Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини

28.09.2020 11:38

Єдиний рахунок: для відкриття рахунку платник податків подає відповідне повідомлення до податкової служби через Електронний кабінет |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Акцентують у Головному управління ДПС у Чернівецькій області. Та роз’яснюють, Кабінет Міністрів України Постановою від 29 квітня 2020 року № 321 затвердив «Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35¹ Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади».
Порядок №321 визначає механізм функціонування єдиного рахунку для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів, передбачених ПКУ, єдиного внеску та інших платежів, що визначені відповідним законодавством та контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Єдиний рахунок — це рахунок, який платник податків за власним бажанням може використовувати для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених ПКУ і єдиного внеску.
Податківці звертають увагу, єдиний рахунок не використовується для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу:
з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового (такий виняток пов’язаний з функціонуванням спеціальних систем електронного адміністрування для цих податків),
частини чистого прибутку (доходу) державними та комунальними підприємствами та їхніми об’єднаннями.  
Платникам слід знати, повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником в електронній формі через електронний кабінет у порядку, встановленому статтею 42¹ ПКУ.
Детальніше за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/434964.html


28.09.2020 11:36

Податківці спілкувались он–лайн про застосування податкових сервісів (частина друга) |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Днями, відбулась он-лайн конференція на тему «Застосування податкових сервісів: переваги подання звітності в електронному вигляді». На запитання платників відповідала в.о. заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка.
Крім того, під час даної комунікації платники отримали інформацію щодо порядку отримання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП). Відтак, при спілкуванні п. Тетяна акцентувала увагу платників, що інформаційно-довідковий департамент ДПС – єдиний в Україні кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, який надає електронні довірчі послуги усім без винятку суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Пропонуємо вашій увазі відповіді на найбільш актуальні запитання, які надійшли від запитувачів під час проведення заходу.
Які дії користувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ КЕП чи печатки або забув пароль до нього?
Якщо користувач втратив (пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки або забув пароль до нього, то він повинен звернутись до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС, в якому отримував електронну довірчу послугу, подавши при цьому заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа). 
Чи можливо скасувати кваліфікований сертифікат виданий Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС у телефонному режимі?
Відповідно до Регламенту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) заява в усній формі подається клієнтом (користувачем) до КН ЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС, при цьому клієнт (користувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;
ключову фразу голосової автентифікації.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів). 
Чи потрібно підприємцю, який отримав електронний підпис направляти в Електронному кабінеті до податкової  приєднання до договору про визнання е-документів?
Наголошуємо, з 01.09.2020 набирав чинності наказ Мінфіна від 06.01.2020 р. №261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.07.2020 за №723/35006 (далі – Наказ №261), яким визначено нові правила приєднання до договору про визнання е-документів з ДПС.
Відтак, слід знати, приєднання до договору про визнання електронних документів відбуватиметься після прийняття в контролюючому органі першого будь-якого електронного документа, надісланого у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства.
Договори та пов’язані з ними повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису, які станом на день набрання чинності Наказом №261 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 5 розділу III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. 
Які документи слід оформити приватному підприємцю, щоб отримати електронний ключ?
Звертаємо увагу, особистий електронний ключ можна лише особисто та безкоштовно у податковій (АЦСК ІДД ДПС). Відтак, платники можуть звернутись  у підрозділ Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
Однак, слід врахувати наразі в карантинних умовах пункт працює за попереднім записом. Телефон для запису: (0372)51-43-79. Адреса:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110.
Для отримання електронного ключа платникам необхідно врахувати, що при собі необхідно мати певний перелік документів. Зокрема:
1. Заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) встановленого зразка, у двох примірниках;
2. Копія паспорта (копії 1-2 сторінок, сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання, а також 3-6 сторінки за наявності відміток). Якщо у вас паспорт у формі картки (ID-картка), необхідно зробити копії лицьового та зворотного боку, копію паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання або копію Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи).
3. Копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчена підписом власника, або паспорт громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
4. Копія картки платника податків, засвідчена підписом власника. За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника.
Детальніше про перелік документів для фізосіб можна тут: http://www.acskidd.gov.ua/fiz_osob
Зверніть увагу, що кожен особистий ключ користувача має бути записаний на окремий носій інформації - флешку.



28.09.2020 11:35

ДПС Буковини: нюанси ліцензування обігу пального в області |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
За інформацією управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДПС у Чернівецькій області станом на 01.09.2020 року у Чернівецькій області налічувалось 10 суб'єктів господарювання, яким видано ліцензії на право зберігання пального. Кількість діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі – 217, на право зберігання пального, виключно для потреб власного споживання - 223. В той же час, впродовж восьми місяців анульовано 62 ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
За для виявлення порушень щодо нелегального обігу пального, фахівцями Головного управління ДПС у Чернівецькій області проведено 26 фактичних перевірок суб'єктів, які здійснюють реалізацію пального. В результаті встановлено 2 випадки роздрібного продажу пального без відповідної ліцензії, 3 випадки роздрібної торгівлі пальним через РРО, яке незазначене в ліцензії, 4 випадки не облікованого пального, 16 випадків порушення ст. 1281 ПКУ (Порушення правил вивезення нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу з території акцизного складу) та ін.
За результатами виявлених порушень застосовано штрафних санкцій на суму 3,6 млн.грн.
Крім того, до суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері реалізації пального, за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних в єдиному реєстрі, порушення платіжної та звітної дисципліни та за неподання/несвоєчасне подання декларацій акцизного податку застосовано 0,8 млн.грн. штрафних санкцій.


24.09.2020 10:53

Податківці спілкувались он–лайн про застосування податкових сервісів |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Днями, відбулась он-лайн конференція на тему «Застосування податкових сервісів: переваги подання звітності в електронному вигляді». На запитання платників відповідала в.о. заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка.
Крім того, під час даної комунікації платники отримали інформацію щодо порядку отримання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП). Відтак, при спілкуванні п. Тетяна акцентувала увагу платників, що інформаційно-довідковий департамент ДПС – єдиний в Україні кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, який надає електронні довірчі послуги усім без винятку суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Пропонуємо вашій увазі відповіді на найбільш актуальні запитання, які надійшли від запитувачів під час проведення заходу.
Де платник може ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання ЕДП?
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням: Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua/Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
Звертаємо увагу, що з метою забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.
Телефон для запису у підрозділі Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області: (0372)51-43-79. Адреса:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110.
Де платник може ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) (https://acskidd.gov.ua).
     Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити онлайн на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Для початку використання сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» платнику необхідно встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1», яка доступна для завантаження за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/«За допомогою Користувача ЦСК» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки - «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1 (версія:1.3.1.46)».
     Додатково звертаємо увагу, всім клієнтам КН ЕДП ІДД ДПС рекомендовано переглянути Відеоінструкцію по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом (https://www.youtube.com/watch?v=abVjwGuWZSU).
     Також детальний опис по роботі сервісу та перелік можливих помилок розміщено у відповідних розділах Настанови користувача.
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
До якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС може звернутись платник податків для отримання ЕДП?
Платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».
     Звертаємо увагу, що з метою забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.
Слід врахувати наразі в карантинних умовах пункт працює за попереднім записом. Для отримання електронного ключа платники можуть звернутись у підрозділ Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Телефон для запису: (0372)51-43-79. Адреса:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110.




24.09.2020 10:52

В Центрах обслуговування платників буковинці отримали понад 52,7 тисячі адміністративних послуг  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Відтак, у січні – серпні 2020 року суб'єктам господарювання та громадянам, фахівці територіальних ЦОПів надали 52731 тисячі адміністративних послуг.
У податковому відомстві деталізують, з них 4229 адміністративних послуг отримано в електронному вигляді та 57106 – безпосередньо в ЦОПі.
Відтак, за статистикою, найбільш запитувані послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. З початку року було надано більше 27,9 тис. таких послуг.
Крім того, актуальною послугою є реєстрація платника єдиного податку та надання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрація книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – понад 14,8 тис.
Серед затребуваних також адміністративні послуги з реєстрації реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок. Цих послуг в поточному році було надано 5,6 тис. Крім того, видано 1942 довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами державної фіскальної служби.
На сьогодні, у Чернівецькій області обслуговування платників здійснюють 13 Центрів, в яких надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг.
З повним переліком усіх адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Головного управління ДПС у Чернівецькій області, можна ознайомитися на офіційному порталі за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.
У податковій службі Буковини наголошують, у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co-V-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», прийом платників здійснюється за попереднім записом. Згідно Тимчасового (на період карантину) регламенту роботи центрів обслуговування платників ГУ ДПС у Чернівецькій області, прийом відвідувачів у Центрах обслуговування платників здійснюється:
з понеділка по четвер: з 10:00 до 17:00; п’ятниця: з 10:00 до 15:45;
обідня перерва: з 12:00 до 12:45; технічна перерва для санітарної обробки та провітрювання ЦОП здійснюється кожні дві години на 10-15 хвилин.


24.09.2020 10:31

Про те, як може відбутися розподіл боргових зобов’язань між уже колишнім подружжям, розповідає начальник відділу «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Євген Кондель |  Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги
Під час розлучення перед колишнім чоловіком і дружиною деколи може постати питання не лише про поділ майна, але й про борги. Саме кредитні зобов’язання, яких вони встигли набути, перебуваючи у шлюбі, часто стають каменем спотикання для них обидвох. Про те, як може відбутися розподіл боргових зобов’язань між уже колишнім подружжям, розповідає начальник відділу «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Євген Кондель.

❓ За яких умов борги за кредитним договором одного з подружжя під час розлучення підлягають поділу між уже колишнім подружжям?

✔ Є кілька фундаментальних ознак, які визначальні та обов’язково враховуються під час розгляду такого питання. Для того, щоб ми могли зрозуміти, за яких умов борги за кредитним договором одного з подружжя під час розлучення підлягають поділу між уже колишнім подружжям, нам варто розпочати ще з того моменту, коли чоловік та дружина проживали спільно сім’єю.

✔ По-перше, кредитний договір повинен бути укладений під час шлюбу. Якщо кредитний договір укладений до шлюбу, тоді це кредитне зобов’язання залишається лише за тим із подружжя, хто його уклав, навіть якщо чоловік брав кредит на придбання помешкання, де згодом він проживав із дружиною.

✔ Далі ми з’ясовуємо, чи укладено цей договір в інтересах сім’ї, а не у власних, не пов’язаних із сім’єю, інтересах одного з подружжя. Ключовим критерієм у даному випадку є інтереси сім’ї. У разі, якщо, скажімо, чоловік, уклавши відповідний договір, отримує кредит на лікування дитини, тоді у дружини виникає зобов’язання щодо повернення цих коштів разом із чоловіком. Або ж дружина уклала договір іпотеки для купівлі помешкання, котре використовується як місце проживання подружжя, і це майно при розлученні підлягатиме розподілу. Адже частиною четвертою статті 65 Сімейного кодексу України передбачено, що договір, укладений одним із подружжя в інтересах сім’ї, створює обов’язки для другого з подружжя, якщо майно, одержане за договором, використане в інтересах сім’ї. Зазначу, що й Пленум Верховний Суд України у постанові від 27 грудня 2007 року № 11 «Про практику застосування судами законодавства при розгляді справ про право на шлюб, розірвання шлюбу, визнання його недійсним та поділ спільного майна подружжя» висловив правову позицію, яка полягає в тому, що при поділі майна враховуються також борги подружжя та правовідносини за зобов’язаннями, що виникли в інтересах сім’ї.

✔ Однак, якщо грошові кошти отримані чоловіком чи дружиною для власних потреб, тоді таке боргове зобов’язання розподілу не підлягає. Скажімо, відомі факти, коли один із подружжя брав кредит на купівлю автомобіля для себе і продовжував ним користуватися після розлучення. Тоді на тому з подружжя і залишається обов’язок сплатити кошти за таким кредитом.

✔ І остання ознака: чи одержаний кредит використаний в інтересах сім’ї, а не у власних, не пов’язаних із сім’єю, інтересах одного з подружжя? Бувають випадки, коли кредит взятий дружиною для будівництва житлового будинку, але він був використаний як капіталовкладення для розвитку її власного підприємства, яке вона створила ще до заміжжя. Після розлучення їй залишилося підприємство, і, звичайно, борги за цим кредитним договором. Як бачимо, кредит, взятий на будівництво будинку, не був використаний за призначенням в інтересах сім’ї.

Яким чином можна себе захистити від проблем з розподілом боргів у майбутньому?

✔ За спільною згодою подружжя може підписати шлюбний договір, у якому варто детально зазначити умови, що врегульовують майнові відносини між ними. Серед інших пунктів необхідно прописати порядок користування грошовими коштами та визначити, кому з подружжя і в якому розмірі може перейти борг по кредиту, іпотеці тощо. Окрім того, може бути також вказана деталізація виду кредитних зобов’язань. Скажімо, якщо договір кредиту був укладений з метою оплати послуг за навчання одного з подружжя, тоді зобов’язання щодо повернення грошових коштів лягає на того, хто навчався.

Виникли питання, за юридичною консультацією звертайтесь до відділу «Герцаївське бюро правової допомоги», яке розташоване за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца, телефон: (03740) 2-10-46.

Більше інформації за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).



22.09.2020 10:52

Банківські вклади буковинців додали до казни понад 16,1 млн. грн. |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Повідомляють у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Відтак, з початку 2020 року банківські та інші фінансові установи регіону з нарахованих відсотків своїх вкладників сплатили до державного бюджету понад 16,1 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб.
У відомстві нагадують, що до пасивних доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок. Доходи, у вигляді процентів на суми банківських депозитних рахунків, остаточно оподатковуються податковим агентом (банк або кредитна спілка) під час їх нарахування. Такі податкові агенти у формі №1ДФ відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів і загальну суму утриманого з них податку.
Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників залишаються конфіденційними.
Ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках тощо складає 18 відсотків.



22.09.2020 10:49

Податківці Буковини роз’яснюють: які штрафи за неподання повідомлення за ф. № 20-ОПП? |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти контролюючі органи за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням згідно з розд. VIII «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588.
В зазначених випадках подається повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (дод. 11 до Порядку № 1588), протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Початком перебігу 10-денного строку є дата набуття права платником щодо об’єкту оподаткування відповідно до правовстановлюючих документів чи документів, що підтверджують право користування, розпорядження об’єктом оподаткування.
У разі неподання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП, – тягне за собою накладення штрафу:
- на самозайнятих осіб у розмірі 340 грн.,
- на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.
У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу:
- на самозайнятих осіб у розмірі 680 грн.,
- на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.
Зазначена норма передбачена п. 63.3 ст. 63, п. 117.1 ст. 117 Податкового кодексу.
Слід зазначити, що відповідальність за неподання (несвоєчасне подання) повідомлення за ф. № 20-ОПП протягом періоду здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби не застосовується (п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).


22.09.2020 10:35

Податок на нерухомість: податківці закликають буковинців терміново погасити борги з податку за нерухоме майно |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що буковинці мають майже 27 мільйонів боргу перед місцевими бюджетами з податку на нерухоме майно, тобто не сплатили податок на розвиток тих громад де розміщена їхня нерухомість.
Податківці вкотре наголошують, що податок на нерухоме майно є винятково місцевим податком та  одним з джерел наповнення місцевих бюджетів і його несплата впливає на якість функціонування кожного села чи міста..
Згідно норм ПКУ громадяни які мають нерухомість, що перевищує розмір пільгової загальної площі, зобов’язані сплачувати податок щорічно до 29 серпня, у поточному році за минулий рік за ставками і з урахуванням пільг: тобто у 2020 році за 2019 рік.
Своєчасна сплата вкрай важливий процес, оскільки до боржників податківці застосовують заходи стягнення визначені нормами ПКУ. Зокрема, вимоги про сплату боргу скеровуються до органів державної виконавчої служби.
Якщо з невідомих причин буковинці - власники нерухомості не отримали  повідомлення - рішення про сплату податку на нерухомість чи дані вказані у ньому неточні то необхідно звертатися до ЦОПів податкової служби для уточнення даних.
 З адресами ЦОПів можна ознайомитись на офіційному порталі за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/
Також, інформацію щодо сум заборгованості можна отримати у відділі погашення боргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області за телефоном (0372)545635 або в Електронному кабінеті в розділі «Стан розрахунків з бюджетом».
Інфографіка про порядок обчислення додається.

Новації Закону № 466: доповнено підстави для перевірок на період карантину
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що 08.08.2020 набрав чинності Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців», яким внесено зміни до п. 52.2 ст. 52 підрозд. 10 розд. ХХ, а саме:
на період дії карантину контролюючим органам надано право проводити документальні позапланові перевірки за зверненнями платника податків;
документальні позапланові перевірки проводяться також і з підстав, визначених п.п. 78.1.7 ст. 78 ПКУ (тобто коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків).
Слід зауважити, що чинними нормативними актами не встановлено обов’язку стосовно завчасного повідомлення  платника податків про проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПКУ.
Нагадаємо, що мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок діє по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, крім:
документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.7 та 78.1.8 ст. 78 ПКУ;
фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ст. 80 ПКУ.
Згідно  пункту  85.2  статті  82  ПКУ  платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» опублікований 07.08.2020 в газеті «Голос України» № 138.



22.09.2020 10:28

З початку року буковинські роботодавці повідомили податкову службу про працевлаштування більше 36 тисяч найманих осіб |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Як свідчить аналітика, у січня - серпні 2020 року роботодавці області подали до територіальних органів податкової служби 19407 повідомлень про прийняття на роботу 36013 найманих працівників – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
З них, юридичні особи подали понад 12,5 тис. повідомлень про прийняття понад 25,9 тис. найманих осіб. Зі свого боку, фізичні особи – приватні підприємці подали до податкової служби більше 6,8 тис. повідомлень про початок роботи 10 тис. працівників.
Крім того, у податковій службі Буковини розповідають, в області виявлено 11275 найманих осіб, праця яких використовувалась несумлінними роботодавцями без оформлення трудових відносин та виплати заробітної плати без нарахування податків та сплати єдиного внеску.
Загалом фінансовий ефект роботи відомства у напрямку детінізації ринку праці і підприємництва у 2020 році – 9,5 млн. гривень додаткових надходжень ПДФО та 11,7 млн. гривень сплати єдиного внеску, а також 0,8 млн. гривень військового збору.
У податковій службі акцентують,  працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та повідомлення про такий прийом до податкового органу.
Порядок подання повідомлення до податкової служби про прийняття працівника на роботу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413. Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою-підприємцем до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до початку роботи новоприйнятого працівника одним із таких способів:
засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису;
на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу, надані до територіальних органів Державної податкової служби не за місцем обліку роботодавця або не за встановленою формою вважаються такими, що не подавалися.
Також податківці наголошують, платникам податків надана можливість сформувати повідомлення про прийняття працівника на роботу через «Електронний кабінет» платника податків. Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється через офіційний вебпортал ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/.



21.09.2020 16:04

Податок на нерухомість: податківці закликають буковинців терміново погасити борги з податку за нерухоме майно |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що буковинці мають майже 27 мільйонів боргу перед місцевими бюджетами з податку на нерухоме майно, тобто не сплатили податок на розвиток тих громад де розміщена їхня нерухомість.
Податківці вкотре наголошують, що податок на нерухоме майно є винятково місцевим податком та  одним з джерел наповнення місцевих бюджетів і його несплата впливає на якість функціонування кожного села чи міста..
Згідно норм ПКУ громадяни які мають нерухомість, що перевищує розмір пільгової загальної площі, зобов’язані сплачувати податок щорічно до 29 серпня, у поточному році за минулий рік за ставками і з урахуванням пільг: тобто у 2020 році за 2019 рік.
Своєчасна сплата вкрай важливий процес, оскільки до боржників податківці застосовують заходи стягнення визначені нормами ПКУ. Зокрема, вимоги про сплату боргу скеровуються до органів державної виконавчої служби.
Якщо з невідомих причин буковинці - власники нерухомості не отримали  повідомлення - рішення про сплату податку на нерухомість чи дані вказані у ньому неточні то необхідно звертатися до ЦОПів податкової служби для уточнення даних.
 З адресами ЦОПів можна ознайомитись на офіційному порталі за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/
Також, інформацію щодо сум заборгованості можна отримати у відділі погашення боргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області за телефоном (0372)545635 або в Електронному кабінеті в розділі «Стан розрахунків з бюджетом».
Інфографіка про порядок обчислення додається.

Новації Закону № 466: доповнено підстави для перевірок на період карантину
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що 08.08.2020 набрав чинності Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців», яким внесено зміни до п. 52.2 ст. 52 підрозд. 10 розд. ХХ, а саме:
на період дії карантину контролюючим органам надано право проводити документальні позапланові перевірки за зверненнями платника податків;
документальні позапланові перевірки проводяться також і з підстав, визначених п.п. 78.1.7 ст. 78 ПКУ (тобто коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків).
Слід зауважити, що чинними нормативними актами не встановлено обов’язку стосовно завчасного повідомлення  платника податків про проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПКУ.
Нагадаємо, що мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок діє по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, крім:
документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.7 та 78.1.8 ст. 78 ПКУ;
фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ст. 80 ПКУ.
Згідно  пункту  85.2  статті  82  ПКУ  платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» опублікований 07.08.2020 в газеті «Голос України» № 138.



21.09.2020 16:03

З початку року буковинські роботодавці повідомили податкову службу про працевлаштування більше 36 тисяч найманих осіб |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Як свідчить аналітика, у січня - серпні 2020 року роботодавці області подали до територіальних органів податкової служби 19407 повідомлень про прийняття на роботу 36013 найманих працівників – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
З них, юридичні особи подали понад 12,5 тис. повідомлень про прийняття понад 25,9 тис. найманих осіб. Зі свого боку, фізичні особи – приватні підприємці подали до податкової служби більше 6,8 тис. повідомлень про початок роботи 10 тис. працівників.
Крім того, у податковій службі Буковини розповідають, в області виявлено 11275 найманих осіб, праця яких використовувалась несумлінними роботодавцями без оформлення трудових відносин та виплати заробітної плати без нарахування податків та сплати єдиного внеску.
Загалом фінансовий ефект роботи відомства у напрямку детінізації ринку праці і підприємництва у 2020 році – 9,5 млн. гривень додаткових надходжень ПДФО та 11,7 млн. гривень сплати єдиного внеску, а також 0,8 млн. гривень військового збору.
У податковій службі акцентують,  працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та повідомлення про такий прийом до податкового органу.
Порядок подання повідомлення до податкової служби про прийняття працівника на роботу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413. Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою-підприємцем до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до початку роботи новоприйнятого працівника одним із таких способів:
засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису;
на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу, надані до територіальних органів Державної податкової служби не за місцем обліку роботодавця або не за встановленою формою вважаються такими, що не подавалися.
Також податківці наголошують, платникам податків надана можливість сформувати повідомлення про прийняття працівника на роботу через «Електронний кабінет» платника податків. Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється через офіційний вебпортал ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/.


18.09.2020 10:22

Запитання від платників: штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Чи застосовуються штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину?
Відповідно до п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755–VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.
Тобто платники не звільняються від застосування до них фінансової відповідальності контролюючими органами, зокрема, за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ, несплату (несвоєчасну) сплату податкових зобов’язань з ПДВ.
При цьому протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим, порушення вимог ПКУ щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ.




18.09.2020 10:17

Понад 17 тисяч бізнесменів заборгували єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області відзначають, що борг зі сплати внеску приватними підприємцями та роботодавцями – юридичними особами на початок вересня досягає 280,4 млн. грн. Борг мають 706 юридичних осіб та 16495 фізичних осіб підприємців.
За словами податківців погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску на особливому контролі, оскільки це дохідна частина Пенсійного фонду України :соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.
З метою погашення заборгованості на примусове стягнення до органів Державної виконавчої служби передано 3744 узгоджених вимог про сплату боргу з ЄСВ на 71,8 млн. грн. Загалом на виконанні у ДВС знаходяться 8405 вимог про стягнення 151,3 млн. грн. боргу з  ЄСВ. (від початку року погашено 4,4 млн. грн.).
У відомстві звертають увагу боржників, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (за наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов'язаннями зі сплати ЄСВ зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами - зобов'язання зі сплати ЄСВ мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу), і виконуються у першу чергу.
Також, необхідно враховувати, що обов'язок сплати ЄСВ виникає у фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, членів фермерського господарства та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність з дня їх державної реєстрації/з початку провадження діяльності та припиняються після державної реєстрації закриття (припинення) ФОП/припинення відповідної діяльності. При цьому сплата внеску проводиться за місяць, у якому відбулася така реєстрація/припинення.
Важливо знати , що сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, який з 1 вересня 2020 році становить 1100 грн (5000 грн (розмір мінімальної заробітної плати) х 22 %). Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з єдиного внеску не застосовується.
На суми ЄСВ, які своєчасно не сплачені нараховуються фінансові санкції, які відповідно зростають щомісячно  тому у відомстві радять усім боржникам терміново провести звірку та погасити заборгованість. Інформацію можна отримати у відділі погашення боргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області за телефоном (0372)545635.



15.09.2020 14:47

Відбулося засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора некомерційного підприємства "Герцаївська районна лікарня" Герцаївської районної ради Чернівецької області |  Діяльність органів місцевого самоврядування
Вчора, 14 вересня 2020 року, відбулося засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора некомерційного підприємства "Герцаївська районна лікарня" Герцаївської районної ради Чернівецької області. Відеозйомка за посиланням https://youtu.be/uRyR-HvTdLc.


Tеми