найманих працівників, формує та подає звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску сама за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.
Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та порядок її ведення (далі – Книга) затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481 (далі – Порядок №481).
Згідно з п. п. 8 п. 6 Порядку у графі 8 «Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу» Книги фізична особа – підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу. Враховуючи викладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування відображає суми сплаченого за себе єдиного соціального внеску в графі 8 Книги.



Tеми