Територіальні громади Чернівецької області

  • вхід на портал
  • реєстрація

Герцаївський район

Новини

14.12.2018 15:55

АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ ЩОДО ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО ВИПЛАТ ФІЗИЧНИМ ОСОБАМ |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Чи включається до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою)?
Згідно з п.п.165.1.37 п.165.1 Податкового Кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.
Чи оподатковується ЮО - працедавцем сума компенсації вартості проїзду до місця роботи та/або з роботи до дому найманому працівнику?
Відповідно до п.п. «а» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.
При цьому, положеннями Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами і доповненнями (далі – КЗпП) передбачені випадки, коли юридична особа повинно компенсувати (відшкодувати) найманому працівнику витрати на проїзд, а саме:у зв’язку з переведенням, прийняттям або направленням на роботу в іншу місцевість (ст. 5 прим. 1 КЗпП)у зв’язку з службовими відрядженнями (ст. 121 КЗпП).
Таким чином, компенсація вартості проїзду в інших випадках може здійснюватися за рішенням керівника підприємства та вважатися додатковим благом найманого працівника.
Відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається сума доходу у вигляді додаткового блага.
Згідно із п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставками, визначеними у ст. 167 ПКУ.Враховуючи те, що проїзд найманого працівника до місця роботи та/або з роботи до дому не пов’язано із виконання ним трудової функції та не підпадає під дію КЗпП, то у разі прийняття керівником підприємства рішення щодо виплати компенсації за проїзд працівнику сума такої компенсації буде оподатковуватися податком на доходи фізичних осіб на підставі п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Який порядок оподаткування доходу ФО при отриманні товару зі знижкою від ЮО?
Відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості ) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.Враховуючи вищевикладене, сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер. Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Чи підлягає оподаткуванню ПДФО компенсація вартості використання нерухомості для проживання працівником, якщо така компенсація відшкодовується роботодавцем та передбачена трудовим договором з працівником?
Згідно з п.п. «є» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розд. IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах (п.п. «а» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, якщо роботодавець компенсує вартість використання нерухомості для проживання працівником, то такий дохід для працівника є додатковим благом та підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відс. від бази оподаткування.




14.12.2018 15:54

ІНФОРМУЄ ДФС БУКОВИНИ: СПЛАТИТИ ПОДАТКИ НЕОБХІДНО ДО 28 ГРУДНЯ  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Головне управління ДФС у Чернівецькій області інформує платників податків, що відповідно до норм ПКУ термін сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день не переноситься, а податкові зобов’язання сплачуються напередодні встановленого граничного терміну.
Необхідно враховувати, що для святкування 25 грудня 2018 року Різдва Христового, католицького, робочий день 24 грудня, понеділок, перенесено на суботу 22 грудня. А для святкування Нового року 1 січня 2019 року, робочий день 31 грудня 2018 року, понеділок, перенесено на суботу 29 грудня 2018 року. Перенесення встановлено розпорядженням Кабміну від 11.01.2018 №1-р «Про перенесення робочих днів у 2018 році».
З метою вчасного здійснення розрахунків та надходження коштів до бюджету, недопущення формування податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі до 28 грудня 2018 року.
Не залишайте сплату на останній день - У НОВИЙ РІК ВВІЙДІТЬ БЕЗ БОРГІВ!



14.12.2018 15:37

Буковинські підприємці зрозуміли, що треба працювати чесно і повертати борги |  Повідомлення Пенсійного фонду
Завдяки активній роз’яснювальній роботі пенсійної служби та спільним заходам із соціальними партнерами, спрямованими на виведення трудових відносин з тіні, простежується позитивна тенденція усвідомлення фізичними особами-підприємцями необхідності сплати обов’язкових платежів. Свідченням цього є збільшення в листопаді нинішнього року порівняно з минулорічним листопадом надходжень до бюджету Фонду зі сплати заборгованості з єдиного соціального внеску на 80,6%. Зокрема, цьогоріч в 11-му місяці страхувальники-боржники погасили 20,9 млн. грн. боргу.


14.12.2018 11:43

Оголошення про початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» |  Діяльність органів місцевого самоврядування
Відповідно до ч.9 ст.16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров'я», Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров'я, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та міста району, управління яким здійснює районна рада, розпорядження голови Герцаївської районної ради «Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» від 13 грудня 2018 року № 85-Р Герцаївська районна рада оголошує про прийом пропозицій щодо кандидатур для включення до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу зайняття посади головного лікаря комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня».
Кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунальної установи охорони здоров’я становить дев’ять осіб.
До складу конкурсної комісії входять у рівній кількості:
- представники районної ради;
- представники трудового колективу комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня», обрані на загальних зборах трудового колективу;
- особи (за згодою), делеговані громадськими об’єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров’я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об’єднань не менш як за два роки до дати розпорядження про проведення конкурсу) по одній особі від кожного громадського об’єднання.
Членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про:
- наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
- накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
- наявність конфлікту інтересів.

Під час виникнення у члена конкурсної комісії вказаних вище обставин, такий член конкурсної комісії зобов’язаний невідкладно самостійно подати до районної ради письмову заяву про самовідвід.
У разі неподання зазначеної інформації член конкурсної комісії несе відповідальність згідно із законодавством.
У разі виникнення (виявлення) у члена конкурсної комісії вказаних вище обставин, після формування складу конкурсної комісії такий член конкурсної комісії підлягає заміні відповідним суб’єктом подання, який запропонував кандидатуру зазначеного члена конкурсної комісії, не пізніше наступного робочого дня після встановлення (виявлення) зазначених обставин.
Пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії подаються до Герцаївської районної ради протягом 15 днів з моменту оприлюднення оголошення у письмовій формі за адресою:
60500, Чернівецька область, м.Герца, вул. Шикула, 4, Герцаївська районна рада.
Телефон для довідок: 2-14-81


Голова районної ради В.Чукля




13.12.2018 10:59

З початку року до бюджету Фонду стягнуто близько чверті мільярда гривень заборгованості зі сплати ЄСВ  |  Повідомлення Пенсійного фонду

Завдяки активній роз’яснювальній роботі пенсійної служби краю та вжитим спільно з Управлінням Держпраці, Головним управлінням ДФС в Чернівецькій області, органами місцевої влади та соціальними партнерами заходам з посиленого контролю за дотриманням роботодавцями вимог трудового законодавства у 2018 році до бюджету Фонду надійшло 242,3 млн. грн. заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску, що на 53,3% більше минулорічних надходжень.
Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



12.12.2018 15:25

ДОХІД, ОТРИМАНИЙ ВІД ПРОДАЖУ ОДНОГО ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ, НЕ ОПОДАТКОВУЄТЬСЯ ПДФО |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що дохід платника податку від продажу об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується ПДФО за ставкою 5%.
Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла або мопеда, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Отже, дохід, отриманий фізичною особою-резидентом України від продажу протягом року одного легкового автомобіля, мотоцикла або мопеда не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
Дохід, отриманий від продажу протягом звітного року двох та більше легкових автомобілів, мотоциклів або мопедів підлягає оподаткуванню за ставкою 5%. Крім того, такий дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.
Дохід від продажу легкового автомобіля, мотоцикла або мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньо ринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом. Зазначена норма передбачена п. 173.1 ПКУ.




12.12.2018 15:24

БУКОВИНЦІ МАЮТЬ ПРАВО НА ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Про це наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Та роз’яснюють, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» кожен громадянин має право направляти до органів фіскальної служби як індивідуальні, так і колективні письмові звернення.
У фіскальній службі звертають увагу, що звернення повинно містити: прізвище, ім'я, по батькові; адресу громадянина; контактний телефон; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви, скарги, прохання або вимоги); підпис заявника (заявників) із зазначенням дати; надруковано або написано від руки розбірливо й чітко.
Звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. В цілому термін розгляду звернень не може перевищувати 45 днів.
Для кожного виду звернень установлено особливий порядок розгляду й форми реагування. Відповідь за результатами розгляду звернень в обов’язковому порядку дає той орган, який отримав звернення та до компетенції якого входить вирішення порушених питань, такий орган повинен:
об’єктивно та своєчасно розглянути звернення; перевірити викладені факти; прийняти рішення згідно чинного законодавства та повідомити громадян про наслідки розгляду.
Слід пам’ятати, звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором є анонімним і розгляду не підлягає.
Право на звернення - є одним із засобів захисту прав та законних інтересів громадян, яке закріплено основним Законом держави – Конституцією України та Законом України №393 від 02.10.1996 року «Про звернення громадян» - наголошують у фіскальному відомстві.
Громадяни можуть викласти усні звернення до ДФС, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами та доповненнями), засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр ДФС за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «3».
Електронні звернення від громадян приймаються ГУ ДФС у Чернівецькій області на електронну адресу cv.official@sfs.gov.ua у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника.
Контактний телефон для інформування громадян щодо реєстрації звернень, поданих до ГУ ДФС у Чернівецькій області: (0372) 54-56-34, 54-56-29.



12.12.2018 15:21

ДФС БУКОВИНИ: КОЖЕН ПЛАТНИК МАЄ ПРАВО НА БЕЗОПЛАТНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ В ОРГАНАХ ДФС |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Наголошує заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Іван Матіос. Та роз’яснює, відповідно до статті 17 ПКУ платник податків має право безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють.
Посадовець продовжує, надання адміністративних послуг органами ДФС у області здійснюється у 13-ти Центрах обслуговування платників. У всіх ЦОПах існують єдині організаційні принципи роботи працівників з питань організації надання адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Показником успішної роботи буковинських ЦОПів - відсутність письмових скарг щодо якості чи порушення прав платників при наданні адміністративних послуг.
Відтак, впродовж січня - жовтня 2018 року фахівці Центрів обслуговування платників надали громадянам та представникам бізнес - спільноти Чернівецької області 109,1 тис. адміністративних послуг.
Серед основних складових сервісних послуг: отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом, консультативна допомога та отримання довідок і дозвільних документів, видача довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів; видача довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів платникам податків, які припиняються/припиняють підприємницьку діяльність; видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків; реєстрація розрахункових книжок та книг обліку, взяття на облік реєстраторів розрахункових операцій тощо – деталізує Іван Матіос.
З повним переліком адмінпослуг та зразками форм документів (інформаційні картки, форми заяв), що надаються платникам податків можна ознайомитися на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» у розділі «Центри обслуговування платників» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/



12.12.2018 15:20

ДФС БУКОВИНИ: МАЙЖЕ 76 ВІДСОТКІВ ЄДИНОГО ПОДАТКУ СПЛАТИЛИ ДО БЮДЖЕТУ БУКОВИНСЬКІ ПІДПРИЄМЦІ  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Про це розповідають у фіскальному відомстві Буковини. Та наголошують, в цілому платники – юридичні та фізичні особи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування впродовж січня – листопада 2018 року сплатили до територіальних бюджетів 368,5 млн.грн. Цьогорічні надходження єдиного податку перевищили аналогічний період минулого року майже на 62 млн. грн.
Відтак, приватні підприємці – платники єдиного податку області сплатили найбільше податку - 279,7 млн грн. Приріст надходжень до казни від юридичних осіб перевищив 54,7 мільйонів гривень. Сільськогосподарські виробники забезпечили до казни понад 34 мільйони гривень – роз'яснюють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.
До відома: Станом на 1 грудня спрощену систему оподаткування застосовують понад 28,5 млн фізичних осіб-підприємців. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 2673 осіб.
Від загальної кількості спрощенців найбільше єдинників - 14154 працює на другій групі. Першу групу використовують 7920 осіб, третю – 6447 осіб. Також у Чернівецькій області обліковується 2685 підприємств - юридичних осіб, які працюють на спрощеній системі оподаткування.




12.12.2018 14:24

Виправлення помилок у звітності – обов’язок сумлінного роботодавця |  Повідомлення Пенсійного фонду
Зосереджуємо увагу керівників та бухгалтерів роботодавців, що відомості зі звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування вносяться до Реєстру застрахованих осіб, якщо повідомлення про результат обробки не містить кодів помилок. У випадку подання звіту засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП згадане повідомлення - це перша та/або друга квитівка, яка надходить після надсилання Звіту.
Квитанція № 1 свідчить про те, що Звіт страхувальника успішно прийнято для подальшого опрацювання. Також зазначена квитанція містить інформацію, що за результатами приймання та обробки електронного Звіту в Пенсійному фонді України буде сформовано другу квитанцію, що буде надіслана на електронну адресу, з якої було відправлено Звіт.
Квитанція № 2 містить інформацію про результат обробки Звіту і повідомляє про внесення чи невнесення відомостей зі звітності страхувальника до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Отже, неподання або подання звітності з помилками та невиправлення в найкоротші терміни цих помилок страхувальником (роботодавцем) спричиняє відсутність відомостей у реєстрі застрахованих осіб та їх недостовірне відображення. Останнє напряму впливає на правильність обчислення страхового стажу, розрахунку розміру пенсії, допомоги з тимчасової непрацездатності та інших соціальних виплат, на які має право застрахована особа (працівник).
Акцентуємо увагу керівників-страхувальників на тому, що саме наявність необхідної кількості років страхового стажу сьогодні визначає право особи на пенсійне забезпечення. З 1 січня 2018 для виходу на пенсію у 60-річному віці необхідно мати 25 років страхового стажу. Кожного наступного року вимоги до тривалості необхідного страхового стажу зростатиме на рік до 2018 року, коли для реалізації права на пенсійне забезпечення необхідно буде мати 35 років страхового стажу. Отже, кожний рік, кожний місяць, кожний день зарахованого страхового стажу тепер мають велику вагу для призначення пенсії.
Варто зауважити, що застрахована особа (працівник) не має права самостійно виправляти відомості щодо стажу, заробітної плати, пільгового стажу або періоду трудових відносин. Такі відомості вимагають підтвердження первинними документами, тому виправити їх вправі тільки роботодавець.
Слід пам’ятати, що помилку краще виправляти одразу. Адже з плином часом ймовірне виникнення обставин, здатних ускладнити або навіть унеможливити цю процедуру. Наприклад, можлива ліквідація підприємства, звільнення страхувальника-роботодавця з посади, його переведення в інший район тощо – за таких умов виправити помилку досить складно, а подеколи й неможливо.
Роки спливають непомітно, і з настанням пенсійного віку буває складно чи навіть пізно звертатись до архівних документів та вирішувати проблеми з колишнім роботодавцем. Усі питання щодо своєчасного виправлення помилкових відомостей доцільно вирішувати з діючим роботодавцем.
Водночас застрахована особа при виявленні неточності або відсутності інформації про себе - чи щодо стажу, в т.ч. пільгового, чи заробітної плати, - має право вимагати у роботодавця виправлення помилки або невідповідності даних одразу після факту її виявлення.
Пенсійна служба краю вкотре закликає роботодавців сумлінно ставитись до формування звітності. ПАМ'ЯТАЙТЕ, що подання звітності з помилками та зволікання у виправленні цих помилок призводить до втрати страхового стажу застрахованими особами та порушує їх конституційне право на його зарахування.
Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



11.12.2018 16:26

Завдяки правозахисній роботі юридичного управління до бюджету Фонду надійшло майже півмільйона гривень від підприємців-боржників |  Повідомлення Пенсійного фонду
З метою здійснення стабільних та у повному обсязі виплат пенсій Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області здійснює заходи задля забезпечення наповнення бюджету Пенсійного фонду України в області.
Завдяки ретельній правовій роботі юридичного управління пенсійної служби краю із захисту інтересів Пенсійного фонду та ефективній співпраці з органами державної виконавчої служби на рахунок Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області від підприємців-боржників в рахунок погашення заборгованості з початку року надійшло 491,4 тисячі гривень. В добровільному порядку — 302,7 тис. грн.
З початку 2018 року до судових органів подано 40 позовних заяв про стягнення коштів на суму 1117,1 тис. грн. На 1 грудня судом задоволено вже 23 позови на суму 645,7 тис. грн.
Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



11.12.2018 10:43

Всеукраїнський тиждень права проводиться щороку в тиждень, що включає 10 грудня — День прав людини |  Повідомлення Герцаївського бюро правової допомоги
Всеукраїнський тиждень права проводиться щороку в тиждень, що включає 10 грудня — День прав людини, який відзначається в пам’ять проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини.
Права людини, гарантовані Конституцією та міжнародними угодами нашої країни, мають бути реалізовані.
Так в Конституції України окремий розділ присвячено правам і свободам людини і громадянина. Стаття 21 Конституції України визначає, що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Згідно статті 22 Основного Закону держави права і свободи людини і громадянина, закріплені Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. Частина 3 статті 22 Конституції України підкреслює, що за прийняття нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Частина 2 статті 3 Конституції України зазначає, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави. 
Зокрема, стаття 55 Конституції України передбачає право кожного будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Для забезпечення реалізації та захисту прав і свобод людини і громадянина, Конституція і законодавство України передбачають можливість здійснення громадянами певних дій, а також утворення системи органів держави, призначенням якої є допомога громадянам у реалізації і захисті їх прав.
Юридичний механізм захисту прав людини – це можливості здійснення громадянами певних вчинків щодо захисту власних прав і свобод.
Конституція України передбачає можливості здійснення громадянами дій, спрямованих на захист їх прав і свобод, як:
захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань;
об’єднуватися в політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод;
проводити збори, мітинги, походи і демонстрації;
направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади;
захищати в суді свої права і свободи;
звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних установ або органів.
Конституція України досить чітко визначає систему органів та посадових осіб різних рівнів, які повинні захищати права і свободи людини і громадянина. Це: Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, місцеві державні адміністрації, підсистема судів загальної юрисдикції та спеціалізованих судів, Конституційний Суд України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокуратура, адвокатура, інші правоохоронні органи України.
Як свідчить історія, всі існуючі права людини, що закріплені в міжнародних документах, конституціях, законодавстві є вистражданими та відвойованими людством. Тому захист прав людини та громадянина має бути пріоритетом діяльності правової, демократичної, суверенної держави.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2018 року №681-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права» відділом «Герцаївське бюро правової допомоги» Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, з 10 по 14 грудня 2018 року заплановано надання безоплатної первинної допомоги населенню з питань реалізації і захисту прав людини.
У статті 4 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» зазначається, що при реалізації права на безоплатну правову допомогу не допускається застосовування привілеїв чи обмежень до осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Отже, якщо Ваші права порушуються і Ви потребуєте правової допомоги – звертайтеся до Герцаївського бюро правової допомоги за адресою: вул. Центральна, 14-А, м. Герца або телефонуйте за номером (03740) 2-10-46.
0-800-213-103 - Єдиний контакт-центр з надання безоплатної правової допомоги (цілодобово та безкоштовно в межах України).



11.12.2018 10:28

Невиправлена помилка сьогодні – втрачена пенсія в майбутньому |  Повідомлення Пенсійного фонду
До уваги роботодавців та застрахованих осіб!
Одним із головних напрямків роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області є ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр застрахованих осіб), який використовується для призначення (перерахунку) громадянам пенсій та страхових виплат за окремими видами державного соціального страхування, та здійснення контролю за достовірністю цих даних.
Інформація в реєстрі застрахованих осіб є основою для підтвердження страхового стажу особи, пільгового стажу, періоду працевлаштування, тобто тих даних, які дають підстави для призначення соціальних виплат та, що важливо, впливають на розмір цих виплат.
Дані до Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них вносяться на підставі звітності в розрізі застрахованих осіб, що надходить від страхувальників (роботодавців).
Сьогодні щомісячна звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - Звіт) подається платниками до Державної фіскальної служби та передається до Пенсійного фонду України в порядку міжвідомчого обміну інформацією.
Роботодавець повинен формувати Звіт з дотриманням всіх вимог «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.04.2015 №435, зареєстрованого в Міністерства юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (зі змінами) (далі – Порядок 435), а саме правильно відображати прізвище, ім'я та по батькові працівника, ідентифікаційний номер, які повинні збігатися з паспортом та довідкою про присвоєння податкового номеру. Крім того, в згаданій звітності необхідно точно відображати суми заробітної плати, дати початку роботи та звільнення, назви посад, підстави звільнення, відомості щодо пільгових умов праці тощо.
Також важливим є дотримання страхувальником (роботодавцем) законодавства щодо рівня доходу своїх працівників, який не має бути меншим за законодавчо встановлений мінімум.
Кожен реквізит таблиці Звіту має особливе значення та впливає в подальшому на правильність призначення соціальних виплат.
У випадку формування Звіту без дотримання вимог Порядку 435 Звіт вважається помилковим або таким, що НЕ ПОДАВАВСЯ (п.8 розділу ІІ Порядку 435). Наслідком такого звіту є невнесення відомостей в розрізі працівників до реєстру застрахованих осіб.
Пенсійна служба краю вкотре закликає роботодавців: сумлінно ставтесь до формування звітності!
Звертаємось до керівників страхувальників (роботодавців): ПАМ'ЯТАЙТЕ, що подання звітності з помилками та зволікання у виправленні цих помилок призводить до втрати страхового стажу застрахованими особами та порушує їхнє конституційне право на його зарахування. Будьте відповідальними за майбутнє своїх працівників та їхнє соціальне благополуччя, адже завтра на їхньому місці можете опинитесь ви самі.
Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області



10.12.2018 09:57

ПРИЙНЯЛИ РІШЕННЯ ПРО ПЕРЕХІД НА СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ З 1 СІЧНЯ 2019 РОКУ, ПОДАЙТЕ ЗАЯВУ НЕ ПІЗНІШЕ 16 ГРУДНЯ ПОТОЧНОГО РОКУ  |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області та повідомляють, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року – це встановлено п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів:
особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями.
Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.





10.12.2018 09:55

ПЛАТНИКИ БУКОВИНИ СПЛАТИЛИ 2405,7 МЛН. ГРН. ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ |  Повідомлення Головного управління ДФС у Чернівецькій області
В Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що за січень - листопад 2018 року сплата до державних цільових фондів роботодавцями краю єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склала 2405,7 млн.грн. Виконання індикативних показників забезпечено на рівні 102,2 відсотків, а це у грошовому еквіваленті означає перевиконання індикативного показника на 53,5 мільйони гривень. При цьому, лише у листопаді поточного року платники єдиного внеску Буковини перерахували на рахунки Держказначейства 235,3 млн. грн.
Основна частина 1391,2 млн.грн. соціального внеску, а це 56,6 відсотків від загальної суми, надійшла від платників Чернівецького управління, від платників Сторожинецького управління надійшло 269,9 млн.грн., платники Кіцманського управління сплатили 193,6 млн.грн., 169,3 млн.грн. перерахували до державного цільового фонду платники Вижницького управління. Платники Новоселицького, Кельменецького та Сокирянського управлінь сплатили 158,4 млн.грн., 143,0 млн.грн. та 133,7 млн.грн. відповідно.
У відомстві вкотре наголошують, на сьогодні істотно зросли вимоги до належного оформлення найманих працівників та підвищено ступінь відповідальності роботодавців. Передусім, це стосується штрафних санкцій за використання нелегальної праці, несплату податків та неподання звітності щодо робітників.



Tеми